![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Clemens waarom heeft de NVA dan die belofte gedaan,dat ze niet in een vlaamse regering zouden stappen voor dat BHV zou gesplitst zijn.Dus we mogen aannemen dat de NVA een belofte gedaan heeft die ze niet heeft kunnen nakomen
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Beer
Het artikel in de Morgen werd nog dezelfde dag verduidelijkt door Geert Bourgeois en Yves Leterme. De Vlaamse kartel kiezer is dus zeker duidelijk geinformeerd geweest. Het is ondenkbaar dat de Vlaamse regeringsvorming zou uitgesteld worden tot einde 2004. We leven trouwens nog steeds in een parlementaire democratie waar wetten op een legale manier gestemd worden. En dat vergt trouwens tijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
[size=7][/size] Voor de Verkiezingen was N-VA veel blablabla over meer autonomie voor Vlaanderen. Nu heb je exact NUL,NUL gerealiseerd. Men stelt hier de vraag voor wanneer de splitsing B-H-V is? Wel? Maar dit aan jullie toeschrijven is de N-Va een beetje teveel krediet toen. Leterme had zichzelf zo diep in de beloftes gewerkt dat hij wel moest er iets van waarmaken. Maar daarbuiten hebben jullie niets binnengehaald bij de onderhandelingen. Om het in de woorden van Leterme te zeggen: "De Walen moeten niet bang zijn".
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Raven
Lees het regeringsprogramma. Of bent u zo naief dat een regeringsprogramma de onmiddelijke uitvoering betekent van wat er in staat. Trouwens het Blok belooft ons reeds 25 jaar een onafhankelijk Vlaanderen. Ik heb daar nog NIETS (0,0) van gemerkt. Antwoord liever eens hoe het Blok, de andere partijen (VLD en Sp.a) ervan ging overtuigen om de splitsing van de kieskring BHV te splitsen binnen een redelijke termijn. Veel gebrul van de circusleeuwen, maar politiek totaal nutteloos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat kan geert nu nog doen met zijn minister post voor vlaanderren,hij is buitenspel gezet met zulk een post.CDN V heeft het slim gespeeld.
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Deze draad toont duidelijk het verschil aan tussen Vlaams Blok-nationalisten en wat moet doorgaan voor "nationalisten" van de NVA. Blijkbaar blijven de NVA'ers spreken en geloven in verwezenlijkingen via de Belgische methode, waarbij Vlaanderen telkens weer lange tijd moet wachten op de verwezenlijking van een soms klein dossier (als het al geen symbooldossier is) dat steeds weer gepaard gaat met een zware financiële of territoriale aderlating aan Vlaamse zijde als "tegenprestatie".
Als het van het VB afhangt wordt er gewoonweg geen federale regering meer gevormd tenzij om het allerlaatste agendapunt meteen uit te voeren: de onmiddelijke ontbinding van de volledige Belgische on-staat. De NVA daarentegen laat zich maar al te graag lijmen met beloftes en postjes (nietwaar mr. Bourgeois?) om telkens weer een pyrrusoverwinning te boeken en dit dan voor te stellen als een grote Vlaamse overwinning. Maar goed, door de zwakheid, de lafheid en de slappelingenmentaliteit van het officiële politieke Vlaanderen waartoe ook de NVA behoort, worden de noodzakelijke radicale stappen niet gezet. Er hangen immers net iets te veel belangen aan vast voor individuele personen en belangengroepen. ![]() P.S. Men zou denken dat de voornaamste vijand van een "nationalist" als Clemens de Belgische on-staat is maar blijkbaar vindt hij de bestrijding van het Vlaams Blok net iets belangrijker. Albert Frère, Maurice Lippens, de Saksen-Coburghs,... mogen met dergelijke "Vlaams-nationalisten" op hun beide oren blijven slapen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet dat als er ooit een regering komt met het Vlaams Blok erin, de dagen van België geteld zijn. Ik weet nu ook dat een regering met de N-Va erin, alles hetzelfde blijft, als was het een paars-groene regering. En weest gerust, ik heb jullie programma al gelezen. http://www.cdenv.be/
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Raven
Het Blok is zelf verantwoordelijk voor het cordon, gezien haar 70 puntenprogramma en meer recentelijke uitspraken op Blok meetings en slogans, die aanzetten tot vreemdelingenhaat. Trouwens het Blok heeft tot op den dag van vandaag, nog niets gedaan om uit dat cordon te geraken. Het Blok blijft het cordon koesteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Deze studie bewijst dat ons huidige systeem van multi-culturele samenleving onder revisie moet worden genomen. Dat de gevestigde orde hiervoor een cordon in het leven moet geroepen tegen iedereen die zo denkt, tja, bewijst alleen maar dat de huidige regering niet in staat is hiertegen iets argumenteels in te brengen. In plaats van naar de boodschap te kijken, schiet men dan maar op de boodschapper. Zoeits noemt men struisvogel-politiek, en kennelijk is Clemens daar voorstander van. Tevens was het een ideale zet van 3 grote partijen, om te voorkomen dat er een 4de grote kwam waaraan zij stemmen zouden verliezen, en mee moeten de macht delen. Helaas voor hen is het anders verlopen. Het Vlaams Blok stijgt nog altijd in kiezers, met een spectaculaire groei laatstleden. Wat u dus denkt over de rechtvaardigheid van het cordon, of het 70 puntenplan, zal een worst wezen. 1 op 4 Vlamingen geven het Vlaams Blok hun zegen. De N-Va daarentegen is er op achteruit gegaan, en is maar een miezerige "BuB" in vergelijking. En wat erger is, u bent uw zelfstandigheid nog verloren aan de CD&V ook!
