Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2012, 10:49   #21
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
laat ons vooral meer stroom invoeren vanuit frankrijk. Lekker veel kernenergie, maar gewoon aan een hogere prijs dan dat we het zelf produceren
Maar dan heeft het wel de perceptie dat we lekker groen bezig zijn.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 10:55   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
In Duitsland hebben ze zo veel schrik voor een black out als in België. Maar dat moet hier verzwegen worden want Duitsland is het grote voorbeeld. Nochtans als je de Duitse media een beetje volgt lijken ze dikwijls met dezelfde problemen te zitten als België en worden ze daar ook dikwijls op dezelfde manier opgelost. Alleen is er daar zo geen zelfhaatpartij als de nva die alles uitvergroot en het katholieke apocalyptische gevoel versterkt en uitbuit.
Misschien heb je het nog niet begrepen, maar in Duitsland hebben ze wel een serieuze visie op hun energie. Ik zeg niet dat ik er achter sta dat ze al hun kerncentrales sluiten, maar ze talmen tenminste niet. Ze doen iets, ze menen het en ze gaan ervoor.

Hier doet men niets. Neen, men kibbelt wat en men beslist niets. Hoe komt dat? Door die belachelijke compromiscultuur waarbij men geen beslissingen kan nemen die ergens op slaan. Maar goed, negeer dat allemaal maar en denk jij maar gerust dat we hier even goed bezig zijn als onze buurlanden.

Frankrijk zet vol in op kernenergie, Duitsland zet vol in op windenergie. Nederland heeft een mix en overschot. En Belgie? Belgie zet nergens op in, ziet hoe de kerncentrales uitvallen en begint dan maar massaal duur te importeren omdat ze zelf geen enkele politieke beslissing durven te nemen om zelfvoorzienend te worden. En dat non beleid ga jij nu eventjes vergoelijken door Duitsland op de korrel te nemen. Het moet niet gekker worden
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 4 december 2012 om 10:56.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 11:11   #23
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Heeft zo een piezo-ontsteking ook initieel niet wat elektriciteit nodig om de vonk te creêren?
door op die drukknop te duwen creeer je die boog hé. Precies hetzelfde als een aansteker met een drukknop: daar zit toch ook geen pries aan?
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 11:12   #24
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Misschien heb je het nog niet begrepen, maar in Duitsland hebben ze wel een serieuze visie op hun energie. Ik zeg niet dat ik er achter sta dat ze al hun kerncentrales sluiten, maar ze talmen tenminste niet. Ze doen iets, ze menen het en ze gaan ervoor.

Hier doet men niets. Neen, men kibbelt wat en men beslist niets. Hoe komt dat? Door die belachelijke compromiscultuur waarbij men geen beslissingen kan nemen die ergens op slaan. Maar goed, negeer dat allemaal maar en denk jij maar gerust dat we hier even goed bezig zijn als onze buurlanden.

Frankrijk zet vol in op kernenergie, Duitsland zet vol in op windenergie. Nederland heeft een mix en overschot. En Belgie? Belgie zet nergens op in, ziet hoe de kerncentrales uitvallen en begint dan maar massaal duur te importeren omdat ze zelf geen enkele politieke beslissing durven te nemen om zelfvoorzienend te worden. En dat non beleid ga jij nu eventjes vergoelijken door Duitsland op de korrel te nemen. Het moet niet gekker worden
precies. Enkel n-va heeft op dit moment wél al die volledige denkoefening gemaakt. En dus keuzes gemaakt, wat door anderen dan weer werd afgebrand.
Al geen probleem, alleen horen we van die andere partijen niet hoe zij het willen gaan doen.

De groenen willen alle kerncentrales dicht: mij gelijk, maar ik heb van hen nog altijd géén sluitend antwoord gehoord hoe ze de stabiele energievoorziening gaan doen dan. Van de andere partijen hoor je al helemaal niets, daar maken ze nog geen enkele keuze.
Oud 4 december 2012, 11:47   #25
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een petromax 500 met radiator en kookunit.
Tevens 200 liter zwavelarme petroleum in voorraad.. Je weet maar nooit.

Schoofzak, je doet me nog eens aan het probleem herinneren, waarvoor dank ; ik ga vandaag nog 100 liter halen.

Ik hoop dat we eens enkele weken zonder stroom zitten . Zou zeer ontnuchterend zijn.

Een zonnewind X-klasse zou ons terug in de 19 de eeuw brengen...

Zeg niet dat het onzin is! In 1859 werd een zonnevlek waargenomen die mocht ze vandaag plaatsvinden, ons terug naar Bokrijktijd katapulteren. Destijds in 1859 schoten enkel telegraafposten in brand. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Solar_storm_of_1859

Mag ik er tevens op wijzen dat we momenteel naar een solarmaxim aan het groeien zijn en dat er momenteel zeer veel zonnevlekken met bijhorende zonnevlammen zich aan het manifesteren zijn!!! ?

Er komen andere tijden! Ben je er klaar voor?
Ik wel
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 12:16   #26
d2012
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Jamaar, hadden ze daar geen lumineuze oplossing voor gevonden?

