![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Niet weten wat doen? Computerspellekes spelen, met de rugzak te voet door Europa trekken (op uw 45ste zal dat beter lukken dan op uw 70ste), in de bibliotheek duiken en uw kennis verruimen, een atelier in uwe kelder bouwen waar ge u bezighoudt met uitvindingen allerlei. Uw Lego's afstoffen en u daarmee amuseren, het één en ander neerpennen, u inschrijven bij de kunstacademie, u toeleggen op fotografie, koken, etc., u hier opgeven als vrijwillger om te modereren, u amuseren met uw kinderen/kleinkinderen, ... Man toch. Zelfs als ge nooit zou moeten werken is het leven te kort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zou uiteraard wel weten wat te doen met mijn tijd, maar ik ben er zeker van dat dit financieel gewoon niet mogelijk is en ik zie op dit moment mijn werk niet als een beletsel om te doen wat ik wil.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als ik gaan werken vergelijk met hier het huishouden doen en de hele dag voor de kinderen te zorgen is gaan werken voor mij ontspanning (en ja, ik durf dat gewoon toe te geven en ben er zeker van dat velen het met mij eens zijn!). Sowieso is het een grote vorm van sociaal contact en vind ik het ook belangrijk om iets bij te dragen aan de samenleving! En onze hypothecaire lening is ook nog niet afbetaald op mijn 45ste hoor. En dan beginnen ook de kinderen te studeren,... Dus genieten van het "pensioen" zal er dan zeker niet inzitten, het zal dan eerder binnenzitten zijn en geen geld hebben om op te doen. Sorry maar dan blijf ik liever werken! Laatst gewijzigd door Meuh : 12 november 2012 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door de technische en wetenschappelijke evolutie verliezen veel mensen hun job. Laag geschoolden geraken steeds moeilijker aan werk. Er moet dus iemand zorgen dat de overheid geld heeft om hen een menswaardig leven te schenken. Citaat:
Ik zie het al gebeuren. Ik maak een ontwerp van een machine en na 4 uur moet een collega dit werk overnemen en het verder ontwikkelen. Of een vrachtwagen die begonnen is aan een rit van Antwerpen naar Keulen, enkel +4 uur rijden, maar de firma moet de chauffeur na 4 uur veranderen, want dan zit de werktijd van de eerste bestuurder er op. Houd toch op met je onzin over werktijdverkorting. Mensen slechts 20 uur per week laten werken, zal de werkloosheid niet oplossen, want de bedrijven verhuizen dan gewoon naar regio's waar de mensen wel +40 per week werken. En veel mensen geraken in een depressie omdat ze een job uitvoeren die te hoog ligt voor hun kunnen. Citaat:
En dingen gaan doen die je niet meer kan op oudere leeftijd. Er is niemand die je tegenhoud deze te doen, zoek gewoon een job waarbij je kan reizen en de wereld zien. Maar ja, dan heb je wel geen 9to5 job op een kantoortje waarbij je niet moe word. Ik ben zelf +50 en voel mij nog veel te jong om op pensioen te gaan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als we ons de wet verder laten dicteren door "de bedrijven", dan verhuizen ze allemaal naar waar het plebs niet teveel noten op zijn zang heeft, zodat ze hun hoge winstmarges kunnen blijven aanhouden. En als er genoeg verhuisd zijn en lang genoeg wegblijven, dan worden wij hier een armzalig en miserabel samenraapsel. En wanneer we armzalig genoeg zijn om terug te willen wroeten voor een hongerloontje, zullen "de bedrijven" terugkomen, want daar waar ze naartoe verhuisd waren, zullen ze intussen weer teveel noten op hun zang gekregen hebben naar hun goesting. En na een jaar of 50, 100, hebben wij weer noten op onze zang, en verhuizen ze weer. En zo kan het dan eindeloos doorgaan. In de fantasie van "de bedrijven"... Dat we intussen mekaar al eens zullen doodkloppen uit honger en ellende, daar zitten die "bedrijven" niks mee in. Dat er al eens een zot een kernbom kan gooien, zitten ze ook niet mee in. Dan verhuizen ze toch lekker naar waar ze er geen last van hebben. Laat u maar de wet dicteren door "de bedrijven", de "markten" en de "harde wetmatigheden van de economie". Zie waar het u zal brengen. En niet komen zagen achteraf. Laatst gewijzigd door Sammael : 12 november 2012 om 12:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want hun aandeelhouders willen steeds meer winst. En die aandeelhouders zijn vaak gewone burgers die ergens in een bedrijf werken. Vaak zijn dat oude zakken zoals ik, die op hun 50 vinden dat ze recht hebben op winsten op het geld dat ze in hun aandelen steken en waarmee ze bedrijven bestaansmiddelen geven. En de bedrijven verhuizen niet omdat hun werknemers te veel noten op hun zang hebben, maar omdat er te veel inmenging is vanuit de overheid en de overheid hen te veel regels en wetten oplegd. En omdat de overheid te veel taksen int om de sociale zekerheid te kunnen blijven betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
en btw, moet het eerlijk verdeeld worden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die aardsparadijselijke toestanden die hier beschreven worden, liggen echt waar binnen handenbereik.
