Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2004, 19:29   #21
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
Alles wat niet plat maaslands praat loopt gevaar in mijn dorp. OVERAL (op ieder openbaar gebouw, bord of ander straatmeubilair) zie je grafitti met slogans in de trend van "bruinen buiten, SS, White Power" en een veelvuldig gebruik van swastikas, vlaams block stickers (geen stemrecht voor vreemdelingen) en keltische kruizen.

Zelfs nederlanders lopen hier gevaar. Zo is een visser die bij ons aant kamperen was snachts (twas just een fuif geweest en de schone vlaamse jeugd had zich weer plat gespoten, gezopen en geslikt) gewoon belaagd door een bende jongeren. Puur omdat hij een nederlandse nummerplaat had. "Smeriege kees, moakt dat ge weg ziet !"

Wel, en dat soort mensen, dat zich uber vlaming meent, zorgt er voor dat ik moet KOTSEN van jullie Vlaams volk. En daarom hebben wij nu wapens in huis. Ik heb 18 jaar tussen de turken, italianen, en polen gewoond en NOOIT een probleem gehad. Ga je rustig op de buiten wonen kom je tussen de inbreeds terecht....
sja, dat keltisch/germaans clangevoel zit er nog sterk in bij de limburgers hé.

den deze had het ook niet echt voor vreemdelingen

8)

Laatst gewijzigd door Mitgard : 5 augustus 2004 om 19:42.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2004, 14:08   #22
brutus
Burger

brutus's schermafbeelding

Standaard

Waarom nog meer geld in die mensen steken ze willen zich
toch niet aanpassen!!
brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2004, 14:33   #23
The Twinlightning Bolt
Banneling

Standaard

Groot gelijk Brutus, waarom nog leeflonen aan zulke mensen blijven betalen ? Ze brengen onze maatschappij toch niets positief op.
The Twinlightning Bolt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2004, 14:43   #24
brutus
Burger

Standaard

Ben het beu dat in die mensen mijn geld wordt gepompt en het
brengt niks op wraakroepend.
Maar ja we moeten tolerant zijn he tegen onze nieuwe
belgen.
Ze zijn zoo lief meneer
Ja men kl.....
Oud 8 augustus 2004, 14:48   #25
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles wat niet plat maaslands praat loopt gevaar in mijn dorp. OVERAL (op ieder openbaar gebouw, bord of ander straatmeubilair) zie je grafitti met slogans in de trend van "bruinen buiten, SS, White Power" en een veelvuldig gebruik van swastikas, vlaams block stickers (geen stemrecht voor vreemdelingen) en keltische kruizen.

Zelfs nederlanders lopen hier gevaar. Zo is een visser die bij ons aant kamperen was snachts (twas just een fuif geweest en de schone vlaamse jeugd had zich weer plat gespoten, gezopen en geslikt) gewoon belaagd door een bende jongeren. Puur omdat hij een nederlandse nummerplaat had. "Smeriege kees, moakt dat ge weg ziet !"

Wel, en dat soort mensen, dat zich uber vlaming meent, zorgt er voor dat ik moet KOTSEN van jullie Vlaams volk. En daarom hebben wij nu wapens in huis. Ik heb 18 jaar tussen de turken, italianen, en polen gewoond en NOOIT een probleem gehad. Ga je rustig op de buiten wonen kom je tussen de inbreeds terecht....
Racisme wordt salonfähig. Sinds het electoraal succes van het blok lijken steeds meer mensen hun racisme de vrije loop te laten. Ook de tondeuzeminnende tochtbreinen zijn blijkweer weer in actie gekomen:

Racistisch geweld in Kortrijk (08/08 13:57)
(Belga)

KORTRIJK 08/08 (BELGA) = In Kortrijk zullen vier skinheads via het snelrecht voor de rechter komen wegens racistisch geweld. Zij vielen zaterdagavond een man uit Sri Lanka aan uit racistische overwegingen. Het slachtoffer werd niet zo zwaar gewond, maar het Kortrijkse parket tilt wel zeer zwaar aan de feiten. De vier daders zijn afkomstig uit Antwerpen. De feiten gebeurden rond 22.00 uur zaterdagavond. Een groep skinheads, het merendeel uit Antwerpen, bouwde in de Doorniksesteenweg in Kortrijk een feestje. De politie had al een reeks klachten binnengekregen wegens overlast. "Op dat moment reed een 30-jarige man van Sri Lankese afkomst op zijn fiets voorbij. Eén van de skinheads schreeuwde 'Bruine Aap' naar hem en trapte tegen zijn fiets. De man stopte en hij werd hard aangepakt. Hij kwam er met enkele lichte verwondingen van af", zegt de Kortrijkse parketwoordvoerster. Vier van de dertien skinheads werden opgepakt en zullen zich via het snelrecht moeten verantwoorden. Het gaat om personen van nog geen 20 jaar oud, een vijfde was minderjarig. Eén van hen verklaarde: "Ik ben een racist en als ik gedronken heb nog meer uitgesproken als anders. Wat we hier hebben gedaan, doen we in Antwerpen overigens regelmatig"

