Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2012, 17:19   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus als ze vroeger dan pa het huis verlaat, dan is het pa zijn verantwoordelijkheid? Om hoe laat ging pa door?
Ja.

Het is de verantwoordelijkheid van diegene die de kinderen alleen thuis laat. Was dat de moeder? Dan is zij verantwoordelijk.

En dan mag je zeggen, maar de man dit en de man dat, dat kan allemaal waar zijn, ik weet het niet.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 17:20   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het is moeilijk voor te stellen voor iemand die nog geen kinderen heeft, ik begrijp dat volkomen.
Maar als een kind geboren wordt, valt dat kind onder de zorg van de moeder. De moeder zorgt voor de voeding, veegt kaka, pipi en braaksel op, tracht iets te doen aan het soms urenlange huilen, zorgt voor nestwarmte en werkelijke warmte, ziet erop toe dat het kind steeds op alle manieren verzorgd wordt. In feite komt het erop neer dat van het ogenblik een vrouw een kind heeft, zij haar vrijheid verliest. In de meeste gevallen is dat geen probleem. Moederliefde is niet enkel een romantisch gegeven, het is een emotie die ervoor zorgt dat vrouwen in staat zijn al die taken en plichten te vervullen.
Let wel, ik wil hier de vaderliefde echt niet minder zien maar de eeuwigdurende zorg is vanzelfsprekend bij vrouwen, minder bij mannen. In onze moderne maatschappij is dat vooroordeel een beetje geminderd. Vrouwen hebben nu ook de mogelijkheid zich verder te ontplooien ondanks het moederschap. Er zijn meer voorzieningen die het hen mogelijk maken nog andere dingen te doen behalve voor de kinderen te zorgen.
Maar als er iets misgaat, wijst de maatschappij in de eerste plaats met de vinger naar de vrouw. Een uit traditie gegroeid vooroordeel, anders kan ik het niet verklaren.
Ik meen toch dat die houding al een halve eeuw achter ons ligt.
Vrouwen WERKEN, ze hebben een paar weken "vrij" na de bevalling (in het geval de de brand waren die paar weken al lang voorbij) en het is de bedoeling dat ZOWEL papa als mama voor de opvang, de pipi en kaka, het eten en de was/plas zorgen; Ik heb alvast geen kaboutertjes zien rondlopen toen mijn kinderen klein waren.
Het stoort me dus mateloos dat indien de vader zijn mede-helpende taak niet uitvoert (willens of nillens) dat men toch maar per definitie naar de moeder wijst.

Wat als vader "stage moest lopen" en moeder werkte? Zou papa dan aangehouden worden?

ps. uiteraard laat men geen kinderen van 2, 3 en 4 een hele dag (zelfs geen half uur) alleen. Laat daar geen discussie over bestaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 november 2012 om 17:20.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 17:46   #23
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb het over de biologische vader Liederik, gehuwd, niet gehuwd, gevoorhuwelijkst of ge-one-night-standst. WAAR zit de pa?
Het enige wat we weten is dat er een man is waarmee ze een huis heeft gekocht.

De plichten van die man hangen wel degelijk af van de huwelijkste status en timing van verwekking, en of er erkening is gebeurd indien de afstamming niet vaststaat.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de politie-agenten vanuit male chauvinist pig instinct de man rustig in de zetel laten zitten en enkel de moeder aanpakken. En dat ze dus een zeker inzicht in de voormelde situatie hebben dat hier mankeert.

Laatst gewijzigd door Liederik : 23 november 2012 om 17:49.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 17:58   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Het enige wat we weten is dat er een man is waarmee ze een huis heeft gekocht.

De plichten van die man hangen wel degelijk af van de huwelijkste status en timing van verwekking, en of er erkening is gebeurd indien de afstamming niet vaststaat.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de politie-agenten vanuit male chauvinist pig instinct de man rustig in de zetel laten zitten en enkel de moeder aanpakken. En dat ze dus een zeker inzicht in de voormelde situatie hebben dat hier mankeert.
als het over "haar man" gaat, mogen we toch wel aannemen dat het ook over "zijn kinderen" gaat.

Wat heeft de timing van verwekking ermee te maken? U weet toch wel dat elke vrouw die een kind baart het RECHT heeft om mits DNA onderzoek het vaderschap te bewijzen? Waarna papa mag afdokken. We leven in de 21ste eeuw ondertussen. (ik hoop dat je nu geen hartaanval van de schrik gaat krijgen).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 november 2012 om 18:03.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2012, 19:47   #25
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik meen toch dat die houding al een halve eeuw achter ons ligt.
Vrouwen WERKEN, ze hebben een paar weken "vrij" na de bevalling (in het geval de de brand waren die paar weken al lang voorbij) en het is de bedoeling dat ZOWEL papa als mama voor de opvang, de pipi en kaka, het eten en de was/plas zorgen; Ik heb alvast geen kaboutertjes zien rondlopen toen mijn kinderen klein waren.
Het stoort me dus mateloos dat indien de vader zijn mede-helpende taak niet uitvoert (willens of nillens) dat men toch maar per definitie naar de moeder wijst.

Wat als vader "stage moest lopen" en moeder werkte? Zou papa dan aangehouden worden?

ps. uiteraard laat men geen kinderen van 2, 3 en 4 een hele dag (zelfs geen half uur) alleen. Laat daar geen discussie over bestaan.
Theoretisch ligt die houding inderdaad lang achter ons. In de praktijk is het heel anders. Niet alle vaders (en al zeker de vaders van andere dan Westerse origine) voeren hun mede-helpende taak uit en velen vinden het normaal dat de moeder overal voor opdraait.

Wat uw ps betreft, daarmee ben ik het zeer zeker eens.
Oud 23 november 2012, 20:00   #26
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
als het over "haar man" gaat, mogen we toch wel aannemen dat het ook over "zijn kinderen" gaat.

Wat heeft de timing van verwekking ermee te maken? U weet toch wel dat elke vrouw die een kind baart het RECHT heeft om mits DNA onderzoek het vaderschap te bewijzen? Waarna papa mag afdokken. We leven in de 21ste eeuw ondertussen. (ik hoop dat je nu geen hartaanval van de schrik gaat krijgen).
Op het VTM-nieuws werkte de moeder en is de oppas niet opgedaagd. De zaken zijn dus aan het veranderen. Men is ook opzet in de brandstichting aan het nakijken. Er moest een zware lening afbetaald worden voor het huis. En de kinderen waren 'opgesloten'.

Het is beter om meer info af te wachten.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 23 november 2012 om 20:04.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be