Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2012, 13:42   #21
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
't is nu toch wel een stuk gemakkelijker om in Spanje, Polen, of Oostenrijk gaan te leven en werken dan 30 jaar geleden, nee ?

Dat kon ook in het pre-EU tijdperk. Nooit moeite mee gehad. In dat opzicht is de situatie alleen verslechterd. Dank zij de allochtoonse immigratie is het papieren kanteelwerk enorm verhoogd.
Een stempeltje in mijn paspoort kostte niets.
Nu kost het 500 Euro voor 5 jaar.

Je kent, ben ik bang, niet de harde werkelijkheid.
Oud 20 november 2012, 18:47   #22
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Handelsoorlog heeft nog nooit een oplossing geboden.
Het is verre van een handelsoorlog. Het gaat erom oneerlijke handelspraktijken te bestrijden. Alleen met behulp van de EU kan dat. Belgiek zou dat nooit in zijn uppie kunnen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 20:13   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Dat kon ook in het pre-EU tijdperk. Nooit moeite mee gehad. In dat opzicht is de situatie alleen verslechterd. Dank zij de allochtoonse immigratie is het papieren kanteelwerk enorm verhoogd.
Een stempeltje in mijn paspoort kostte niets.
Nu kost het 500 Euro voor 5 jaar.
?? Je hebt helemaal geen stempeltje in geen enkel paspoort nodig. Ik denk dat ik al zeker 15 jaar geen paspoort meer heb. Soms rij ik door 3 of 4 landen om te beseffen dat ik zelfs mijn identiteitskaart niet bij heb.
Oud 20 november 2012, 21:13   #24
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Het is verre van een handelsoorlog. Het gaat erom oneerlijke handelspraktijken te bestrijden. Alleen met behulp van de EU kan dat. Belgiek zou dat nooit in zijn uppie kunnen.
Waarom niet ? Onderschat Belgziek niet hoor.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 21:59   #25
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zijt ge mis, want het grootste voordeel van de EU is dat ge zonder veel problemen ergens anders in Europa naartoe kunt. Ge zit niet meer opgesloten in Belgikske. Ik vind dat een ongelofelijk groot voordeel.

Het nemen van uw valies is nu veel en veel gemakkelijker dan vroeger.
Bullshit. Ik heb de tijd geweten dat er nog grenzen waren en ge kon mits langs de doaune te passeren gemakkelijk de grens over. Dat is dus geen reden.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 22:00   #26
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee. Dat zijn van die onnozel "rechten", zoals decreteren dat ge recht hebt om 300 jaar te leven.
Sorry man maar ik treed je daar niet in bij. Je moet nodig eens een grondwet lezen.

Dit soort van meningen is een reden om een zeer zware burgeroorlog te veroorzaken. Zo van het soort waarbij enkele koppen op hoger niveau gaan rollen.

Maar maak je geen illusies, ik zal mee op de barricaden staan. Heb geen schrik meer om te sterven. De situatie is anders voor de bovenvermelde koppen.

Laatst gewijzigd door Stingray : 20 november 2012 om 22:10.
Oud 20 november 2012, 22:12   #27
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Dat is de vraag die ik mij stel. Ik zie er niets dan alleen nadelen aan.
Ik maak effe mijn rekeningetje:

a) de maffia roept nog steeds 'hoera'. Kijk naar Italië waar uitbestede wegdekvernieuwing gebeurt in 3cm dikte ipv van 10 cm dikte, en dus na drie jaar opnieuw kan gebeuren. Criminaliteit over de grenzen heen lijkt helemaal geen probleem te zijn. Tussen Frankrijk en België is er nog steeds geen aanpak van de transterritoriale criminaliteit. Waar is Europa dan, vraag ik me af. Idem voor mensensmokkel. Op dat gebied lijkt het ieder voor zichzelf als Europees land. De landen aan de Middellandse Zee krijgen de volle pot en er is geen beleid op dat vlak. De Europese burger merkt in elk geval geen beleid op.

b) de introductie van de euro heeft de prijzen naar omhoog gehaald. Mensen die al welgesteld waren zijn nog welgestelder geworden. De banken lijken belangrijker dan de burger te zijn.

c) Europa is er voor de groten en niet voor de kleine kmo's.De E.U stel ik verantwoordelijk voor het kapotmaken van kleine, familiale bedrijven over heel Europa. Dat ze dan nog eens subsidies geven aan projecten om de eigenheid van een plaatselijke cultuur te willen ondersteunen is ronduit lachwekkend. Met de ene hand proberen ze een eigenheid van een regio te ondersteunen, en met de andere hand maken ze het kapot.

