Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2012, 09:57   #21
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Daniel roept maar wat en stelt eigenlijk helemaal niets voor. Vanderkelen (ja Vanderkelen) zegt vandaag in het laagte nieuws dat als Vlaams Belang dergelijke dingen roept ze dat tenminste nog onderbouwen met cijfers. Zelfs dat doet Daniel niet. Als zelfs Vanderkelen begint te zeggen dat wat Termont hier doet nog lager is dan het Vlaams Belang, zou er zelfs bij u toch een belletje moeten beginnen rinkelen.

De enige met iet of wat talent in deze non regering beginnen aanvallen zonder dat te onderbouwen, je moet het maar doen.
het populisme mag idd. niet overheersen daarom mag het niet het privilege van links of rechts zijn.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2012, 14:00   #22
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vroeger kon ik voor Termont nog een zekere sympathie opbrengen. Ik zag in hem een soort volkse Gentenaar met een warm hart. Sedert zijn "fakkeltocht uit de jaren dertig"-commentaar op de rustige wandeling van de N-VA groep naar het stadhuis van Antwerpen op de verkiezingsavond heb ik mijn mening over deze man grondig moeten herevalueren. Hij gedraagt zich als een oen. Ik denk dat zijn verkiezingsresultaat op 14 oktober hem naar het hoofd gestegen is en dat hij zich daardoor verbaal alles kan permitteren.
Termont lijdt aan het Tom Lanoye-syndroom; op een gegeven ogenblik heeft hij zichzelf tot oppermoralistische superintellectueel benoemd en sindsdien meent hij dat iedereen die niet hetzelfde denkt als hij, achterlijk en zedenloos is en dat hij een messias is die de üntermenschen het licht moet laten zien.
Het enige verschil met Lanoye is dat Termont tenminste toch nog enige democratische legitimatie kan voorleggen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2012, 14:07   #23
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Eno2: De Forumschoonmoeder.
:d
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2012, 14:07   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Met wat ik nu net in de gazet lees, valt Ter(vuile)mont helemaal door de mand.

Niet de mand der vergissingen, maar de mand van de heel vuile truken.

Want Ter(vuil)montje beklaagt zich tegen Blokkie over een gesloten centrum voor illegalen .... terwijl zijn eigen partij mee in de regering zit en voor zo'n centrum geen centen uittrekt:

(edit: nu moet ge niet denken dat ik dat erg vind hoor. Ruzie tussen de regeringspartijen ... daar spint alleen de nva garen uit)

titel:
De Block krijgt geen extra geld voor Centrum Criminele Illegalen

link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...illegalen.aspx

Citaat:
Staatssecretaris voor Migratie Maggie De Block (Open Vld) heeft tijdens het begrotingsoverleg geen extra geld gekregen voor een centrum voor criminele illegalen. En evenmin voor de bouw van vijf turtelhuisjes voor illegale gezinnen met kinderen op het domein van het gesloten Centrum 127 bis in Steenokkerzeel. Dat deelde haar woordvoerster Els Cleemput zopas mee.

De Block moet dus roeien met de riemen die ze heeft. Al in juni 2012 maakte kamerlid Nahima Lanjri (CD&V) bekend dat De Block een van de vier vleugels van het illegalencentrum in Vottem wilde ombouwen tot een centrum voor 30 criminele illegalen. Woordvoerster Els Cleemput: "Deze piste willen we nog altijd realiseren met ons huidige budget, maar alles hangt af van de vakbonden. Met hen is overleg bezig en dat is nog niet rond". Op zo'n centrum voor criminele illegalen wordt al lang aangedrongen door het Antwerpse schepencollege en die eis staat ook nu weer in het bestuursakkoord van Bart De Wever (N-VA).

Turtelhuisjes

Voor de bouw van nieuwe turtelhuisjes op het domein van het gesloten centrum 127 bis van Steenokkerzeel kreeg De Block ook geen extra geld en "er is ook geen piste". Deze huisjes zijn nochtans nodig omdat illegale gezinnen met kinderen niet meer in een gewoon gesloten centrum mogen verblijven. Men plaatst ze nu in rijwoningen en begeleidt hun terugkeer naar hun herkomstland. Maar in een kwart van de gevallen keren ze niet terug. Daarom wilde de voorganger van De Block, Melchior Wathelet (cdH), aparte turtelhuisjes bouwen op het domein van het gesloten centrum. Maar dat ligt dus allemaal stil door geldgebrek. En dat hypothekeert het dynamische en vernieuwende beleid van De Block.

Lees ook: Een centrum voor criminele illegalen in Vottem?

Turtelhuisjes zijn geen echt succes

Het nieuwe verwijderingsbeleid voor illegalen

JDW

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 13 december 2012 om 14:09.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2012, 17:39   #25
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
2

Gelukkig is Gent met dat raar Soske als burgemeester een ver van mijn bed show.
Ik heb altijd al gedacht dat de meeste Gentenaars een slag van de molen gehad hebben.

Alle zigeuners en asielzoekers daarheen.
Men zegge het voort.
Inderdaad, zijn stad is een zigeunerreservaat geworden en daar zit hij voor niets tussen natuurlijk, onze multiculfanaat! Er waren reeksen zigeuners die kwamen beweren dat ze hadden geprobeerd een zaak op te starten en dat dat mislukt was...en dus hadden ze recht op een leefloon. In Gent wist men niet beter dan hen het gevraagde te geven enz enz
Loopt het vol met criminele illegalen? Heeft hij ze soms zelf niet binnengehaald?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2012, 00:19   #26
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik heb respect voor Maggie. Al was het maar omdat ze een post aangenomen heeft waar zeker niet veel mensen 'ja' op zouden knikken en waarvan we weten dat die, net zoals België zelf, een zeer grote puinhoop is waar de crisissen mekaar in hoog tempo opvolgen en de administratie een ellenlange rompslomp is.

Maar daar blijft het niet bij, ze maakt heldere, nuchtere, to the point en rationele analyses in plaats van haar emoties of de publieke opinie achterna te lopen.
Daarom toch echt mijn diepste respect voor deze vrouw. Je voelt dat hier meer aan de hand is dan een politica die haar zakken wil vullen of zichzelf interessant wil maken omwille van electoraal belang. Ze wil het goed doen, omdat ze het gewoon belangrijk vindt en het probleem de sérieux toeschrijft die het verdient, waarbij ze rekening houdt met lange termijn gevolgen!
Wat mij betreft één van de betere en meer succesvolle en bekwame figuren binnen de Open VLD en zèlfs binnen deze federale regering!!!
Oud 14 december 2012, 00:48   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Met wat ik nu net in de gazet lees, valt Ter(vuile)mont helemaal door de mand.

Niet de mand der vergissingen, maar de mand van de heel vuile truken.
]
Het is niet voor niets een hypocriete sos.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2012, 00:56   #28
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wat mij betreft één van de betere en meer succesvolle en bekwame figuren binnen de Open VLD en zèlfs binnen deze federale regering!!!
Zelfs?

In het land der blinden ... Zo moeilijk is het niet om de meest bekwame figuur te zijn, zowel binnen Open Vld als deze regering. Maar inderdaad, ik vind ook dat ze het goed doet.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2012, 00:57   #29
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het is niet voor niets een hypocriete sos.
Dat is wat men noemt een pleonasme.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be