Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2012, 16:45   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Kort en goed komt het er op neer dat het ritueel slachtverbod feitelijk niet meer is dan een casus belli tegen de moslims. Grof gezegd: "Oplazeren, wij beslissen wat er gebeurt."
Gelooft ge dat nu zelf ?
Waarom hebben ze dan meteen een uitzondering op de wet gemaakt voor ritueel slachten ?
Mij lijkt dat eerder autochtoontje pesten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 18:54   #22
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
te koejeneren (bestaat dat woord eigenlijk volgens de taalcommissie? Mijn corrector staakt.)
Koeioneren.
Oud 30 november 2012, 19:15   #23
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drenkeling Bekijk bericht
Buiten het feit dat ik dit besluit enkel kan aanmoedigen;

Beetje hypocriet om het verbieden van deze rituele slachtingen onder het mom van dierenwelzijn te laten dekken. De Joodse gebruiken worden erbij gesleurd om islamofobie niet al te hard in de verf te zetten natuurlijk. De hanengevechten in de oostelijke gebieden van Polen blijven deel uitmaken van de cultuur...

Ter algemene aanvulling: Voormalig warschau-pact landen uit Centraal en Oosteuropa (afgezien van Bulgarije) hebben inderdaad een héél andere kijk op de islam om maar te zeggen géén kijk.

Islamofobie tiert er welig. Dit wordt nog versterkt door de historische botsingen tussen orthodoxe/katholieke Slavische christenen en islamitische strekkingen op de balkan sinds eeuwen en de nog steeds, niet te onderschatte, invloed van Rusland en dus indirect de Russische/Tjetcheense problematiek.

Rituele slachtingen en andere (islamitische) toegevertjes zijn nu eenmaal niet aan de orde in bepaalde Centraal/Oosteuropese landen.
Men ziet dan ook weinig Mohammedjes in het straatbeeld alginds...en dit heeft niets te maken met de welvaartstatus maar met een doorgedreven, zeer behoudensgezinde mentaliteit van de autochtone bevolking, een mix van verstart oerkatholisime en protectionistische, nationalistische reflexen...
Je bent heel slecht geïnformeerd. De Poolse moslims hebben een eeuwenoude geschiedenis die teruggaat tot de veertiende eeuw. Dat is dus ongeveer zes (!) eeuwen vooraleer er van moslims in West-Europa sprake was.

En Polen staat juist aan de kant van de Tsjetsjenen tegen Rusland.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 23:38   #24
drenkeling
Burger

drenkeling's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je bent heel slecht geïnformeerd. De Poolse moslims hebben een eeuwenoude geschiedenis die teruggaat tot de veertiende eeuw. Dat is dus ongeveer zes (!) eeuwen vooraleer er van moslims in West-Europa sprake was.
Heel slecht geïnformeerd zijn is nog zacht uitgedrukt in vergelijking met wat ik uit jouw 'antwoord' moet opmaken...Dit lijkt me gewoon antwoorden om te antwoorden, zonder meerwaarde.

Het is een feit dat de laatste generaties van allochtone Islamieten zich niet kunnen profileren in landen uit het voormalige Oostblok zoals ze dat bvb in België en andere Westeuropese naties kunnen. Je moet het echt wel op EU niveau bekijken en je niet vernauwen tot weliswaar historische maar uiterst marginale gemeenschapjes.

Jouw voorbeeld van de Poolse moslims is een non-argument. Ze zijn er inderdaad, en dan? Wat verandert dat aan de visie van de huidige, katholieke Pool op de Islam?
Roma leven sinds eeuwen verspreid over verschillende Centraal en Oosteuropese landen, deze worden ook gediscrimineerd en van alle rechten ontvreemd.

Citaat:
En Polen staat juist aan de kant van de Tsjetsjenen tegen Rusland.
De invloed van Rusland in Polen is, hoe je het draait of keert, nog steeds groot, voornamelijk via het zakelijke leven. Dit in tegenstrijd tot de veel voorkomende voetbalrelletjes en mythes over bewuste aanslagen op een vliegtuig met Poolse leiders - Dit komt natuurlijk in het nieuws wegens het sensatie-gehalte maar vertaald echt niet wat er leeft onder de poolse bevolking.
Dat ze het volgens jouw 'opnemen voor de Tsetsjenen' is mij niet gekend.
En wat versta jij tenandere onder 'Polen'? Ik heb het over de bevolking en hun buikgevoel, jij waarschijnlijk over een partijpolitiek standpunt.

