Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2012, 09:28   #21
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOBSPC1 Bekijk bericht
X10!

Die zgnde GUN FREE ZONES blijken toch niet zo effectief niettegenstaande alle onnozele commentaar van onze naieve domme Belgische vriendjes. Er wordt meer geschoten en gemoord op zgnde "gun free zones" zoals scholen, Washington DC en, die toch zo veilige plaats waar de gezalfde Obama vandaan komt: Chicago.
Chicago end DC hebben juist de hoogste moord cijfers alhoewel het gun free zones zijn. Tiens tiens...
Chicago is een misdaad stad, het aantal moorden is er ondertussen wel gedaald van bijna 1000 per jaar in de jaren '90 naar minder dan 500. Volgens mij heeft het dus wel een effect.

DC ook, -50% in vergelijking met de jaren '90.

Wapens zullen er altijd zijn maar als je kijkt naar de massamoorden is het altijd van mensen die ze thuis hadden liggen en zware criminelen. Breivic is een terrorist, daar kun je niet veel aan doen behalve dan geen grote groep jongeren op een eiland zetten waar ze niet kunnen vluchten.

Laatst gewijzigd door BonBon : 15 december 2012 om 09:31.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 10:07   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Just USA as usual.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Amerikanen blijven kleine kinderen. Neem hun speeltjes niet af. Maar dan blijft dit soort slachtingen bestaan !
Op geen jaar tijd maakten Breivik in Noorwegen en Amrani in Luik respectievelijk 77 doden en 5 doden en 123 gewonden.

Just Europa as usual?

Blijven Europeanen kleine kinderen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
In Noorwegen kon Breivik erop los knallen en in Luik kon die kerel vorig jaar ook mensen afschieten. Bijzonder naïef om te denken dat wetgeving een effect heeft op de plannen van deze psychopaten.
Is juist. Al zou ik wel wat beperkingen invoeren omwille van de ongelukken die te dikwijls thuis gebeuren.
Oud 15 december 2012, 10:17   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Chicago is een misdaad stad, het aantal moorden is er ondertussen wel gedaald van bijna 1000 per jaar in de jaren '90 naar minder dan 500. Volgens mij heeft het dus wel een effect.

DC ook, -50% in vergelijking met de jaren '90.

Wapens zullen er altijd zijn maar als je kijkt naar de massamoorden is het altijd van mensen die ze thuis hadden liggen en zware criminelen. Breivic is een terrorist, daar kun je niet veel aan doen behalve dan geen grote groep jongeren op een eiland zetten waar ze niet kunnen vluchten.

Ik pleit zeker niet voor de vrije verkoop van wapens zoals dat in de VS gebeurt, alleen al omwille van de ongelukken die gebeuren.

Maar het omgekeerde probleem is ook te vermijden. In ons land bezitten bijna alleen criminelen wapens, massaal. Wanneer een gewapende inbreker uw huis binnendringt, dan bent u weerloos. Een vogel voor de kat.
Juweliers die wel wapens hebben schieten af en toe zo'n crimineel neer. En dat moet kunnen ter verdediging.
Oud 15 december 2012, 10:27   #24
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Voor diegenen die denken dat vrije wapenverkoop zo'n tragedies niet kan vermijden, is onderstaand artikel wel interessant.

Hong Kong (CNN) -- On Friday morning, a man walked through the entrance of an elementary school and, without warning, began ruthlessly cutting down children at the school. Before he was subdued, nearly two dozen were hit.

While it sounds like the horrific massacre in Connecticut, this attack took place about 8,000 miles away in central China. And while several of the victims were reported in critical condition, none of the 22 children were killed. The 36-year-old suspect in China -- which has strict gun control laws -- attacked the children with a knife, according to local reports.

"The huge difference between this case and the U.S. is not the suspect, nor the situation, but the simple fact he did not have an effective weapon," said Dr. Ding Xueliang, a Harvard-educated sociologist at the University of Science and Technology in Hong Kong.

