Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2012, 11:39   #21
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Federal elections will always be in favor of the dutch speaking majority
Ha ja, waarom heeft deze regering dan steun aan Waalse kant en veel minder aan Vlaamse kant en bestaat ze uit een Vlaamse minderheid. het is omdat we zo graag onze welvaart zien verdwijnen want de federale regering is toch altijd "in het voordeel van de nederlandstalige meerderheid"

Nog zo een mop en de week is uit
Oud 8 november 2012, 19:03   #22
Jo Marckx
Vreemdeling

Standaard

Zeg ja, het waarom ik de tittel in het Engels heb geschreven weet ik nu ook niet precies meer zulle.. Waarschijnlijk was ik onbewust al beïnvloed door het pamflet? hehe
Ik heb het ook maar gevonden op internet. Leg mij daarvoor aub geen woorden in de mond.
Ik vond het alleen gek klinken en dacht dat dit misschien wel een reden, zoniet de reden zou kunnen zijn waarom dit land democratisch sinds het federalisme niet meer echt succesvol is.
Als het klopt dat Vlamingen niet kunnen stemmen op walen en omgekeerd kan dat wel een verklaring zijn voor de verdere polarisatie die sinds de jaren 70 zo hard bezig is.

Maar ik heb de indruk, na jullie reacties te zien, dat jullie eigenlijk eerder Vlaams denken, terwijl ik dacht hier zowel rechts als links aan het woord te krijgen waarna ik me ergens een neutraal beeld zou hebben gevormd. Mja

Persoonlijk vind ik dus de democratie heel belangrijk dus zou ik dan toch liever een ware democratische federale kieskring verkiezen boven de vetorechten en dergelijke toestanden die voor niks goed zijn.
Want als een politicus nu eens echt de onpartijdige waarheid gaat verkondigen dan denk dat hij zelfs chinees mag spreken en nog stemmen zal halen. Mja das dan mijn bescheiden mening.

Ik wil persoonlijk gewoon dat we op een eerlijkere manier met elkaar omgaan. Ik wil stoppen met haten omdat ze elkaar in de middeleeuwen het leven zuur maakten. Of dit over Vlaanderen en Wallonië gaat, of over zuid en noord.

Ik ga wel nog even olie op het vuur smijten..
Ook op fb heb ik nog een discussie gevonden van diezelfde groep met toch enkele opmerkelijke stellingen..

Laat u maar es goed gaan zou ik zo zeggen…

Hier komt ie:

Citaat:
Iceland is the perfect example. And so could be Belgium.

Why!? Belgium is one of the smallest countries in the world, a bit like Iceland. It's more easy to change a small country than to change a bigger one. And if we can't do it with 11.000.000 people, then we will never be able push back capitalism again.

We could be the perfect example because we are not an ethnic nation. And we have 3 official communities of which about 66% of those people want Belgium to remain this mix it is today. And only about 33% of the people want a hate-state.
Because of this language-war going in Belgium fascists have been able to push their hate-policies to all kinds of politicians. Which resulted in a system that is getting undemocratically more right-wing everyday.

We choose to fight fascism at all levels to prevent society from becoming 100% fascist instead of the 33% it is now. Second we choose to show the people what kind of lies and techniques fascists are using to get their long set goal in sight. Nationalists have been pushing the idea of a federal system from back in 1935. Had their romance with Adolf HItler. And after the war, the nationalist idea of a federal system was not discussable anymore until 1970, because of the fascist link. Now, Belgium became a country with a federal system in 1970. Thanks to what!? Yes, thanks to the 35 years of pushing separatist/fascist and brainwashing ideology by first the VNV ('35) and later on, the Volks-Unie ('60).
Now, thats one huge victory for the fascists in Belgium/Flanders since WWII!

Next episode was the, born out of the V.U, radical right-wing party Vlaams Blok. Now.. Tell me… What have they been doing since Black Sunday?
Yes! They have been pushing fascist ideas again, ever since.. Now think of this.. Why don't we have any real leftwing party anymore?
Because a lot of those politicians got scared of the old-school fascist brainwash machine and their 33% voters which made a lot of politicians and parties turning into mainstream or even right-wing parties to prevent the real fascists from getting into power? Could it be?

Laatst gewijzigd door Jo Marckx : 8 november 2012 om 19:06.
Jo Marckx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 19:26   #23
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Dit benadert qua trol-gehalte de gemiddelde persmededeling van de B.U.B.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 19:38   #24
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Dit benadert qua trol-gehalte de gemiddelde persmededeling van de B.U.B.
Ja
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 19:39   #25
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Marckx Bekijk bericht

Wat denken jullie hiervan?
Ik denk er vooral van dat de opsteller van dat pamflet niets van de Belgische politiek kent
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 19:43   #26
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Ik denk er vooral van dat de opsteller van dat pamflet niets van de Belgische politiek kent
Zo zijn er spijtig genoeg nog een massa; er is nog heel veel werk aan de winkel, wat dat betreft.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 21:37   #27
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ook op fb heb ik nog een discussie gevonden van diezelfde groep met toch enkele opmerkelijke stellingen..

Hier komt ie:
Nog een standpunt van mensen die de klok horen luiden hebben maar niet weten waar de klepel hangt. Het federalisme zoals het nu bestaat is er immers niet in de eerste plaats gekomen door de Vlamingen of zelfs de Vlaams-nationalisten, maar vooral op vraag van de Franstaligen. De Vlamingen wilden aanvankelijk enkel culturele autonomie met de gemeenschappen, maar het zijn de Franstaligen die de gewesten wilden en ook gekregen hebben, juist om zoveel mogelijk bemoeienis vanuit Vlaanderen in het zuiden uit te sluiten.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 22:03   #28
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg ja, het waarom ik de tittel in het Engels heb geschreven weet ik nu ook niet precies meer zulle.. Waarschijnlijk was ik onbewust al beïnvloed door het pamflet? hehe
Ik heb het ook maar gevonden op internet. Leg mij daarvoor aub geen woorden in de mond.
Ik vond het alleen gek klinken en dacht dat dit misschien wel een reden, zoniet de reden zou kunnen zijn waarom dit land democratisch sinds het federalisme niet meer echt succesvol is.
Als het klopt dat Vlamingen niet kunnen stemmen op walen en omgekeerd kan dat wel een verklaring zijn voor de verdere polarisatie die sinds de jaren 70 zo hard bezig is.

Maar ik heb de indruk, na jullie reacties te zien, dat jullie eigenlijk eerder Vlaams denken, terwijl ik dacht hier zowel rechts als links aan het woord te krijgen waarna ik me ergens een neutraal beeld zou hebben gevormd. Mja

Persoonlijk vind ik dus de democratie heel belangrijk dus zou ik dan toch liever een ware democratische federale kieskring verkiezen boven de vetorechten en dergelijke toestanden die voor niks goed zijn.
Want als een politicus nu eens echt de onpartijdige waarheid gaat verkondigen dan denk dat hij zelfs chinees mag spreken en nog stemmen zal halen. Mja das dan mijn bescheiden mening.

Ik wil persoonlijk gewoon dat we op een eerlijkere manier met elkaar omgaan. Ik wil stoppen met haten omdat ze elkaar in de middeleeuwen het leven zuur maakten. Of dit over Vlaanderen en Wallonië gaat, of over zuid en noord.

Hier komt ie:
De troll druipt echt van uw post. U dumpt hier een fotoje waarin je vlamingen verwijt fascistisch te zijn. Dan zeg dat vlaams gezind zijn = rechts zijn. Wat toch niets met elkaar te maken heeft. Je reageert niet op de commentaren die gegeven worden. En omdat je geen haat wil, smijt je nog olie op het vuur.

Zo ga je hier niet echt serieus genomen worden
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 22:37   #29
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
ik heb het dus wel niet over de titel ik citeer een stuk uit uw pamfletje, heb je het zelf volledig doorgelezen

Federal elections will always be in favor of the dutch speaking majority
Vertaling: federale verkiezingen zullen altijd in de meerderheid zijn van de Nederlandstalige meerderheid

Op dit moment is dit zeker niet zo zoals ik al zij in mijn vorige post. Een federale kieskring is inderdaad something to think about maar het zou zijn om discriminatie van de Vlamingen op te heffen want nu zitten we met een minderheid aan Vlaamse kant
Oud 8 november 2012, 22:42   #30
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Standaard

verder is de FB groep alles behalve neutraal 10 keer in een tekst België is een land van facisten schrijven, waar haal je het. het probleem is wel wat groter dan enkel een taalprobleem hoor. Vlaams nationalisten willen de Walen ook niet uitmoorden he, al heeft de PS wel gezegd dat ze alle NVA-ers op een bootje gaan zetten
Oud 8 november 2012, 23:05   #31
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
De troll druipt echt van uw post. U dumpt hier een fotoje waarin je vlamingen verwijt fascistisch te zijn. Dan zeg dat vlaams gezind zijn = rechts zijn. Wat toch niets met elkaar te maken heeft. Je reageert niet op de commentaren die gegeven worden. En omdat je geen haat wil, smijt je nog olie op het vuur.

Zo ga je hier niet echt serieus genomen worden.

EDIT: even dat alles ter zijde. JE zinsconstructie doet me vermoeden dat je franstalig bent. Mss moet je eens wat leren over het assemblée walonne. Het federalisme is er niet enkel op vraag van de vlamingen gekomen hoor. De PS was bang om te leven in een etat belgo-flamande gedomineerd door de CVP
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 23:15   #32
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

zucht...
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2012, 23:41   #33
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier komt ie:
Dit heeft niks te maken met de realiteit wat je hier post. Je moet nog veel leren. Neem je tijd. Wat die "discussie" op fb betreft: die is al even karikaturaal als de federale regering.

Ter info: ik ben radicaal links én independentist. Oei, te moeilijke combinatie misschien voor je?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 8 november 2012 om 23:42.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 00:13   #34
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat denken jullie hiervan?
Daar valt niets van te denken. Ik heb al zo dikwijls aangeklaagd dat België geen land is maar twee afzonderlijke , weliswaar samenwerkende, staatjes. In ieder echt land kan de kiezer zowel op iemand uit het zuiden dan op iemand van het noorden van het land stemmen.

