Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2012, 19:28   #21
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
De centrale vraag is niet hoe hoog of laag de langetermijnrente staat maar wel wie die staatsbons koopt.
Het past niet in uw kraam precies ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 19:29   #22
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat blijkt aan de langetermijnrente.

Deze is op zijn laagste punt sinds het invoeren van de euro.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...21130_00386833

Meer nog, we zijn bij de goede leerlingen in Europa.

Kaffer maar rustig verder op Di Rupo, maar dit heeft hij wel mooi voor elkaar gekregen en zonder de hulp van N-VA en hun Orakel Pieters.
Zou dit niet eerder iets te maken hebben met de euribor die op een laag punt staat. zie grafiek onderaanm
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)

Laatst gewijzigd door Perzik : 30 november 2012 om 19:31.
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 19:29   #23
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ook hier heeft de regering onlangs een duidelijk standpunt ingenomen.

Sommige partijen wilden een blokkering van een maximumterief voor gas en electriciteit. Er kwam hier discussie over en men kwam tot de volgende beleidsoptie: de privé krijgt een beperkte tijd om haar prijzen op het niveau van het buitenland te brengen. Gebeurt dit niet, dan zal de regering zelf ingrijpen en blokkeringen doorvoeren. Een wijs beleid.
Tot puntje bij paaltje komt,zand in de ogen van de bevolking strooien daar zijn ze sterk in...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 19:31   #24
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Tot puntje bij paaltje komt,zand in de ogen van de bevolking strooien daar zijn ze sterk in...
Is puur tijd winnen. Typisch.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 19:32   #25
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar N-VA zakt in de peilingen.
Dat is wellicht ook zand strooien ?
Oud 30 november 2012, 19:35   #26
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb jouw mening niet nodig...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 19:35   #27
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Stagneren =! Zakken
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Oud 30 november 2012, 19:38   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb jouw mening niet nodig...
Het pikt blijkbaar, sorry hé, de feiten zijn wat ze zijn nietwaar ?
Oud 30 november 2012, 19:47   #29
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Met 3 experts tegen de stroom in waaronder een communicatie expert, een prof economie en een prof politicologie. Deze laatste aan de universiteit van Louvain-La-Neuve (waar BDW niet welkom was als gastspreker). Ik heb ook de tijdslijn één jaar Di Rupo eens doorgenomen. Op 2 oktober krijgt hij een kus vol op de mond van travestiet Nancy. Geweldig. Blijkbaar niet veel soeps om over naar huis te schrijven?

Resultaten 1 jaar Di Rupo goed

Tijdslijn. Dit gebeurde in 1 jaar Di Rupo
Goe geweten, Ik was falikant tegen Di Rupo als Eerste Minister. Niet om de persoon zelf, maar omdat de man onvoldoende Nederlands spreekt. Punt uit. Men had Magnette moeten nemen. Dit wilde ik toch even zeggen (alhoewel de NVA er geen graten in zag tijdens de fameuze onderhandelingen dat Di Rupo Eerste Minister werd. Ook dat moet er toch even bij worden bijverteld. Het was nota bene De Wever zelf die di Rupo het Eerste Ministerschap aanbood tijdens die onderhandelingen. Ik was er dus wel tegen.) En dus in het vervolg: diegene die Eerste Minister wil worden, moet de twee (en liefst de drie) talen machtig zijn.

Maar Elio di Rupo is een moedig man. Heel de ploeg trouwens zijn mensen met verantwoordelijheidszin. Die zich vastbijten en niet opgeven niettegenstaande de verschillende ideologieën in de regering. Zij willen er uit komen in het belang van het land en in het belang van de mensen. Een regering die, gezien het zwaar ontij waarin Europa verkeert, het goed doet in mijn ogen. Zowel communautair als economisch. Nu weer is de internationale rente gedaald voor België. Hetgeen een goede zaak is voor de staatskas. Het is ook een sociaalvoelende regering, geen hardvochtige. En de besparingen blijven op koers. Bovendien is deze ploeg niet verlegen of te beroerd om beleidsfouten te erkennen en bij te sturen, zoals nu onlangs bij de roerende voorheffing voor auteurs, die toch behouden blijft op 15% in plaats van de oorspronkelijke 25%. En dat noem ik: goed regeren.

Laatst gewijzigd door system : 30 november 2012 om 20:07.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 19:49   #30
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
In het Nieuwsblad van vandaag stond erinderdaad een vrij evenwichtig 'rapport' over de regering Di Rupo.

Deze regering is misschien niet populair (hoe kan het anders in een tijd van besparingen), er worden ideologische gevechten uitgevochten (altijd in een tripartite,) maar ze levert wél degelijk werk, ze doet wat ze moet doen, m.a.w., ze presteert! En, én ze spaart de laagste inkomens.

Met een NVA-er als Eerste Minister zou het andere koek zijn. Dan zou de middenstand en de kleine man moeten bloeden. En de heren van het VOKA zouden zich financieel goed in de de handen wrijven, wees daar maar zeker van.

En ja, we zullen zien in 2014, de 'moeder aller verkiezingen voor België'. Juich maar niet te vroeg.
Wie wordt er door VOKA vertegenwoordigd ? Ach ja, de middenstand. Rare redeneringen houdt u er op na.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 19:50   #31
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het pikt blijkbaar, sorry hé, de feiten zijn wat ze zijn nietwaar ?
Het pikt zoveel dat je er een draad over moet starten. Goed bezig Rikske.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 19:51   #32
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Goe geweten, Ik was falikant tegen Di Rupo als Eerste Minister. Niet om de persoon zelf, maar omdat de man onvoldoende Nederlands spreekt. Punt uit. Men had Magnette moeten nemen. Dit wilde ik toch even zeggen (alhoewel de NVA er geen graten in zag tijdens de fameuze onderhandelingen dat Di Rupo Eerste Minister werd; Dat moet toch ook even erbij worden gezegd. Ik was er dus wel tegen.) En dus in het vervolg: diegene die Eerste Minister wil worden, moet de twee (en liefst de drie) talen machtig zijn.

