Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2012, 23:45   #21
Vlanin
Banneling

Standaard

xp forever

Het Labarum bestaande uit de letters chi en P = rho. Dit zijn de twee Griekse letters die al in het begin van de jaartelling gebruikt werden in het monogram gekend als Labarum en dat symbool staat voor Christus.
Vlanin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 17:44   #22
E. Migrant
Banneling

Standaard

Heb Win 8 eraf gesmeten en Windows 7 opnieuw van vooraf aan geïnstalleerd. Wat een verademing!

Mijn advies voor kopers van nieuwe hardware: zie dat je een versie kan kopen met Windows 7 geïnstalleerd, maar met optie voor win 8. Dan kan je nog altijd kiezen achteraf.

Voor mij: Win 8 : worse than Vista or Win 3.01

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 1 november 2012 om 17:45.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 18:11   #23
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Nooit begrepen die obsessie voor nieuwe besturingssystemen. Als mijn PC vlot draait en mijn printer herkent, is het al lang voldoende voor mij.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 18:21   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Nooit begrepen die obsessie voor nieuwe besturingssystemen. Als mijn PC vlot draait en mijn printer herkent, is het al lang voldoende voor mij.
2

Waarschijnlijk zijn het ook die mensen die om de zes maanden een nieuwe - of De nieuwe, GSM kopen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 18:22   #25
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2
En als dan telkens de UI nog eens verandert zonder reden. Met de MS Office producten was dat gewoonweg belachelijk.
Oud 1 november 2012, 18:41   #26
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlanin Bekijk bericht
xp forever

Het Labarum bestaande uit de letters chi en P = rho. Dit zijn de twee Griekse letters die al in het begin van de jaartelling gebruikt werden in het monogram gekend als Labarum en dat symbool staat voor Christus.
Ik zit hier ook nog altijd met XP op mijn vaste PC.

Op mijn Macbook staat Win7 wel geïnstalleerd als tweede systeem, maar ik maak daar zelden of nooit gebruik van.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 18:47   #27
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Hoe lang nog voor er alleen nog nieuwe pc's met win8 te koop zijn?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 18:56   #28
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als mijn PC vlot draait en mijn printer herkent, is het al lang voldoende voor mij.
Maar niet voldoende voor microsoft.
Die wil dat u na 2-3 jaar het gevoel krijgt dat uw besturingssysteem verouderd is.
En dat u bijgevolg een nieuw besturingssysteem koopt dat exact hetzelfde kan als het vorige maar dat een andere naam heeft en een nieuw laagje vernis.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2012, 23:15   #29
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Ik weet niet, maar als koper zou ik erop staan om bvb een laptop met Windows 7 ipv win 8 te krijgen.

Van alle edities is Windows 7 veruit het beste. Als je niet met Mac of Linux bezig bent, dan is dat de enig zinnige keus.

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 1 november 2012 om 23:16.
Oud 1 november 2012, 23:23   #30
E. Migrant
Banneling

Standaard

Waarom Microsoft Win 8 dan toch uitgebracht heeft?

Ik gis dat ze daarmee Android willen counteren. Er zijn geruchten van een Android systeem voor PC's. Concurrentie voor Microsoft én Apple dus.

Als nu Microsoft erin kan slagen via een weggeefprijs de mensen richting win 8 te duwen - en win 8 is eigenlijk een tablet OS - dan zullen nieuwe kopers van een tablet voortaan eerder geneigd zijn om zowel voor PC als voor tablet hetzelfde OS en look te hebben, zoals +/- bij de Imacs / MBPro's en IPads van Apple.
En dit uiteraard ten nadele van Googles Android.
Oud 2 november 2012, 10:17   #31
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor het eind van dit jaar is het afgelopen...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 10:20   #32
giserke
Banneling

Standaard

Ik heb windows 8 gekocht in de Fnac.

Ik ondervind geen problemen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 10:25   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar niet voldoende voor microsoft.
Die wil dat u na 2-3 jaar het gevoel krijgt dat uw besturingssysteem verouderd is.
En dat u bijgevolg een nieuw besturingssysteem koopt dat exact hetzelfde kan als het vorige maar dat een andere naam heeft en een nieuw laagje vernis.
U moet ook heel goed begrijpen dat een commercieel bedrijf het aan zichzelf en aan zijn klanten (en dat zijn niet de thuisgebruikers,dat zijn de computer-assembleurs) verplicht is "nieuwe" dingen aan te bieden,te tonen dat ze mee zijn lmet toekomstige ontwikkelingen,of indien niet,dat ze snel kunnen schakelen.
Dat heeft Microsoft totnogtoe met succes kunnen doen.Linux in zijn verschillende versies is al zowat 10 jaar "desktopklaar" maar we weten allemaal dat het niet doorbreekt en dat dit ook niet zal gebeuren.We zien ook dat Google,dat al lang een operating systeem heeft dat ook buiten de mobiele wereld kan draaien geen brokken maakt.MS schijnt dus de dingen goed in de hand te houden.

