![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier doet men niets. Neen, men kibbelt wat en men beslist niets. Hoe komt dat? Door die belachelijke compromiscultuur waarbij men geen beslissingen kan nemen die ergens op slaan. Maar goed, negeer dat allemaal maar en denk jij maar gerust dat we hier even goed bezig zijn als onze buurlanden. Frankrijk zet vol in op kernenergie, Duitsland zet vol in op windenergie. Nederland heeft een mix en overschot. En Belgie? Belgie zet nergens op in, ziet hoe de kerncentrales uitvallen en begint dan maar massaal duur te importeren omdat ze zelf geen enkele politieke beslissing durven te nemen om zelfvoorzienend te worden. En dat non beleid ga jij nu eventjes vergoelijken door Duitsland op de korrel te nemen. Het moet niet gekker worden
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 4 december 2012 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al geen probleem, alleen horen we van die andere partijen niet hoe zij het willen gaan doen. De groenen willen alle kerncentrales dicht: mij gelijk, maar ik heb van hen nog altijd géén sluitend antwoord gehoord hoe ze de stabiele energievoorziening gaan doen dan. Van de andere partijen hoor je al helemaal niets, daar maken ze nog geen enkele keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik heb een petromax 500 met radiator en kookunit.
Tevens 200 liter zwavelarme petroleum in voorraad.. Je weet maar nooit. Schoofzak, je doet me nog eens aan het probleem herinneren, waarvoor dank ; ik ga vandaag nog 100 liter halen. Ik hoop dat we eens enkele weken zonder stroom zitten . Zou zeer ontnuchterend zijn. Een zonnewind X-klasse zou ons terug in de 19 de eeuw brengen... Zeg niet dat het onzin is! In 1859 werd een zonnevlek waargenomen die mocht ze vandaag plaatsvinden, ons terug naar Bokrijktijd katapulteren. Destijds in 1859 schoten enkel telegraafposten in brand. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Solar_storm_of_1859 Mag ik er tevens op wijzen dat we momenteel naar een solarmaxim aan het groeien zijn en dat er momenteel zeer veel zonnevlekken met bijhorende zonnevlammen zich aan het manifesteren zijn!!! ? Er komen andere tijden! Ben je er klaar voor? Ik wel |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Burger
|
![]() Neen, ze hebben hun plannen nog verbeterd, ze gaan de straatverlichting afzetten vanaf 17h00, vééééél veiliger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk toch echt niet dat de woorden van die Prof. goed zijn weergegeven in het citaat. Kwestie van ( whatever input) -> journalist -> (always garbage out) Die 'electronische' sigarettenaanstekers werken zonder batterij maar met een piezo element voor de electrische vonk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De circulatie pomp werkt namelijk op stroom. Ook een deel van de onderdelen zoals je temperatuurregelaar werken op stroom. Je hebt dus inderdaad stroom nodig als je centrale verwarming hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er vallen twee kerncentrales uit - je leest het goed, niet één, maar twee - en wat gebeurt er? Helemaal niets!
Wat zaten die kernidioten dan te bazelen over tekorten in geval van kernuitstap?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 december 2012 om 13:02. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De invoer van elektriciteit is met een factor tien gestegen "maar er zijn helemaaaal géééééén tekorten hoor" En dat nog voor de winter goed en wel begint. Dat wordt lachen geblazen als ze alle kerncentrales stilleggen zonder deftige compensatie. Ik vraag mij af wat er zal gebeuren als door bvb noodweer eens één hoogspanningstraject wordt gesloten in bvb het zuiden van duitsland of in frankrijk ![]() Ik weet het alvast. Mensen zonder enige technische kennis van zaken waarschijnlijk niet Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 4 december 2012 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat er ook van zij, ook over thoriumcentrales valt er heel wat te debatteren: http://www.guardian.co.uk/environmen...uclear-uranium
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is eigenlijk echt wel grappig, al die vijanden der mensheid die moord en brand en profiteurs schreeuwen als de staat eens iets goed doet - zoals sociale zekerheid of onderwijs - maar als het om kernenergie of de banksector gaat, plots beginnen smeken voor allerlei vormen van staatssteun.
Als je kernenergie wil, wel, betaal het dan zelf en vind zelf een verzekeraar die je centrales willen verzekeren. Mijn belastinggeld heb jullie al voldoende gestolen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 december 2012 om 13:49. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er in Duitsland een industriegebied zonder stroom komt te zitten door een afgeknapte kabel in Oost-Duitsland, dat zet men de Kempen zonder stroom. Als Rotterdam zonder stroom komt te zitten door een afgeknapte kabel in Noord-Nederland, dan zet men de Kempen zonder stroom. Als Parijs zonder stroom komt te zitten omdat er in Zuid-Frankrijk een kabel knapt, zet men de Kempen zonder stroom. Dit omdat de economische waarden van de Kempen lager ligt dan die van de andere gebieden en Wallonie deze stroom niet kan leveren. Elke inwoner van de Kempen kan zich dus beter voorbereiden op stroomonderbrekingen, niet omdat ons netwerk niet deugd, maar omdat er Europese afspraken zijn. Kom dus niet af dat wij kerncentrales nodig hebben om geen stroomonderbrekingen te kunnen krijgen. Als er ergens in onze buurlanden stroomproblemen zijn, is de Kempen steeds het eerste slachtoffer van het wanbeleid van buitenlandse netwerkbeheerders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op technisch-commercieel vlak is er heel veel elektriciteit in het buitenland gekocht. De nieuwe tool op de website (zie openingspost) geeft aan dat de volgende vijf dagen deze import gegarandeerd lijkt. Lijkt. Op politiek vlak is er ook iets gebeurd ! De bevoegde minister of staatssecretaris heeft beweerd dat het licht niet zal uitgaan. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... wat weer een incentief zal geven aan locale producenten om de productie te verhogen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En akkoord, ook thorium is niet perfect. Maar in tijden van energieschaarste, rekening houdend met het feit dat dit land nu eenmaal bijzonder schaars bedeeld is met geologische voordelen én gelet op het feit dat je hier in Vlaanderen nu eenmaal bijna geen windmolen meer vergund krijgt, moet er maar gegaan worden voor het betere alternatief. |
|
![]() |
![]() |