![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je reply is zo nietszeggend dat het de moeite niet is om er op in te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Mocht het nu oorlog zijn, er was geen aardappel meer te bespeuren.
Wij leven in zo een luxe, dat niemand zich kan voorstellen wat honger is. Waar zitten al die vzw's die een gans jaar liggen te roepen dat er hongersnood is aan de andere kant van de wereldbol ? Waarom nemen zij nu geen initiatief ? Doen zij enkel werk indien er subsidies aan zijn verbonden ? onbegrijpelijk - 350 miljoen kg aan eten gaan ze laten verotten |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gebruik van landbouwmachines is gewoon een deel van de energie-omzetting van fossiele brandstof naar voedsel.
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je ziet maar hoe verwend de mensen zijn als ze het zelfs te veel moeite vinden om aardappelen manueel te rooien. In mijn kindertijd was dat gewoon en de schoolkinderen hielpen graag mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik eet liever spaghetti
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grond ligt nog niet bevroren, of een heel klein beetje hier en daar misschien. Het ligt wat natjes dat wel. Maar die machines kunnen daar zonder moeite door.
't is weer zo een subsidie spelletje waarschijnlijk, iets uit de euro pot graaien en dan de patatjes in het zwart verkopen. Ik woon tussen de boeren min of meer en zie dus nooit een boer nog op zijn veld. Een paar keer per jaar rijden ze er met een machine op en dat is het. De boerestiel hard labeur? t' zal nu niet meer zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er aardappel schaarste is gaan de prijzen omhoog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, hoor. Ik kan hier in de buurt meerdere velden aanwijzen waar geen enkele loonwerker nog zijn materieel zou willen opsturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat velen hier mijn stelling niet begrijpen
Dat de opbrengst voor de boer voorbij is met zijn patatten, kan ik inkomen, alhoewel een goede boer dit op voorhand ziet aankomen en maatregelen treft. Maar tussen al die aardappelen zullen er toch nog enkele tonnen goed zijn zekers ? Laat gezinnen/mensen die het zelfs moeilijk hebben om aardappelen te kopen deze gratis laten rooien voor eigen gebruik. Zoals er hier reeds enkelen gezegd hebben - het gaat hem over subsidies die ze waarschijnlijk gaan claimen. Soit, ik vind het een schande |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Begin de jaren 70 gingen de studenten nog helpen. Wij gingen met onze hele groep (de mannen) aardappelen rapen, die met een paard en een klein machientje uitgereden werden. We ledigden onze manden in karren, die ook met paardekracht van het modderveld werden gereden. We hebben ook mais met de hand gekapt, bergop op onze rug van de akker gedragen, naar de maalmachine die op de steenweg stond. Alles tegen vergoeding van een middagmaal en een drankje. De 3 meisjes uit de groep bakten wafels of pannekoeken tegen 's avonds, dan hielden we een feestje in gent, zo lang we niet in slaap vielen van vermoeidheid.
Toen was er nog verplichte legerdienst, en boerezonen kregen dan vrijstelling van dienst om thuis te helpen. Toen werd er minder gediscussieerd over solidariteit en wie daar recht op had, het werd gewoon gedaan, als iemand hulp nodig had. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo heeft zijn mais er heel lang opgestaan. Het was veel te nat. Toen was het op een zondag avond droog. Heeft die boer de hele nacht doorgewerkt om het binnen te halen voor zijn vee te kunnen voeren. Ok dat was wel wat geluidsoverlast, maar 100 % begrijpelijk en we dachter er niet aan om te klagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar in de bouw is dat toch ook Laat het maar eens 3 maanden vriezen - bouw ligt plat Dat zijn toch de risicos van je beroep ? |
|
![]() |
![]() |