T'is niet omdat Di Rupo schreeuwt dat het hier koet kaat dat ik als Vlaming ook van die menng ben hé.

Ken je überhaupt Polen? Dus vooraleer jij op jouw beurt anderen nog slechter informeert, sla om te beginnen een geïllustreerde atlas open en begin met de hoofdstad van een land...Ben je al aardig op weg!

Laatst gewijzigd door drenkeling : 30 november 2012 om 23:42.
drenkeling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2012, 03:01   #25
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De Joden mogen ook wel eens diervriendelijke manieren aanleren
= de joden mogen ook wel eens oprotten?
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2012, 11:20   #26
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Gelooft ge dat nu zelf ?
Waarom hebben ze dan meteen een uitzondering op de wet gemaakt voor ritueel slachten ?
Mij lijkt dat eerder autochtoontje pesten.
Ritueel slachten wordt integraal verboden en jij beweert het bovenstaande.

Hoe dom wil je wel niet zijn?
Oud 1 december 2012, 11:49   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

in POLEN wordt het volledig verboten
hier in Belgie was van oudsher een uitzondering gemaakt voor de paar koeien die kosher geslacht werden, ondertussen is het verdoofd slachten bijna de uitzondering geworden;

Volgend jaar komt er een Europese richtlijn dat boer Jan NIET onverdoofd mag slachten, maar Mohammed WEL onverdoofd mag slachten.

nu content?

-------------

En ik ga mijn varken onverdoofd kelen op mijn terras, want mijn Noodly Appendage wil dat zo hebben. en dan mag ik dat ook.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 1 december 2012 om 11:51.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2012, 11:55   #28
D'ARTOIS

Standaard

We hebben het over Polen - niet over de EU richtlijn. Hoe eerder lidstaten zich anders uitspreken dan de EU richtlijn hoe eerder we van dat vervloekte Brussel af zijn.
Oud 1 december 2012, 12:10   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja jongen, ik heb mijn eigen niet gemaakt hé.
Maar ik zal mijn domheid wat uitleggen voor u.
Onverdoofd slachten is jaren geleden al verboden maar er werd een uitzondering gemaakt voor ritueel slachten. Waar zie je allochtonen pesten in ?
Mij lijkt dat meer autochtonen pesten , zij moeten immers verdoofd slachten, allochtonen niet.
Nu is die ongelijkheid opgeheven, iedereen moet voortaan verdoofd slachten.
Nu jij.
Oud 1 december 2012, 12:13   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
in POLEN wordt het volledig verboten
hier in Belgie was van oudsher een uitzondering gemaakt voor de paar koeien die kosher geslacht werden, ondertussen is het verdoofd slachten bijna de uitzondering geworden;

Volgend jaar komt er een Europese richtlijn dat boer Jan NIET onverdoofd mag slachten, maar Mohammed WEL onverdoofd mag slachten.

nu content?

-------------

En ik ga mijn varken onverdoofd kelen op mijn terras, want mijn Noodly Appendage wil dat zo hebben. en dan mag ik dat ook.
Ach jij hebt het wél begrepen ?
Oud 1 december 2012, 12:16   #31
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben het over Polen - niet over de EU richtlijn..
Dat klopt.
Hier worden de autochtonen nog steeds benadeeld, zij zijn niet vrij te slachten zoals ze wensen.
Oud 1 december 2012, 20:01   #32
D'ARTOIS

Standaard

Beste Bobke - op de een of andere manier lezen we langs elkaar heen, want ik ben het namelijk met je eens.
Oud 1 december 2012, 22:43   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drenkeling Bekijk bericht
Buiten het feit dat ik dit besluit enkel kan aanmoedigen;

Beetje hypocriet om het verbieden van deze rituele slachtingen onder het mom van dierenwelzijn te laten dekken. De Joodse gebruiken worden erbij gesleurd om islamofobie niet al te hard in de verf te zetten natuurlijk. De hanengevechten in de oostelijke gebieden van Polen blijven deel uitmaken van de cultuur...

Ter algemene aanvulling: Voormalig warschau-pact landen uit Centraal en Oosteuropa (afgezien van Bulgarije) hebben inderdaad een héél andere kijk op de islam om maar te zeggen géén kijk.

Islamofobie tiert er welig. Dit wordt nog versterkt door de historische botsingen tussen orthodoxe/katholieke Slavische christenen en islamitische strekkingen op de balkan sinds eeuwen en de nog steeds, niet te onderschatte, invloed van Rusland en dus indirect de Russische/Tjetcheense problematiek.

Rituele slachtingen en andere (islamitische) toegevertjes zijn nu eenmaal niet aan de orde in bepaalde Centraal/Oosteuropese landen.
Men ziet dan ook weinig Mohammedjes in het straatbeeld alginds...en dit heeft niets te maken met de welvaartstatus maar met een doorgedreven, zeer behoudensgezinde mentaliteit van de autochtone bevolking, een mix van verstart oerkatholisime en protectionistische, nationalistische reflexen...
Kortom, in die landen weten ze waarover ze spreken en ze sluiten hun ogen niet voor de minder mooie werkelijkheid die ons de islam geeft, waarvoor het Westen over het algemeen ziende blind bij blijft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 00:32   #34
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Bobke - op de een of andere manier lezen we langs elkaar heen, want ik ben het namelijk met je eens.
Mooi.
Oud 2 december 2012, 08:20   #35
D'ARTOIS

Standaard

@ Jan v.d.B

De politiek in NL, D en B heeft in de 60'er jaren de exodus ingezet van vrijwel achterlijke arbeidskrachten uit voor Duitsland vnl Anatolië en voor NL en B het achtergebleven en opstandige deel van Marokko dat Hassan maar al te graag kwijt wilde.

Wat die import-politiek heeft opgeleverd weten we nu wel. Er bestaat geen overtreffende trap voor desastreus en maatschappij-ontwrichting.

De politiek blijft de ogen sluiten, moedwillig.
Marokkanen hebben - vrijwel in alles - 1e keus. Dat heet in Den Haag positieve discriminatie.
Wat ook de algemene richtlijn zal zijn, de Islamieten zullen zonder probleem hun schapen en geiten in het douchehokje kunnen slachten.
Wat de Joden betreft is het einde verhaal. Maar het wordt wel tijd dat zij afscheid nemen van hun zinloze religieuze taferelen.

Toch ken ik wel een leuk verhaal hierover.

Tijdens mijn omzwervingen kwam ik terecht in een kibbuts in Noord-Israël dicht tegen de Libanese grens.
Een waterrijk gebied, wilde varkens in overvloed. Heerlijke varkenshaasjes, ham - noem maar op.
Aangezien vlees in die periode duur en schaars was, waren er enige jeugdigen die de stoute moed hadden een paar van die varkens te schieten en het vlees op te hangen in een van de koelcellen die de kibbuts rijk was.

Enige tijd hebben de kibitzers niet geweten wat nu toch de bron van dat vlees was.
Totdat ..... Er valt in een Kibbuts niets geheim te houden dus ook dit niet.
Er ontstond een klein oproer, maar intussen hadden ze wel lekker gegeten ........

Dit is geen anecdote maar een waar gebeurde geschiedenis.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 2 december 2012 om 08:21.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 12:32   #36
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kortom, in die landen weten ze waarover ze spreken en ze sluiten hun ogen niet voor de minder mooie werkelijkheid die ons de islam geeft, waarvoor het Westen over het algemeen ziende blind bij blijft.
Nee hoor, in Polen en Litouwen is de islam reeds erkend en ingeburgerd sinds de Middeleeuwen. De elitetroepen van de Litouwse koning waren trouwens moslims. Zij hielpen hem beschermen tegen het religieus-fundamentalistisch terrorisme van de Duitse ridderorde.

Vytautas' leuze was "Aan een ieder zijn God" en hij beschermde dus Joden, moslims en heidenen.

Luister niet naar de idioten op dit forum die niets van Polen of Litouwen kennen. Ik heb die geschiedenis grondig bestudeerd, heb Polen & Litouwen meerder malen doorkruist en heb er ook vrienden.

Een nog beter advies is: koop boeken over Polen & Litouwen. Maar luister vooral niet naar de ideologische leugens van de islamofoben op dit forum.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 13:13   #37
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Een positieve vordering. Dieren moeten niet onnodig gefolterd worden o.w.v. een achterlijke godsdienst.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 13:26   #38
D'ARTOIS

Standaard

Vooral niet. Alles is pais en vree binnen de Islam. Geen oorlog - nergens.

Men kan in vrede overal rondwandelen.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 2 december 2012 om 13:26.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 13:28   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, in Polen en Litouwen is de islam reeds erkend en ingeburgerd sinds de Middeleeuwen. De elitetroepen van de Litouwse koning waren trouwens moslims. Zij hielpen hem beschermen tegen het religieus-fundamentalistisch terrorisme van de Duitse ridderorde.

Vytautas' leuze was "Aan een ieder zijn God" en hij beschermde dus Joden, moslims en heidenen.