Slechts een paar ingrepen en maatregelen zijn nodig. Kijk maar: http://www.youtube.com/watch?v=L220pSDJuTI .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
We kunnen natuurlijk met een klein groepje een grote groep uitpersen en uitwringen. Als ik met 't kleine groepke mag meespelen, is dat goed voor mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
uitpersen vind ik dat niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dus als degenen die het in de bedrijven voor 't zeggen hebben, het afbollen, moeten we zelf durven het heft in eigen hand nemen. Jammer genoeg, dansen onze regeringen maar al te graag naar de pijpen van degenen die men vaag met "de markten" omschrijft. En worden we kapot belast en kapot bespaard en in een systeem geduwd waarin de kleine ondernemer onmogelijk kan opboksen tegen de op grote schaal producerende ondernemer die zich van god of gebod niets aantrekt en gewoon met zijn geld verhuist naar elders als er niet genoeg naar z'n pijpen wordt gedanst. Wetten hebben vat op onnozele kloten zoals u en ik, maar op geld hebben ze geen enkele vat meer. Zeker niet met vrij verkeer van kapitaal. En dus laten we ons de wet dicteren door diegenen met heel veel geld. We dansen naar hun pijpen of ze bollen het af en duwen ons in de miserie. En hun macht wordt nergens door gelegitimeerd of gecontroleerd. En als iemand al probeert te controleren, verschuift het vermogen naar elders en ontspringt zo de dans. Als je het zo bekijkt, post JurgenD best wel interessante denkpistes. Uiteindelijk gaat het om macht. En deze macht is niet meer in handen van regeringen en overheden. Als je geld, dat, zoals JurgenD terecht opmerkt, slechts een artificieel iets is dat alleen maar werkt omdat we er allemaal in geloven, gewoon afschaft, dan breek je de macht van degene die geld heeft en neem je de macht terug. Waar JurgenD faalt in zijn denkoefening is evenwel het volgende: 1) hij is naiëf in zijn geloof dat dit wereldwijd gaat gebeuren (want zolang de rest van de wereld blijft geloven in het artificiële geld, dan loopt degene met geld daarnaartoe en wordt degene die het geld afschafte gewoon verpletterd); 2) hij gaat ervan uit dat als de macht terug in handen wordt gelegd van regeringen/overheden, deze het beter gaan doen en het beste voor hebben met de bevolking. Anderzijds is het wel zo dat een, althans democratisch verkozen, regering, tenminste enige legitimatie heeft en door de burgers is verkozen, daar waar degene met geld zich tegenover niemand hoeft te verantwoorden. Laatst gewijzigd door Sammael : 12 november 2012 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Nee, in dit systeem word jij dan gedwongen om nog maar 30u/week te werken (en derhalve met minder toe te komen!) en die andere wordt gedwongen om 30u/week te werken (en mss evenveel over te houden als dat ie niks doet)... Laatst gewijzigd door Meuh : 12 november 2012 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ontneemt volgens hen dus de job van 2 werklozen af door 60 uur per week te werken. Dus alles wat je verdient op die 40 uur dat je te veel werkt, moet je afgeven om werklozen te onderhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1) doordat X te lui is om te werken, moet sukkelaar frank1234 60 uur werken. 2) door 60 uur te werken, pakt egoïst frank1234 X z'n werk af omdat hij nooit genoeg kan hebben. In hypothese 1) geven we de luilak een stamp onder zijn kloten, in hypothese 2 binden we frank1234 de hebzuchtige workaholic op zijne stoel vast. Aan 't eind van de rit, hebben X en frank1234 een comfortabel leven in een 30-uren week. EDIT: en neen, momenteel perst u niemand uit. U wordt uitgeperst. Laatst gewijzigd door Sammael : 12 november 2012 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En frank1234 krijgt een vergunning om meer te werken, zodat hij een machine kan uitvinden waardoor we nog maar 10 uur moeten werken ipv 20. Laatst gewijzigd door Sammael : 12 november 2012 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En van de werk- en levensomstandigheden van hier noch van ginder trekken ze zich iets aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar denk bijv ook eens na wat het je extra kost aan verwarmingskosten en elektriciteit en dergelijke als je meer thuis zit. Langs de andere kant komt er minder geld binnen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
en 1 van die 2 werklozen echt niet wil werken |
|
![]() |
![]() |