Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2004, 18:48   #21
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Hmm, Ik denk dat je nog zou kunnen verschieten hoe lang dit
nog zou kunnen duren. 10 jaar lijkt mij in elk geval zeer optimistisch.
En als het aankomt op volksreferenda, kan je het gegarandeerd vergeten.
Dan komt Turkije er niet bij. (toch niet zolang ex-turken niet 50% van de
EU-bevolking uitmaken)
Referenda zou oneerlijke behandeling en discriminatie betekenen. Bij de toetreding van Polen en de andere landen zijn er immers ook geen referenda gebruikt. Het is ongepast dat wel bij de toetreding van Turkije te gebruiken.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 18:51   #22
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Referenda zou oneerlijke behandeling en discriminatie betekenen. Bij de toetreding van Polen en de andere landen zijn er immers ook geen referenda gebruikt.
Ja die landen lagen dan ook .. IN Europa , dan zou men evengoed Chili kunnen vragen, of China
Oud 22 juli 2004, 20:58   #23
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Ja die landen lagen dan ook .. IN Europa , dan zou men evengoed Chili kunnen vragen, of China
Waar ligt Cyprus geografisch? Als Cyprus in Europa ligt, dan ligt ongeveer 41% van Turkije in Europa. Als Cyprus in de EU mag, dan mag men Turkije niet discrimineren. Lees maar eerst wat hierover is geschreven. Ik begin beu te worden door telkens mijn woorden te herhalen.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 23:09   #24
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

El turco en turk4ever snap je het niet ?
WIJ WILLEN UW LAND NIET BIJ DE EU.. PUNT AF.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 00:37   #25
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Gelukkig zijn er genoeg mensen die het wel willen.

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 23 juli 2004 om 00:38.
Oud 23 juli 2004, 00:43   #26
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Ik geloof zelfs dat een toetreding van Turkije tot de EU mogelijk de wereld zal redden. Het zal een signaal zijn dat een Islamitisch land kan integreren in de westerse wereld. Wordt Turkije niet toegelaten dan wordt duidelijk gemaakt dat Europeanen niets van moslims moeten hebben, hoe verwesterd ze ook zijn. Dat geeft een verkeerd signaal af. Het zet de basis voor meer toekomstige spanningen.

De mensen op dit forum vrezen een Turkse toetreding omdat ze bang zijn dat Turken massaal naar Europa zouden emigreren. Ik zie de Polen echter ook niet massaal naar Nederland of Belgie verhuizen. Ik denk eerder dat meer Turken terug zouden keren naar Turkije.
Oud 23 juli 2004, 07:29   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Ik wil eventjes de aandacht vestigen op het woordje "wij".
Dat is hier wel erg misleidend gebruikt.
Maar ja, het doet me denken aan de Vlaamse spreuk 'uit een benauwe aars kan geen vrolijke scheet komen'.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2004, 13:24   #28
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof zelfs dat een toetreding van Turkije tot de EU mogelijk de wereld zal redden.

Citaat:
Wordt Turkije niet toegelaten dan wordt duidelijk gemaakt dat Europeanen niets van moslims moeten hebben, hoe verwesterd ze ook zijn. Dat geeft een verkeerd signaal af. Het zet de basis voor meer toekomstige spanningen.
Ah, als we India niet toelaten is dit omdat we niks van de Hindoes moeten hebben. Klinkt een beetje als chantage niet? Laat Turkije toe en alle problemen met de moslims in de wereld zijn opgelost, of anders komen er vodden van
Oud 25 juli 2004, 17:34   #29
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Indien Turkije bij Europa komt brengt dat veel meer problemen mee dan oplossingen en baten: daar moeten we geen seconde aan twijfelen! De eerste Turken die hier waarschijnlijk een kijkje zullen komen nemen komen zeker uit de Turkse maffia dat, spijts harde aanpak en controle o.a. door gerecht en leger, daar een flink stuk van de economie e.a. in handen hebben. Een vlottere toegang tot Europa zal door hen zeker in dank worden afgenomen...
Trouwens, waarom willen heel wat landen, ook Oosteuropese, toch zo graag bij "Europa"??? Omdat ze overtuigd zijn dat het hen veel zal opbrengen... op onze kosten.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 05:25   #30
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

langs de andere kant : europa is een diplomatieke REUS maar een militaire dwerg...

Turkije is vooral een MILITAIRE staat...en d�*n pas een democratie. wil europa zich staande houden tegen de US en vooral tegen het opkomende China, zullen we niet alleen onze economische macht moeten vrijwaren, maar tevens militair meer moeten samen werken en ons ontwikkelen...in dat opzicht zie ik de uitbreiding met turkije wel zitten.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 07:57   #31
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Er was geen referendum toen de toetreding van Polen en van Roemenie ter sprake was en dus is er nu ook geen referendum. Anders wordt er gemeten met twee maten.

PS. Turkije hoort WEL bij Europa.
Turk4ever, wat doe jij hier dan nog als je Turk bent ... zou je Turkije niet beter helpen ontwikkelen?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 15:17   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Turk4ever, wat doe jij hier dan nog als je Turk bent ... zou je Turkije niet beter helpen ontwikkelen?
Filipsken,

dat is het laagste van alle argumenten.
'k peins da'k tien keer liever den Turk4ever als buur zou hebben dan jij. Foei. Een echte Vlaming onwaardig.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2004, 09:17   #33
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Even terug naar een voorgaande bijdrage.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Eeuwenlang heeft Turkije sterke diplomatie-trafiek met Europa gehad.
Dat is correct...maar altijd door landen die in een 'cordon sanitaire' geplaatst werden. Eerst was het Frankrijk die goede contacten had, omwille van de dreiging van de Habsburgers en daarna ... Duitsland in de aanloop naar de eerste wereldoorlog. De handelstaten zoals Pisa, Florentië, Venetië hadden zeer goede contacten, maar ook een zeer goede vloot om zich te verdedigen. Nu weet ik niet of het vroegere Polen, het Duitse keizerrrijk en de slavische landen zo gelukkig waren met die 'diplomatieke' contacten. Wenen was er in 1683 zeker niet over te spreken.

Iemand die de toedtreding wil bespreken, moet het niet alleen hebben van politieke feiten, maar ook over de sociale, culturele en vooral economische geschiedenis. ...En dat is zeker niet pejoratief bedoeld!

Maar ik neem zeker niet aan dat een Bush mij gaat vertellen dat deze of gene staat moet toetreden omdat dit in zijn verkiezingsprogramma past.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 13:32   #34
rom
Burger

rom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er was geen referendum toen de toetreding van Polen en van Roemenie ter sprake was en dus is er nu ook geen referendum. Anders wordt er gemeten met twee maten.

PS. Turkije hoort WEL bij Europa.
Dat ze bij die beslissing als een stel moderne dictators over de hoofden van miljoenen Europeanen hebben beslist, betekend natuurlijk niet dat dit nog eens moet gebeuren. Over de toetreding van Polen e.a. had ik als burger van een democratie ook mee willen beslissen.

PS. Turkije hoort NIET bij Europa.

http://www.fortuynpolitiek.nl/portal/
rom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 13:45   #35
rom
Burger

rom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Referenda zou oneerlijke behandeling en discriminatie betekenen. Bij de toetreding van Polen en de andere landen zijn er immers ook geen referenda gebruikt. Het is ongepast dat wel bij de toetreding van Turkije te gebruiken.
Dit is een onzin redenering T4E. Dat de huidige politici niet verlicht genoeg zijn om ons burgers een referendum te gunnen, betekend niet dat toekomstige politici dat ook automatisch zouden moeten afwijzen.
Persoonlijk vind ik dat Turkije nog lang niet klaar is voor de EU. Terwijl de Turken zich de afgelopen 10 jaar richting het Europa van 10 jaar geleden hebben proberen te ontwikkelen, heeft Europa zich verder ontwikkeld (de tijd staat niet stil hé) Hierdoor is de afstand even groot is gebleven. Spijtig, maar dan hadden de Turken maar met hart en ziel de democratie moeten omarmen, in plaats van de Islam.

http://www.fortuynpolitiek.nl/portal/
rom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 14:28   #36
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Chirac: Turkey Should Join EU
Lisa Bryant
Paris
20 Jul 2004, 15:54 UTC

Top French officials are offering encouraging words to Turkey's prime minister about the country's eventual membership in the European Union. But the issue of Turkey's EU candidacy continues to divide politicians in France.
Business and bilateral relations are also on the agenda, but the main goal of Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan's visit to Paris is to win France's backing for Turkey's membership in the European Union. He got a degree of support from President Jacques Chirac during a working lunch.

Standing next to Mr. Erdogan at the Elysee Presidential palace, Mr. Chirac said it was desirable that Turkey join the European Union and praised political and economic reforms that Ankara has made.

Mr. Chirac has previously voiced support for Turkey's EU membership, but stressed that conditions for entry are still a long way off. And during an interview with a French radio station earlier in the day, French Foreign Minister Michel Barnier said it would not be, as he put it, tomorrow that Turkey would join the union.

EU leaders are to decide in December whether to open formal negotiations on the terms of Turkey's membership. That decision will hinge on a European Commission report on human rights in Turkey, which is due in October.

Despite Mr. Chirac's encouraging words, the French political establishment is split on the issue.

Many members of the president's conservative Union for a Popular Movement party believe Turkey is too geographically and culturally different to be admitted to the union. But many leftist politicians support a Turkish candidacy.

