![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mensen die veroordeeld zijn en in de gevangenis zitten, zijn, wel, criminelen die gestraft moeten worden voor hetgeen ze gedaan hebben. Het is echter geen afval dat je kunt weggooien. Het zijn en blijven mensen, waarvan je hoopt dat ze hun leven beteren. De huidige gevangenissen leren je vooral hoe je de volgende keer niet betrapt wordt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voordat ze in de gevangenis terecht kwamen waren 't natuurlijk allemaal onschuldige lammetjes...?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien, ik ken namelijk geen gevangenis langs de binnenkant.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu kweken we draaideurcriminelen aan de lopende band. En voor ons eigen gespuis zal er plaats genoeg overblijven. Laatst gewijzigd door andev : 7 november 2012 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee het is veel meer dan die vloer eens op te kuisen. Je komt in cellen terecht waar anderen ook in gezeten hebben natuurlijk. De matrassen volgezeikt en gescheten, de dekens van hetzelfde. Uitwerpselen op de muur gesmeerd om er een soort protest tekening van te maken. Wc als er al één is die of verstopt zit of kapot is of zoals dikwijls dat er zelfs dat niet staat en dat er een emmer gezet wordt waar soms 3 of 4 man een ganse dag mag in zeiken en schijten en dat ze er al eens naast zeiken en dat het staat te stinken uren in de wind tot ze die de volgende dag eens leegmaken. Dat soort zaken...dat los je al lang niet meer op met een emmer water. Het kan er daar behoorlijk smerig aan toe gaan, en dan nog van alles dat kapot is zoals ramen, radiatoren...noem maar op en ze doen er nauwelijks iets aan om te repareren. Maar daar heeft nog niet één cipier voor gestaakt. En ik zwijg dan nog over de talrijke etenswaren die al maanden over datum zijn, en we zien het want de konfituurtjes of zo voor op de boterhammen zitten nog in hun mini verpakkingen met datums. En doorgaans is alles al maanden over datum. De rest is al niet veel beter dat je krijgt. De buikpijn is gratis. Er is 1 dokter die zo een beetje zichzelf god de vader vind en er zijn weinig medicijnen wegens overbodig en nuttteloos altijd. Jaja het is daar een paradijs op aarde. Na een tijdje ben je een andere mens. Maar daarom geen betere, wel wat harder en zo. Laatst gewijzigd door Mambo : 7 november 2012 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is vraag naar minder gespuis, niet naar gezelliger gevangenissen. En wie maakt daar alles smerig en kapot? Juist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dan natuurlijk het feit dat vuurwapens in de gevangenissen verboden zijn, zelfs de politie moet haar wapens aan de ingang van de gevangenis achterlaten, uw voorstel houdt net de omgekeerde wereld in, een gevangenis vol met wapens, ik houd mijn hart vast bij de volgende opstanden. En dan hebben we het nog niet over de cipiers zelf, weinigen zullen bereidt zijn om werkelijk te schieten op gevangenen, de meesten beseffen heel goed dat zijzelf en hun families het doelwit worden van represailles. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik weet wel, we zijn geen beschaafd land en er is geen geld, dus worden gevangenen mensonwaardig behandeld. We zijn nu zover dat als een landbouwer zijn vee op dezelfde manier als gevangenen moest behandelen hij strafbaar is. En velen schijnen dat normaal te vinden, want ze zitten in de gevangenis dus zijn ze schuldig. Dat er vele duizenden mensen opgesloten zitten zonder veroordeeld te zijn, dat willen ze heel bewust niet weten, want ze zitten in de gevangenis dus zijn ze schuldig. Klein land, klein volk, klein mensen. Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 november 2012 om 17:58. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Heeft er iemand "ervaring" met Leuven Hulp ? U begrijpt wat ik bedoel! Daar is geen stront aan de muren en de wc's zijn proper bij het "binnenkomen". Het eten is goed tot zeer goed en ge krijgt �* volonté. Op zondag of op feestadagen een dessertje (speciaal) en alle dagen ten minste een appel. Soms al eens een ijsje.
