Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2012, 20:05   #21
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Man, wat een hysterie omdat ze enkele poezen op en neer gooien. Die beesten werden totaal niet mishandeld, dat staat voor mij buiten kijf. Natuurlijk springt Gaia daar onmiddellijk op want zo komen ze nog eens in de publiciteit en kunnen ze hun bestaansreden nog eens bevestigen. Men interviewt de man in de straat en velen vinden dit verschrikkelijk, ze zijn het er over eens dat dit dierenmishandeling is. Hoeveel van die mensen eten vlees en zijn al ooit in een slachthuis binnen geweest? Daar zouden ze pas gruwelen. Pure hypocrisie noem ik dat.

Dat dit geen kunst was daar ben ik het mee eens
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 20:15   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Man, wat een hysterie omdat ze enkele poezen op en neer gooien. Die beesten werden totaal niet mishandeld, dat staat voor mij buiten kijf. Natuurlijk springt Gaia daar onmiddellijk op want zo komen ze nog eens in de publiciteit en kunnen ze hun bestaansreden nog eens bevestigen. Men interviewt de man in de straat en velen vinden dit verschrikkelijk, ze zijn het er over eens dat dit dierenmishandeling is. Hoeveel van die mensen eten vlees en zijn al ooit in een slachthuis binnen geweest? Daar zouden ze pas gruwelen. Pure hypocrisie noem ik dat.

Die beesten werden wel degelijk geweldig onder stress gezet en vielen soms erg hard terug. Mocht iemand dat met mijn kat proberen dan verkoop ik hem onmiddellijk een oplawaai. Als jij dat niet erg vindt dan pleit dat niet voor jou. En wantoestanden in slachthuizen zijn geen justifiëring van het primitief gedrag van die filmploeg-pipo's.
Oud 26 oktober 2012, 20:19   #23
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als dit geen mishandeling is, kan het dan ook met jouw kinderen bijvoorbeeld ? Of is het alleen geen mishandeling omdat de slachtoffers katten waren.
Oud 26 oktober 2012, 23:29   #24
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat kan ons dat nu schelen? Er worden mensen vermoord in Palestina, en dan moeten wij ons druk maken over twee katten die in de lucht worden gegooid?

Wat een zieke boel hier!
Wat in Palestina gebeurd gaat ons niet aan ventje. Wat in ons stadhuis gebeurd wél.
Gesnopen ? En als je een probleem hebt met de Palestijnse kwestie, reis dan naar het midden oosten en word lid van Hamas, of zo een bende. Ga tegen de Israëlische soldaten vechten.
Vroeger hadden de intellectuelen kloten, die gingen vechten voor hun ideaal. ( Bakoenin, Che Guevara, al de vrijwilligers in de Spaanse burgeroorlog, de Brigati Rossi, Baader Meinhof enz enz...)
Tegenwoordig beperken ze zich tot zeiken op forums. De meest begaafden schrijven soms eens een pamflet of nog zeldzamer, een boek(ske)...
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2012, 23:33   #25
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Ik zie dat de video nog wel hier is (voor zo lang het duurt)
http://vimeo.com/52227951#at=0
Wat een dwaze ventjes...ik zou met hen ook wel eens willen smijten : recht het Scheld in.
Kunstenaars ? ! D�*t ?!
Oud 26 oktober 2012, 23:38   #26
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Palestina is niet de andere kant van de wereld, hé. Dat is het Heilig Land. Of denk je dat je zonder Jezus Christus van de huidige Vlaamse cultuur had kunnen spreken?

Overigens: het zijn wel onze belastingen die Israël daar bombardeert, én via allerlei preferentiële handelsakkoorden, gratis levering van duikboten, enz... steunen wij Europese burgers met onze belastingen rechtstreeks Israël. Dus ja, dat is wel relevanter dan twee katten die omhoog werden gegooid.

Het is wel opvallend dat diezelfden die vol haat zitten tegen elke medemens die niet dezelfde taal spreekt, dezelfde religie aanhangt, of toevallig een andere huidskleur heeft, hier nu hypocriet zitten te janken over twee katten.
Zo zeggen van " zus en zo is niet belangrijk WANT er gebeurt dit en dat in Palestina " is ronduit onnozel.
Wil je de Palestijnen overal bij betrekken ? Zélfs als het over dierenmishandeling gaat ? Of beschouw je hen ook als dieren misschien ?
Oud 26 oktober 2012, 23:41   #27
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:

En wat was het dan wél ? Dierenmishandeling toch ? Stel je voor dat ik jou eens een halfuurtje in de lucht gooi, samen met enkele vrienden ( oh wat een dolle pret ), zien hoe je dan gaat piepen...
Oud 26 oktober 2012, 23:42   #28
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die beesten werden wel degelijk geweldig onder stress gezet en vielen soms erg hard terug. Mocht iemand dat met mijn kat proberen dan verkoop ik hem onmiddellijk een oplawaai. Als jij dat niet erg vindt dan pleit dat niet voor jou. En wantoestanden in slachthuizen zijn geen justifiëring van het primitief gedrag van die filmploeg-pipo's.
Inderdaad. Je kan smeerlapperij niet vergoelijken met het voorwendsel dat elders nog veel ergere smeerlapperij uitgehaald word.
Oud 27 oktober 2012, 00:12   #29
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat kan ons dat nu schelen? Er worden mensen vermoord in Palestina, en dan moeten wij ons druk maken over twee katten die in de lucht worden gegooid?

