Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2004, 22:20   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke
het is zover!!

België verkoopt zichzelf.
We hebben de eerste negerin in de regering.
Iemand die totaal onbekend is voor de meeste VLAMINGEN, mag geld gaan verdienen, terwijl iemand van de grootste partij (en geen kartel) niet eens een minister mag leveren of DEELNEMEN in de regering in dit zgz democratisch land.

WAAR GAAN WE NAARTOE????
Als die ons moet vertegenwoordigen in het buitenland, dan gaan die denken dat Belgie in AFRIKA ligt!!

Heren politici, stop met die schijnheilige praktijken.
Laat de politiek over aan mensen die niet uit de broessen komen!
De mensen met jouw neigingen zegden enkele jaren terug ook zoiets van "een vrouw in de regering", "een vrouw in het leger of bij de politie" enzovoorts dat het echt ongehoord was.
Je zult dus nog wel bijdraaien, je hebt alleen wat meer tijd nodig dan de gemiddelde Vlaming. Je moet daar niet veel mee inzitten. Op school was je wellicht ook niet steeds bij de vlugsten. En wie jou daarmee toen pestte, was een ongelikte beer.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 22:29   #22
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Yep, FDF en inburgering, da's als vuur en water.
Zeker in de Vlaamse Rand, alwaar ze ondanks de taalfaciliteiten, het begrip inbrugering nog steeds niet begrepen hebben.
tja, dan is ze ingeburgerd als fervent waalse militante he.

dat heeft niets te maken met haar eventuele inburgering / afkomst/aanpassen aan de Westerse maatschappij
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 22:45   #23
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Het feit dat deze dame van buitenlandse afkomst is, is voor mij geen ènkel probleem. Het baart me meer zorgen dat het een FDF'ster is, en naar alle waarschijnlijkheid geen woord Nederlands kan.

Eigenlijk zouden ALLE federale exellenties perfect tweetalig moeten zijn... maar ja, dit is Belgie hé?

hierbij kan ik zeno enkel bijtreden alhoewel we meestal ni overeen komen zenne , vlaamse groeten
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2004, 23:48   #24
Olivier
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Het feit dat deze dame van buitenlandse afkomst is, is voor mij geen ènkel probleem. Het baart me meer zorgen dat het een FDF'ster is, en naar alle waarschijnlijkheid geen woord Nederlands kan.

Eigenlijk zouden ALLE federale exellenties perfect tweetalig moeten zijn... maar ja, dit is Belgie hé?
Als ze goed werkt levert boeit het me eigenlijk niet welke taal ze spreekt. Als de informatie die ze verstrekt tot de burger maar drietalig is. Lap, weeral een paar tolken/vertalers aan werk geholpen, zie we doen nog iets aan het werkgelegenheidsprobleem !
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 00:36   #25
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Huidskleur, ras, geloof, herkomst...dat zijn voor mij geen criteria om iemand te beoordelen; enkel de bekwaamheid telt, en die kunnen we nu nog niet afmeten.
voor sommige zieligaards is huidskleur blijkbaar reeds gelijk aan bekwaamheid...
en ik die dacht dat het enkel een kwestie van "aanpassen" was ...

maar bon, whacko jacko is er ook ingeslaagd zijn huidskleur te veranderen...
blank ? of lijkdood , k weet niet juist wat die kleur is, maar niemand die er nog een zwarte in ziet !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 00:49   #26
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Stop met uw gezever!

Als een persoon zich goed heeft ingeburgerd en genationaliseerd, is er GEEN ENKELE reden om haar eender welke functie te weigeren omwille van haar afkomst!!!!
Toch wel. Omwille van haar huidskleur. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen...?
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 00:51   #27
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Blauwe knop, racisme.
Meester, hij begint weer...
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 01:03   #28
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agitator
Toch wel. Omwille van haar huidskleur. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen...?
8) Beter een zwarte huid, dan een zwarte inborst
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 02:48   #29
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke
het is zover!!

België verkoopt zichzelf.
We hebben de eerste negerin in de regering.
Iemand die totaal onbekend is voor de meeste VLAMINGEN, mag geld gaan verdienen, terwijl iemand van de grootste partij (en geen kartel) niet eens een minister mag leveren of DEELNEMEN in de regering in dit zgz democratisch land.

WAAR GAAN WE NAARTOE????
Als die ons moet vertegenwoordigen in het buitenland, dan gaan die denken dat Belgie in AFRIKA ligt!!

Heren politici, stop met die schijnheilige praktijken.
Laat de politiek over aan mensen die niet uit de broessen komen!
Volgens mij heb jij een typefout gemaakt in je nickname : ben jij zeker dat er geen N moest staan ipv een T ??
FYI ~ negerin is een scheldwoord, je zou al om te beginnen kunnen spreken over een zwarte!
Verder sta jij wel behoorlijk achter qua actualiteiten dus ik zal je eventjes updaten :
Ondanks het feit dat :
  • Condoleezza Rice een zwarte is, liggen de Verenigde Staten niet in Afrika
  • Colin Powell een zwarte is, evenmin
  • Kofi Anan een zwarte is, vertegenwoordigt hij de VOLLEDIGE verenigde naties en niet enkel Afrika
Ik wou je dat maar even zeggen, de rest van de wereld weet dat en ik zou niet willen dat je achterblijft.
Oud 21 juli 2004, 03:35   #30
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agitator
Neen hoor, dat is niet al te moeilijk om te begrijpen. Ik begrijp wel dat er idioten zijn die zo weinig hebben verwezenlijkt in hun leven dat ze het nodig hebben om zich trots te voelen over iets waar ze geen enkele verdienste aan hebben, zoals hun huidskleur of hun schoenmaat.
[size=2]Dat ge met zo een mentaliteit dan nog denkt superieur te zijn, maakt het er alleen maar meer hilarisch op.

[/size]
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 07:43   #31
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

ben ik blij dat ik hier nie meer zoveel kom.

Zo'n bekrompen en gefrustreerde mensen.

De reacties zijn nog altijd hetzelfde als een jaar terug.

Jongens toch!
Het niveau is ferm gezakt.

En wat ik bedoelde is, dat deze negerin ons land niet kan vertegenwoordigen in het Buitenland.
Das geen zicht, een zwarte als afgevaardigde voor BELGIE!!

Dat ze dan maar bij Wallonie blijft, ze kan toch geen Vloms!

En ik zie niet in wat hier racistisch aan is, aan deze post piano!

*KNIP*

*Geen persoonlijke aanvallen

Peter Johan

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 22 juli 2004 om 08:56.
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 07:47   #32
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Volgens mij heb jij een typefout gemaakt in je nickname : ben jij zeker dat er geen N moest staan ipv een T ??
FYI ~ negerin is een scheldwoord, je zou al om te beginnen kunnen spreken over een zwarte!
Verder sta jij wel behoorlijk achter qua actualiteiten dus ik zal je eventjes updaten :
Ondanks het feit dat :
  • Condoleezza Rice een zwarte is, liggen de Verenigde Staten niet in Afrika
  • Colin Powell een zwarte is, evenmin
  • Kofi Anan een zwarte is, vertegenwoordigt hij de VOLLEDIGE verenigde naties en niet enkel Afrika
Dus voor u is NEGERIN een scheldnaam?
Tja, dit komt ervan als men de freedom of speech afneemt!
WHAT THE FUCK IS ER RACISTISCH AAN NEGER OF RODE OF BLANKE!!!?????

Zwarte, dat zou pas racistisch zijn , want bij zwart denk je aan:

- de dood
- vuil
- ziektes

En wat die 2 amerikanen en dien afrikaan betreft,
das het gevolg van politieke correctheid, en het negeren van de stem van het volk.

Condoleeza rice is vant straat geplukt om de negerkes te sussen in Amerika, en den Powell is nen ex-militair die ze wat plezier willen gunnen zodat em zou zwijgen over de wantoestanden/schandalen in de 1ste Golfoorlog/periode BUSH 1
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 08:24   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

@ Oriana:
Als "neger" een scheldwoord is, dan is "blanke" ook een scheldwoord, net zogoed als "noord-afrikaan" of "indiaan" of "chinees"

In het vervolg moeten we volgens jou dus over de zwarten, witten, bruinen, roden en gelen spreken? (zullen we een Indiër dan meteen maar als "oker" benoemen?)

In al uw ijver om de PC-toer te blijven volhouden, vergeet je dat "zwarte" niet het alternatief is voor "neger" maar dat in de VS "black" het alternatief is voor "nigger" (nikker). Zelfs in de VS is "negro" een even gewaardeerde aanduiding als "black". [font=Arial Narrow](heb zélf die vraag gesteld aan een "afro-american[/font]" )
Niemand spreekt hier nog over nikkers, noch over kaffers (tenzij natuurlijk onze nieuwe belgen, die ons gerust als kaffer mogen aanspreken!!!)

Ik heb er geen probleem mee dat er een zwarte of bruine staatssecretaris is, ik heb er eerder een probleem mee dat er zwarte, bruine en witte staatssecretarissen zijn van flutpartijtjes die amper de kiesdrempel zouden halen als ze geen kartel hadden gevormd.

(is er trouwens zo geen wet die kartelvorming verbiedt aan bedrijven?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 juli 2004 om 08:26.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 08:31   #34
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Oeteke,

Jij houdt er een eigenaardige waardeschaal op na.

Je vindt dat het niveau van het forum gedaald is, omdat er tegen racistische opmerkingen wordt geageerd. Ik vind dit een formidabele vooruitgang.

En ik herhaal mijn stelling: huidskleur, godsdienst, afkomst en dgl...doen niets af aan het feit of iemand bekwaam kan zijn.