Al die kerels hier die zo voor een strenge of onmenselijke behandeling zijn ... zijn jullie niet beschaamd !? Je zal maar voor drie maanden in een gevangenis belanden voor woorden uitgesproken in een bui van woede. Jullie zijn strontbaronnen! Die dus graag hebben dat gevangenen in de stront leven dus! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenmin heb ik een probleem met iemand die zijn rijbewijs ingetrokken wordt onmiddellijk nadat hij zat een verkeersongeval veroorzaakte, terwijl de zaak voor de rechtbank pas maanden later behandeld zal worden. Een preventieve hechtenis wordt uitgesproken door een onderzoeksrechter, en bevestigd door een college van drie rechters, de raadkamer genoemd. Beroep is mogelijk: de kamer van inbeschuldigingsstelling wordt bevolkt door drie rechters (raadsheren) van het Hof van Beroep. Voor de crimineel: eigen schuld dikke bult. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor €165 per dag heb ik een 3 sterrenhotel, alle dagen propere lakens en handdoeken, privé badkamer en 3 volledige maaltijden alswel een stuk in mijne kraag. Er zijn zelfs cruises voor minder € per dag. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lijfstraffen? Doodstraf voor zowat elk geweldmisdrijf? Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 7 november 2012 om 18:41. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uw analogie met het ingetrokken rijbewijs getuigd ook over uw gebrekkige kennis, want dat rijbewijs wordt twee weken later teruggegeven, terwijl mensen soms jaren in voorarrest zitten en dan vrijgesproken worden. Ik meen te mogen stellen dat dit dus niet hetzelfde is. En dat beroep is ook grappig, wie beroep aantekent tegen zijn voorarrest krijgt als dat beroep wordt afgewezen - wat standaard is bij het parket, er drie maanden voorarrest bij. Wie dus zijn beroep afgewezen ziet, die wordt gestraft. Nu, je hebt er dus geen problemen mee zeg je, en ik geloof u. Arm Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is nauwelijks medische verzorging en medicatie voorzien dus daar kan het geld ook niet naartoe gaan. En als je gaat kijken aan de gevangenissen zoals Wortel en Merksplas, dan zal je opvallen dat er heel de dag door vrachtwagens van privéfirma's af en aan rijden met ruw materiaal en afgewerkte producten. Producten die door de gevangenen aan soms minder dan 20 cent per uur afgewerkt worden. Iemand verdient veel geld aan die handel zonder dat er een boekhouding bestaat die kan worden nagekeken. En dan al het geld dat verdient wordt op de gevangenen door ze alles en nog wat te verkopen en of te verhuren aan hogere prijzen dan het in de winkel kost? Ik denk als je wil weten waar het geld naartoe gaat, dan moet je zeker niet naar de gevangenen kijken, iemand anders is met het geld weg. Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 november 2012 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bon ik ga daar niet teveel over uitwijden zelfs. Ten tweede in nogal vele gevallen kom je idd voor de onderzoeksrechter waar je geen woord te zeggen hebt, die je niet eens aankijkt en een wegwerpgebaar maakt wat wil zeggen "afvoeren". En dat is het zo een beetje. Nadien mag je idd de onderste steen omleggen als je iets te vertellen zou hebben om dat voor de raadkamer gedaan te krijgen. Als men je daar tenminste 5 minuten aan het woord wenst te laten, wat dikwijls ook al niet het geval is. Kan je uw halve spaarboek opsouperen aan een advocaat wie het zich feitelijk ook al niet teveel kan schelen en die meer aan u kan verdienen als je binnen zit dan als je buiten bent. Dus verwacht er niet teveel van. En hoe langer je er zit, hoe minder je nog geloofwaardig bent. Al bij al velen verdienen het daar te zitten, maar evenveel verdienen het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De rechten van gevangenen zitten vervat in de procedures tot inhechtenisneming, voorwaarden tot voorhechtenis, bijstand door advocaten, tolken en sociale werkers, na te leven termijnen en formaliteiten op straffe van nietigverklaring. Getuige voldoende berichten waarin een misdadiger vrijuit gaat omwille van niet-naleving hiervan. Jouw voorbeelden duiden er ook op trouwens. Je wordt veroordeeld tot een bepaalde straf wegen een bepaalde misdaad. Je moet maar een derde deel uitvoeren. Ik wou dat ik die korting kreeg bij een parkeerboete of snelheidsovertreding. Ik vind het niet rechtvaardig dat je de jouw toegemeten straf ontloopt met twee derden, terwijl je slachtoffer geen twee derden meer vergoed wordt. Al zeker niet dat wegens plaatsgebrek onder de zes maand of drie jaar, wat maakt het uit, niet uitgevoerd wordt. Ik zeg niet dat gevangenen die rechten moet ontnomen worden. Hold your horses aub. Ik zeg dat ze er verdomd veel hebben en er veel aandacht aan besteed worden in vergelijking met slachtoffers, rechtstreekse en onrechtsreekse. Wat met de gevangene gebeurt haalt de media, wat met nabestaanden gebeurt interesseert geen hond. Rechtvaardigheid is niet alleen bestraffen, maar ook de situatie herstellen. En dat gebeurt niet voldoende. Jij ligt wakker van de toestand van het sanitair van een gevangene. Jouw goed recht. Maar dat dat voor jou in graad van morele verontwaardiging boven staat of een slachtoffer effectief vergoed wordt, rechtsbijstand en begeleiding krijgt, , financiële bijstand en maatschappelijke opvang, genoegdoening, daar heb ik een probleem mee. Die indruk heb ik toch. Tenzij je je verduidelijkt en vindt dat dat niet zo is. Voor mij verzinkt dus het gebrek aan ontspanning en een pudding na zijn eten van een gevange tegenover het leed van een slachtoffer in het niets. Ik zal daar pas enige aandacht en misschien een beetje begrip voor opbrengen als het slachtoffer of nabestaande in mijn optiek volledig vergoed of gecompenseerd is. Jij noemt dat lachwekkend. OK. Je spreekt over mensenrechten en de VN. Ik vind ze geen leugenachtige nazis, trouwens, ze doen heel goed werk. Ik weeg de rechten van een slachtoffer af tegen die van de misdadiger. De eerste wegen voor mij zwaarder en krijgen prioriteit. Als er mensenrechten geschonden worden kan de gevange altijd zelf ten strijde trekken naar het Hof van de Rechten van de Mens en daar zijn gelijk gaan halen. Tot die tijd is de veroordeling waarover je het hebt enkel voor geïnterneerden; spijts je poging tot verdraaiing. En daar wordt aan verholpen. Je zegt dat ik niks ken van de toestand in de gevangenis. Vertel dan. Wat is jouw ervaring. Waarom is dat daar erger dan de toestand van de nabestaanden van een moord, een slachtoffer van verkrachting en de partner, , een levenslang door mishandeling getraumatiseerde en de familie, een levenslang verminkte? Kan je de empathie opbrengen om je daarnaartoe te verplaatsen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik schrijf niet dat het geld naar de gevangenen gaat. Ik geloof zo dat er ambtenaren/politic zijn die hun rekening lekker laten aangroeien met fictieve kosten.
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat klopt, dat is wettelijk bepaald, en de rechters die straffen dan ook in functie van die wettelijke bepalingen. Als een rechter u een jaar in de gevangenis wil hebben, dan geeft hij u drie jaar, je komt dan semi-automatisch vrij na een jaar. Schaf nu die één derde procedure af zodat de veroordeelde einde straf moet doen, en we gaan weer naar de rechter: de rechter wil u een jaar in de gevangenis hebben, hij geeft u een jaar, je komt dan vrij na een jaar. Vallen u de gelijkenissen op? Als de huidige strafuitvoeringsrechtbanken die beslissen over uw vrijlating afgeschaft worden, dan zullen de rechters hun uitspraken daaraan aanpassen. Citaat:
Citaat:
En over de één derde, dat heb ik al uitgelegd hier boven. Een enkel verschil nog, iemand die einde straf doet, zoals jij blijkt te willen, die krijgt bij zijn vrijlating geen beperking en condities mee, vermits die een vrij man is die zijn volledige straf gedaan heeft. Gevangenen die in het huidige systeem vrijkomen die krijgen massa's beperkingen en condities mee, voor lange jaren nog, want die hun straf is niet gedaan. Die worden dus nog lange jaren door het gerecht gecontroleerd. Citaat:
Citaat:
Voor mij mogen beide partijen normaal behandeld worden, het is de keuze van de politiek om de slachtoffers in hun gezicht uit te lachen. Citaat:
Ik heb het over vijf weken lang hetzelfde ondergoed moeten dragen, om de vijf weken een douche. Geen dokter, geen medicatie. Als stinkende beesten met vier en vijf mensen in een éénpersoonscel, drie mensen die op de grond slapen. Citaat:
Ik begrijp niet waarom je tegen elke prijs mensen verschillend wil behandelen? Eerlijk gezegd klink je een beetje als, "de staat behandeld de slachtoffers als vuil, dus de gevangenen moeten extra boeten!" Citaat:
Dat lijkt me de logica zelve. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maak u niet ongerust, gevangenen komen in Belgie niet "beter" uit de gevangenissen.
|
![]() |
![]() |