Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2004, 15:42   #21
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Het was nochtans weer bijzonder typisch: Dewinter die nijdig naar alle kanten schoot en verwijten strooiden over het "verraad" van Brussel-Halle-Vilvoorde, dat technisch gezien nog helemaal niet gesplitst kan worden omdat het parlementair jaar afgelopen is.
Toen De Wever vroeg wat Dewinter dan wél zou doen, bleef het stil...
Ja inderdaad, 'weerleggen' heet dat dan bij het VB. Op specifieke vragen volgt zelden een antwoord.
Oud 23 juli 2004, 15:43   #22
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Op de terechte vraag hoe hij het zou doen was zijn antwoord weer eens typisch...

het is niet aan mij...
etc... enz...

aanklagen dat kan hij goed...
maar iets oplossen zal hij nooit kunnen:
1) omdat hij enkel bekwaam is om wat te blaffen...
2) zelfs als hij het iet of wat zou kunnen...
dan is het samnraapsel op de VB listen dat verkozen werd veeeeel tèèèèè zwak...
precies zoals al die volgelingen van Fortuyn... eens Fortuyn weg, alles weg...
een het blaffen van Dewinter voorbij... dan moeten anderen het toch oplossen, want ze zijn enkle in staat tot blaffen, niet tot iets realiseren...
en kom niet met die bewering van: "ze krijgen de kans niet..."

ik zou zeggen, gelukkig maar, want de problemen moeten door ernstige beleidsmensen opgelost worden...
niet door lawaaimakers zonder inhoud... ze hbben geen inhoud... en ze zullen nooit inhoud hebben...

intussen, proficiat aan Leterme:
1) omdat hij het aangedurfd heeft de voegere CVP'ers opzij te laten en vooral die blaas van een Van Rompuy...
2) dat hij na soms maandenlange onterechte kritiek op VLD en SPa, die mensen hun goede dingen heeft weten in zijn beleidsplan op te nemen...
ik was voordien niet erg Leterme gezind... maar nu moet ik zeggen: chapeau man...
en met mijn beste wensen voor een succesrijke regeerperiode... je hebt heel goeie mensen in je ploeg, je hebt een goed programma en je hebt het nodige enthousiasme...

met dergelijke mensen komen wij er...
nite met Dewinter en zijn samenraapsel (1.000.000 mensen werden door hem misleid, die zullen vlug inzien dat hèt doen iets anders is dan wegens allerlei slogans een succes halen... dat zowiezo beter is dan... blaffen...)
Oud 23 juli 2004, 15:46   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vond de toespraak van Dewinter bijzonder zielig. Pure azijnpisserij, geen enkele inhoudelijke kritiek maar vooral veel georakel in het ijle.

Als het Vlaams Blok ooit een serieuze partij wil worden die regeringswaardig is, moeten ze dringend afstappen van dit soort platte manier van oppositie voeren.
Nooit gehoord van opbouwende kritiek, ?

Wel anderen noemen het wel eens azijnpisserij, ... het feit dat jullie keer op keer het aanzien als azijnpisserij laat je verkiezing op verkiezing verliezen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 15:47   #24
Löwe
Vreemdeling

Standaard

Zeer mooie analyse maar toch:

Telkens weer die verwijten:
"Hij zal er niets van bakken"
"Hij kan niet regeren"
"Alleen maar blaffen zonder oplossingen"

--> Zolang ik (en zovelen) geen bewijs zie van uw vooroordelen, heeft de partij niks te verliezen. En bewijzen interpreteer ik niet als verbaal gelal maar werkelijke daden!
Löwe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 15:59   #25
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
indd nog even off-topic als u het mij toelaat:

De LVB wordt oud (vooral de leden) dus vroeg of laat zal ze wel breken...en dan is het aan de nieuwe gemeenteraad om onze gemeente terug leven in te blazen!
tot op de gemeenteraad van 2010
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 16:11   #26
Tegendradigaard

Standaard

De politiek is begonnen en het we nemen onze wensen voor werkelijkheid ook..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 17:43   #27
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
Bwa, het VB streeft niet naar bestuur. De moment dat het VB aan het bestuur komt ziet men dat het blok geen oplossingen heeft en de daaropvolgende verkiezingen zullen niet plaatsvinden op een 'zwarte zondag'.

