Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2013, 13:46   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucajac Bekijk bericht
Ik vraag me af wat de verhouding Nederlandstaligen/Franstaligen in Brussel zou zijn ZONDER de massa-import van vreemdelingen. Nu menen de Walen dat zij alleen Brussel gaan krijgen door het vol te zetten met vreemdelingen-pionnen.

En natuurlijk, hoe meer je Brussel vol zet en het crimineler maakt, hoe meer gewone burgers Brussel ontvluchten. Zo stuwen ze de Waalse Brusselaars naar de Vlaamse rand en de Vlamingen buiten Brussel, dubbele winst voor hen.
klopt als een bus!

Binnenkort wonen er enkel nog verrijkers en de schooiers van Laeken in Brussel.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 januari 2013 om 13:47.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2013, 13:55   #22
Lucajac
Burger

Standaard

Ik vind ook dat als Vlaams Belang wat aan de migratie wilt doen, dan moet ze het minder hebben over het cultuur-en godsdienst-verschil, maar meer over de overbevolking. De bevolkingsdichtheid van Vlaanderen is een objectief feit. Dat moet toch aanvaard kunnen worden als een rationeel en duidelijk NIET-racistisch argument.

Oplossing voor de overbevolking in Brussel: stuur ze naar Wallonië, laat daar eventueel wat steden bijbouwen. Willen de Walen vreemdelingen? Dan geef ze hen. En als men de migranten inhuurt als bouwers voor de nieuwe steden in Wallonië, is dat waarschijnlijk ook nog goed voor hun economie én voor de tewerkstelling bij de migranten. Laat ze daar maar wat bossen kappen.
Lucajac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2013, 14:03   #23
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, Groen zegt dat ze voor de natuur is, maar hoe meer mensen ze importeren, hoe meer huizen gebouwd moeten worden, hoe meer bomen gekapt moeten worden om die huizen te zetten, hoe minder natuur. Als Groen vóór migratie is, is ze daarmee tegen de natuur.
Niemand is voor migratie. Wel tegen een stop erop.

En als je buiten de grenzen van ons land kon nadenken, dan zou je beseffen hoe achterlijk je uitspraak eigenlijk is. Alsof er in andere landen geen bomen gekapt zouden moeten worden voor hun woning. Bovendien is er nog veel mogelijk met slimmer ruimtegebruik in plaats van meer ruimtegebruik.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2013, 14:10   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht

En als je buiten de grenzen van ons land kon nadenken, dan zou je beseffen hoe achterlijk je uitspraak eigenlijk is. Alsof er in andere landen geen bomen gekapt zouden moeten worden voor hun woning. Bovendien is er nog veel mogelijk met slimmer ruimtegebruik in plaats van meer ruimtegebruik.
Dat ze dan dat slim ruimtegebruik eens in hun eigen REUSACHTIG GROTE landen gaan uitvoeren misschien? Of eens een knipke in hun zaadleiders laten geven in plaats van als een paar knaagdieren te blijven kweken?

Moeten wij nu ook nog afstappen van het éne of anderhalve kind dat we ons nog kunnen(willen)permitteren? De werkslaven betalen zich blauw en betalen zelfs voor het produceren van hoe langer hoe meer verrijkertjes, terwijl we zelf geen mogelijkheid meer hebben om onze kinderen een deftige opvoeding te geven (er komen nu al kinderen uit Antwerpen naar Beveren naar school, omdat daar nog Nederlands gesproken wordt in de school als U begrijpt wat ik wettelijk nog mag bedoelen).

Als men tijdens werkdagen over straat loopt in de koekestad zie je ingepakte personen, mèt zwangere buik én de obligate kleuter in de buggy. Die buggy wordt gratis uitgedeeld bij aankoop van een abbaya met gezichtsbedekkende sjaal waarschijnlijk. Kan ook zijn dat je bij aankoop van een buggy een gratis lap inpakstof meekrijgt. in ieder geval horen ze steeds bij elkaar en hoeven die inpakdames niet te gaan werken. Ik vraag me ook af of ze met zulke karnavalskledij ook levenslang zullen mogen blijven doppen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 12 januari 2013, 14:13   #25
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af wat de verhouding Nederlandstaligen/Franstaligen in Brussel zou zijn ZONDER de massa-import van vreemdelingen. Nu menen de Walen dat zij alleen Brussel gaan krijgen door het vol te zetten met vreemdelingen-pionnen.