Acht...Ondertussen werkt ik rustig op mijn Ubuntu(momenteel 12.04 LTS) verder en heb niet de indruk iets te missen.....Op mijn Samsung Gio-tje draait een Android versie en ik verlang naar de dag dat Ubuntu ook op de smartphone beschikbaar zal komen......

Laat de rest maar verder klooien op hun badkamertegeltjes,en piekeren over virussen en wormen en andere smeerlapperij

O ja,blijkbaar heeft een of ander Amerikaans softwarebedrijfje een proces ingeleid tegen Microsoft omtrent die badkamertegeltjes van Windows 8.Die anderen hebben blijkbaar een patent uit 2000 precies omtrent het gebruik van Badkamertegeltjes op schermen..

advokaten zullen er ook een cent aan verdienen....

Laatst gewijzigd door kelt : 2 november 2012 om 10:28.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 10:29   #34
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Wie gaat er seffens win8 downloaden? Voor maar 29€, zal bij mij ni lang duren
Windows is dikke ellende.
Ze zouden best beter eens te rade gaan bij dat kleine bedrijfje in Cupertino.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 10:30   #35
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik heb windows 8 gekocht in de Fnac.

Zo veel ergernis in één zin!

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 2 november 2012 om 10:31.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2012, 11:27   #36
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 !
Oud 2 november 2012, 11:28   #37
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Afgaande op de gigantische marketing rond Windows 8 lijkt het mij niet denkbeeldig dat binnenkort alles op 8 zal draaien.

Sla eens een IT-reclamefolder open. Een en al Windows 8. Je moet al verduveld moeite doen om erachter te komen welk merk pc's er verkocht worden. Nu is een nieuwe Windows-versie altijd al wel een stimulans geweest om de slabakkende pc-verkoop aan te wakkeren maar nu gaat het in mijn ogen wel heel hard.

Ook op tv gaat het goed vooruit. Dat 'everthing at once' filmpje heeft iedereen al wel gezien, maar gisteren zag ik op Acht reclame die begint met het logo van Acht dat dan gaandeweg omgevormd wordt naar het nieuwe gestyleerde Windows-logo.
Wat is het volgende? In de Delhaize een half uur naar een pak melk staren om tussen de Windows-reclame te ontcijferen of het om volle of halvolle melk gaat?

In ieder geval; succes ermee. Ik heb net een nieuwe Mac Mini besteld en weet dat ik me over het besturingssysteem alvast geen zorgen moet maken. OSX draait altijd goed.
Oud 2 november 2012, 11:49   #38
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
U moet ook heel goed begrijpen dat een commercieel bedrijf het aan zichzelf en aan zijn klanten (en dat zijn niet de thuisgebruikers,dat zijn de computer-assembleurs) verplicht is "nieuwe" dingen aan te bieden,te tonen dat ze mee zijn lmet toekomstige ontwikkelingen,of indien niet,dat ze snel kunnen schakelen.
Dat heeft Microsoft totnogtoe met succes kunnen doen.Linux in zijn verschillende versies is al zowat 10 jaar "desktopklaar" maar we weten allemaal dat het niet doorbreekt en dat dit ook niet zal gebeuren.We zien ook dat Google,dat al lang een operating systeem heeft dat ook buiten de mobiele wereld kan draaien geen brokken maakt.MS schijnt dus de dingen goed in de hand te houden.

Acht...Ondertussen werkt ik rustig op mijn Ubuntu(momenteel 12.04 LTS) verder en heb niet de indruk iets te missen.....Op mijn Samsung Gio-tje draait een Android versie en ik verlang naar de dag dat Ubuntu ook op de smartphone beschikbaar zal komen......

Laat de rest maar verder klooien op hun badkamertegeltjes,en piekeren over virussen en wormen en andere smeerlapperij

O ja,blijkbaar heeft een of ander Amerikaans softwarebedrijfje een proces ingeleid tegen Microsoft omtrent die badkamertegeltjes van Windows 8.Die anderen hebben blijkbaar een patent uit 2000 precies omtrent het gebruik van Badkamertegeltjes op schermen..

advokaten zullen er ook een cent aan verdienen....
Volgens mij nemen ze bij MS toch een groot risico vind ik, als ze van plan zijn om iedereen naar win8 te duwen.

Dat zou een heleboel mensen weleens naar Apple of Linux kunnen doen uitkijken. Als ik de zelfde software daarop kon draaien zou ik al overgeschakeld zijn.
Oud 29 november 2012, 01:59   #39
MIP
Banneling

Standaard

en
MIP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2012, 09:28   #40
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlanin Bekijk bericht
xp forever

Alleen spijtig dat XP geen DirectX11 meer ondersteunt.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be