Bron : http://edition.cnn.com/2012/12/15/wo...html?hpt=hp_t2

Gekken zullen er altijd wel rondlopen, maar als ze moeilijker aan vuurwapens raken, zal de schade die ze aanrichten vaak ook wat minder groot zijn.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 10:31   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
hetgeen nu ook weeral in de VS is gebeurd, is niet noodzakelijk altijd het werk van psychopaten (soms wel, maar niet altijd).
De stoppen die (om de één of andere reden) doorslaan lijkt voldoende, en vermits de wapens daar (bij manier van spreken) er zo voor het grijpen liggen....
Waarom zijn dergelijke schietpartijen in de VS trouwens, altijd regelmatig terugkerende fenomenen ?
Omdat het een groot gebied is ?
Als we heel Europa bekijken is het ook een regelmatig terugkerende fenomenen denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 11:44   #26
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik pleit zeker niet voor de vrije verkoop van wapens zoals dat in de VS gebeurt, alleen al omwille van de ongelukken die gebeuren.

Maar het omgekeerde probleem is ook te vermijden. In ons land bezitten bijna alleen criminelen wapens, massaal. Wanneer een gewapende inbreker uw huis binnendringt, dan bent u weerloos. Een vogel voor de kat.
Juweliers die wel wapens hebben schieten af en toe zo'n crimineel neer. En dat moet kunnen ter verdediging.
Met als gevolg dat andere criminelen direct zullen schieten.
Oud 15 december 2012, 11:45   #27
Vigilante VL
Banneling

Standaard

In Finland, Tsjechië en Zwitserland heeft nagenoeg iedereen een wapen (of kan er makkelijk aankomen). Mogen dat nu ook net de landen zijn waar gewapende overvallen (en miserie met wapens in het algemeen) het laagste zijn.

Uiteraard schreeuwt iedereen moord en brand om een verstrenging van ... En de machiavellisten in de politiek zien hun kans al schoon om de burger nog meer het staatsmonopolie op te dringen.

In de brousse maken ze jachtgeweren met stalen buizen en wat elementair laswerk. Doodsimpel, letterlijk dan.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 12:03   #28
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

De dader:

Oud 15 december 2012, 12:20   #29
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De wapenlobby is te sterk, dat soort idioten en psychopaten is niet tegen te houden in de VS. We hebben er hier op forum ook een paar. Die ik negeer.

Obama pinkte een traantje weg. Misschien omdat hij wist, dat er niets tegen te doen valt.
(lees: Obama en het congres zijn een stel slappe losers)

De wapenwet moet verstrengen, zonder twijfel. Maar dat ALLEEN gaat dit soort zaken natuurlijk niet voorkomen, ook in belgie hebben we al de gelder's en van themsche's gezien, idem voor de rest van Europa, waar de wapenwet veel strenger is.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 14:32   #30
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Je vraagt je wel af "hoe komt iemand zo ver dat hij zoiets idioots gaat doen?"
Ik vraag me af of er een al dan niet verborgen politiek is in de VS om in zo'n gevallen standrechtelijke executies te verrichten. De vraag die u hier stelt ligt natuurlijk op ieders lippen, maar het antwoord wijst dikwijls eveneens op een falen van het systeem, iets waarmee de VS Amerikanen liever niet geconfronteerd worden. Liever geen vervelende processen en vooral de media-aandacht die daar naar toe gaat. Ik weet het niet. Ik vraag het me af. In opvallend veel van die gevallen brengt de dader het er niet levend vanaf terwijl het 'onduidelijk' is hoe hij om het leven kwam.

Hoe zit het in dit geval? Ik volg het niet echt op.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 15:43   #31
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar zijn dat soort raids op scholen in de USA, toch een steeds weer terugkerend fenomeen. De wapencultuur eist een zeer hoge tol. Een overzicht :

2 april 2012: Oikos University in Oakland, Californië

Op een Koreaans Christelijke Universiteit in Oakland, Californië, doodt een schutter 7 mensen. De man van 43 is een oud-student aan de universiteit. Hij komt een begeleidster opzoeken, maar als hij hoort dat ze afwezig is, schiet hij willekeurig op voorbijgangers. De dader laat zich daarna in alle kalmte arresteren in een winkelcentrum wat verderop.

