![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, jij wou gewoon verder met je leven, en dat kon niet als je telkens maar moest zorgen voor je ouders. Mensen moeten zelf weten of ze zelf voor hun ouders gaan zorgen, maar ga niet onzin zeggen als * ik kon niet anders*. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet eenvoudig oude mensen naar u thuis te laten overkomen. Vaak zitten ze liever alleen in een verzorgings tehuis trouwens. Hebben ze minder last van kinderen die hun ganse dagen de les spellen en verbieden buiten te gaan en hun pensioen afpakken.
Maar die rusthuizen die kwakkelen dat het geen naam meer heeft. Verzorging ...als je geluk hebt. In de meeste gevallen is het echt slecht. En het kost geld dat het geen naam heeft. Voor wat? Ganse dagen op een luizig kamertje geparkeerd, overdreven veel pillen om dodo te doen. En dat is het zo ongeveer. En een dokter die alle dagen zijn briefje komt invullen en meestal niks doet. Dat is zijn pensioenplan natuurlijk, zoveel mogelijk oudjes tegelijk op één dag. Dat kost u dan pakweg 15 of 1600 € in de maand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet eenvoudig oude mensen naar u thuis te laten overkomen. Vaak zitten ze liever alleen in een verzorgings tehuis trouwens. Hebben ze minder last van kinderen die hun ganse dagen de les spellen en verbieden buiten te gaan en hun pensioen afpakken.
Maar die rusthuizen die kwakkelen dat het geen naam meer heeft. Verzorging ...als je geluk hebt. In de meeste gevallen is het echt slecht. En het kost geld dat het geen naam heeft. Voor wat? Ganse dagen op een luizig kamertje geparkeerd, overdreven veel pillen om dodo te doen. En dat is het zo ongeveer. En een dokter die alle dagen zijn briefje komt invullen en meestal niks doet. Dat is zijn pensioenplan natuurlijk, zoveel mogelijk oudjes tegelijk op één dag. Dat kost u dan pakweg 15 of 1600 € in de maand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer uw pensioen niet erg hoog is hoeft u zich geen zorgen te maken, dan hoeft u ook niets bij te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet wel genoeg geld hebben, maar dat spreekt voor zich. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alice : 25 november 2012 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() [quote]Mijn pensioen is te laag om bij te dragen. Maar kunnen ze aan mijn kinderen raken?
Laatst gewijzigd door eno2 : 25 november 2012 om 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat verandert niets aan het feit dat Karel Bartel niets weet van de concrete situatie waarin de topicstarter zich bevindt en dat hij dus niet over diens ethische normen te oordelen heeft.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ander heeft ook zo zijn rechten en de kinderen willen ook hun deel welke ze meer dan waarschijnlijk nodig hebben om hun eigen huis met af te betalen. De praktijk is niet zoals de theorie. Dat ze gewoon de kostprijs van die rusthuizen eens aan ernstige banden leggen. Er worden daar iets teveel ocmw medewerkers nogal vrij boven normaal van vergoed allemaal, en die er nooit zijn. Bestuur weet je wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er is inderdaad een GROOT probleem als één van beide partners moet worden opgenomen en de andere blijft thuis wonen: dikwijls amper betaalbaar. De kinderen hebben helemaal geen deel te willen als hun ouders nog leven. Indien één van beide sterft worden kinderen naakte eigenaar van die helft, terwijl de overlevende ouder het vruchtgebruik heeft. Aan dat deel kan het OCMW niet aan. En als het huis moet verkocht worden dan krijgen de kinderen hun deel (min de aftrek van de omgezette waarde van het vruchtgebruik).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als 1 van de kinderen, of schoonkinderen, hun deel opeisen mag de overlevende dat uitbetalen. Vruchtgebruik of niet. Hebben ze het geld (meestal niet dus) dan doen ze dat gewoon. Hebben ze het geld niet, dan wordt de boel verkocht en verdeeld. Als 1 van de ouders zorgbehoevend is en feitelijk dient opgenomen te worden en het huis moet als borg ingezet worden is het niet vanzelfsprekend dat de kinderen daarmee akkoord gaan. In het werkelijke geval zullen ze die ouder gewoon thuis willen houden en zijn dood wensen. Klinkt alweer hard van mambo...maar mambo laat zich niet leiden door emphatie. Puur rationeel. Zo is het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In geval van vruchtgebruik van de gezinswoning kan de naakte eigenaar NOOIT eisen dat het huis verkocht wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het zou me spijten moest ik verplicht worden om voor men moeder te betalen na al hetgeen er ik met meegemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ja, een ocmw kan aan je pensioen zitten. Zij kunnen je part zelfs direct naar hen laten storten door de pensioenkas. Wat er dan nog te weinig is kunnen zij gaan halen bij je kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen. En zelfs met een interst van 2% per kwartaal dat de betaling te laat is. |
|
![]() |
![]() |