Wat een zieke boel hier!
Beste, we maken ons druk om alles hier maar dat is het dan ook. Echt inzitten met elkaar of ver-van-mijn-bed zaken is de illusie die we onszelf en elkaar voorspiegelen want anders zag de wereldse maatschappij er toch heel anders uit?!

En ja we moeten in feite ons dan ook druk maken om '2' katten die in de lucht gegooid worden want dieren moeten in feite evenwaardig als mensen behandeld worden. Maar ja vermits we daar als mens al goed in scoren t.o.v. elkaar..

Jij en iedereen zou beter maar eens goed alles herdenken want alles hangt direct en indirect aan elkaar, op alle gebieden.
Vraagt uzelf maar eens af hoe ziek of niet ziek uw eigen mening is. Daar begint het in feite.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 00:15   #30
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

OK ik ga u ook zo omhoog gooien voor de fun en de kunst. Dat is ook geen mishandeling.
Oh en uw ballen afknijpen met een koord, of er bowlingbalen inschieten dat is lachen joh! (Mocht je de referentie niet zien; Jackass)
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 03:05   #31
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Zielig en laag bij de gronds.

Die katten hebben er zichtbaar last van.
En Fabre maar beweren dat hij zeer bezorgd was en dat alles in orde is.

Neem die "kunstenaars" hun dotatie af en zet ze op water en brood.

Welke meerwaarde heeft dit nog?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 08:28   #32
bartelx
Parlementslid

Standaard

Fabre ziet niet in dat dit niet gedaan wordt.

Die man moet moet dringend zijn normenkader bijstellen en aangeklaagd worden.

Kunstenaar?

Citaat:
Een prominente aanwezige op de filmset was kunstenaar Jan Fabre, die hoofdrol vertolkt in de film. ‘Die katten zijn absoluut niet mishandeld. Op de set waren professionele animal handlers aanwezig. Bovendien stonden er toch mensen om die katten op te vangen. Die katten hebben voor de opnames trouwens kalmerende druppeltjes gekregen. Dat er katten op de trappen zijn gevallen? Dat was niet de bedoeling. Geen enkele kat heeft zich bezeerd of verwond. Of ze doodsangsten hebben uitgestaan? Ach, meneer, als je een kind omhoog gooit begint het toch ook te krijsen of te lachen? Doet u dat nooit? Uw kinderen een meter of twee in de lucht gooien? Ik vind het flauw dat de mensen van de stad ons gefilmd hebben. Pure sensatie. Dit is een storm in een glas water.’

http://www.nieuwsblad.be/article/det...21026_00349501

Laatst gewijzigd door bartelx : 27 oktober 2012 om 08:29.
Oud 27 oktober 2012, 08:28   #33
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Tsja,het is niet meer dan normaal dat er hier een pak mensen meegaan in de massahysterie die hier rond is gecreëerd. Ik kan met de hand op het hart zeggen dat ik een dierenliefhebber ben en dat ik hier geen graten in zie. Vergelijkingen met mensen in de lucht gooien zijn natuurlijk totaal van de pot gerukt want katten zijn erop voorzien om van grote hoogtes te springen/vallen. Het zegt veel over de mensen die hierover verongelukt doen en anderzijds toch kilo's vlees verslinden. Hypocrisie van de bovenste plank noem ik zoiets.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 08:30   #34
bartelx
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Tsja,het is niet meer dan normaal dat er hier een pak mensen meegaan in de massahysterie die hier rond is gecreëerd. Ik kan met de hand op het hart zeggen dat ik een dierenliefhebber ben en dat ik hier geen graten in zie. Vergelijkingen met mensen in de lucht gooien zijn natuurlijk totaal van de pot gerukt want katten zijn erop voorzien om van grote hoogtes te springen/vallen. Het zegt veel over de mensen die hierover verongelukt doen en anderzijds toch kilo's vlees verslinden. Hypocrisie van de bovenste plank noem ik zoiets.
Verdoofde katten ....?