27 februari 2012: Chardon High School, Chardon, Ohio

Vijf leerlingen van de school zitten in de cafetaria van de school te wachten op hun bus als een medeleerling het vuur op hen opent. Drie van hen overleven de schietpartij niet. De schutter is aangeklaagd voor moord en poging tot moord. Hij riskeert levenslang.

12 februari 2010: University of Alabama, Huntsville, Alabama

Een biologielerares in de Amerikaanse stad Huntsville schiet drie collega's dood tijdens een personeelsvergadering. Ze had te horen gekregen dat haar aanstelling niet zou worden verlengd. Drie anderen raken gewond. Ze wordt veroordeeld tot levenslang.

16 april 2007: Virginia Tech in Blacksburg, Virginia

De 23-jarige Zuid-Koreaan Cho Seung-Hui vermoordt 32 mensen op de universiteitscampus in twee afzonderlijke raids. Nog eens 17 mensen raken zwaargewond. De dader pleegt uiteindelijk zelfmoord.

2 oktober 2006: West Nickel Mines School, Nickel Mines, Pennsylvania

De 32-jarige Charles Robert stormt een kleine Amish-school binnen en gijzelt elf meisjes tussen 6 en 13 jaar jong. Uiteindelijk sterven er vijf. De zes andere meisjes raken gewond. Roberts pleegt zelfmoord.

21 maart 2005: Red Lake High School, Red Lake, Minnesota

De 16-jarige Jeff Weise schiet eerst zijn grootvader en diens vriendin dood. Daarna vermoordt hij op school vijf medestudenten, een leraar en een security agent. Vijf anderen raken gewond. Na zijn dodelijke raid pleegt Weise zelfmoord.

5 maart 2001: Santana High School, Santee, California

Charles Andrew Williams vermoordt op zijn 15e twee klasgenoten. Nog eens 13 medeleerlingen raken gewond. In 2002 wordt Williams veroordeeld tot een gevangenisstraf van 50 jaar.

20 april 1999: Columbine High School, Littleton, Colorado

De 18-jarige Eric Harris en de 17-jarige Dylan Klebold ondernemen een dodelijke raid op Columbine High School waarbij 12 studenten en één leraar worden doodgeschoten. Na hun aanslag plegen beide daders zelfmoord.

Het drama op Columbine High School is misschien wel het beruchtste schietincident op een Amerikaanse school in de afgelopen decennia. Filmmakers zoals Michael Moore baseerde er het drama "Bowling for Columbine" op.

20 mei 1998: Thurston High School, Springfield, Oregon

Na het vermoorden van zijn ouders een dag eerder, trekt de 15-jarige Kip Kinkel naar zijn school, gewapend met een aanvalsgeweer. In de eetzaal schiet hij twee medestudenten dood, 16 en 17 jaar oud. 22 anderen raken gewond. De jonge dader wordt veroordeeld tot 112 jaar opsluiting.

24 maart 1998: Westside Middle School, Jonesboro, Arkansas

De 11-jarige Andrew Golden en de 13-jarige Mitchell Johnson lokken hun docenten en collega-leerlingen in een hinderlaag. Vier meisjes en hun leraar overleven de schietpartij niet. Er vallen ook tien gewonden. De jonge daders brengen hun jeugd door in een jeugdgevangenis en worden op hun 21e verjaardag in vrijheid gesteld, respectievelijk in 2005 en 2007.

1 december 1997: Heath High School, West Paducah, Kentucky

De 14-jarige Michael Carneal opent op school het vuur op een gebedsgroep. Drie meisjes komen om het leven. Carneal zit een levenslange gevangenisstraf uit.