Ik geloof al een hele tijd niet meer in de E.U. Dat ding hangt met haken en ogen aan elkaar vast.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 22:37   #28
REDBolsjewiek
Vreemdeling

REDBolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht

a) de maffia roept nog steeds 'hoera'. Kijk naar Italië waar uitbestede wegdekvernieuwing gebeurt in 3cm dikte ipv van 10 cm dikte, en dus na drie jaar opnieuw kan gebeuren. Criminaliteit over de grenzen heen lijkt helemaal geen probleem te zijn. Tussen Frankrijk en België is er nog steeds geen aanpak van de transterritoriale criminaliteit. Waar is Europa dan, vraag ik me af. Idem voor mensensmokkel. Op dat gebied lijkt het ieder voor zichzelf als Europees land. De landen aan de Middellandse Zee krijgen de volle pot en er is geen beleid op dat vlak. De Europese burger merkt in elk geval geen beleid op.

b) de introductie van de euro heeft de prijzen naar omhoog gehaald. Mensen die al welgesteld waren zijn nog welgestelder geworden. De banken lijken belangrijker dan de burger te zijn.

c) Europa is er voor de groten en niet voor de kleine kmo's.De E.U stel ik verantwoordelijk voor het kapotmaken van kleine, familiale bedrijven over heel Europa. Dat ze dan nog eens subsidies geven aan projecten om de eigenheid van een plaatselijke cultuur te willen ondersteunen is ronduit lachwekkend. Met de ene hand proberen ze een eigenheid van een regio te ondersteunen, en met de andere hand maken ze het kapot.

Ik geloof al een hele tijd niet meer in de E.U. Dat ding hangt met haken en ogen aan elkaar vast.
10/10
Oud 20 november 2012, 22:43   #29
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door REDBolsjewiek Bekijk bericht
Alle europeanen zijn kameraden.
Maar ok dat de EU politiek helemaal geen steek heeft.
Een rode vlag met gele sterren zou een alternatief kunnen worden.

Het is schrijnend dat enkele EU landen verder moeten boeren met een puinhoop, terwijl dat andere EU landen verder aan het afbrokkelen zijn.
Men houd het vandaag bijna niet voor mogelijk maar een greep op het EU parlement word alsmaar realistischer met de dag. Miljoenen mensen in bewang houden lukt voorlopig nog (madrid bv.) maar ware het niet dat de problemen met de dag erger worden he...
Ik val nog liever dood dan een spleetoog te moeten worden of mij naar hen te moeten schikken.
Oud 20 november 2012, 22:48   #30
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof al lang niet meer in deze EU. Wel in de idee van een Europese Gemeenschap om samen voordeel te behalen (synergie).
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2012, 23:48   #31
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

2!
HIER
Oud 20 november 2012, 23:49   #32
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Ik geloof al lang niet meer in deze EU. Wel in de idee van een Europese Gemeenschap om samen voordeel te behalen (synergie).
Akkoord ! 2!
HIER
Oud 21 november 2012, 01:24   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gans dat europa gedoe is klote.
Trek die stekker er ook maar uit.
Alle lampen zijn al gesprongen sinds ze er mee bezig zijn.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 02:54   #34
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
?? Je hebt helemaal geen stempeltje in geen enkel paspoort nodig. Ik denk dat ik al zeker 15 jaar geen paspoort meer heb. Soms rij ik door 3 of 4 landen om te beseffen dat ik zelfs mijn identiteitskaart niet bij heb.
Dat komt je in Nederland op een flinke boete te staan. Engeland en Denemarken kom je in elk geval niet binnen.

Iedereen die met een schip ergens aanlegt, krijgt meestal een extra controle.

Duitsland en Frankrijk vormen geen probleem bij de grens, Nederland ook niet, maar alle Scandinavische landen hebben grenscontrole, Denemarken heeft zelfs de toegang tot Kopenhagen afgesloten (voor illegalen) door een tolgeld van 20 euro te verlangen.

En dat stempeltje is nu vervangen door een 500 euro kostende IND kaart die maar beperkte tijd geldig is en je weer opnieuw 500 euro legesgeld mag betalen.
Ik vraag me af of je wel beseft dat de EU in het geheel geen verbetering brengt maar alleen een enorme onkostenpost voor de burgers zijn.

Vrij verkeer?

Waar hebben we het over.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 21 november 2012 om 02:59.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 03:17   #35
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat komt je in Nederland op een flinke boete te staan. Engeland en Denemarken kom je in elk geval niet binnen.

Duitsland en Frankrijk vormen geen probleem bij de grens, Nederland ook niet, maar alle Scandinavische landen hebben grenscontrole, Denemarken heeft zelfs de toegang tot Kopenhagen afgesloten (voor illegalen) door een tolgeld van 20 euro te verlangen.

En dat stempeltje is nu vervangen door een 500 euro kostende IND kaart die maar beperkte tijd geldig is en je weer opnieuw 500 euro legesgeld mag betalen.
Ik vraag me af of je wel beseft dat de EU in het geheel geen verbetering brengt maar alleen een enorme onkostenpost voor de burgers zijn.

Vrij verkeer?

Waar hebben we het over.
Bedankt voor de info. Dat weten we dan ook alweer...
HIER
Oud 21 november 2012, 03:40   #36
D'ARTOIS

Standaard

Hoe achterlijk Brussel is blijkt uit het feit dat ze documenten verlangen waarvan het bestaan niet bekend is.
Met allerlei lapmiddelen die geen enkele rechtsgeldigheid hebben, wordt geprobeerd om dat probleem te circumventen.

Wie denkt dat er ook maar een greintje eenheid is in de EU mag zich meteen in Den Dolder melden.

Enkele reis graag,
Oud 21 november 2012, 04:04   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vrij verkeer?

Waar hebben we het over.
Je hebt het over een internationale reispas en die heb je binnen de EU niet nodig.
Die reispas kost je trouwens geen 500 euro, maar slechts 71 euro.
En in 1991 kostte diezelfde reispas je 1120 Bfr.

En die reispas heb je vandaag helemaal niet meer nodig voor lidstaten van de EU, terwijl je vroeger voor diezelfde landen vaak eerst nog langst de ambassade mocht lopen en daar onderzoekskosten mocht betalen voor je naar daar kon afreizen, omdat je die stomme stempel nodig had.

Zonder Identiteitskaart rond lopen kan je in Belgie trouwens ook een boete kosten en de politie mag je gewoon oppakken en vasthouden tot je indentiteit bekend en bevestigd is.

Zonder de EU zouden wij hier reeds lang grote sukkelaars geweest zijn en zou Belgie zelfs Griekenland zijn voor gegaan in de ellende en armoede.
Het is dankzij de EU dat de Belgische politici zijn beginnen besparen op hun eigen uitgaven in de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw.

Wat je vandaag ziet binnen de economie is trouwens een wereldwijd probleem en heeft niks te maken met de EU.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 04:05   #38
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je hebt het over een internationale reispas en die heb je binnen de EU niet nodig.
Die reispas kost je trouwens geen 500 euro, maar slechts 71 euro.
En in 1991 kostte diezelfde reispas je 1120 Bfr.

En die reispas heb je vandaag helemaal niet meer nodig voor lidstaten van de EU, terwijl je vroeger voor diezelfde landen vaak eerst nog langst de ambassade mocht lopen en daar onderzoekskosten mocht betalen voor je naar daar kon afreizen, omdat je die stomme stempel nodig had.

Zonder Identiteitskaart rond lopen kan je in Belgie trouwens ook een boete kosten en de politie mag je gewoon oppakken en vasthouden tot je indentiteit bekend en bevestigd is.

Zonder de EU zouden wij hier reeds lang grote sukkelaars geweest zijn en zou Belgie zelfs Griekenland zijn voor gegaan in de ellende en armoede.
Het is dankzij de EU dat de Belgische politici zijn beginnen besparen op hun eigen uitgaven in de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw.

Wat je vandaag ziet binnen de economie is trouwens een wereldwijd probleem en heeft niks te maken met de EU.
http://diplomatie.belgium.be/nl/bina...314-122220.pdf

http://www.belgium.be/nl/familie/int.../reispaspoort/
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2012, 05:56   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Bullshit. Ik heb de tijd geweten dat er nog grenzen waren en ge kon mits langs de doaune te passeren gemakkelijk de grens over. Dat is dus geen reden.
Ja, als toerist.

Ik herinner mij nog die ellenlange rijen aan de Belgisch-Duitse grens. Natuurlijk mochten we erover, maar eerst uitleggen wat ge ging doen (we woonden in Duitsland), valiezen nakijken....
Oud 21 november 2012, 06:00   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Omdat die niet in het Schengen akkoord zitten, he. Scandinavie is dus nog een beetje "zoals vroeger".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be