En natuurlijk, hoe meer je Brussel vol zet en het crimineler maakt, hoe meer gewone burgers Brussel ontvluchten. Zo stuwen ze de Waalse Brusselaars naar de Vlaamse rand en de Vlamingen buiten Brussel, dubbele winst voor hen.
Oud 12 januari 2013, 14:16   #26
Lucajac
Burger

Standaard

Citaat:

Van achterlijkheid gesproken, u kan misschien de bevolkingsdichtheden van andere landen opzoeken om te weten wat het verschil is. Of meent u misschien dat men in landen met lagere bevolkingsdichtheden niet meer plaats heeft om woningen te bouwen, plaats die niemand mist. Een stuk natuur weg in een laagbevolkt land met uitgestrekte natuurgebieden is volgens u blijkbaar evenveel waard als een stuk overgebleven natuur in een dichtbevolkt land? Slim ruimtegebruik ongetwijfeld: het staat hier toch al vol, dus kan men evengoed nog meer volbouwen? In uw hoofd is er misschien ook nog plaats voor een paar gezinnen.

Laatst gewijzigd door Lucajac : 12 januari 2013 om 14:16.
Oud 12 januari 2013, 14:16   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Dat is net helemaal ON topic! Of vanuit welke bevolkingsgroep komt die overbevolking denk je?

Jarenlang PS en andere franstaligen die de asielindustrie mochten bemannen, maar ze werden wèl gedropt in Vlaanderen!
Hoe willen de linksen het nu weer? "De vervuiler betaalt"... neem dan ook jullie verantwoordelijkheid en neem zelf die asielige zoekers op in jullie prachtige Ardennen. Vakantieparken genoeg (of zijn ze ondertussen al allemaal gevandaliseerd?)

Oud 12 januari 2013, 14:20   #28
Lucajac
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
De overbevolking is politiek gestuurd met politieke motivaties, dus niet off topic. Al zal u waarschijnlijk liever hebben dat dergelijke politieke motivaties niet ontmaskerd worden.
Oud 12 januari 2013, 14:25   #29
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De overbevolking is politiek gestuurd met politieke motivaties, dus niet off topic. Al zal u waarschijnlijk liever hebben dat dergelijke politieke motivaties niet ontmaskerd worden.
Complotten. Complotten overal.
Oud 12 januari 2013, 14:29   #30
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Slim ruimtegebruik ongetwijfeld: het staat hier toch al vol, dus kan men evengoed nog meer volbouwen? In uw hoofd is er misschien ook nog plaats voor een paar gezinnen.
Hoe groter de bevolkingsdichtheid, hoe groter de mogelijkheid voor efficiënter ruimtegebruik, inderdaad. Dat is erg logisch, als je er even over nadenkt.
Oud 12 januari 2013, 15:47   #31
Lucajac
Burger

Standaard

Citaat:
Hoe groter de bevolkingsdichtheid, hoe groter de mogelijkheid voor efficiënter ruimtegebruik, inderdaad. Dat is erg logisch, als je er even over nadenkt.
Het is mij niet in de eerste plaats te doen om meer efficiënt ruimte-gebruik, maar in de eerste plaats om: meer ruimte (meer vrije publieke ruimte en wonen met meer grond). Zogenaamd effciënt ruimte-gebruik is maar één middel waarmee men kan werken. En werken aan efficiënt ruimte-gebruik wordt alleen maar moeilijker gemaakt door een hoge migratie-instroom, want die efficiënt gebruikte ruimte moet voor de bewoners ook nog kwalitatief zijn. Als heel Vlaanderen in appartementen opgepropt wordt, zullen sommigen dat efficiënt noemen, ik noem het een achteruitgang in rijkdom en in kwaliteit.

Rijkdom is niet: géén grond hebben. Materialistisch gezien (technologie die ze in huis halen) worden Vlamingen wel rijker, maar als elke Vlaming minder persoonlijk grondbezit heeft én weiniger 'vrij toegankelijke publieke grond', dan is dat een verarming in rijkdom. Want toegang tot grond heeft waarde, als die niet altijd uitgedrukt wordt in geld, dan kan ze zeker uitgedrukt worden in menselijke waarde, namelijk wat men op die grond kan doen, de activiteiten en het werkwoordsgewijze leven dat men er kan hebben en uitvoeren. Hogere bevolkingsdichtheid zal in principe leiden tot weiniger 'publieke gebieden' en minder privé-terrein per persoon, elke bewoner heeft dan minder grond waar hij vrij naartoe kan gaan.

Natuurlijk is het (elk element van wat ik zei) ingewikkelder dan dat, dat geef ik toe, het gaat inderdaad niet alleen over migratie, het gaat ook over andere politieke onderwerpen en alles is ook te relativeren. Maar mijn stelling is: hoge migratie maakt het probleem moeilijker en het maakt het bovendien definitief moeilijker. Als publieke grond verkeerd gebruikt wordt, kan dat beleid later veranderd worden, maar als er 1000 gezinnen bij immigreren, kan dat later niet meer teruggedraaid worden, die zijn er om te blijven. Daarom is preventie van overbevolking juist belangrijk. Eerst moet er een stabilisatie komen van de bevolking via aanzienlijke beperking van de migratie-instroom, en dan moet men daarna in alle rust werken aan efficiënter ruimte-gebruik, niet andersom, want dan dweilt men met de kraan open.

Laatst gewijzigd door Lucajac : 12 januari 2013 om 16:09.
Oud 12 januari 2013, 20:14   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
de gelijkenis met uw avatar is opvallend
In mijn spiegeltje gekeken ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 21:55   #33
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat in hemelsnaam moeten de Congolezen dan doen, bijvoorbeeld met de industriële diamant in hun mijnen (als dat bestaat, en in die vorm) ?
Wat moeten ze in Irak doen met olie, als wij het niet willen opkopen ? Ze kunnen er zelf geen bal mee doen, en al zeker geen brood mee bakken.

En in die landen een bestuur instellen als destijds de ussr, of nu Noord-Korea, zal hen nog minder helpen.

Ik moet wel toegeven dat je propagandataaltje in die mate goed klinkt, dan naïeve mensen die tegelijk dom zouden zijn, er gemakkelijk in trappen.

Overigens is overbevolking wel degelijk een groter probleem dan zelfs de opwarming van onze bol. En zelfs sterk gelieerd aan die opwarming.
.
Vlaanderen is niet van iedereen,Vlaanderen is enkel voor hen die een inspanning doen om er toe te behoren,
Die vreemdelingen hebben anders wel een grote inspanning gedaan om hier te geraken
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 22:50   #34
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Volgens mij zijn ze bewust aan het uittesten hoeveel mensen er op 1km² kunnen wonen. Kijk gewoon eens naar de europese kaart mbt bevolkingsdichtheid.... http://thematischekaarten.vanelp.com...theid_2006.png geen verdere comentaar nodig denk ik. http://www.gva.be/nieuws/video/vtm/e...in-belgie.aspx

Ze proppen het hier bewust vol!

Het antal geboortes in vlaanderen daalt
http://www.knack.be/nieuws/belgie/aa...0124698959.htm

