Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2012, 16:12   #21
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Het OS is cruciaal voor de snelheid van een PC. Het is de enige reden dat macs nog een bestaansreden hebben sinds ze naar intel zijn overgestapt. In linux, vergelijk maar eens de snelheid van Ubunto, Gentoo en LFS dan weet ge per direct wat voor een verschil het OS kan maken.
Je dient beter te definieren wat je bedoelt met 'snelheid van een PC'
Een OS zal geen invloed hebben op de snelheid van de databussen of de kloksnelheid van je processor(en).

Operating systemen kunnen bewerkingen (booten, shutdown, file-operations etc. ) sneller of minder snel afwerken bij gelijke hardware-configuraties.
Maar je kan een zeer traag OS hebben, dat dank zij zeer performante hardware toch ervaren wordt als buitengewoon snel.

Laatst gewijzigd door parcifal : 13 november 2012 om 16:12.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 12:24   #22
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rode Maarschalk Bekijk bericht
Windows 8 is net hetzelfde als Win 7, met enkele tweaks, zoals dat gebruikelijk is bij een update.

Het is veel sneller en heeft een nieuw opstartscherm om zo je apps te starten. En in de desktop mode ontbreekt heel eigenaardig de startknop. Maar je kan deze via een app gelukkig weer tevoorschijn toveren. Ook kan je indien je wenst, meteen in desktop mode booten, als het tegelmenu je niet aanstaat. (Dan laad het nog eens sneller.)
Da's dus helemaal niet waar, dat het hetzelfde is als windows 7. Anders had ik de moeite niet gedaan om het van mijn computer te gooien en een dag lang al mijn programma's opnieuw onder windows 7 te installeren.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 12:27   #23
E. Migrant
Banneling

Standaard

Blij dat ik van die rommel weer verlost ben.
Oud 15 november 2012, 12:43   #24
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
ben je bijna win7 gewoon laden ze de volgende in je bak.
klantvriendelijkheid iemand?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 13:02   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ik draai gewoon overal ubuntu op. Voor niks
Oud 15 november 2012, 13:26   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een besturingssyteem kan er nooit voor zorgen dat je pc sneller en beter wordt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik raad u aan een computercursus te volgen. Windows voor kinderen of een seniorencursus beginnen op uw IT-niveau.

Het OS is cruciaal voor de snelheid van een PC. Het is de enige reden dat macs nog een bestaansreden hebben sinds ze naar intel zijn overgestapt. In linux, vergelijk maar eens de snelheid van Ubunto, Gentoo en LFS dan weet ge per direct wat voor een verschil het OS kan maken.
Indien je het enkel over de snelheid hebt dan heb je gelijk. Ik had het over sneller en beter. Inderdaad, indien je enkel DOS op een recente pc installeert, dan zou je kunnen zeggen dat je over het snelste systeem beschikt.

Waar het mij om gaat is het evenwicht tussen snelheid en kwaliteit. Je weet ook dat meer opties, toeters en bellen, beveiliging, wil eens ten koste gaat van de snelheid van het product.
Over VISTA waren er klachten omdat het te log en te traag was voor een doorsnee PC met 2 GB RAM, en grepen velen terug naar XP.

Zie ook bijvoorbeeld de internetbrowsers. Daar is het vooral snelheid versus instellingen (toeters en bellen). Velen zullen graag met bv Chrome werken omdat het sneller werkt en er minder intellingsopties zijn dan bij IE. Ik prefereer een syteem waar ik meer controle over heb, al was het maar voor de veiligheid. En als binnenkort IE10 ook voor Win 7 op de markt komt dan intalleer ik die ook.

Zolang mijn huidig toestel functioneert zit ik niet echt te wachten op Win 8, ook al start die nog sneller op.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2012, 13:43   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou Win 8 niet als rommel beschouwen. Moest 'k toevallig aan een nieuwe pc toe zijn en die even toevalling met Win 8 geïnstalleerd, geen probleem. Ik zit er echter niet direct op te wachten.
Met Win 8 past Microsoft zich gewoon aan aan de mobiele markt, zowel qua look als de functionaliteit. Naar mijn mening zal tegen volgende zomer het doorsnee desktop- en laptopscherm een touchscreen zijn.
Oud 15 november 2012, 13:44   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je dient beter te definieren wat je bedoelt met 'snelheid van een PC'
Een OS zal geen invloed hebben op de snelheid van de databussen of de kloksnelheid van je processor(en).

Operating systemen kunnen bewerkingen (booten, shutdown, file-operations etc. ) sneller of minder snel afwerken bij gelijke hardware-configuraties.
Maar je kan een zeer traag OS hebben, dat dank zij zeer performante hardware toch ervaren wordt als buitengewoon snel.
Inderdaad.
Oud 15 november 2012, 17:32   #29
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou Win 8 niet als rommel beschouwen. Moest 'k toevallig aan een nieuwe pc toe zijn en die even toevalling met Win 8 geïnstalleerd, geen probleem. Ik zit er echter niet direct op te wachten.
Met Win 8 past Microsoft zich gewoon aan aan de mobiele markt, zowel qua look als de functionaliteit. Naar mijn mening zal tegen volgende zomer het doorsnee desktop- en laptopscherm een touchscreen zijn.
Ik ga in ieder geval mijn geld terug vragen aan Microsoft als niet tevreden klant. En ik bereid me ook voor om over te stappen naar Linux.
Oud 15 november 2012, 17:35   #30
E. Migrant
Banneling

Standaard

Opgepast als je een HP computer wil kopen!

Citaat:
Gepubliceerd: Vrijdag 9 november 2012
Auteur: Chris Koenis

HP adviseert alle consumenten die een nieuwe apparaat met Windows 8 hebben aangeschaft, om vooral geen downgrade te maken naar Windows 7. Er komt geen driver en app-ondersteuning.