Het is toch nog vrij vroeg om al oppositie beginnen voeren. Half september zullen ze wel terug in gang schieten
Het moment dat het VB mee mag doen is het gedaan met belgië, wat we niet van de N-VA kunnen zeggen. Of het VB de verkiezing erna wint of verliest is voor mij van secundair belang. (al hoop ik dat ze het goed zouden doen).
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 17:48   #28
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
tot op de gemeenteraad van 2010
2010????????????? 2007 zal u wel bedoelen. Verkiezingen zijn in 2006, of mis ik iets?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 17:54   #29
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Nooit gehoord van opbouwende kritiek, ?

Wel anderen noemen het wel eens azijnpisserij, ... het feit dat jullie keer op keer het aanzien als azijnpisserij laat je verkiezing op verkiezing verliezen, ...
Opbouwende kritiek? Da's een goeie... Opbouwende kritiek onderscheidt zich van azijnpisserij omdat ze constructieve alternatieven aandraagt.
Dat Dewinter die niet heeft, bewijst wel het feit dat hij stom blijft wanneer hem gevraagd wordt hoe het WEL moet.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 17:54   #30
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
[...]of mis ik iets?

ja, net als hij 8)
Oud 23 juli 2004, 19:34   #31
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
[font=Century Gothic]Wordt Het Vlaams Blok na de boeman nu de clown van het Halfrond?[/font]

[font=Century Gothic]Geanimeerde debatten : sexpartiten, gang-bang,orgie en partouze.....[/font]
[font=Century Gothic]de laatste stunt van Filip De winter.....[/font]

Filip De Winter liet zich weer eens goed gaan....... de anderen lachten mee
Zie vrt nieuws geanimeerde debatten na de voorstelling van Y.Leterme mocht iedereen reageren.
Ik kan geen betere verwoording bedenken voor de manier waarop de politiek vandaag bedreven wordt.

We hebben maar liefst [size=7]6[/size][size=2] partijen aan de macht.[/size]

-VLD
-Spirit
-Vivant
-SP-A
-CD&V
-.... nog zo'n onnozel partijtje, de moeite niet het te vermelden

Ieder heeft zijn eigen voorstellen, zijn eigen ideeën. Zoeits heeft een naam: "MONSTERCOALITIE". Even kijken naar Antwerpen leert ons al dat het een rampscenario zal worden. Op naar de volgende zwarte zondag dus.
Oud 23 juli 2004, 19:37   #32
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opbouwende kritiek? Da's een goeie... Opbouwende kritiek onderscheidt zich van azijnpisserij omdat ze constructieve alternatieven aandraagt.
Dat Dewinter die niet heeft, bewijst wel het feit dat hij stom blijft wanneer hem gevraagd wordt hoe het WEL moet.
Beste, lees het programma van het Vlaams Blok. U weet goed genoeg hoe het volgens het Vlaams Blok moet.

Ongeloofelijk, de N-VA is nog maar net in de regering (hoewel de N-VA plechtig dit niet zou doen tot B-H-V gesplist is) en heeft onmiddelijk al alle eigenschappen van een paars-groene partij...
Oud 23 juli 2004, 21:52   #33
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vond de toespraak van Dewinter bijzonder zielig. Pure azijnpisserij, geen enkele inhoudelijke kritiek maar vooral veel georakel in het ijle.

Als het Vlaams Blok ooit een serieuze partij wil worden die regeringswaardig is, moeten ze dringend afstappen van dit soort platte manier van oppositie voeren.
inderdaad, retorisch weer uitstekend sterk (lees: misleidend), zoals we gewoon zijn van FDW, maar daar blijft het dan ook bij...
kan er trouwens iemand mij eens letterlijk citeren waar een NVA'er (dit was zogezegd De Wever) zou gezegd hebben dat die splitsing op 5 minuten zou geregeld worden?? Bij mijn weten heeft de Wever (terecht) enkel gezegd dat die splitsing op 5 minuten zou kunnen gebeuren indien het voorstel in de Kamer gewoon goedgekeurd werd door de paarse meerderheid...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 21:59   #34
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ik kan geen betere verwoording bedenken voor de manier waarop de politiek vandaag bedreven wordt.