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Trouwens, om het in de woorden te zeggen van Luc van der Kelen (laatste nieuws)
'Op de achtergrond wrijft het Vlaams Blok zich in de handen. Eindelijk heeft de partij de héle Vlaamse politiek zover gekregen om te discussiëren of Vlaanderen nog moet praten met de Franstaligen dan wel gewoon zijn wetten zou stellen - en bijgevolg België opblazen'. Ik denk dus dat het Vlaams Blok alvast veel meer heeft bereikt dan de N-VA
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() We zullen wel zien dankzij wie BHV gesplitst zal worden ... ik weet alvast door wie niet ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
NOBODY expects the Spanish Inquisition! Our chief weapon is surprise! ...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no... http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem één punt van het 70-puntenprogramma (dat trouwens niet meer actueel is maar soit) dat zou aanzetten tot vreemdelingenhaat. Het mag ook een recente uitspraak of slogan zijn. Kun je dat niet doen, dan bewijs je dit forum en jezelf dat je een kuddedier bent die slogans achterna loopt die elke dialoog onmogelijk maken. Slogans, die inderdaad ontstaan zijn uit, en aanzetten tot haat. Vooral bij mensen die het moeilijk hebben om een eigen mening te vormen en dat ook kunnen funderen. Als je fundament, met andere woorden het 'waarom' van je mening een leugen is, bewijs je juist dat kuddegedrag. "Ik ben zo omdat anderen mij zeggen dat dit het beste is en het zal wel waar zijn" ... Neem me niet kwalijk. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 22 juli 2004 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Blokkertje Koenraad Voor zover ik het Blok programma ken, staat uw uitspraak daar nergens in. Indien ik verkeerd ben, gelieve het hier dan te vermelden. Trouwens uw eigen Blok-mandataris Annemans, spreekt zelf van een stap voor stap strategie, (debat met GB een jaar geleden) i.p.v uw big-bang theorie. Trouwens dan zal het Blok nog heel sterk moeten groeien. Thans heeft het Blok in de kamer 18 mandaten, de volstrekte meerderheid is 76. Gaat u nog zolang uw kiezers kunnen paaien met uw big-bang theorie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Paulus
U kent uw eigen 70-puntenprogramma niet ???????????? Hier ééntje van de 70 punten ( punt 57) "WERKLOOSHEIDSVERGOEDINGEN VOOR NIET-EUROPEANEN VERMINDEREN" Als dat NIET aanzet tot discriminatie en vreemdelingenhaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Khaled
Op een ander politiek-forum lees ik dat het Blok de splitsing van kieskring BHV NIET zal helpen goedkeuren zolang het cordon bestaat. De Blok circusleeuwen zijn inderdaad politiek waardeloos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind van niet. Integendeel vind ik dat precies het verhogen van werkloosheidsvergoedingen voor inwoners van landen, waar het omgekeerde niet het geval is en niks erop wijst dat dit ooit zo zal zijn, een discriminatie van Jan Vlaming en daarom ook aanzet tot vreemdelingenhaat. Bovendien wordt dat systeem in tal van andere landen ook toegepast. In de VS heb je zelfs helemaal geen recht op uitkeringen als vreemdeling. Zeggen dat 'neen zeggen' tegen inwijkelingen aanzet tot vreemdelingenhaat, is al even dom dan zeggen dat water eigenlijk niet nat is. Zeker als zij in eigen land ook 'neen' zouden zeggen aan ons. Of vind jij het misschien normaal, dat bijvoorbeeld een Marokaan, kindergeld krijgt voor kinderen die hij in Marokko heeft, terwijl de Vlamingen straks langer gaan moeten werken om de pensioenen te kunnen betalen? Ik vind van niet. Mocht er geld te over zijn, is dat wat anders, maar dat is er niet. Ik vind dat nationaliteit een aantal rechten met zich meebrengt. Zeker als je weet dat men in ons land, van alle landen in Europa, het makkelijkst die nationaliteit kan verkrijgen. Wij zijn niet het OCMW van de hele wereld, dat kunnen wij nooit betalen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 22 juli 2004 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Paulus
Nieuwe Vlamingen, die weliswaar geen Belgische nationaliteit hebben maar hier definitief wonen, of hier geboren zijn, discrimineren wat betreft werkloosheidsvergoedingen is wraakroepend. Het is niet voor niets, dat het Blok liever heeft dat er niet meer over het 70 puntenprogramma wordt gesproken. En dan verwonderd zijn dat het Blok veroordeeld wordt voor racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Somers riep op een Vlaams front te vormen , doch CD&V en NV-A stuurden hun kat. Ik merk op dat noch CD&V, noch DE NV-A, niet veel meer uit de brand hebben kunnen halen. De wil was er nochthans bij de VLD, SP.A en Spirit. U vergeet nogal licht de betoging waaraan 13.000 Vlamingen deelnamen, zo net voor de verkiezingen, waardoor de ene na de andere wou stunten, maar blijkt nu toch dat het plan Somers het gehaald heeft? |
|
![]() |
![]() |