Een harde aanpak van dit nazi-tuig!
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2004, 15:10   #26
brutus
Burger

Standaard

Ge moet dringend leren lezen wat er staat danku !!
Oud 8 augustus 2004, 15:23   #27
The Twinlightning Bolt
Banneling

Standaard

Helemaal geen harde aanpak. Waarom denk je dat zij zo geworden zijn ? Denk maar niet dat je zo geboren wordt, nee, je kan enkel zo gemaakt worden wanneer je voortdurend in aanraking bent gekomen met vreemdelingen die hun blankrascisme niet onder stoel en tafel steken. Het is juist het wangedrag van vreemdelingen die zulke toestanden achteraf veroorzaakt. Trouwens ze hadden gedronken, als je dronken bent doe je dingen die je anders niet zou gedaan hebben, dus een harde aanpak is overdreven. Gewoon hun er vriendelijk op wijzen de volgende keer alcohol in een iets minder grote mate te consumeren.
The Twinlightning Bolt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2004, 15:31   #28
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Twinlightning Bolt
Helemaal geen harde aanpak. Waarom denk je dat zij zo geworden zijn ? Denk maar niet dat je zo geboren wordt, nee, je kan enkel zo gemaakt worden wanneer je voortdurend in aanraking bent gekomen met vreemdelingen die hun blankrascisme niet onder stoel en tafel steken. Het is juist het wangedrag van vreemdelingen die zulke toestanden achteraf veroorzaakt. Trouwens ze hadden gedronken, als je dronken bent doe je dingen die je anders niet zou gedaan hebben, dus een harde aanpak is overdreven. Gewoon hun er vriendelijk op wijzen de volgende keer alcohol in een iets minder grote mate te consumeren.
Oh, sorry, ik had het wangedrag van het slachtoffer over het hoofd gezien. Zomaar met zijn bruin vel komen voorbijrijden met de fiets.

En alcohol is een hard drug. Als het VB consequent is moet het pleiten voor een totaalverbod hiervan.
Oud 8 augustus 2004, 15:33   #29
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Gewoon hun er vriendelijk op wijzen de volgende keer alcohol in een iets minder grote mate te consumeren.
Je zou ook lobotomie op die mannen kunnen overwegen. Ware het niet dat er niks te lobotomeren valt.
Oud 8 augustus 2004, 16:03   #30
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Racisme wordt salonfähig. Sinds het electoraal succes van het blok lijken steeds meer mensen hun racisme de vrije loop te laten. Ook de tondeuzeminnende tochtbreinen zijn blijkweer weer in actie gekomen:

Racistisch geweld in Kortrijk (08/08 13:57)
(Belga)

KORTRIJK 08/08 (BELGA) = In Kortrijk zullen vier skinheads via het snelrecht voor de rechter komen wegens racistisch geweld. Zij vielen zaterdagavond een man uit Sri Lanka aan uit racistische overwegingen. Het slachtoffer werd niet zo zwaar gewond, maar het Kortrijkse parket tilt wel zeer zwaar aan de feiten. De vier daders zijn afkomstig uit Antwerpen. De feiten gebeurden rond 22.00 uur zaterdagavond. Een groep skinheads, het merendeel uit Antwerpen, bouwde in de Doorniksesteenweg in Kortrijk een feestje. De politie had al een reeks klachten binnengekregen wegens overlast. "Op dat moment reed een 30-jarige man van Sri Lankese afkomst op zijn fiets voorbij. Eén van de skinheads schreeuwde 'Bruine Aap' naar hem en trapte tegen zijn fiets. De man stopte en hij werd hard aangepakt. Hij kwam er met enkele lichte verwondingen van af", zegt de Kortrijkse parketwoordvoerster. Vier van de dertien skinheads werden opgepakt en zullen zich via het snelrecht moeten verantwoorden. Het gaat om personen van nog geen 20 jaar oud, een vijfde was minderjarig. Eén van hen verklaarde: "Ik ben een racist en als ik gedronken heb nog meer uitgesproken als anders. Wat we hier hebben gedaan, doen we in Antwerpen overigens regelmatig"
en dan? zulks gebeurt dagelijks.
met dit verschil dat de daders allochtoon zijn en het slachtoffer een vlaming.
en dat het niet altijd in de krant staat.
en dat de daders NIET streng gestraft worden via het snelrecht, maar de volgende dag weer vrolijk op straat lopen.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 8 augustus 2004 om 16:19.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2004, 16:25   #31
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brutus
Waarom ....
Mr brutus....

ik VAN U een dreigmail mogen ontvangen, ben blijkbaar niet de enige , ik sta ter uwer beschikking voor een privé afspraak.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 8 augustus 2004 om 16:32.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2004, 23:53   #32
brutus
Burger

Standaard

Linkse domoor lekker ingetrapt !!!!
Oud 9 augustus 2004, 13:17   #33
brutus
Burger

Standaard

Citaat:

Oud 9 augustus 2004, 13:17   #34
brutus
Burger

Standaard

Als u daarvoor wapens inhuis haalt zeer triestig!
Oud 9 augustus 2004, 19:38   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard mag men al niet meer fietsen in Kortrijk?

Citaat:
Ik zou het waarderen moesten "Antwerpse Milities" wegblijven uit mijn streek(ben van vlakbij Kortrijk)....,en dat mensen van gelijk welker kunne rustig kunnen fietsen.

dank U
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 14:16   #36
Tommy_
Schepen

Standaard

Puur racisme is onaangenaam verschijnsel maar racisme zit denk ik wat in idereen. Kgeloof niet dat er iemand bestaat die zo ingesteld is dat hij idereen aanvaard zoals hij is. En alsof men in Spanje niet rascistisch is. Hoe denk je dat men in sommige streken omgaat met Marrokanen? Ik vind het een wat belachelijk idee van te denken dat er in België de meeste racisten zitten. Kijk naar Denenmarken Finland China Japan Iran Israël en je kan verder gaan. Het zit overal en vooraleer een buitenlander commentaar geeft moet hij es kijken in zijn eigen land hoe het werkelijk zit en dat geld evenveel voor ons.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 12:07   #37
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Puur racisme is onaangenaam verschijnsel maar racisme zit denk ik wat in idereen. Kgeloof niet dat er iemand bestaat die zo ingesteld is dat hij idereen aanvaard zoals hij is. En alsof men in Spanje niet rascistisch is. Hoe denk je dat men in sommige streken omgaat met Marrokanen? Ik vind het een wat belachelijk idee van te denken dat er in België de meeste racisten zitten. Kijk naar Denenmarken Finland China Japan Iran Israël en je kan verder gaan. Het zit overal en vooraleer een buitenlander commentaar geeft moet hij es kijken in zijn eigen land hoe het werkelijk zit en dat geld evenveel voor ons.
Dat er in elk land wel racisten rondlopen klopt inderdaad!
Mag ik er wel ook even op wijzen dat die mensen die toen bij mij thuis waren erg vaak reizen (toch minstens 3 keer per jaar), en al zowat de hele wereld hebben gezien...
En bovendien hoor je zulke dingen als maar meer, en zie ikzelf zulke dingen ook als maar meer gebeuren!
tigerpants is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 13:06   #38
Omega
Burger

Standaard

Tja jong...'t is nu niet dat Italianen zo vriendelijk zijn als je geen Italiaans spreekt, spanjaarden idem dito. Ga eens naar Bulgarije buiten 't toeristenseizoen, als je geen bulgaars of russisch spreekt ben je voor hen ook maar nen onnozelen aap.

Ik denk dat het overal wel een beetje begint schering en inslag te worden...de mensen schijnen toch te denken "kan het mij schelen dat ze 't niet goed vonden - morgen zijn die toch weg en komen er andere".
Omega is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2004, 13:56   #39
Tommy_
Schepen

Standaard

Ja zeg ik reis meer dan 3 keer per jaar min ouders ook. Ik hoor ook soms rare dingen over wat de ene zegt over de andere. Ik hoor meestal iets anders,mensen die voor het eerst iets horen van de twisten hier zijn eerst wat terug houdend tov van de Vlaamse eis maar 1 keer ze zich ietswat verdiepen draaien ze hun kar wel. Als je objectief blijft en de 2 kanten goed blood legt dan kiezen er veel voor de Vlamingen. Je moet het uiteraard eerst goed kunnen. Maar nogmaals wij zijn VERRE van de grootste racisten in de wereld en in Europa zelfs.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be