En u ziet daar geen graten in.
Oud 27 oktober 2012, 08:44   #35
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Misschien moeten we eens vragen aan die losgeslagen gek Fabre of die katten krijsten van plezier?
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 08:58   #36
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hypocrisie van de bovenste plank noem ik zoiets.
dat er dierenrechten zijn vind jij dus hypocriet?
dan is een mens rap uitgeklapt hé
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 11:45   #37
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Er is verwarring over hoe het gooien gestopt werd. Wie en waarom.
Ik lees:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...putatie-2.aspx
“De katten waren volop aan het janken”, gaat hij verder. “Als mijn kinderen zo met dieren zouden omgaan, dan kregen ze een standje. Toen we op het Schoon Verdiep arriveerden, had een lichtman de stekker al uitgetrokken. Hij was zeer kwaad over wat ze deden met de katten... Dit incident geeft de stad een kwalijke reputatie.”

Antwerpen = Katwerpen?

Ook lees ik: “Het beeld was surrealistisch”, zegt De Wever in Gazet van Antwerpen.
Dan is de essentie van deze kunstuiting toch goed op het publiek over gekomen. Want wat zegt de kunstenmaker ?
http://www.standaard.be/artikel/deta...21026_00348602
'Ik stond bovenaan de trappen te dansen in een Fred Astaire-kostuum. Ik had zoiets al begin jaren 80 gedaan, gebaseerd op een performance van Salvador Dali', klinkt de uitleg van Fabre.

Dus hij had het kunstje afgekeken van iemand anders (oh wat origineel!) en hij had het ook al eerder gedaan.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 12:29   #38
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Er is verwarring over hoe het gooien gestopt werd. Wie en waarom.
Ik lees:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...putatie-2.aspx
“De katten waren volop aan het janken”, gaat hij verder. “Als mijn kinderen zo met dieren zouden omgaan, dan kregen ze een standje. Toen we op het Schoon Verdiep arriveerden, had een lichtman de stekker al uitgetrokken. Hij was zeer kwaad over wat ze deden met de katten... Dit incident geeft de stad een kwalijke reputatie.”

Antwerpen = Katwerpen?

.
Antwerpen???
Zou héél deze dierenbeulderij niet eerder een kwalijke reputatie geven aan de schepenen, en dan vooral de schepen van dierenwelzijn die te stom is om in te grijpen en liever achteraf wat gaat bazelen over eventuele klachten???
Het toont de incompetentie van de Antwerpse schepenen wel aan, en dan net ene die mee ging "veranderen"....
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 21:24   #39
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Van Patrick Janssens himself:

Beste *******, ik betreur de behandeling van de katten bij deze opnames. Op het moment van de opnames was ik niet aanwezig op het stadhuis.
Het klopt dat er voor de opnames van deze film toelating werd verleend. Alle filmaanvragen moeten aan standaardvoorwaarden voldoen. Eén van die voorwaarden houdt in dat de productieploeg de filmcel moet verwittigen als ze dieren inzetten. Zo kan de filmcel advies opvragen bij de stedelijke dienst dierenwelzijn en de stedelijke adviesraad voor dierenwelzijn. Hier heeft het productiehuis nagelaten om de filmcel op de hoogte te brengen dat er katten gebruikt zouden worden tijdens de opnames. De stad was dus niet op de hoogte van wat er met de dieren zou gebeuren.
Inmiddels hebben we contact opgenomen met Regard Productions. Het productiehuis neem de volledige verantwoordelijkheid op zich en laat weten dat de katten in goede gezondheid verkeren. Bovendien gaat de stedelijke juridische dienst na of er nog stappen ondernomen kunnen worden.

Bullshit, die katten hebben daar dan misschien (en gelukkig maar) niets fysiek aan overgehouden... maar wat het voor trauma's kan veroorzaken...
Blijkbaar hadden Bungeneers en De Wever het gehoord en zijn zij gaan kijken wat er aan de hand was.
In elk geval, wie in deze toestanden kunst ziet, is gewoon ziekelijk gestoord. Want wat draagt dit in godsnaam bij tot 'kunst'?

De nodige stappen zijn momenteel al genomen door verschillende dierenorganisaties en vooral ook heel veel mensen die zich hierachter geschaard hebben en hun stem laten horen hebben bij FOD dienst dierenwelzijn. Wordt vervolgd.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2012, 21:26   #40
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Antwerpen???
Zou héél deze dierenbeulderij niet eerder een kwalijke reputatie geven aan de schepenen, en dan vooral de schepen van dierenwelzijn die te stom is om in te grijpen en liever achteraf wat gaat bazelen over eventuele klachten???
Het toont de incompetentie van de Antwerpse schepenen wel aan, en dan net ene die mee ging "veranderen"....
Bungeneers heeft ingegrepen. Het is stil gelegd. Ze bekijken nu onder welke vorm ze iets kunnen beginnen omdat die filmploeg één en ander verzweeg op hun papieren waar ze de opnames mee aangevraagd hadden.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be