We hebben maar liefst [size=7]6[/size][size=2] partijen aan de macht.[/size]

-VLD
-Spirit
-Vivant
-SP-A
-CD&V
-.... nog zo'n onnozel partijtje, de moeite niet het te vermelden

Ieder heeft zijn eigen voorstellen, zijn eigen ideeën. Zoeits heeft een naam: "MONSTERCOALITIE". Even kijken naar Antwerpen leert ons al dat het een rampscenario zal worden. Op naar de volgende zwarte zondag dus.
Vivant was niet betrokken bij de regeringsonderhandelingen, heeft geen parlementaire vertegenwoordiging en wordt door de VLD volkomen genegeerd nu het kartel geen toegevoegde waarde bleek te hebben.
Haar in Leterme-I plaatsen is een goedkoop trucje om de zaken wat spectaculairder te doen overkomen.

En dat "partijtje" dat de moeite niet waard is te vermelden, was er wel om de Vlaamse belangen te verdedigen bij de vorming van deze regering. In tegenstelling tot een ander nauwelijks noemenswaardig partijtje, dat de zaal verlaat als er beslissingen genomen worden...
Oud 23 juli 2004, 21:59   #35
Beer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Seba Geert heeft toch gezegd voor de verkiezingen.Geen vlaamse regering,eerst de splitsing BHV.Of verspeide de kranten,vrt ,vtm leugens.
Oud 23 juli 2004, 22:01   #36
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Beste, lees het programma van het Vlaams Blok. U weet goed genoeg hoe het volgens het Vlaams Blok moet.
Uw conclusie is dus dat Dewinter zijn eigen programma niet gelezen heeft? Aangezien hij de concrete oplossing, die De Wever van hem vroeg, niet kon geven en die volgens u toch klaar en duidelijk in het Blok-programma staat?

Met dat soort goedkope dooddoeners rijd je jezelf hopeloos vast...
Oud 23 juli 2004, 22:02   #37
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
inderdaad, retorisch weer uitstekend sterk (lees: misleidend), zoals we gewoon zijn van FDW, maar daar blijft het dan ook bij...
kan er trouwens iemand mij eens letterlijk citeren waar een NVA'er (dit was zogezegd De Wever) zou gezegd hebben dat die splitsing op 5 minuten zou geregeld worden?? Bij mijn weten heeft de Wever (terecht) enkel gezegd dat die splitsing op 5 minuten zou kunnen gebeuren indien het voorstel in de Kamer gewoon goedgekeurd werd door de paarse meerderheid...
Splitsen is delen...... sinds wanneer willen jullie iets delen?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 22:31   #38
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Nu jullie allemaal een rondje "dewinter kappen" aan het doen zijn wil ik het toch even opnemen voor de underdog

nu ga ik even Jaak Peeters citeren, gekend bij de meesten onder ons.
op 1 juli 2004 zei Jaak:
Geef Dewinter een ministerpost en hij zal dat zeer goed uitvoeren. Iedereen onderschat die man! Tevens pleitte hij voor een Vlaamse frontvorming.

kempenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 22:45   #39
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw conclusie is dus dat Dewinter zijn eigen programma niet gelezen heeft? Aangezien hij de concrete oplossing, die De Wever van hem vroeg, niet kon geven en die volgens u toch klaar en duidelijk in het Blok-programma staat?

Met dat soort goedkope dooddoeners rijd je jezelf hopeloos vast...
Wat is het nut? Het is een verspilling van adem.

Zolang dat Cordon Sanitair bestaat, is eender welk gesprek bij voorbaat nutteloos.
Oud 23 juli 2004, 22:54   #40
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad.

Het cordon houdt in dat er geen bestuursakkoorden worden gemaakt met het Vlaams Blok.

En dan vragen: "Jamaar wat zou het Blok dan wel gedaan hebben?", "Waar is hun oplossing?"

Ge moet maar durven.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be