Nieuw gekochte Windows 8-apparaten van HP zijn niet geschikt voor Windows 7. Althans, dat schrijft de pc- en tabletmaker op zijn website. "Windows 7 wordt na 26 oktober niet ondersteund op deze nieuwe platforms, en er zullen geen drivers, apps of Windows 7 content beschikbaar komen via HP", schrijft het bedrijf in de mededeling.

Alleen voor bedrijven
Downgraden is namelijk volgens HP alleen bedoeld voor commerciële desktops en notebooks. Deze zakelijke producten kunnen wel ondersteuning verwachten. De pc-maker meldt dat consumenten die toch tot een downgrade besluiten en in de problemen komen, het advies krijgen de stap terug te maken naar Windows 8.

Een technisch onderlegde eindgebruiker kan een downgrade naar Windows 7 zelf uitvoeren, mits hij dan wel eerst de Pro-variant van Windows 8 aanschaft. Vervolgens moet de BIOS worden aangepast. Default staat Windows 8 namelijk in het bootsysteem EUFI, waardoor nieuwe functies zoals Secure Boot mogelijk zijn.

De laatste Windows 7-apparaten
Voor kleinere bedrijven is er zo lang het nog duurt de uitweg die een computerleverancier zoals Dell biedt: pc's met Windows 7. HP zelf blijft overigens ook nog een tijdje voorgeïnstalleerde Windows 7-apparaten verkopen.

Net als bij het destijds populaire Windows XP komt daar uiteindelijk een einde aan. Volgens de regels die Microsoft doorgaans oplegt aan OEM's (Original Equipment Manufacturers) mag dat nog twee jaar na de introductie van een nieuw OS. Dat zou in dit geval betekenen dat de laatste Windows 7-apparaten verkocht worden in oktober 2014.

http://webwereld.nl/nieuws/112409/hp...r-win7-af.html
Twijfel je eraan of Win 8 dan wel Win 7 meer je ding is, ga dan voor een ander merk dat wel ondersteuning voor Win 7 garandeert.
Oud 15 november 2012, 17:51   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opgepast als je een HP computer wil kopen!

Twijfel je eraan of Win 8 dan wel Win 7 meer je ding is, ga dan voor een ander merk dat wel ondersteuning voor Win 7 garandeert.
Verbaast mij niet. Niet dat ik van HP veel afweet maar van gebruikers heb ik al heel wat klachten gehoord, vooral dat ze zich voor het minste probleem tot de verkoper moeten wenden. Ik heb de indruk dat HP zeer protectionistisch te werk gaat, terwijl ik mij afvraag wat hun meerwaarde is op het vlak van pc.
Oud 15 november 2012, 17:54   #32
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Leve Xubuntu! Draait bijzonder soepel en is ook nog eens snel en bovendien gratis...

Laatst gewijzigd door Rollercoaster : 15 november 2012 om 17:55.
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 09:43   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik draai gewoon overal ubuntu op. Voor niks
i

Ubuntu op smartphone....that will be the day

Laatst gewijzigd door kelt : 17 november 2012 om 09:44.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 07:32   #34
Paultje
Lokaal Raadslid

Paultje's schermafbeelding

Standaard

Wil je jouw computer snel laten opstarten investeer dan in een moederbord met sata3 en een SSD disk ( Solid State Disk )
Paultje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2012, 10:16   #35
F.B.
Parlementslid

Standaard

Er staat een draad over de werking van windows 8 op het forum "forum.politics.be" in het sub-forum "Maatschappij en samenleving"
Oud 19 november 2012, 10:44   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje Bekijk bericht
Wil je jouw computer snel laten opstarten investeer dan in een moederbord met sata3 en een SSD disk ( Solid State Disk )
Een Intel i7 start mijn inziens snel genoeg. Waarom moet het nog sneller ?
Oud 19 november 2012, 20:39   #37
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Een Intel i7 start mijn inziens snel genoeg. Waarom moet het nog sneller ?
Eigenlijk zou een goed operating system ineens in het moederbord ingebakken moeten zitten. Startknop aan en meteen beginnen surfen, schrijven, video editen, gamen, etc. etc.
Oud 19 november 2012, 21:05   #38
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:

Waar het mij om gaat is het evenwicht tussen snelheid en kwaliteit. Je weet ook dat meer opties, toeters en bellen, beveiliging, wil eens ten koste gaat van de snelheid van het product.
Over VISTA waren er klachten omdat het te log en te traag was voor een doorsnee PC met 2 GB RAM, en grepen velen terug naar XP.

Zie ook bijvoorbeeld de internetbrowsers. Daar is het vooral snelheid versus instellingen (toeters en bellen). Velen zullen graag met bv Chrome werken omdat het sneller werkt en er minder intellingsopties zijn dan bij IE. Ik prefereer een syteem waar ik meer controle over heb, al was het maar voor de veiligheid. En als binnenkort IE10 ook voor Win 7 op de markt komt dan intalleer ik die ook.
je mag niet vergeten dat de manier waarop het programma geschreven is de grootste invloed heeft. net als bij games is men met veel programma's nogal laks "omdat de PC's toch snel genoeg zijn"
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 22:23   #39
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

http://www.zdnet.be/news/145351/micr...ws-8-sleutels/
Oud 21 november 2012, 22:27   #40
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Citaat:
Door een blunder van Microsoft kunnen illegale gebruikers van Windows 8 hun kopie definitief omzetten in een legaal exemplaar.
Misschien expres gedaan om het toch nog aan de straatstenen kwijt te kunnen.

http://www.zdnet.com/what-not-to-buy...ps-7000007557/

Laatst gewijzigd door Zucht : 21 november 2012 om 22:28.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be