België is dus reeds gesplitst. Waarop wachten we dan nog om dat ook officieel te maken.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 november 2012 om 00:18.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 06:25   #35
Jo Marckx
Vreemdeling

Standaard

Beste SDG, PERZIK

Ik verklaar niet de waarheid in pacht te hebben. Ik ben net voor mijzelf de waarheid aan het uitzoeken. Pak mij daar niet op. Een mens kan niet alles weten, en als die dan toch z'n best doet om er achter te komen kun je hem volwaardig inlichten of er mee lachen, aan u de keuze om als waarheid-uitdragend of haatdragend ervaren te worden.

Veel dank voor de persoon die hier over pariteit begon!
Dat heeft me een pak geholpen in mijn zoektocht.

Maar één trol uit die tekst die alvast lijkt te kloppen is deze:

Citaat:
Na de oorlog

Tijdens de repressie na de oorlog, werden de kopstukken van het VNV berecht en bijna allen veroordeeld. Hendrik Elias maakte in gevangenschap (tot 1959 toen hij om gezondheidsredenen in vrijheid werd gesteld) nog opgang als auteur van diverse geschiedkundige werken: zijn politieke memoires en werken over de Vlaamse Beweging. Frans Van der Elst, oprichter van de Volksunie, bezocht hem regelmatig in de cel en beriep zich op de federalistische zienswijze van Elias bij het opzetten van deze partij. Op 2 februari 1973 overleed Elias te Ukkel.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaams_Nationaal_Verbond

Ook z'n een trol is dat men mij heeft doen geloven is dat Vlaanderen voor 1830 alléén bij de verenigde Nederlanden hoorde, maar dat blijkt dus ook niet te kloppen.. Héél België maakte deel uit van de Verenigde Nederlanden

Citaat:
België ontstond na de Belgische Revolutie in 1830 toen het zich afscheidde van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgi%C3%AB

Ik stel vast dat zowel radicale Belgen (BUB) als radicale Vlamingen (NVA) aan de haal gaan met de waarheid.
Jammer dat op deze manier eerlijke discussies een ver van ons bed show blijven.

Laatst gewijzigd door Jo Marckx : 9 november 2012 om 06:29.
Oud 9 november 2012, 06:29   #36
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarover gaat het? Ik ben niet van plan om op Bakkesboek te gaan kijken om te weten waarover het gaat. Wie een draad start, moet maar zorgen dat iedereen kan volgen. Ook de mensen zonder Bakkesboek.
Jij hebt toch een facebook-account?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 07:01   #37
Jo Marckx
Vreemdeling

Standaard

Oja, graag nog even dit..

Voor jezelf de waarheid uitzoeken is nu net niet verder haat gaan zaaien. Omdat men op z'n moment simpelweg beslist om heel het partijdig zooitje es uit te klaren. Eens uitgeklaard is het dus duidelijk en dus: niks verder haat te zaaien. Toch goe geprobeerd!

Citaat:
Ter info: ik ben radicaal links én independentist. Oei, te moeilijke combinatie misschien voor je?
Neen helemaal niet. Heel Catalonië bv loopt er vol van. Al hebben ze daar dan wel een geheel andere achtergrond én beweegreden dan hier.

Sorry mensen, het is niet omdat ik niet reageer dat ik jullie negeer, ik kan niet op alles reageren.. En zoals ik al zei, ik heb de waarheid niet in pacht. Ik zoek. En ik neem alles mee in mijn zoektocht, ook de dingen waar ik niet op reageer. Alvast bedankt voor uw begrip want nu moet ik gaan werken.
Oud 9 november 2012, 07:18   #38
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor jezelf de waarheid uitzoeken is nu net niet verder haat gaan zaaien. Omdat men op z'n moment simpelweg beslist om heel het partijdig zooitje es uit te klaren. Eens uitgeklaard is het dus duidelijk en dus: niks verder haat te zaaien. Toch goe geprobeerd!

Neen helemaal niet. Heel Catalonië bv loopt er vol van. Al hebben ze daar dan wel een geheel andere achtergrond én beweegreden dan hier.

Sorry mensen, het is niet omdat ik niet reageer dat ik jullie negeer, ik kan niet op alles reageren.. En zoals ik al zei, ik heb de waarheid niet in pacht. Ik zoek. En ik neem alles mee in mijn zoektocht, ook de dingen waar ik niet op reageer. Alvast bedankt voor uw begrip want nu moet ik gaan werken.
Neem dan ook mee, dat ook al is men de grootste partij met 33%, de andere 67% nog altijd de meerderheid is.
Dat schijnen de grootste trollen te vergeten.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 07:27   #39
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ah, dan gaan we u moeten helpen, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2012, 08:20   #40
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Neem dan ook mee, dat ook al is men de grootste partij met 33%, de andere 67% nog altijd de meerderheid is.
Dat schijnen de grootste trollen te vergeten.
Kun je de vergelijking doortrekken voor de partij die slechts 1-1,5 % haalt. Hoe zit dat daar dan?
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be