De oplossing = vrijwillige remigratie
Vlaanderen is al overbevolkt. Het is nu al een probleem. Maar ja, we mogen daar niks van zeggen, tegenwoordig. Anders zijt ge ne racist en onverdraagzaam en ik weet niet hoe gevaarlijk en slecht. Vlaams belang zit achter 'n schutskring, en kijk maar naar Denderleeuw, naar die betogers. Of kijk maar naar de protesten tegen Karim in Aalst, die overgelopen is naar de NVA. Die zit niet eens meer bij Vlaams belang en 't is nog niet goed. Ze rammen ons die overbevolking en al die problemen door de strot. En ge moogt niet eens PROBEREN om dat op te lossen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 22:54   #35
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Rijkdom is niet: géén grond hebben. Materialistisch gezien (technologie die ze in huis halen) worden Vlamingen wel rijker, maar als elke Vlaming minder persoonlijk grondbezit heeft én weiniger 'vrij toegankelijke publieke grond', dan is dat een verarming in rijkdom.
Voor mij gaat het om LEEFBAARHEID. En ja, er zijn nog andere problemen ook. Maar mijn vraag is: Wat hebt ge aan al die miljoenen als het hier niet meer leefbaar is? Nu ja, rijken kunnen makkelijk verhuizen naar het buitenland. Tegenwoordig is de enige prioriteit hier de grote luxe. Maar van mij mogen ze de grote luxe hebben, voor mij is prioriteit dat Vlaanderen leefbaar en veilig is.
Oud 25 januari 2013, 22:56   #36
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Vlaanderen is niet van iedereen,Vlaanderen is enkel voor hen die een inspanning doen om er toe te behoren,
Die vreemdelingen hebben anders wel een grote inspanning gedaan om hier te geraken
Het gaat natuurlijk ook om zin voor realiteit. Als er geen plaats is, dan is er gewoon geen plaats. Punt. Dat is geen racisme, dat heeft niks te maken met de jaren '30 of de holocaust, dat is gewoon zin voor realiteit. En zoals ik hier daarnet al typte: Vlaanderen IS al overbevolkt.
Oud 25 januari 2013, 22:59   #37
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vind ook dat als Vlaams Belang wat aan de migratie wilt doen, dan moet ze het minder hebben over het cultuur-en godsdienst-verschil, maar meer over de overbevolking. De bevolkingsdichtheid van Vlaanderen is een objectief feit. Dat moet toch aanvaard kunnen worden als een rationeel en duidelijk NIET-racistisch argument.

Oplossing voor de overbevolking in Brussel: stuur ze naar Wallonië, laat daar eventueel wat steden bijbouwen. Willen de Walen vreemdelingen? Dan geef ze hen. En als men de migranten inhuurt als bouwers voor de nieuwe steden in Wallonië, is dat waarschijnlijk ook nog goed voor hun economie én voor de tewerkstelling bij de migranten. Laat ze daar maar wat bossen kappen.
Goed gezegd. Volledig mee eens.
Oud 25 januari 2013, 23:02   #38
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als men tijdens werkdagen over straat loopt in de koekestad zie je ingepakte personen, mèt zwangere buik én de obligate kleuter in de buggy. Die buggy wordt gratis uitgedeeld bij aankoop van een abbaya met gezichtsbedekkende sjaal waarschijnlijk. Kan ook zijn dat je bij aankoop van een buggy een gratis lap inpakstof meekrijgt. in ieder geval horen ze steeds bij elkaar en hoeven die inpakdames niet te gaan werken. Ik vraag me ook af of ze met zulke karnavalskledij ook levenslang zullen mogen blijven doppen.
Richard Quest van CNN was onlangs te zien in Terzake. Hij zei dat de overheid de sociale zekerheid niet meer zal kunnen betalen. Hij voorspelt dat het geld gewoon zal op zijn. En dan? Dan staan ze daar met hun moraliserend vingertje.
Oud 25 januari 2013, 23:07   #39
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, Groen zegt dat ze voor de natuur is, maar hoe meer mensen ze importeren, hoe meer huizen gebouwd moeten worden, hoe meer bomen gekapt moeten worden om die huizen te zetten, hoe minder natuur. Als Groen vóór migratie is, is ze daarmee tegen de natuur.
Zeg, en die allochtonen, die moeten nu, met deze kou toch ook hun huizen verwarmen? Die rijden toch ook met de auto? En dan is er smog-alarm.
Oud 25 januari 2013, 23:07   #40
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
De oplossing = vrijwillige remigratie
Juist. Maar dan wel door een zulkdanig beleid dat het deze vrijwilligheid bij de hier aanwezige vreemdelingen sterk aanwakkert, zodanig sterk zelfs dat het een automatisme wordt.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be