2 februari 1996: Frontier Junior High School, Moses Lake, Washington

De 14-jarige Barry Loukaitis neemt een jachtgeweer mee naar school. Hij schiet er twee klasgenoten en zijn algebra-leraar dood. Hij houdt klasgenoten een tiental minuten gegijzeld voor hij kan worden overmeesterd. Loukaitis werd veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf.

1 mei 1992: Lindhurst High School, Olivehurst, Californië

Eric Houston, een 20-jarige schoolverlater, keert terug naar zijn oude middelbare school en vermoordt zijn voormalige leraar en drie studenten. Negen leerlingen en een leerkracht raken gewond voor hij zich overgeeft aan de politie. Voor de aanslag wordt Houston ter dood veroordeeld.

1 augustus 1966: Universiteit in Austin, Texas

Charles Joseph Whitman, student bouwkunde op de Universiteit van Texas in Austin, maakt in totaal 49 slachtoffers. Na zijn moeder en vrouw vermoord te hebben, beklimt hij de 27 verdiepingen van de universiteitstoren van de campus en schiet in het rond. Er komen 15 studenten om het leven, 32 anderen raakten gewond. Hijzelf wordt door twee politieagenten gedood.

(bron : VRTNieuws - de redactie)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 15 december 2012 om 15:44.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 15:59   #32
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Mijn Amerikaanse kennissen zeggen dat dit vermeden had kunnen worden door leerkrachten verplicht te bewapenen.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 16:14   #33
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Pijnlijk allemaal voor die kinderen en ouders.

Hopelijk zien de VS amerikanen in dat dit beeld, afkomstig van de foto's die rond deze schietpartij verspreid worden, eveneens de oorzaak typeert en niet enkel de 'oplossing' zoals de VS amerikanen dat zien.
Het is inderdaad nogal opvallend hoe NA een Amerikaanse schietpartij de omgeving volloopt met dikbuikige grote kinderen in pseudo-gevechtskledij en met wapens.

Diegenen die het echte werk opknappen,slechts op verre beelden te zien als ze een deur intrappen,waarschijnlijk niet meer dan 10 man, zouden de ENIGEN moeten zijn met groot schiettuig,zoals in Europa.

Het geeft inderdaad steeds een overdreven indruk,op het kinderachtige af,en het helpt NIKS.

Laatst gewijzigd door kelt : 15 december 2012 om 16:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 17:11   #34
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Typisch. De anti-wapenslobby gebruikt dit tragische voorval weer om haar politieke agenda door te drukken. Typisch én beschamend. Second Amendment. Period.

(Persoonlijk zou ik nooit van mijn leven een wapen in mijn huis willen hebben.)

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 17:43   #35
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Gezien de lange lijst van dit soort incidenten in Amerika lijkt me dat zeker nieuws.

http://www.reuters.com/news/pictures...USRTR3BKQG#a=4
Blijkbaar hebben ze daar tenminste toch iets zinnigs bedacht, om de schrijnende overbevolking tegen te gaan.

Deze problematiek lijkt mij wel even belangrijker dan de constante wapen misbruiken in de 'States'!

Of topic, maar: niet minder waar.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 20:17   #36
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Het zou me niet verwonderen dat dit alweer opgezet spel is van de wittehuisaap en zijn antiwapenvriendjes.
Er is een tweede schutter bij betrokken, net zoals destijds in die cinema
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 20:57   #37
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Het zou me niet verwonderen dat dit alweer opgezet spel is van de wittehuisaap en zijn antiwapenvriendjes.
Dit is werkelijk beschamend racistisch. Foei.

Website
Oud 15 december 2012, 21:10   #38
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dit is werkelijk beschamend racistisch. Foei.
Foei,maar het mag ?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 21:11   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Dubbel verachtelijke post
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2012, 21:14   #40
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Foei,maar het mag ?
Obama hoort niet tot een beschermde categorie op dit forum. In dit geval mag racistische praat dus waarschijnlijk van de moderatie.

Moreel is het totaal verwerpelijk en nogal vergezocht ook mijns inziens.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 december 2012 om 21:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be