![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Vreemdeling
|
![]() eigenlijk snap ik het niet goed. Er IS namelijk een middel om stakings-excessen aan te pakken: de wet !
Traktors mogen niet op een autosnelweg. Vrachtwagens mogen niet geparkeerd staan op een kruispunt. Je mag mensen (ook al zijn het je bazen) niet van hun vrijheid beroven. Je mag het verkeer niet moedwillig hinderen. Punt. Wat ze op dat moment doen is gewoonweg illegaal. Nummerplaten of persoonsgegevens noteren, en er zoveel mogelijk voor de (politie)rechtbank brengen, en ferme boetes geven. Wedden dat de volgende keer er al wat minder traktoren en vrachtwagens en vuilniszak-mannekes te zien zullen zijn ? Versta me niet verkeerd, ik heb geen bezwaar tegen of problemen met het stakingsrecht. Maar dat is GEEN vrijgeleide om de wet naast zich neer te leggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed zelfs, na het zien van de beelden op het nieuws, dat de eerste richtlijnen van Binnenlandse Zakken was: autostrade blokkeren voor die trakteurs met flikkenauto's. En we zagen ze staan. Daarna moesten de flikken afdruipen. Terwijl ik dacht dat één van de taken van de flikken net was om misdrijven te doen ophouden ... parkeert uwen auto eens verkeerd: de takelwagen zal er rap zijn !! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je verdient daarvoor een "pluim" ! Anderzijds moet ik zeggen: mensen die de wanhoop nabij zijn (bv Ford) zijn tot �*lles in staat. Vooral in Wallonië. Ik herinner mij de beelden van een bulldozer die een camion v.d. toenmalige Rijkswacht opschepte en over de vangrails smeet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n beest plooit een takelwagen in héél klein stukjes, klaar voor het containerpark. Laatst gewijzigd door Boduo : 28 november 2012 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Onverzekerd op de autosnelweg.
Moest Jefke eens proberen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Perceptie is alles in deze wereld. Je hebt nu eenmaal media aandacht nodig. En als je maar een kleine garnaal bent dan zal een staking alleen niet veel uithalen. Desalniettemin is het een wapen dat niet teveel mag gebruikt worden zoals bij de nmbs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hier denken ze dat het is om piketten te zetten, wegdek af te fikken, werkwilligen tegen te houden en eventueel af te motten, vakbondblaadjes te verkopen en wegen te blokkeren. Wat denk jij? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Staatssecretaris
|
![]() De maximale inspanning is blijkbaar rond een stapel paletten midden op de weg staan in een vuilzak? Er zijn genoeg groepen die media aandacht krijgen zonder het voor tien of honderduizenden mensen te verpesten. Maar daarover nadenken gaat blijkbaar niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stakingsrecht is nodig, niet dat ik van stakingen hou, absoluut niet. Ik heb zelf ook nog nooit gestaakt. In de kou rond een tonneke staan, lijkt mij alvast niet direct leuk. En mensen die het al gedaan hebben vinden het ook niet leuk. Laatst gewijzigd door stuyckp : 28 november 2012 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Staatssecretaris
|
![]() Waarover gaat een staking voor jou dan? De werkgever iets duidelijk maken? Extern sympathie proberen te krijgen? Externen onder druk zetten zodat zij hun stem toevoegen aan de stakers? Gedeelde frustratie is halve frustratie?
Waar begint voor jou dan pas het misbruik van stakingsrecht? Wat betreft media-aandacht: Ik googlede 'ontevreden werknemers ludieke actie'. En vond genoeg voorbeelden. Echt niet zo moeilijk; van nokia mensen die toestellen op straat gooien over Kraft mensen die de laatste belgische chocotoffs uitdelen, uitgeperste spectors die citroenen uitdelen, uitdelen van stressballen in de stations,.. Voor mij houdt stakingrecht op bij het werk neerleggen uit protest, zonder daarvoor ontslagen te worden. De fratsen die tegenwoordig bon ton zijn, zijn stuk voor stuk wetsovertredingen, pesterijen, gijzelingen en niet constructieve foertacties zonder enige consideratie met diegenen die het wel willen rooien. |
![]() |
![]() |