Maar Elio di Rupo is een moedig man. Heel de ploeg trouwens zijn mensen met verantwoordelijheidszin. Die zich vastbijten en niet opgeven niettegenstaande de verschillende ideologieën in de regering. Zij willen eruit komen in het belang van het land. Een regering die, gezien het zwaar ontij waarin Europa verkeert, het goed doet in mijn ogen. Zowel communautair als economisch. Nu weer is de internationale rente weer gedaald voor België. Hetgeen een goede zaak is voor de staatskas. Het is ook een sociaalvoelende regering, geen hardvochtige. En de besparingen blijven op koers. Bovendien is deze ploeg niet verlegen of te beroerd om beleidsfouten bij te sturen. zoals nu onlangs bij de roerende voorheffing voor auteurs, die toch behouden blijft op 15% in plaats van op 25%. En dat noem ik: goed regeren.
Ik ben ervan overtuigd dat die regeringspartijen in 2014 minstens 95% van de stemmen zullen wegkapen ( in Wallonië is dat al niet moeilijk ). Er zullen natuurlijk nog wel enkele hardvochtige Vlaams-nationalisten en PVDA'ers in de weg liggen. Maar 95% moet makkelijk realiseerbaar zijn voor zulke bekwame bestuurders.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 30 november 2012 om 19:53.
Oud 30 november 2012, 19:51   #33
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik ben benieuwd naar mijn gas/electriciteitsrekening van januari.
Dan zullen we zien hoe goed ze besturen.
Te lui of te gemakzuchtig om zelf te gaan shoppen ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 19:55   #34
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Zou dit niet eerder iets te maken hebben met de euribor die op een laag punt staat. zie grafiek onderaanm
Tot voor de financiële crisis noteerde de euribor onder de OLO-rente. Nu is dat omgekeerd.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 30 november 2012, 19:55   #35
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het past niet in uw kraam precies ?
Nee hoor, ik stel enkel een redelijk belangrijke vraag en wist al op voorhand dat jij er geen degelijk antwoord op zult geven. Jij leest immers, net als 99 % van de bevolking, alleen maar de krantenkoppen en stelt verder geen vragen. Want dat zou te zeer doen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2012, 19:57   #36
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Nee hoor, ik stel enkel een redelijk belangrijke vraag en wist al op voorhand dat jij er geen degelijk antwoord op zult geven. Jij leest immers, net als 99 % van de bevolking, alleen maar de krantenkoppen en stelt verder geen vragen. Want dat zou te zeer doen.
Ai, die komt aan!
Oud 30 november 2012, 19:59   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus jij noemt een dalende OLO rente zand in de ogen van de bevolking strooien....

You can't fool the markets.

Oud 30 november 2012, 19:59   #38
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Goe geweten, Ik was falikant tegen Di Rupo als Eerste Minister. Niet om de persoon zelf, maar omdat de man onvoldoende Nederlands spreekt. Punt uit. Men had Magnette moeten nemen. Dit wilde ik toch even zeggen (alhoewel de NVA er geen graten in zag tijdens de fameuze onderhandelingen dat Di Rupo Eerste Minister werd; Dat moet toch ook even erbij worden gezegd. Ik was er dus wel tegen.) En dus in het vervolg: diegene die Eerste Minister wil worden, moet de twee (en liefst de drie) talen machtig zijn.

Maar Elio di Rupo is een moedig man. Heel de ploeg trouwens zijn mensen met verantwoordelijheidszin. Die zich vastbijten en niet opgeven niettegenstaande de verschillende ideologieën in de regering. Zij willen eruit komen in het belang van het land. Een regering die, gezien het zwaar ontij waarin Europa verkeert, het goed doet in mijn ogen. Zowel communautair als economisch. Nu weer is de internationale rente weer gedaald voor België. Hetgeen een goede zaak is voor de staatskas. Het is ook een sociaalvoelende regering, geen hardvochtige. En de besparingen blijven op koers. Bovendien is deze ploeg niet verlegen of te beroerd om beleidsfouten bij te sturen. zoals nu onlangs bij de roerende voorheffing voor auteurs, die toch behouden blijft op 15% in plaats van op 25%. En dat noem ik: goed regeren.
Dat laatste noem ik discriminatie. Goed regeren zou zijn dat er keuzes worden gemaakt. Bvb een vlaktax met verschuiving van last op arbeid naar andere inkomens. Echter is dit niet mogelijk omdat deze regering ideologisch te verdeeld is. Deze regering voert een goednieuwsshow op ter verdediging van het gele gevaar

De rente bestaat uit een marktrente + een risicopremie. Ik zou graag eens een onderzoek zien naar de risicopremie op de leningen die onze overheid aangaat. Dan kan je pas een oordeel vellen over het vertrouwen.
Oud 30 november 2012, 20:01   #39
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dus jij noemt een dalende OLO rente zand in de ogen van de bevolking strooien....

You can't fool the markets.
Alle rentes dalen nu eenmaal. Je weet wel om de geldhoeveelheid te vergroten. Zie naar de koers van de euribor, zoals ik hierboven heb gepost. Ok je hebt blijkbaar al geantwoord

Laatst gewijzigd door Perzik : 30 november 2012 om 20:02.
Oud 30 november 2012, 20:01   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Wie wordt er door VOKA vertegenwoordigd ? Ach ja, de middenstand. Rare redeneringen houdt u er op na.
Voka is niet echt de belangenbehartiger van de middenstand.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be