Luister niet naar de idioten op dit forum die niets van Polen of Litouwen kennen. Ik heb die geschiedenis grondig bestudeerd, heb Polen & Litouwen meerder malen doorkruist en heb er ook vrienden.

Een nog beter advies is: koop boeken over Polen & Litouwen. Maar luister vooral niet naar de ideologische leugens van de islamofoben op dit forum.
Nou, erg lang zal dat dan toch niet geduurd hebben. Tijdens de 2e wereldoorlog was Litouwen het land waar de oplossing van de "Judenfrage" voor de SS het minste moeilijkheden bezorgde. Het ging vanzelf! Een groot deel van de Joodse inwoners (in Litouwen zeer talrijk) werden uit hun woningen gesleurd door Litouwers, afgevoerd naar verlaten plaatsen in moerassen bossen, kregen een schop in hun handen geduwd en mochten putten graven. Waarna ze door diezelfde Litouwers vermoord en in de putten gedumpt werden. Daar zullen uw "vrienden" wel in alle talen over zwijgen. Kijk maar eens in Wikipedia naar The Holocaust in Lithuania.

Citaat:
Most Lithuanian Jews perished in the first phase during the first months of the occupation and before the end of 1941. The first recorded action of the Einsatzgruppen (Einsatzgruppe A) took place on June 22, 1941, in the border town of Gargzdai (called Gorzdt in Yiddish and Garsden in German), which was one of the oldest Jewish settlements in the country and only eleven miles from German-annexed Memel. Approximately 800 Jews were shot that day in what is known as the Garsden Massacre. Approximately 100 non-Jewish Lithuanians were also executed, many for trying to aid their Jewish neighbors.[1][2] About 80,000 Jews were killed by October and about 175,000 by the end of the year.[1] The majority of Jews in Lithuania were not required to live in ghettos[c] nor sent to the Nazi concentration camps which by then were just in the preliminary stages of operation. Instead they were shot in pits near their places of residence with the most infamous mass murders taking place in the Ninth Fort near Kaunas and the Ponary Forest near Vilnius.[5][10][11] By 1942 about 45,000 Jews survived, largely those who had been sent to ghettos and camps.[c] In the second phase, the Holocaust slowed, as Germans decided to use the Jews as forced labor to fuel the German war economy.[12] In the third phase, the destruction of Jews was again given a high priority; it was in that phase that the remaining ghettos and camps were liquidated.

Two factors contributed to the rapid destruction of Lithuanian Jewry. The first was the significant support for the "de-Jewification" of Lithuania coming from the Lithuanian populace.[8][12] The second was the German plan for early colonization of Lithuania - which shared a border with German East Prussia - in accordance with their Generalplan Ost; hence the high priority given to the extermination of the relatively small Lithuanian Jewish community.[12]
En dit dan:

Citaat:
On 24 June 1941, the Lithuanian Security Police (Lietuvos saugumo policija), subordinate to Nazi Germany's Security Police and Nazi Germany's Criminal Police, was created. It would be involved in various actions against the Jews and other enemies of the Nazi regime.[14] Nazi commanders filed reports purporting the "zeal" of the Lithuanian police battalions surpassed their own.[8] The most notorious Lithuanian unit participating in the Holocaust was the Lithuanian Sonderkommando Squad (Ypatingasis būrys) from the Vilnius (Vilna, Wilno) area which killed tens of thousands of Jews, Poles and others in the Ponary massacre.[10][11][14] Another Lithuanian organization involved in the Holocaust was the Lithuanian Labor Guard.[1] Many Lithuanian supporters of the Nazi policies came from the fascist Iron Wolf organization.[2] Overall, the nationalistic Lithuanian administration was interested in the liquidation of the Jews as a perceived enemy and potential rivals of ethnic Lithuanians and thus not only did not oppose Nazi Holocaust policy but in effect adopted it as their own

Laatst gewijzigd door quercus : 2 december 2012 om 13:31.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2012, 13:53   #40
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Een positieve vordering. Dieren moeten niet onnodig gefolterd worden o.w.v. een achterlijke godsdienst.
Het zou en hele verademing zijn mochten we stoppen met mensen te vermoorden en te folteren.

Het meste "halal-vlees" is overigens afkomstig van vooraf verdoofde dieren
(vooral kippen en schapen) die meestal door niet-moslims geslacht en gecommercializeerd zijn.

De "onverdoofde" praktijk is er alleen maar tijdens het "offerfeest",de echt "goede" moslims slachten dan niet maar brezorgen wat "zakaat" aan hun minder fortuinlijke geloofsgenoten.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be