![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Is Bart De Wever een seperatist ? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
18 | 52,94% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 41,18% |
Wie is Bart De Wever ? |
![]() ![]() ![]() |
7 | 20,59% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Den Toon is door het dolle heen,Vive.
Dat merk u toch? Die NiVeAanse Dietsers,hé. Vive la Belgique. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA met BDW op kop, hebben zelf duidelijk gezegd dat ze een zelfstandig Vlaanderen binnen een sterke Europese gemeenschap der regio's willen. Dat ze daarvoor eerst binnen Belgie met een confederatie willen werken, die na enkele jaren willen uitbreiden over de Benelux, om daarna de rest van Europa te kunnen overtuigen, is gewoon een vaststaand feit. En dat ze indien nodig, de Franstalige Belgische politici levend aan hun eigen kiezers zullen voederen, is ook een vaststaand feit. En dat de N-VA Vlaanderen naar een economisch hooogte punt wil brengen is ook algemeen geweten. Dat ze daarvoor Wallonie en het BHG moeten kunnen afgooien als balast en hen moeten dwingen om zelf mee naar dat hoogte punt te klimmen en dat als ze niet willen Vlaanderen hen moet dumpen, is ook algemeen geweten. De uitspraak " met de Franstaligen als het kan, zonder als het moet " is vrij duidelijk en bewijst de tweeledigheid van hun standpunten. Het enige doel van de N-VA is een einde maken aan de onderdrukking en uitbuiting van Vlaanderen door de Franstaligen. En de N-VA is bereid om met hen samen te werken, maar dan moet het van twee kanten komen, kan dit niet en willen de Franstaligen niet meewerken, dan mag Belgie voor hen verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nogal met zijn haar getrokken om te verwijzen naar de N-VA statuten goed wetende dat Bart De Wever hier verveeld mee zit. Telkens als men hem er over aanspreekt begint hij over de statuten van andere politieke partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...0357182698.htm
"Het is bij de N-VA niet wachten tot de bui van koningsgezindheid en jubelrapporten over het koningshuis is overgewaaid? De Wever: Nee. Dat we geen hartstochtelijke relatie met het koningshuis hebben, is geen nieuws. Principieel kan het voor mij niet dat iemand door geboorte macht verwerft. In de specifieke Belgische context is het bovendien bekend dat de koning weinig op heeft met separatisten in het algemeen en met de N-VA in het bijzonder" Bart De Wever noemt N-VA separatisten noemt.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Bevreemdend op het eerste zicht, maar bijnader inzien volstrekt logisch dat iemand die zich VivelaBelgique noemt, de ene draad na de andere opent over BDW en de NVA.
Het Belgische staatsnationalisme heeft het Vlaamse volknationalisme nodig om zich tegen te profileren.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 augustus 2013 om 11:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is Bart De Wever "separatist", daar is volstrekt niet fout aan. "Separatisme" bestaat uit duizend tinten grijs. Het komt er in elk geval op aan maximale beleidsbevoegdheid voor Vlaanderen te bekomen. Indien blijkt dat dit nog zou kunnen binnen een of ander Belgisch verband, o.k. dan. Maar indien de Francofonen ook dan nog steeds gaan dwarsliggen, dan gaan wij eenvoudigweg verder zonder hen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() En waarheen? Vast en zeker naar....Utopia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar het Belgische staatsnationalisme was er eerst en het is het Vlaamse volksnationalisme dat daartegen een reaktie is. ![]() ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 augustus 2013 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 augustus 2013 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() En gij dan weer inhoud met etikettenplakkerij.
Wat inhoud betreft ga ik voor een lege Belgische doos, de ultieme nachtmerrie van Mangain.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 22 augustus 2013 om 22:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verwar volstrekt niets. Het zijn jullie, de Franstaligen (en de Vlaamse gatlikkers) die met opzet het streven naar autonomie als "separatisme" bestempelen. Elke stap naar meer beleidsautonomie wordt door jullie ervaren als een bedreiging voor "l'unité sacrée de la Belgique".
|
![]() |
![]() |