![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() El turco en turk4ever snap je het niet ?
WIJ WILLEN UW LAND NIET BIJ DE EU.. PUNT AF. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 23 juli 2004 om 00:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Ik geloof zelfs dat een toetreding van Turkije tot de EU mogelijk de wereld zal redden. Het zal een signaal zijn dat een Islamitisch land kan integreren in de westerse wereld. Wordt Turkije niet toegelaten dan wordt duidelijk gemaakt dat Europeanen niets van moslims moeten hebben, hoe verwesterd ze ook zijn. Dat geeft een verkeerd signaal af. Het zet de basis voor meer toekomstige spanningen.
De mensen op dit forum vrezen een Turkse toetreding omdat ze bang zijn dat Turken massaal naar Europa zouden emigreren. Ik zie de Polen echter ook niet massaal naar Nederland of Belgie verhuizen. Ik denk eerder dat meer Turken terug zouden keren naar Turkije. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is hier wel erg misleidend gebruikt. Maar ja, het doet me denken aan de Vlaamse spreuk 'uit een benauwe aars kan geen vrolijke scheet komen'.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien Turkije bij Europa komt brengt dat veel meer problemen mee dan oplossingen en baten: daar moeten we geen seconde aan twijfelen! De eerste Turken die hier waarschijnlijk een kijkje zullen komen nemen komen zeker uit de Turkse maffia dat, spijts harde aanpak en controle o.a. door gerecht en leger, daar een flink stuk van de economie e.a. in handen hebben. Een vlottere toegang tot Europa zal door hen zeker in dank worden afgenomen...
Trouwens, waarom willen heel wat landen, ook Oosteuropese, toch zo graag bij "Europa"??? Omdat ze overtuigd zijn dat het hen veel zal opbrengen... op onze kosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() langs de andere kant : europa is een diplomatieke REUS maar een militaire dwerg...
Turkije is vooral een MILITAIRE staat...en d�*n pas een democratie. wil europa zich staande houden tegen de US en vooral tegen het opkomende China, zullen we niet alleen onze economische macht moeten vrijwaren, maar tevens militair meer moeten samen werken en ons ontwikkelen...in dat opzicht zie ik de uitbreiding met turkije wel zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat is het laagste van alle argumenten. 'k peins da'k tien keer liever den Turk4ever als buur zou hebben dan jij. Foei. Een echte Vlaming onwaardig.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Even terug naar een voorgaande bijdrage.
Citaat:
Iemand die de toedtreding wil bespreken, moet het niet alleen hebben van politieke feiten, maar ook over de sociale, culturele en vooral economische geschiedenis. ...En dat is zeker niet pejoratief bedoeld! Maar ik neem zeker niet aan dat een Bush mij gaat vertellen dat deze of gene staat moet toetreden omdat dit in zijn verkiezingsprogramma past. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burger
|
![]() Citaat:
PS. Turkije hoort NIET bij Europa.
![]() |
![]() |
#35 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik dat Turkije nog lang niet klaar is voor de EU. Terwijl de Turken zich de afgelopen 10 jaar richting het Europa van 10 jaar geleden hebben proberen te ontwikkelen, heeft Europa zich verder ontwikkeld (de tijd staat niet stil hé) Hierdoor is de afstand even groot is gebleven. Spijtig, maar dan hadden de Turken maar met hart en ziel de democratie moeten omarmen, in plaats van de Islam.
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Staatssecretaris
|
![]() El Turco, ik heb me nog altijd niet uitgesproken over het al of niet toetreden. Ik heb juist maar aangehaald dat er economische en culturele factoren zijn die een grote rol spelen. Mijn redenering steunt op de vorming van de vroegere gemeenschap voor Kolen en Staal, de voorloper van de Europse gemeenschap (zes landen), die later de Europese unie geworden is.
Wanneer Robert Schuman die ganse zaak gesticht(!) heeft, dan was dit niets anders dan het erkennen van een bestaande toestand. De economieën van de verschillende staten waren zo verweven, dat een verdere samenwerking onafwendbaar was. Als dit het geval wordt van Turkije met de Europese unie, dan is er geen probleem. En dan zal iedereen zelfs de toenadering goedkeuren. Merk op dat dit niets te maken heeft met xenofobie of wat dan ook. Maar de toenadering kan niet alleen op basis van een politiek beslist worden. De tijd van het absolutisme, waar koningen (of individuen van het type Bush) het onmondige volk informeerden over hun politiek is voorbijgestreefd. Ik kan dus met de beste wil van de wereld geen datum bespeuren waarin dit lidmaatschap een feit moet zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |