![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Voorlopig stelt die vraag zich niet, de rijke inwijkelingen zijn EU burgers en die kunnen vrij verhuizen binnen de EU als ze zichzelf kunnen onderhouden.
De meeste landen buiten de EU stellen harde voorwaarden waaronder werkzekerheid en taal, ik zie niet in waarom dat hier anders moet zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om twee redenen ben ik er voorstander van om grote vermogens en inkomens (bij uitbreiding ook grote ondernemingen) aan één Europees tarief te belasten: 1) Doe je dat niet, dan maak je een kleine minderheid van superrijken machtiger dan de democratie (die geld nodig heeft om een beleid te kunnen voeren). Een kleine minderheid met veel macht is nooit gezond en komt nooit de grote massa ten goede. 2) Door één Europese belasting op hun inkomsten gaan rijke ondernemers zich meer focussen op het tevreden stellen van consumenten, minder op belastingoptimalisatie. Een efficiëntieverhoging waar alle consumenten bij gebaat zijn. En, off-topic, maar ik denk dat je het eigenlijk hier over had... Als je het discriminerend vindt ten opzichte van grensarbeiders e.d.m. met een gemiddeld inkomen, het is misschien geen slecht idee zo'n gevallen eveneens op een Europees tarief te belasten, maar daar zie ik ook nadelen bij, zoals het extra administratieve werk dat het voor bedrijven in die situatie kan betekenen (hetzelfde nadeel als bij belasten op basis van woonplaats i.p.v. werkplaats). Extra moeite doen wanneer het toch maar om gemiddelde bedragen gaat, is vaak niet opportuun. Laatst gewijzigd door Robinus V : 23 december 2012 om 00:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Voor de duidelijkheid. Ik meen het niet dat jij moet oprotten, maar wie dergelijke uitspraken doet, mag dergelijke reacties krijgen.) Laatst gewijzigd door Robinus V : 23 december 2012 om 00:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Natuurlijk moeten rijken buiten blijven,beter is armoezaaiers binnen te halen,zoals MaggieBol die er terug eens 100 gaat halen,en al op zoek is om 100 Belgen uit hun sociale woning te zetten,om de anderen erin te steken.
Bij voorkeur moslims,om de boel nog beetje meer op stelten te zetten. Laatst gewijzigd door cairn : 23 december 2012 om 11:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daarnaast is het bijzonder grappig dat u over het probleem van de bevolkingsdichtheid begint, terwijl u slechts enkele posts hierboven pleit voor ongecontroleerde immigratie - iets wat onze bevolkingsdichtheid allerminst ten goede zal komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Nope. De taal leren, Nederlands in het noorden van Groot Brussel, Frans in het zuiden van Groot Brussel en één van de twee in Brussel Stad, vind ik een vereiste die ook voor rijken moet gelden.
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons eerst eens zorgen dat de leefomgeving duurzaam wordt. En dat doen we dus niet door met 11 000 000 op 32 000km² te zitten.
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe meer we ons afsluiten van de rest van de wereld, hoe minder bevolkingsdichtheid we aankunnen. In de huidige situatie is de bevolkingsdichtheid van België geen probleem, maar door onverstandige maatregelen te nemen kan dat snel veranderen. Daarnaast pleit ik hier niet eens voor ongecontroleerde immigratie. (Ik heb geleerd te pleiten voor wat mogelijk is, niet voor wat ik droom.) Hoeveel ik er ook voor zou pleiten, een meerderheid ga ik er niet voor vinden. Maar het migratiebeleid stapsgewijs nóg strenger maken dan het vandaag al is, daar pas ik inderdaad voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom bijvoorbeeld een eigen keuken die maar één �* twee uur per dag benut wordt? Kan gerust met drie gezinnen gedeeld worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Deze man is een economische vluchteling.
Net als het miljoen aan mensen uit het midden oosten, zuid-oost Aziaten, Afrikanen, oost-Europeanen, Zuid-Amerikanen, en god weet van waar die 160 nationaliteiten allemaal vandaan komen, vlucht deze man om economische redenen zijn land uit. Waarover gaat dit? De man kan in zijn geval meer geld overhouden als hij de Belgische nationaliteit krijgt. Dit verschilt niet van bovenstaanden die ook meer welvaart kunnen krijgen in België en/of meer geld kunnen overhouden in België Itt in hun thuisland krijgen ze hier namelijk gewoon geld door het pure feit dat ze ingeschreven staan in het bevolkingsregister van dit land. Zelfs per kop (ook -18-jarigen worden betaald in de vorm van kinderbijslag). Bovendien krijg je er nog een woonst bovenop. Dat is heel wat anders dan lemen huisjes met plastic golfplaten of bamboestammen waar deze mensen vroeger in moesten wonen, die niet konden denken aan een i-phone of zelfs nog maar electriciteit. En die hun handen kwijtraakten als ze stalen of ten prooi vielen aan uitsluiting als ze niets presteerden in hun commune. In België is dat wel anders ... wie hier niets presteert wacht een luilekkerleven, wie steelt wacht zijn buit als beloning, daar men straffen niet kent en het ligt aan de "lage S.E.S. van de inbreker, die prompt als slachtoffer van socio-economische factoren wordt aanzien ..." en die vanaf dan beter zal geholpen worden door het ocmw, want die hadden niet gezien dat de arme gangster eigenlijk nog meer geld en bijstand nodig had dat hem automatisch toekwam. Gelukkig geldt daar de regel, voor immigranten althans, u vraagt extra? Wij betalen extra. Het verschil zit erin dat deze mensen echter veelal betaald moeten worden door de staat, en zo een zekere maffia in stand kunnen houden, de maffia achter de P.S. als je het mij vraagt. Al die sociale woningenbouw, al die uitkeringen, ... waarvan zelfs op panorama al een jaar geleden gezegd werd dat een % van iedere uitkering terug naar de mensenhandelaars zelf ging ... Je moet mij niet komen vertellen dat die mensenhandelaars zo egoïstisch zijn om geen % terug te storten aan de politici die voor deze leuke gestes voor immigranten zorgen.
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten de afvalverbrandingsinstallaties sluiten, stortplaatsen mogen niet meer gebruikt worden, doorgedreven sorteren(goeie zaak an sich) en toch verzuipen we nog steeds in afval. Citaat:
Eneuh, Hebt U voor een langere tijd in een commune geleefd? Ik gelukkig niet, maar op een appartement is al een ramp, ik ben een persoon, geen mier.
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het eerste jaar ging perfect. Iedereen maakte proper wat die vuil maakte. Dit jaar begon het moeilijker, met mensen die hun afwas graag lang lieten staan, maar nadat hun afwas (een keer met schimmel bij) een paar keer verstopt werd, wordt die tegenwoordig sneller gedaan. ![]() Het heeft soms wat tijd nodig voor het goed gaat, maar ik heb toch niet de indruk dat het gedoemd is om te falen. Het is net positief. Sommigen zijn niet erg sociaal en hebben zo toch eens een babbel. EDIT: maar laten we nu stoppen met off-topic gaan. Laatst gewijzigd door Robinus V : 23 december 2012 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want iedereen wil wel een beter tarief, zowel lage inkomens als hoge inkomens immers. Tenslotte zijn we overheidsslaafjes die hun centjes moet opbrengen hé? Op die manier is een land regeren hetzelfde als een multinational beheren en dat wordt dan ook het doel van bepaalde politieke strekkingen. Als het al niet zover is tenminste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb toch nog een beetje hoop en een beetje ambitie om nog een beetje iets te kunnen verdienen ooit ergens op een bepaald moment misschien. Met uw manier van doen en denken....kan ik gaan kaarten in de stamcafé van pol pot. |
|
![]() |
![]() |