The United States, which supports Ankara's bid for EU membership, angered Mr. Chirac in April when President Bush declared the European Union should admit Turkey. Mr. Chirac responded by saying Mr. Bush should not interfere in European affairs.

http://www.voanews.com/article.cfm?o...5A3AA510189EE4
Een nu marrokko ook nog erbij [img]http://smileys.******************/cat/6/6_15_12.gif[/img]
Oud 28 juli 2004, 15:52   #37
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
Even terug naar een voorgaande bijdrage.
Dat is correct...maar altijd door landen die in een 'cordon sanitaire' geplaatst werden. Eerst was het Frankrijk die goede contacten had, omwille van de dreiging van de Habsburgers en daarna ... Duitsland in de aanloop naar de eerste wereldoorlog. De handelstaten zoals Pisa, Florentië, Venetië hadden zeer goede contacten, maar ook een zeer goede vloot om zich te verdedigen. Nu weet ik niet of het vroegere Polen, het Duitse keizerrrijk en de slavische landen zo gelukkig waren met die 'diplomatieke' contacten. Wenen was er in 1683 zeker niet over te spreken.

Iemand die de toedtreding wil bespreken, moet het niet alleen hebben van politieke feiten, maar ook over de sociale, culturele en vooral economische geschiedenis. ...En dat is zeker niet pejoratief bedoeld!

Maar ik neem zeker niet aan dat een Bush mij gaat vertellen dat deze of gene staat moet toetreden omdat dit in zijn verkiezingsprogramma past.
Turkije blijft hervormingen doorvoeren. Als Turkije voldoet moet men lid worden. Maar datum moeten ze nu al krijgen. Als Turkije te ondemocratisch ofzo is moet men hem niet TOELATEN.
Oud 28 juli 2004, 19:28   #38
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

El Turco, ik heb me nog altijd niet uitgesproken over het al of niet toetreden. Ik heb juist maar aangehaald dat er economische en culturele factoren zijn die een grote rol spelen. Mijn redenering steunt op de vorming van de vroegere gemeenschap voor Kolen en Staal, de voorloper van de Europse gemeenschap (zes landen), die later de Europese unie geworden is.

Wanneer Robert Schuman die ganse zaak gesticht(!) heeft, dan was dit niets anders dan het erkennen van een bestaande toestand. De economieën van de verschillende staten waren zo verweven, dat een verdere samenwerking onafwendbaar was. Als dit het geval wordt van Turkije met de Europese unie, dan is er geen probleem. En dan zal iedereen zelfs de toenadering goedkeuren. Merk op dat dit niets te maken heeft met xenofobie of wat dan ook.

Maar de toenadering kan niet alleen op basis van een politiek beslist worden. De tijd van het absolutisme, waar koningen (of individuen van het type Bush) het onmondige volk informeerden over hun politiek is voorbijgestreefd. Ik kan dus met de beste wil van de wereld geen datum bespeuren waarin dit lidmaatschap een feit moet zijn.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 20:00   #39
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre
El Turco, ik heb me nog altijd niet uitgesproken over het al of niet toetreden. Ik heb juist maar aangehaald dat er economische en culturele factoren zijn die een grote rol spelen. Mijn redenering steunt op de vorming van de vroegere gemeenschap voor Kolen en Staal, de voorloper van de Europse gemeenschap (zes landen), die later de Europese unie geworden is.

Wanneer Robert Schuman die ganse zaak gesticht(!) heeft, dan was dit niets anders dan het erkennen van een bestaande toestand. De economieën van de verschillende staten waren zo verweven, dat een verdere samenwerking onafwendbaar was. Als dit het geval wordt van Turkije met de Europese unie, dan is er geen probleem. En dan zal iedereen zelfs de toenadering goedkeuren. Merk op dat dit niets te maken heeft met xenofobie of wat dan ook.

Maar de toenadering kan niet alleen op basis van een politiek beslist worden. De tijd van het absolutisme, waar koningen (of individuen van het type Bush) het onmondige volk informeerden over hun politiek is voorbijgestreefd. Ik kan dus met de beste wil van de wereld geen datum bespeuren waarin dit lidmaatschap een feit moet zijn.
Lol Turkije komt in de EU. Meer wil ik na al die discussies niet meer zeggen.
Oud 28 juli 2004, 20:09   #40
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof zelfs dat een toetreding van Turkije tot de EU mogelijk de wereld zal redden. Het zal een signaal zijn dat een Islamitisch land kan integreren in de westerse wereld. Wordt Turkije niet toegelaten dan wordt duidelijk gemaakt dat Europeanen niets van moslims moeten hebben, hoe verwesterd ze ook zijn. Dat geeft een verkeerd signaal af. Het zet de basis voor meer toekomstige spanningen.

De mensen op dit forum vrezen een Turkse toetreding omdat ze bang zijn dat Turken massaal naar Europa zouden emigreren. Ik zie de Polen echter ook niet massaal naar Nederland of Belgie verhuizen. Ik denk eerder dat meer Turken terug zouden keren naar Turkije.
Turkije blijft best Turks. Goede buren zijn beter dan ruziënde echtgenoten!!!
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be