![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Nog zo een mop en de week is uit
![]() |
![]() |
#22 | |
Vreemdeling
|
![]() Zeg ja, het waarom ik de tittel in het Engels heb geschreven weet ik nu ook niet precies meer zulle.. Waarschijnlijk was ik onbewust al beïnvloed door het pamflet? hehe
Ik heb het ook maar gevonden op internet. Leg mij daarvoor aub geen woorden in de mond. Ik vond het alleen gek klinken en dacht dat dit misschien wel een reden, zoniet de reden zou kunnen zijn waarom dit land democratisch sinds het federalisme niet meer echt succesvol is. Als het klopt dat Vlamingen niet kunnen stemmen op walen en omgekeerd kan dat wel een verklaring zijn voor de verdere polarisatie die sinds de jaren 70 zo hard bezig is. Maar ik heb de indruk, na jullie reacties te zien, dat jullie eigenlijk eerder Vlaams denken, terwijl ik dacht hier zowel rechts als links aan het woord te krijgen waarna ik me ergens een neutraal beeld zou hebben gevormd. Mja Persoonlijk vind ik dus de democratie heel belangrijk dus zou ik dan toch liever een ware democratische federale kieskring verkiezen boven de vetorechten en dergelijke toestanden die voor niks goed zijn. Want als een politicus nu eens echt de onpartijdige waarheid gaat verkondigen dan denk dat hij zelfs chinees mag spreken en nog stemmen zal halen. Mja das dan mijn bescheiden mening. Ik wil persoonlijk gewoon dat we op een eerlijkere manier met elkaar omgaan. Ik wil stoppen met haten omdat ze elkaar in de middeleeuwen het leven zuur maakten. Of dit over Vlaanderen en Wallonië gaat, of over zuid en noord. Ik ga wel nog even olie op het vuur smijten.. Ook op fb heb ik nog een discussie gevonden van diezelfde groep met toch enkele opmerkelijke stellingen.. Laat u maar es goed gaan zou ik zo zeggen… Hier komt ie: Citaat:
Laatst gewijzigd door Jo Marckx : 8 november 2012 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit benadert qua trol-gehalte de gemiddelde persmededeling van de B.U.B.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog een standpunt van mensen die de klok horen luiden hebben maar niet weten waar de klepel hangt. Het federalisme zoals het nu bestaat is er immers niet in de eerste plaats gekomen door de Vlamingen of zelfs de Vlaams-nationalisten, maar vooral op vraag van de Franstaligen. De Vlamingen wilden aanvankelijk enkel culturele autonomie met de gemeenschappen, maar het zijn de Franstaligen die de gewesten wilden en ook gekregen hebben, juist om zoveel mogelijk bemoeienis vanuit Vlaanderen in het zuiden uit te sluiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo ga je hier niet echt serieus genomen worden
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Federal elections will always be in favor of the dutch speaking majority Vertaling: federale verkiezingen zullen altijd in de meerderheid zijn van de Nederlandstalige meerderheid Op dit moment is dit zeker niet zo zoals ik al zij in mijn vorige post. Een federale kieskring is inderdaad something to think about maar het zou zijn om discriminatie van de Vlamingen op te heffen want nu zitten we met een minderheid aan Vlaamse kant
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() verder is de FB groep alles behalve neutraal 10 keer in een tekst België is een land van facisten schrijven, waar haal je het. het probleem is wel wat groter dan enkel een taalprobleem hoor. Vlaams nationalisten willen de Walen ook niet uitmoorden he, al heeft de PS wel gezegd dat ze alle NVA-ers op een bootje gaan zetten
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zucht...
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ter info: ik ben radicaal links én independentist. Oei, te moeilijke combinatie misschien voor je?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 8 november 2012 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar valt niets van te denken. Ik heb al zo dikwijls aangeklaagd dat België geen land is maar twee afzonderlijke , weliswaar samenwerkende, staatjes. In ieder echt land kan de kiezer zowel op iemand uit het zuiden dan op iemand van het noorden van het land stemmen.
België is dus reeds gesplitst. Waarop wachten we dan nog om dat ook officieel te maken. Laatst gewijzigd door Garry : 9 november 2012 om 00:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Vreemdeling
|
![]() Beste SDG, PERZIK
Ik verklaar niet de waarheid in pacht te hebben. Ik ben net voor mijzelf de waarheid aan het uitzoeken. Pak mij daar niet op. Een mens kan niet alles weten, en als die dan toch z'n best doet om er achter te komen kun je hem volwaardig inlichten of er mee lachen, aan u de keuze om als waarheid-uitdragend of haatdragend ervaren te worden. Veel dank voor de persoon die hier over pariteit begon! Dat heeft me een pak geholpen in mijn zoektocht. Maar één trol uit die tekst die alvast lijkt te kloppen is deze: Citaat:
Ook z'n een trol is dat men mij heeft doen geloven is dat Vlaanderen voor 1830 alléén bij de verenigde Nederlanden hoorde, maar dat blijkt dus ook niet te kloppen.. Héél België maakte deel uit van de Verenigde Nederlanden Citaat:
Ik stel vast dat zowel radicale Belgen (BUB) als radicale Vlamingen (NVA) aan de haal gaan met de waarheid. Jammer dat op deze manier eerlijke discussies een ver van ons bed show blijven. Laatst gewijzigd door Jo Marckx : 9 november 2012 om 06:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij hebt toch een facebook-account?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Vreemdeling
|
![]() Oja, graag nog even dit..
Voor jezelf de waarheid uitzoeken is nu net niet verder haat gaan zaaien. Omdat men op z'n moment simpelweg beslist om heel het partijdig zooitje es uit te klaren. Eens uitgeklaard is het dus duidelijk en dus: niks verder haat te zaaien. Toch goe geprobeerd! ![]() Citaat:
Sorry mensen, het is niet omdat ik niet reageer dat ik jullie negeer, ik kan niet op alles reageren.. En zoals ik al zei, ik heb de waarheid niet in pacht. Ik zoek. En ik neem alles mee in mijn zoektocht, ook de dingen waar ik niet op reageer. Alvast bedankt voor uw begrip want nu moet ik gaan werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat schijnen de grootste trollen te vergeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |