Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2013, 18:46   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Stel: VLD en CD&V vormen Belgie om tot een 'confederale staat' maar laten de bevoegdheden ongeveer hetzelfde.

Wat doet N-VA dan?
Dan is dat geen "omvorming tot een confederale staat". En dan zit het er bovenarms op. Bovendien zullen de Vlamingen dan duidelijk kunnen zien dat er met die twee partijen niets aan te vangen is in de richting van meer eigen bevoegdheden. En daarvoor zullen de tsjeven en de blauwselventers dan een serieuze prijs betalen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 18:49   #22
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dan is dat geen "omvorming tot een confederale staat". En dan zit het er bovenarms op. Bovendien zullen de Vlamingen dan duidelijk kunnen zien dat er met die twee partijen niets aan te vangen is in de richting van meer eigen bevoegdheden. En daarvoor zullen de tsjeven en de blauwselventers dan een serieuze prijs betalen.
Omvormen naar een confederale staat vereist onafhankelijkheid.
Aangezien geen enkele belangrijke partij die stap wil zetten is 'omvormen tot een confederale staat' gewoon een manier om stemmen te winnen.

Een domme slogan zonder inhoud.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 18:54   #23
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zelden zo gelachen als vanmorgen.

In gedachten die duizenden Vlamen die al jaar en dag dromen van een onafhankelijk Vlaanderen, die na jaren VB stemmen doorhadden dat die het niet gingen kunnen klaarkrijgen, die dan maar overgestapt zijn naar de NVA, die blij waren dat de NVA zowat de grootste partij in Vlaanderen werd en die dachten dat het nu dus wel vooruit zou gaan.

Krijgen die vanmorgen even een koude douche. De plannen voor een onafhankelijk Vlaanderen in de koelkast!! Net nu ze de grootste zijn bergen ze hun eerste bestaansreden gewoon op. "Geen draagvlak!!" Qua natte dweil in het gezicht van al hun kiezers kan dat tellen.

Die van de NVA, dat zijn toch comedians eerste klas eh?

Vandaar; cheer hier voor de NVA.
't Zijn dus blijkbaar toch losers eerste klas maar we kunnen er toch eens mee lachen eh?

NVA
NVA NVA NVA NVA NVA NVA NVA
Dat is GEWELDIG nieuws.

Ik moet de eerste N-VA'er nog tegenkomen die perse Belgie wil splitsen. Nochtans kom ik dagelijks massa's mensen tegen die N-VA willen stemmen, maar het niet doen "omdat ze belgie niet willen gesplitst zien."

Ben Weyts trekt hier vandaag het stempotentieel van 40% op naar 75%. En De kleine Van Rompuy is blijkbaar de enige die dat doorheeft. Met zijn verdediging van "ze willen splitsen, maar ze willen het niet zeggen."

Lach maar door Morgen drinken we daar ene op in den expo
NVA NVA NVA NVA NVA NVA NVA

Laatst gewijzigd door Travis66 : 4 januari 2013 om 18:55.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 19:00   #24
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omvormen naar een confederale staat vereist onafhankelijkheid.
Aangezien geen enkele belangrijke partij die stap wil zetten is 'omvormen tot een confederale staat' gewoon een manier om stemmen te winnen.

Een domme slogan zonder inhoud.
Dat is de theoretische definitie uit het volkerenrecht. En die kennen ze bij N-VA ook wel. De bedoeling is la Belgique via een (hopelijk laatste) staatshervorming in een totaal ander format te gieten. Waarbij (voor de zoveelste keer) echte deelstaten worden gecreëerd aan wie de bleidsbevoegdheid prioritair wordt toegekend. Dan wordt inzake beleidsbevoegdheid een toestand gecreëerd die overeenstemt met die welke in een (theoretisch gevormde) confedrale staat kan teruggevonden worden.

Dat die toestand wordt bereikt zonder de theoretische weg te volgen heeft hoegenaamd geen belang. Wil je het wel begrijpen?
Oud 4 januari 2013, 19:07   #25
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is de theoretische definitie uit het volkerenrecht. En die kennen ze bij N-VA ook wel. De bedoeling is la Belgique via een (hopelijk laatste) staatshervorming in een totaal ander format te gieten. Waarbij
Waarom zeggen ze dan niet dat ze voorstander zijn van een verregaand federalisme?

Brengt het te weinig stemmen op?

Is het slecht voor de PR?

-H. Marcuse
Oud 4 januari 2013, 19:26   #26
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom zeggen ze dan niet dat ze voorstander zijn van een verregaand federalisme?

Ge moet weten wat ge wilt he. Eerst was er kommentaar omdat ze confederalisme niet uitlegden. Nu is de uitleg weer te ingewikkeld?
Plak er een ander woord op, kan je daar weer over discussieren.

Het enige dat jullie willen is dat N-VA iets zegt waar je kan op springen, liefst met een verwijzing naar 1930-40.

Maak u zorgen in uw eigen partijen. Misschien kan je daar iets aan hun programma veranderen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 4 januari 2013 om 19:28.
Oud 4 januari 2013, 19:29   #27
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ge moet weten wat ge wilt he. Eerst was er kommentaar omdat ze confederalisme niet uitlegden. Nu is de uitleg weer te ingewikkeld?
Plak er een ander woord op, kan je daar weer over discussieren.

Het enige dat jullie willen is dat N-VA iets zegt waar je kan op springen, liefst met een verwijzing naar 1930-40.

Maak u zorgen in uw eigen partijen. Misschien kan je daar iets aan hun rogramma veranderen.
Ze moeten confederalisme niet uitleggen, het heeft namelijk al een betekenis.

'Jullie'?

Alsof ik een 'eigen' partij heb.

-H. Marcuse

Laatst gewijzigd door Munglik : 4 januari 2013 om 19:29.
Oud 4 januari 2013, 19:30   #28
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat iedere niet-separatist denkt dat N-VA bestaat uit neo-nazi's?
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 19:31   #29
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Denk je nu echt dat iedere niet-separatist denkt dat N-VA bestaat uit neo-nazi's?
Zijn verwijzing naar 'jullie' zegt genoeg.

-H. Marcuse
Oud 4 januari 2013, 19:34   #30
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, helemaal niet, alleen degene op de baricaden. En zelfs die niet, die weten ook at N-VA niks met nazisme te maken heeft, maar ze hopen dat te kunnen gebruiken als argument, bij gebrek aan beter.

En back at ya: denk je nu echt dat alle N-VA'ers separatisten zijn?

Laatst gewijzigd door Travis66 : 4 januari 2013 om 19:35.
Oud 4 januari 2013, 19:41   #31
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En back at ya: denk je nu echt dat alle N-VA'ers separatisten zijn?
Zoals ik al meermaals heb gezegd op dit forum ben ik overtuigd dat de meerderheid van de N-VA-kiezers niet eens flamingant is. Ze zijn gewoon de traditionele partijen beu, en ik kan ze geen ongelijk geven.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 4 januari 2013 om 19:41.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 19:43   #32
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
, die weten ook at N-VA niks met nazisme te maken heeft,
Niets van, zelfs de koning gaf al duidelijkheid rond de nazi-toestanden die rond de NV-A hangen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 19:54   #33
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zoals ik al meermaals heb gezegd op dit forum ben ik overtuigd dat de meerderheid van de N-VA-kiezers niet eens flamingant is. Ze zijn gewoon de traditionele partijen beu, en ik kan ze geen ongelijk geven.
Klopt. Zelf was ik zo iemand. Had me vast voorgenomen om even naar N-VA uit te wijken, en dan terug naar VLD te gaan.
Gewoon even tonen dat het compromismodel niet altijd een goed resultaat levert.

Het was pas nadat de grote (?) 3 die ongefundeerde kritiek op N-VA begonnen te spuien dat ik mij een lidkaart heb aangeschaft.

Vandaar mijn opmerking over 1930-40, die verwijten werken op mijn zenuwen, zelfs al zijn ze contraproductief.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 4 januari 2013 om 20:23.
Oud 4 januari 2013, 20:00   #34
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wil je eens ophouden met trollen ja? Ikzelf heb op dit forum reeds bij herhaling de uitdrukking confederalisme/doorgedreven federalisme gebruikt. Dus moet je met dergelijk nep argument niet komen aandraven. De hoofdzaak is dat we via een grondige hervorming een toestand bereiken waarbij de huidige gewesten worden omgevormd tot deelstaten die de facto over een beleidsbevoegdheid beschikken welke we ook terugvinden bij deelstaten in een (naar de theoretische definitie gecreëerde) confederatie. Daarvoor hebben we dus géén voorafgaande onafhankelijkheidsverklaring nodig. En wat mij betreft mag je dat gerust "verregaand federalisme" noemen.

Maar weet je wat? Ik ben ervan overtuigd dat mensen zoals u ook daar zullen tegen zijn. Waarom? Omdat zal blijken dat de Belgische francofonie er tegen is. En, naar slechte oude gewoonte, stappen de Vlaamse Belgicisten dan met hen mee. Uitgerekend dat zal op langere termijn leiden tot een Vlaamse onafhankelijkheid. Want als u denkt dat, bij francofoon verzet tegen "verregaand federalisme", de Vlamingen het er dan maar opnieuw zullen bij laten, dan vergist u zich schromelijk.

Laatst gewijzigd door quercus : 4 januari 2013 om 20:03.
Oud 4 januari 2013, 20:02   #35
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet. Maar ze doen wel alsof. Gewoon bij gebrek aan serieuze argumenten.
Oud 4 januari 2013, 20:12   #36
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet. Maar ze doen wel alsof. Gewoon bij gebrek aan serieuze argumenten.
Jamaar, ik begrijp u heel goed, enkel nva-ers hebben serieuze argumenten; al de rest zijn trollen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 20:30   #37
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wil je eens ophouden met trollen ja? Ikzelf heb op dit forum reeds bij herhaling de uitdrukking confederalisme/doorgedreven federalisme gebruikt. Dus moet je met dergelijk nep argument niet komen aandraven. De hoofdzaak is dat we via een grondige hervorming een toestand bereiken waarbij de huidige gewesten worden omgevormd tot deelstaten die de facto over een beleidsbevoegdheid beschikken welke we ook terugvinden bij deelstaten in een (naar de theoretische definitie gecreëerde) confederatie. Daarvoor hebben we dus géén voorafgaande onafhankelijkheidsverklaring nodig. En wat mij betreft mag je dat gerust "verregaand federalisme" noemen.

Maar weet je wat? Ik ben ervan overtuigd dat mensen zoals u ook daar zullen tegen zijn. Waarom? Omdat zal blijken dat de Belgische francofonie er tegen is. En, naar slechte oude gewoonte, stappen de Vlaamse Belgicisten dan met hen mee. Uitgerekend dat zal op langere termijn leiden tot een Vlaamse onafhankelijkheid. Want als u denkt dat, bij francofoon verzet tegen "verregaand federalisme", de Vlamingen het er dan maar opnieuw zullen bij laten, dan vergist u zich schromelijk.
U bent niet de N-VA.
Als u een aanval op de N-VA serieus als een aanval op uzelf beschouwt hebt u echt wel een probleem.

Zo veel te beter. Als de Vlaming dat wil is een onafhankelijk Vlaanderen voor mij geen probleem.
Maar de betekenis van termen veranderen om toch maar 'verandering' te krijgen is belachelijk. Dit is geen verwijt dat alleen voor N-VA geldt.
Ik geef toe dat de N-VA geloofwaardiger is dan de meeste andere partijen. Ik ga echter niet akkoord met haar visie.
Moest de VLD nu eens geen randdebielen in haar bestuur hebben zitten zou ik tenminste een partij hebben om op te stemmen.

-H. Marcuse
Oud 4 januari 2013, 20:47   #38
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Allez jongens, het tekort aan strategisch inzicht hier verbaasd me toch hoor.

Het spel dat nva moet spelen naar 2014 is toch behoorlijk simpel? Pak de vld en cd en v op hun eigen terrein door confederalisme. Zeg 10000 keer 'dat is voor ons op dit moment geneog, en dat staat ook in jullie programma...'

Ofwel stappen die partijen niet mee en kan je ze constant afschilderen als leugenaars. Ofwel stappen ze mee in die strategie en zitten ze vast. Nva wint in beide gevallen de verkiezingen, dus kom je aan tafel met dat confederalisme dat de walen helemaal niet willen

En dan is het game over voor belgie
'Kijk, we hebben het nog geprobeerd, maar ze willen niet. We kunnen nu niet anders dan splitsen'

Van rompuy heeft dat al door, vandaar dat hij zich nu al begint te weren. Maar eenmaal het confederalisme de inzet wordt van de verkiezingen, zijn ze verloren
Of de traditionele partijen gooien het met de Franstaligen op een akkoordje en ze vormen België om tot een "confederatie" waarbij de deelstaten onderling bepalen wat ze nog samen doen, om vervolgens in de deelparlementen een bevoegdheidslijst goed te keuren die de federale overheid evenveel of zelfs meer bevoegdheden geeft als nu... Dan heeft N-VA zogezegd haar zin gekregen en dan moeten ze ofwel slikken of finaal aan de kant geschoven worden als een radicale partij waarvoor het nooit genoeg zal zijn.

Dat focussen op "confederalisme" kan ook averechts uitpakken voor de N-VA hoor.

Laatst gewijzigd door Geert C : 4 januari 2013 om 20:47.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 21:53   #39
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ja maar zeg, zomaar politieke draden openen in K&K, moeten we nu serieus reageren of onnozel doen? Gelukkig is de openingpost zodanig debiel dat we het nog wel kunnen vergeven.

N-VA
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 22:10   #40
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ja maar zeg, zomaar politieke draden openen in K&K, moeten we nu serieus reageren of onnozel doen? Gelukkig is de openingpost zodanig debiel dat we het nog wel kunnen vergeven.

N-VA
Populist...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be