Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2013, 01:24   #21
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zet dan gewoon een huisartsenpost vlak naast de spoed, simpel.
Dat is ook mijn voorstel geweest...

Triage(groep) verpleegkundige(n) sturen dan gewoon iedereen door naar waar ze moeten zijn.
Simple as that.

Maar dat er heden middernacht mensen afkomen met "ik heb me eergisteren overdag gestoten" (en het is niet verergerd) ... is niet zo serieus meer te noemen denk ik.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 januari 2013 om 01:25.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2013, 11:07   #22
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
2

Dit klopt absoluut.

We krijgen nieuwe ziektes die nooit gezien waren (sommige ziektes komen alleen maar onder bepaalde bevolkingsgroepen voor ...) waartegen wij nu ook behandelingen moeten gaan zoeken en geld aan moeten spenderen (want elders is dat natuurlijk niet gebeurd).

We krijgen oude ziektes terug van nooit weggeweest die daar in veel sterkere vorm bestaan waartegen onze vaccinaties mogelijk niet bestand zijn, en zelfs mogelijk voor niets zijn geweest (zie bof-besmettingen nu, omdat enkele ouders destijds geweigerd hebben hun kinderen te laten vaccineren moet de hele studentenpopulatie eraan geloven en moeten onderwijsinstellingen zelfs maatregelen nemen :-S).

En we krijgen veel meer besmettingen van reeds bestaande ziektes die hier ook niet uitgeroeid waren, omdat er ter plekke veel minder tijd besteed wordt aan ziekenzorg, bv hiv/aids, tbc, ...

Cijfers die tot op heden allemaal mooi verscholen blijven.
Tot je eens in een ziekenhuis of op een spoeddienst komt en daar wat meemaakt.

Zo heb ik zelf overigens al tweemaal meegemaakt

Meer zelfs, van mijn laatste ziekenhuisopnames, en ik heb er een pak achter de rug, lag in 70% van de gevallen geen Belg meer naast me. En geen Belg betekent in dit geval ook: geen Nederlandstalig iemand!

Onze zorg-gelden gaat niet enkel meer naar zorg, maar ook naar vertalers-tolken en sociaal assistenten die al deze mensen in goede banen moeten leiden (regelingen treffen met ocmw's, rust- en verzorgingstehuizen waarbij ze moeten voldoen aan alle vreemde behoeftes en rituelen (aangepast voedsel, aangepaste gebedsruimtes, gebedsmomenten, aanslepen van beeld en boekmateriaal, sociale woningen aan laten passen, ...). Daarvoor werden zelfs nieuwe functies in het leven geroepen, de "intercultureel bemiddelaars"...

Als mensen weten wat we ons aangedaan hebben, door bepaalde dingen te doen (lees: open grenzen), als ze het echt weten, believe me ... dan zijn morgen alle grenzen dicht. :-S

Als je naar de spoed gaat hier overigens ook, en in alle steden van Europa: voornamelijk allah-tonen (Chinezen worden nauwelijks of niet gezien tenzij ze al minstens in subcoma liggen) die moord en brand schreeuwen voor een muggenbeet en met heelder families afkomen die allemaal op de tafel slaan. Als je hoort waarvoor, val je omver.
Eisen en ik weet niet wat allemaal hebben ze ook, en als ik op de verhalen moet afgaan van het personeel dat ik ken is faken niet ongewoon om een ziekenbriefje te krijgen, maar ook ... de hygiëne zou heel wat te wensen overlaten. Zeker de hygiëne van de kinderen is soms zeer schrijnend (waarvoor de ouders normaal gezien moeten instaan).
De Federale Overheidsdienst Volksgezondheid heeft idd 2 nieuwe overheids-pamperfuncties in het leven geroepen speciaal ten dienste van de allahtoon: intercultureel bemiddelaar en coördinator interculturele bemiddeling.
http://www.health.belgium.be/eportal...tm?fodnlang=nl
De FOD volksgezondheid vreest immers dat de patiëntenrechten van de allochtonen in het gedrang zouden kunnen komen wanneer ze niet in hun eigen taal en volgens hun eigen culturele gewoonten en zeden behandeld kunnen worden.
Want zoals bekend hebben mensen die geen woord Nederlands kunnen, geen eurocent hebben bijgedragen en basically ons en onze cultuur hartsgrondig haten hier vooral rechten.
Dat dit in tijden van crisis een financiële aderlating is die de rechten van de Vlaamse inboorling (die generaties lang deze welvaart hebben opgebouwd) in het gedrang kan brengen, is een offer dat de overheid daarbij graag maakt.
Want jezelf moreel superieur voelen op andermans kosten, zo'n kans moet je ze maar één keer geven hoor.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2013, 18:12   #23
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat is ook mijn voorstel geweest...
Great pints drink alike...

Citaat:
Triage(groep) verpleegkundige(n) sturen dan gewoon iedereen door naar waar ze moeten zijn.
Simple as that.

Maar dat er heden middernacht mensen afkomen met "ik heb me eergisteren overdag gestoten" (en het is niet verergerd) ... is niet zo serieus meer te noemen denk ik.
Der is nog veel werk aan het huidige systeem.
Nu komt er blijkbaar weer een griepepidemie rond, ik weet nu dus al dat iedereen hier om de beurt strijk gaat liggen, maar 'k moet wel elke keer zien da'k een briefke heb van de huisarts voor iedereen. Stom want 't is dezelfde griep maar de dokter zal weer een keer of drie mogen langskomen.

Laatst gewijzigd door manta : 9 januari 2013 om 18:12.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2013, 18:17   #24
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Ik kan je daarin volgen Liederik maar denk je niet door het ereloon van de huisarts tijdens een wachtdienst zo hoog te leggen dat je juist meer mensen naar de spoed lokt? Zeg nu zelf; €82 is toch niet weinig hé? Pas op, ik was blij dat ik geholpen was.
edit
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.

Laatst gewijzigd door Dixie : 9 januari 2013 om 18:19.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2013, 18:19   #25
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het nomenclatuurnummer eens op gezocht. Dit klopt. Het staat omschreven als "spoed erk. huisarts 's nachts"
Ik heb eens berekend hoeveel ik terug zal krijgen van mijn mutualiteit: €54,30. Ik zal m.a.w. een opleg hebben van € 27,45.
Al bij al vind ik dit aanvaardbaar maar het probleem is dat je het originele bedrag er onmiddellijk moet kunnen leggen.
Ik kan me voorstellen dat dit niet altijd even simpel is voor iedereen.
Gelukkig hadden we centen in huis (wat zeker niet altijd het geval is!)
klever ziekenfonds kan voldoende zijn
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2013, 22:43   #26
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisterenavond voelde ik me plots heel erg beroerd. Aangezien mijn partner en ik dachten dat het om iets neurologisch ging, belden we de huisarts van wacht. Dit was rond 22:50 uur.
Om 23:45 uur arriveerde de brave man en heeft hij een uitgebreid klinisch onderzoek gedaan. De arts heeft ons kunnen gerust stellen.
De rekening die ik gepresenteerd kreeg was niet min €82.
Men heeft er altijd de mond van vol dat er teveel consulten zijn op de spoedopnames. Mensen lopen te gemakkelijk naar de spoedopname.
Ik denk echter dat, mocht ik naar de spoed gegaan zijn, ik goedkoper zou bediend zijn.
Werkt men op die manier niet juist het vlug consulteren van de spoedopname in de hand?
Op die manier mist de eerstelijnszorg toch wel een beetje zijn doel.
Beste Rollercoaster: de oplossing, nogthans héél simpel: gewoon niet ziek worden.
Simpel en goedkoop.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be