![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die cartoon zou evengoed met een Israelier op kunnen gemaakt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, want een IDF soldaat zou veel meer en betere wapens hebben. En ermee kunnen werken.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat u onmiddelijk begint te denken aan de stortvloed pedofilieschandalen binnen de Katholieke kerk is natuurlijk geheel aan U. Zowat elke religie, en dan vooral de thanatofiele mysogene Abramistische religies geven duidelijk aan dat alleen leven volgens HUN regels de beloning in het hiernamaals zoveel zoeter gaat maken.
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel anders geweest. In 1948, in 1967 en in 1973, toen de zwaarbewapende geuniformeerden van buitenaf eens orde op zaken wilden stellen.
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
U heeft blijkbaar een mooi woordje gevonden ("stropopredenering") maar U slaat helaas de bal helemaal mis. Ten eerste heb ik kritiek op ALLE religies omdat zij moraliteit prediken en ondanks dat toch volgelingen hebben die amoreel handelen en ten tweede geef ik nergens de illusie dat niet-religieuzen (atheïsten bijvoorbeeld) zich niet schuldig maken aan amorele daden. Je vindt slechte mensen in elke levensbeschouwing. Sommige religieuze levensbeschouwingen echter dreigen met zware straffen indien men amorele daden begaat, maar slagen er zelfs met het dreigement van eeuwige pijniging niet in om al hun volgelingen in het gareel te houden - dus maken ze zich er vaak maar met de gemakkelijke uitspraak vanaf dat iedereen geneigd is te zondigen... ondanks het vaak almachtige en alwetende trekje dat ze aan hun opperwezen(s) toeschrijven. (Of ze noemen hun opperwezen(s) zelfs vergevensgezind en meedogend...) Ik stel vooral de vraag waarom veel volgelingen van religies de atheïsten afschilderen als slecht en amoreel en zelf in hun rangen vreselijke misdadigers hebben zitten. Op geen enkele ogenblik in het gedicht gebruik ik een karikatuur, waar de term "stropopredenering" voor gebruikt wordt. Je kunt me hoogstens verwijten aan veralgemening te doen. Ik leg ook niemand woorden in de mond, er zijn genoeg heilige teksten en uitspraken van geestelijken en leken uit diverse religieuze levensbeschouwingen die mij gelijk geven. En ten laatste wil ik nog meegeven dat atheïsten uitgaan van persoonlijke verantwoordelijkheid waarbij de meesten onder hen er de voorkeur aangeven om geen amorele daden te begaan aangezien zij zelf heel goed inzien wat moreel is en wat amoreel is. Daar hebben ze geen heilige tekst of opperwezen(s)dienaar voor nodig, mensen zijn verstandig genoeg om het zelf in te zien. Er is natuurlijk de discussie over wat precies "amoreel" of "moreel" is, maar dat is gewoon een kwestie van maatschappelijke afspraken en ervaringen.
![]() |