We gingen toch geen eten mogen maken en geen lichten aansteken tussen 18h00 en 20h00, m.a.w. in den donker uw kinderen zonder eten naar bed sturen, was toch dé oplossing voor dit probleem?
Neen, ze hebben hun plannen nog verbeterd, ze gaan de straatverlichting afzetten vanaf 17h00, vééééél veiliger.
d2012 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 12:32   #27
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Als de vraag naar energie stijgt, zal ook de prijs fors toenemen", aldus prof. Johan Albrecht van de Universiteit Gent in het VRT-nieuws. "De huidige prijs van 50 MWh zou dan op piekmomenten kunnen stijgen naar 2000, zelfs 3000 MWh. Het is logisch dat als zo'n situatie zich frequent voordoet, de prijs ergens zal moeten doorgerekend worden."
Met een deel van de werkelijkheid die te maken heeft met cijfers en wetenschap/techniek kunnen journalisten zich beter niet bemoeien.
Ik denk toch echt niet dat de woorden van die Prof. goed zijn weergegeven in het citaat.
Kwestie van ( whatever input) -> journalist -> (always garbage out)

Die 'electronische' sigarettenaanstekers werken zonder batterij maar met een piezo element voor de electrische vonk.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 12:51   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klein vraagske: om je gasketel of mazoutketel te laten branden heb je toch elektriciteit nodig, niet? Gaat men mensen in de kou zetten?Dat gaat stemmen opleveren!
Een gasketel van de centrale verwarming heeft wel stroom nodig.
De circulatie pomp werkt namelijk op stroom.
Ook een deel van de onderdelen zoals je temperatuurregelaar werken op stroom.
Je hebt dus inderdaad stroom nodig als je centrale verwarming hebt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 12:55   #29
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Met een deel van de werkelijkheid die te maken heeft met cijfers en wetenschap/techniek kunnen journalisten zich beter niet bemoeien.
Ik denk toch echt niet dat de woorden van die Prof. goed zijn weergegeven in het citaat.
Kwestie van ( whatever input) -> journalist -> (always garbage out)
erg hé. Ik zak altijd door de grond als ik zaken hoor ala "deze windmolen produceert 500kW per jaar" of "ik heb thuis een elektrisch vermogen van 100kWh"
Oud 4 december 2012, 12:58   #30
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Er vallen twee kerncentrales uit - je leest het goed, niet één, maar twee - en wat gebeurt er? Helemaal niets!

Wat zaten die kernidioten dan te bazelen over tekorten in geval van kernuitstap?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 december 2012 om 13:02.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 13:14   #31
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Simpel.

Je doet aan communicatie. Je vertelt dat je plant om in deze of gene winkel waarvan je weet dat er een beetje voorraad ligt, een aankoop te doen.

zo dus:
http://www.readyforwinter.be/status

Je mag het proberen te negeren, maar we leven in een wereld waar elektriciteit van bijna letterlijk levensbelang is.
Hospitalen hebben noodgeneratoren, maar dat is enkel om reeds begonnen operaties te kunnen afwerken. Een nieuwe operatie beginnen op enkel een noodgenerator ... of een weekje uitstellen.
Rode lichten op grote kruispunten.
Een fabriekje gelijk Ford Genk en de impact op de economie.

Bedankt oude machtspartijen om het zover te laten komen hebben. Zeer bedankt !!

titel: Meer stroom uit Nederland
http://www.standaard.be/artikel/deta...21203_00390620
ik vind het vooral erg dat vlaanderen er niets aan doet. Daar heb je in ieder geval Belgie niet voor nodig.
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 13:20   #32
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
In Duitsland hebben ze zo veel schrik voor een black out als in België. Maar dat moet hier verzwegen worden want Duitsland is het grote voorbeeld. Nochtans als je de Duitse media een beetje volgt lijken ze dikwijls met dezelfde problemen te zitten als België en worden ze daar ook dikwijls op dezelfde manier opgelost. Alleen is er daar zo geen zelfhaatpartij als de nva die alles uitvergroot en het katholieke apocalyptische gevoel versterkt en uitbuit.
Omdat ze in Duitsland na Fukushima ook meegegaan zijn in de ecologische waanzin om zo snel mogelijk zoveel mogelijk kernenergie af te voeren. Met andere woorden, omdat er in een land aan de andere kant van de wereld een toevallige samenloop was van extreme natuurfenomenen die hier niet eens kunnen voorvallen, besluiten ze hier maar direct onze minst vervuilende en direct ruim voldoende leverbare energiebron af te bouwen, in plaats van eerst eens te kijken naar het haalbare en veel propere alternatief, thorium.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 13:40   #33
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Er vallen twee kerncentrales uit - je leest het goed, niet één, maar twee - en wat gebeurt er? Helemaal niets!

Wat zaten die kernidioten dan te bazelen over tekorten in geval van kernuitstap?
iemand die niet kan lezen blijkbaar

De invoer van elektriciteit is met een factor tien gestegen "maar er zijn helemaaaal géééééén tekorten hoor"
En dat nog voor de winter goed en wel begint. Dat wordt lachen geblazen als ze alle kerncentrales stilleggen zonder deftige compensatie.

Ik vraag mij af wat er zal gebeuren als door bvb noodweer eens één hoogspanningstraject wordt gesloten in bvb het zuiden van duitsland of in frankrijk

Ik weet het alvast. Mensen zonder enige technische kennis van zaken waarschijnlijk niet

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 4 december 2012 om 13:43.
Oud 4 december 2012, 13:44   #34
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Omdat ze in Duitsland na Fukushima ook meegegaan zijn in de ecologische waanzin
Alleen vanuit het standpunt van een bekrompen Vlaamse verkavelings- en kruideniersgeest is het ruimere perspectief van Duitse denkers "waanzin".

Citaat:
in plaats van eerst eens te kijken naar het haalbare en veel propere alternatief, thorium.
Hier spreek je jezelf tegen. Je wilt de huidige uraniumcentrales dus tegelijkertijd behouden én vervangen door thoriumcentrales? Wat wil je nu feitelijk, uranium- of thoriumcentrales?

Wat er ook van zij, ook over thoriumcentrales valt er heel wat te debatteren:
http://www.guardian.co.uk/environmen...uclear-uranium
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 4 december 2012, 13:48   #35
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is eigenlijk echt wel grappig, al die vijanden der mensheid die moord en brand en profiteurs schreeuwen als de staat eens iets goed doet - zoals sociale zekerheid of onderwijs - maar als het om kernenergie of de banksector gaat, plots beginnen smeken voor allerlei vormen van staatssteun.

Als je kernenergie wil, wel, betaal het dan zelf en vind zelf een verzekeraar die je centrales willen verzekeren. Mijn belastinggeld heb jullie al voldoende gestolen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 december 2012 om 13:49.
Oud 4 december 2012, 13:59   #36
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
iemand die niet kan lezen blijkbaar

De invoer van elektriciteit is met een factor tien gestegen "maar er zijn helemaaaal géééééén tekorten hoor"
En dat nog voor de winter goed en wel begint. Dat wordt lachen geblazen als ze alle kerncentrales stilleggen zonder deftige compensatie.

Ik vraag mij af wat er zal gebeuren als door bvb noodweer eens één hoogspanningstraject wordt gesloten in bvb het zuiden van duitsland of in frankrijk

Ik weet het alvast. Mensen zonder enige technische kennis van zaken waarschijnlijk niet
Of wij nu kerncentrales hebben of niet;

Als er in Duitsland een industriegebied zonder stroom komt te zitten door een afgeknapte kabel in Oost-Duitsland, dat zet men de Kempen zonder stroom.

Als Rotterdam zonder stroom komt te zitten door een afgeknapte kabel in Noord-Nederland, dan zet men de Kempen zonder stroom.

Als Parijs zonder stroom komt te zitten omdat er in Zuid-Frankrijk een kabel knapt, zet men de Kempen zonder stroom.

Dit omdat de economische waarden van de Kempen lager ligt dan die van de andere gebieden en Wallonie deze stroom niet kan leveren.

Elke inwoner van de Kempen kan zich dus beter voorbereiden op stroomonderbrekingen, niet omdat ons netwerk niet deugd, maar omdat er Europese afspraken zijn.

Kom dus niet af dat wij kerncentrales nodig hebben om geen stroomonderbrekingen te kunnen krijgen.
Als er ergens in onze buurlanden stroomproblemen zijn, is de Kempen steeds het eerste slachtoffer van het wanbeleid van buitenlandse netwerkbeheerders.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 14:01   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is er helemaal niets gebeurd?

Op technisch-commercieel vlak is er heel veel elektriciteit in het buitenland gekocht. De nieuwe tool op de website (zie openingspost) geeft aan dat de volgende vijf dagen deze import gegarandeerd lijkt. Lijkt.

Op politiek vlak is er ook iets gebeurd !
De bevoegde minister of staatssecretaris heeft beweerd dat het licht niet zal uitgaan.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 14:04   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft zo een piezo-ontsteking ook initieel niet wat elektriciteit nodig om de vonk te creêren?
Geeft er eens een klop op (hint) en vul piëzo eens in in de Wiki.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2012, 14:04   #39
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op technisch-commercieel vlak is er heel veel elektriciteit in het buitenland gekocht.
... wat weer een incentief zal geven aan locale producenten om de productie te verhogen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 4 december 2012, 14:05   #40
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hier spreek je jezelf tegen. Je wilt de huidige uraniumcentrales dus tegelijkertijd behouden én vervangen door thoriumcentrales? Wat wil je nu feitelijk, uranium- of thoriumcentrales?
Ik heb nergens specifiek gesproken over uranium of thorium, wel over kernenergie. Dat laatste wil ik dus behouden, maar dan wel in de betere vorm, thorium dus.

En akkoord, ook thorium is niet perfect. Maar in tijden van energieschaarste, rekening houdend met het feit dat dit land nu eenmaal bijzonder schaars bedeeld is met geologische voordelen én gelet op het feit dat je hier in Vlaanderen nu eenmaal bijna geen windmolen meer vergund krijgt, moet er maar gegaan worden voor het betere alternatief.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be