Bruut geweld,

Jij mag mij "zielig" noemen zo veel je wil, dat raakt mijn koude kleren niet hoor; maar ik probeer de discussie op een sereen niveau te voeren.
Oud 21 juli 2004, 09:34   #35
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Oeteke,
Je vindt dat het niveau van het forum gedaald is, omdat er tegen racistische opmerkingen wordt geageerd. Ik vind dit een formidabele vooruitgang.

En ik herhaal mijn stelling: huidskleur, godsdienst, afkomst en dgl...doen niets af aan het feit of iemand bekwaam kan zijn.
[font=Times New Roman][size=3]Racisme wordt niet bestraft, wel de discriminatie die daaruit volgt. …En als we naar het programma kijken van Gisèle Mandaila, [/size][/font][font=Times New Roman][size=3]http://fdf.be/article.php3?id_article=68[/size][/font][font=Times New Roman][size=3] dan is ze geen haar beter dan de racisten.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

<FONT size=3><FONT color=#000000><FONT face="Times New Roman">Mes engagements

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 21 juli 2004 om 09:41.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 09:41   #36
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Jean-Pierre,

Ik zie niet goed in waar het "discriminerende" van de website van Mandaila zit.

Ik noteer wel:
"défendre les intérêts des francophones et des minorités"

-met minorités zal ze zeker de nederlandstaligen in Brussel bedoelen, indien ik dat juist begrepen heb
Oud 21 juli 2004, 09:56   #37
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Jasper, ik zit hier te klungelen met de invoer van gegevens. Voor een of andere reden wil het ding geen berichten kopiëren of plakken.

Inderdaad, het gaat hier over die minorités en de Francophones. Het is niet omdat er een dubieuze wet is, die alleen maar xenophobie erkend op basis van huidskleur, afkomst,... dat er geen andere redenen bestaan. Het is perfect mogelijk een volk te discrimineren op basis van taal, cultuur,... zonder daarom wettelijk als xenophoob te worden bestempeld.
Oud 21 juli 2004, 10:13   #38
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Jasper, ik zit hier te klungelen met de invoer van gegevens. Voor een of andere reden wil het ding geen berichten kopiëren of plakken.

Inderdaad, het gaat hier over die minorités en de Francophones. Het is niet omdat er een dubieuze wet is, die alleen maar xenophobie erkend op basis van huidskleur, afkomst,... dat er geen andere redenen bestaan. Het is perfect mogelijk een volk te discrimineren op basis van taal, cultuur,... zonder daarom wettelijk als xenophoob te worden bestempeld.
Zeg man. Doe toch eens serieus en redelijk en gebruik uw verstand. Die vrouw zegt te willen opkomen voor de rechten van de franstaligen. Is dat discriminatie? Zegt ze ergens dat ze daarvoor de rechten van de Nederlands- of anderstaligen wil miskennen? Neen!

Is N-VA een discriminerende partij omdat ze opkomt voor de rechten van de Vlaming? NEEN, want ze miskent geen andere rechten van andere bevolkingsgroepen?

Is Vlaams blok een discriminerende partij? JA, want ze wil eigen rechten verdedigen door andere bevolkingsgroepen hun rechten te miskennen.

Maar ze hebben een site gezien over een kleurlinge die staatssecretaris is geworden en blijkbaar is weer alles goed om dat mens af te breken. Elk zinnetje van haar site wordt microscopisch ontleed en ze wordt al afgedaan als "geen haar beter dan de racisten". Ik kan u enkel aanraden om met dezelfde kritische ingesteldheid en dezelfde miscrosopische juistheid het programma van het Vlaams-Blok te lezen, misschien komt u wel tot bijzondere verrassingen.
NVG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2004, 10:25   #39
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 21 juli 2004 om 10:30.
Oud 21 juli 2004, 10:29   #40
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG
Zeg man. Doe toch eens serieus en redelijk en gebruik uw verstand. Die vrouw zegt te willen opkomen voor de rechten van de franstaligen. Is dat discriminatie? Zegt ze ergens dat ze daarvoor de rechten van de Nederlands- of anderstaligen wil miskennen? Neen!.
Nu moogt ge eens proberen uit te leggen hoe ge gaat opkomen voor een bevolkingsgroep wanneer ge hun taal en cultuur niet begrijpt. En het FDF is zeker geen basis voor de rechten van de Vlamamingen. Toch eigenaardig dat iedereen hier vergeten is dat de (Vlaamse) Bond voor jonge en grote gezinnen van Maingain niet mocht vergaderen in het Heyselstadion OMDAT ZE VLAAMS WAREN! Blijkbaar past dat niet in het xenophobiebegrip van de politiek correcten.
Citaat:
...Is Vlaams blok een discriminerende partij? JA, want ze wil eigen rechten verdedigen door andere bevolkingsgroepen hun rechten te miskennen!
En probeer mij nu eens aan te tonen waar het Vlaams Blok de rechten van andere bevolkingsgroepen miskent.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be