![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk is het koningschap voorbijgestreefd, maar of er een goedkoper alternatief is, is maar de vraag.
Het is bv. in dit land de gewoonte dat een minister zijn burelen volgens eigen smaak inricht. Dus telkens er een nieuwe minister aantreedt, komen de verhuizers de 'oude' boel opladen om de nieuwe te installeren. Op kosten van u en ik. Stel je voor dat we om de 5 jaar een nieuwe president hebben, die alle paleizen herinricht naar zijn smaak, of die van zijn lief. Wordt een duur grapje! En wie gaan we kiezen? Een fin de carrière, zoals Willy-Agusta-Claes, of een wegpromovering zoals Lou-non �* l'Autriche- Michel? Zullen we maar kabouter Plop nemen! Kom nou, het is niet ideaal, maar zeker niet slecht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Kunnen de Blubbers een collecte doen om een spoedcursus 'vlot autocue-lezen' voor 'zijne majesteit' te financieren. Tjonge toch, binnenkort heeft hij een hele week zendtijd nodig om 4 zinnen uitgesproken te krijgen.
Als hij aan het zelfde tempo 'werkt'..... Of was Bertje nog onder chock van het interview dat zijn illegale dochter, nu officieel verworpelinge, in de Humo gaf? En Bertje maar zeiken over tolerantie, terwijl interfamiliale tolerantie duidelijk niet meer kan in Laken. En dan zeggen dat Bertje tussen 1966 en 1984 er een zeer tolerante (sexuele) levenshouding op nahield. Zou er van die 18 jaar slippertjes en uitspattingen - weliswaar tussen de minimale maar toch heel royaal betaalde prinselijke werkverplichtingen - nog iets in zijn kleren blijven hangen zijn Patriot? Hopelijk doet Delphinetje nog meer haar boekje open over die bende blauwbloedige nietsnutten uit Laken, en doorprikt ze de walm van hypocrisie waarin de royals vegeteren, in stijl uiteraard, maar niet te vergeten, steeds op kosten van de werkende mens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben nog geen partij-eigenaar maar dat komt er misschien nog wel eens van ... ![]() Of insinueer je dat je bij de BUB enkel toegelaten lectuur mag lezen? Royalty snertkrantjes en andere door de BUB gecensureerde rioollectuur met hoogstaande culturele onderwerpen als zijnde de nieuwe permament van Fabiola of het BLO-parcours van de prinsen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt hier zomaar geschreven 'lang leve den Bibber en lang leve Belgikse'.
Is er geen wet die verbiedt dat zomaar in het Vlaams te zeggen? Moet dat niet in een beschaafde taal?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Nutteloos gezever op tv. Meer niet. Ik heb geen lessen te krijgen van iemand die na 7 jaar zijn vrouw bedriegt, jaren aan een stuk, en dan zijn bloedeigen kind niet erkent. En daarenboven niet eens democratisch is verkozen, maar het geluk heeft uit de goede peniskoker te zijn gespoten.
Afvoeren die handel!
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Grotouders die een echte hulp betekenen voor hun kleinkinderen?. Toen Josëphine eind vorig jaar in Brussel ter wereld kwam. was het voor Albert II teveel om even een bezoekje te brengen. Grootouders die jonge gezinnen belangeloos bijstaan? Albert II weigert pertinent om de kersverse moeder - zijn dochter Delphine - nog te ontmoeten. Nieuwe vormen van hulpbetoon tussen de verschillende generaties? Zijn dochter zegt in Humo: "Mijn werk als kunstenares is een schreeuw naar mijn vader: wijs me niet langer af, praat met me". Deze vorm van hulpbetoon is blijkbaar te veel gevraagd voor Albert II ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De koning doet wel meer dan lintjes knippen en staatsbezoeken doen. Al zal ik niet ontkennen dat inderdaad veel van die diplomatieke verplichtingen door hem uitgevoerd worden. Is hij het niet, dan is het iemand anders wel. Over de centen van de koning moet niet veel geklaagd worden: het overgrote merendeel van de verdiensten gaat naar onderhoud van gebouwen en bezittingen die anders ook onderhouden zouden moeten worden. Dit verschaft ook veel werk. Ook de vele koninklijke stichtingen en fondsen krijgen een aanzienlijk deel van de koek - dat gaat dus naar het goede doel. Wat overblijft is niet van die grootte dat het door ramen en deuren naar buiten gesmeten kan worden. Hetzelfde geldt voor de prinsen.
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() En ach, laat ons niet vergeten: is het niet een koning, dan is het wel een president...
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang de koning een goede functie vervult, en dat doet hij, zie ik geen reden om hem te vervangen. Uiteindelijk doet het er weinig toe of we nu een machteloze koning hebben of een machteloze president. Laatst gewijzigd door Hans1 : 20 juli 2004 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we morgen zonder het koningshuis vallen, dan verandert er welgeteld niks aan onze maatschappij. Alleen dat er geld vrijkomt voor meer dan 1000 leefloontrekkers per jaar.
De opmerking dat het niet goedkoper is de koning te vervangen door een president gaat ook niet echt op. De eerste minister kan die functie perfect vervullen, want dat doet ie nu al(denken we).Zonder dat de kosten vermeerderen.Er moet niemand in de plaats komen. Tenzij Guynokio Verafstoot weer een paar arbeidsplaatsen bijmaakt. Bof, van mij mogen die hoop inteeltproducten daar in Laken zichzelf koningen enzo noemen, desnoods keizers, maar dat ze dat doen van hun bijeengesprokkeld kapitaal.Niet van mijn belastingen aub.
![]() |
#35 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Er is hier serieus afgedwaald van het onderwerp "de toespraak van de koning"; het ging niet om "het koningshuis".
Ik heb nog geen reactie gelezen, op wat ik uit de boodschap van de koning begrepen heb: wij zullen met zijn allen harder en langer moeten gaan werken, om de sociale zekerheid nog te kunnen financieren. Het alternatief is: wij moeten de sociale zekerheid beter beheren. En dat die redevoering is voorgeschreven, waarschijnlijk door een regerings-ghost-writer dat is mij duidelijk. De koning wordt geacht geen openbare verklaringen af te leggen, zonder toestemming van de uitvoerende macht.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ze denkt waarschijnlijk dat men later over haar kunstwerken zal zeggen: "Kijk, dat is nen echten Boël", zoals men over Picasso, Breugel of Renoir spreekt. M.a.w., ze moet geen Boel zoeken, of ze kan er altijd krijgen! ![]()
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 21 juli 2004 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goed, dat harder gaan werken is ons al op het hart gedrukt door de regering en de werkgevers, en door buurlanden die reeds dat pad ingeslagen zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik me "beperken" tot 1 blad (dat ik overigens nog nooit gelezen heb).Omdat beperktheid (geestelijke, zeker, en van meningsuiting, nog meer) het leidmotive van de pc fasco's is? Volstaan de oogkleppen dan ook al niet langer ? ![]() ![]() Zo te zien blijf je echt te lang steken in "jouw lectuur". Zeg je abonnement op je royalty-wc baaldjes eens op, en kom gewoon eens buiten. Of nee toch niet, blijf maar gezellig verder vegeteren in je beperktheid. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voordat het boek van Mario weetikveel over Paola verscheen, wist niemand van mevr. Boël's bestaan af, noch van haar werken. Ze is voordien toch nooit naar de pers gestapt met de mededeling: "mijne pa is koning van België"? Het was ZIJZELF die door de pers belaagd werd na de publicatie van het boek en "onze pa" deed gewoon net of zijn neus bloedde.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |