![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gewoon Judea & Samaria meteen annexeren, het gebied demilitariseren. DE 'Palestijnen' die een loyauteitsverklaring ondertekenen tav de Joodse staat, kunnen blijven, al de rest mag oprotten naar Gaza of Jordanië. Gaza geven we cadeau aan Egypte, dat ze ook al bezet hielden tussen 1948 en 1967 en er een waar terreurregime uitoefenden. Morsi zal wel kort spel maken met Hamas, Islamitische Jihad, Krot en Company.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja, er blijft materiaal over van de Tweede Weteldoorlog, Israël kan het altijd lenen hè... ![]()
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Als een hond blaft als hij iets heeft gezien, blaffen alle andere honden mee, ook al hebben ze zelf niks gezien." Laatst gewijzigd door thePiano : 23 november 2012 om 09:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Die 67 lijnen, de staakt-het-vurenlijn van april 1949 (ofte Groene Lijn), noemde Abba Eban ooit nog de 'Auschwitz-lijnen'. Maw teruggaan naar die 'lijnen' betekent het einde van het Jodendom in het Midden-Oosten. Ik denk niet dat de Israëliërs al toe zijn aan collectieve zelfmoord.
"Als een hond blaft als hij iets heeft gezien, blaffen alle andere honden mee, ook al hebben ze zelf niks gezien." Laatst gewijzigd door thePiano : 23 november 2012 om 09:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Die lijnen zijn enkel internationaal erkend op voorwaarde dat er meteen na het einde van de vijandelijkheden in 1949 zou onderhandeld worden tussen Arabieren en Israël over vrede en na een vredesverdrag verder onderhandeld zou worden over het vastleggen van nieuwe veilige grenzen. De Arabieren hebben dat systematisch geweigerd. Omdat zij geen vrede willen, zij willen Israël hebben.
"Als een hond blaft als hij iets heeft gezien, blaffen alle andere honden mee, ook al hebben ze zelf niks gezien." Laatst gewijzigd door thePiano : 23 november 2012 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Ik haal lukraak wat voorbeelden aan: ze noemen Gaza een open gevangenis, een open concentratiekamp 'erger dan in het Getto van Auschwitz van 1943'; Israëlische soldaten worden 'Gestapo's' genoemd; Israëlische leiders nazi's; en de Holocaust wordt ofwel geminimaliseerd of compleet ontkend en tegelijkertijd wordt de Joden een 'nieuwe Holocaust' beloofd. Je moet dringend die retoriek is gaan bestuderen, in het Arabisch wel te verstaan, want dat zeggen in het Engels daar zijn ze te laf voor. DE geldkraan zou dan wel eens kunnen dichtgedraaid worden tav de Palestijnen en hun resp. terreurgroepen.
"Als een hond blaft als hij iets heeft gezien, blaffen alle andere honden mee, ook al hebben ze zelf niks gezien." Laatst gewijzigd door thePiano : 23 november 2012 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Ik heb geen enkele band (meer) met de ambassade en ik heb ook nooit van hen een klacht ontvangen. Dat is een roddel die door de redacteur van een bekend Joods maandblad werd bedacht, uit rancune omdat ik zijn reputatie had beschadigd. Het is enkel omdat ik totaal onafhankelijk werk dat ik kan schrijven wat ik wil. Dat is een tijd lang wel anders geweest.
![]() |
#29 |
|
![]() Ik ben nooit gestopt, hooguit een paar dagen pauze genomen. Euh, waren persoonlijke aanvallen hier niet taboe? Of tracht je me weer op mijn paard te krijgen zodat ik weer eens 'levenslang' gebanned wordt?
"Als een hond blaft als hij iets heeft gezien, blaffen alle andere honden mee, ook al hebben ze zelf niks gezien." Laatst gewijzigd door thePiano : 23 november 2012 om 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat ik Israël, ondanks al haar gebreken, een beetje hoger inschat dan wat jij doet. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Piano... als niet-jood en als ex-lid van VMO zou ik voor het welzijn van Israel stoppen "in naam van Israel" te spreken. Ook opletten met nep-nicks of u doet de term "hasbarah" teveel eer aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Israël gaat maar door met de bouw van illegale nederzettingen. Stelselmatige verovering van gebied.
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De omzeiling van die regelgeving is grond voor een ambassade. Mare, wat doe je als er een lap grond gegeven wordt?
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus ik moet ook de VN zo gek krijgen om de koop van mijn lapje te bestendigen. Dat moet haalbaar zijn. Ik ken een paar gozers die daar rondlopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat was het hele eieren eten ivm het Britse Mandaatgebied Palestina. De Britten hadden geen zin meer in zo'n onwinstgevend stofnest met een paar geitenhoeders en wat lastige joden. Maar het zomaar afgeven, het gezichtsverlies...Jawadde. Ergo, de lokale wetgeving was ongeveer even sterk als een versgekookte spaghettisliert. 1 nieuwe staat was geboren. En uiteindelijk is dat maar een schaamlap. De Joden als groep hadden op dat moment de PR mee, dus die kregen gelijk. De Omliggende laden waren er niet mee akkoord en riepen het enige recht in. Het recht van de Sterkste. Helaas kregen ze een stamp onder hun kloten. De buurlanden waren het niet de sterkste...
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus het oudje dat in Brussel van haar handtas beroofd wordt door een Kutmarokkaantje, heeft gewoon pech. Het recht van de sterkste geeft dat Kutmarokkaantje recht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uiteindelijk komt het er op neer dat de sterkste groep de regeltjes dicteerd en die niet hoeft te respecteren. En de sterkste groep blijft dat maar zo lang tot een andere groep dat recht succesvol opeist.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 24 november 2012 om 09:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Voor de eerste groep wordt een recht op terugkeer geëist of anders een billijke compensatie, de tweede groep vluchtelingen (de Joden) in het verhaal worden doodgezwegen en krijgen niks en hebben ook geen rechten meer in hun Arabische heimat. De eerste groep wordt tot op vandaag bedropen met 1 miljard dollars per jaar, inclusief al hun nakomelingen en de tweede groep waarvan ruim 2/3den naar de Joodse staat trokken, hebben het enkel moeten doen met locale hulp van de Israëlische regering.
![]() |