Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2013, 17:53   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik ken uw mening al. We zullen zien of de procureur en de KI gelijk hebben en of die verschrikkelijke misdadige cipiers voortaan aan de andere kant van de tralies zullen zitten. Het is niet omdat de procureur en de KI, die toegang hebben tot het strafdossier, een andere mening zijn toegedaan dat die cipiers daarom zullen veroordeeld zullen worden.
Zoals we ook uw mening al kennen.

En inderdaad, de rechtszaak tegen onze misdadige cipiers komt er, en we gaan ze met belangstelling volgen en hopen dat gerechtigheid geschied.

Een verblijf in de gevangenis zal hen zeker weer volledig aanpassen aan de maatschappij.

Edit: Oh, en uiteraard, zoals hier zo dikwijls geroepen wordt, niet vrijkomen op een derde van de straf, maar helemaal uitzitten.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 januari 2013 om 17:56.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 17:54   #22
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je hebt zeker een punt maar ik denk dat die cipiers volgens het principe 'actie-reactie' handelden. Die kerel heeft een torenhoge reputatie van dodelijk geweld en bedreigingen dus als hij geweld gebruikt tegen de cipiers dan is het hun recht om hen met geweld te verdedigen. Wanneer er dan nadien iemand met het vingertje komt zwaaien en de mooie theoretische principes van onze rechtsstaat komt uitleggen dan hebben die mensen daar zeker geen baat bij, zij deden gewoon hun werk.
Terugslaan als je geslagen wordt, de betrokkene in kwestie stevig vasthouden, boeien en een dagje in de isoleercel gooien om af te koelen, ok.

Dagenlang geboeid laten liggen, op tijd en stond aftuigen en z'n behoefte in z'n broek laten doen, dat is niet meer volgens het principe "actie-reactie" handelen.

Dat is foltering.

Laatst gewijzigd door Sammael : 10 januari 2013 om 17:55.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 17:56   #23
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Terugslaan als je geslagen wordt, de betrokkene in kwestie stevig vasthouden, boeien en een dagje in de isoleercel gooien om af te koelen, ok.

Dagenlang geboeid laten liggen, op tijd en stond aftuigen en z'n behoefte in z'n broek laten doen, dat is niet meer volgens het principe "actie-reactie" handelen.

Dat is foltering.
Dat is wat Farid le fou zegt. Dat is nu eens de meest betrouwbare bron die er is.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 18:40   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben erg pro voor mensenrechten, en erg pro voor een behoorlijk beschavingsniveau.

Maar dat begint allemaal wel degelijk met de cipiers in de gelegenheid te stellen hun werk naar behoren te kunnen doen.
En met Farid ligt dat ietwat moeilijk. Door de schuld van manke vrouwe Justitia.

En wie denkt dat hij dat beter kan dan de huidige aangeworvenen daar, die mag het zelf eens gaan proberen.
Op mij moet ge niet (meer) rekenen: ik ben met pensioen, en laat anderen het doen.
Te oud om te werken, te jong om te sterven, maar nog prima geschikt om te reizen en te forummen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 18:47   #25
Paultje
Lokaal Raadslid

Paultje's schermafbeelding

Standaard

ze zouden beter de gevangenissen terug gevangenissen maken en niet de luxe hotels die het nu zijn moet je maar zien dat je er niet terecht komt voor sommigen mogen ze voor mijn part zelfs de doodstraf terug invoeren
Paultje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 18:48   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje Bekijk bericht
ze zouden beter de gevangenissen terug gevangenissen maken en niet de luxe hotels die het nu zijn moet je maar zien dat je er niet terecht komt voor sommigen mogen ze voor mijn part zelfs de doodstraf terug invoeren
Wat is de luxe in de gevangenis? Kan je daar eens een concreet voorbeeld van geven?
Oud 10 januari 2013, 18:57   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat is de luxe in de gevangenis? Kan je daar eens een concreet voorbeeld van geven?
Vergeleken met een dakloze die uit het Centraal Station gezet wordt 's avonds ?
Vergeleken met zusje en broertje waar mama voor moet zorgen terwijl papa zijn alimentatie verdonkermaant, zodat ze niet eens kunnen leren om overweg te kunnen met een pc, als enige kindjes in hun klasje ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 19:15   #28
Paultje
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
de nieuwe gevangenissen al eens gezien ? gratis eten gratis sporten internet alhoewel niet voor iedereen gratis medische zorgen ze zouden beter doen als de sherif in amerika leven in tenten met een roos pakje rondlopen en werken voor je eten velen zouden wel eens een tweede maal nadenken voor daar terecht te komen wees nu eerlijk als je echt van geen hout pijlen weet te maken pleeg een bankoverval of zoiets en je zit warm binnen
Oud 10 januari 2013, 19:18   #29
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de nieuwe gevangenissen al eens gezien ? gratis eten gratis sporten internet alhoewel niet voor iedereen gratis medische zorgen ze zouden beter doen als de sherif in amerika leven in tenten met een roos pakje rondlopen en werken voor je eten velen zouden wel eens een tweede maal nadenken voor daar terecht te komen wees nu eerlijk als je echt van geen hout pijlen weet te maken pleeg een bankoverval of zoiets en je zit warm binnen
Ja, maar kan je een concreet voorbeeld geven van de luxe in de gevangenis waar je het over had?

Want eten en medicijn en dergelijke, als standup comedy is het misschien grappig maar luxe is het zeker niet.
Oud 10 januari 2013, 19:20   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vergeleken met een dakloze die uit het Centraal Station gezet wordt 's avonds ?
Vergeleken met zusje en broertje waar mama voor moet zorgen terwijl papa zijn alimentatie verdonkermaant, zodat ze niet eens kunnen leren om overweg te kunnen met een pc, als enige kindjes in hun klasje ?

.
Begrijp je de vraag niet? Ze is nochtans simpel.
Oud 10 januari 2013, 19:20   #31
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nooit gehoord van leestekens (punten, komma's,hoofdletters bij een nieuwe zin ) want uw tekstje is zo goed als onleesbaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 19:22   #32
Paultje
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ja, maar kan je een concreet voorbeeld geven van de luxe in de gevangenis waar je het over had?

Want eten en medicijn en dergelijke, als standup comedy is het misschien grappig maar luxe is het zeker niet.
enige ervaring neem ik aan
Oud 10 januari 2013, 19:25   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
enige ervaring neem ik aan
Ja, maar verder over die luxe, helemaal niets?
Oud 10 januari 2013, 19:33   #34
Paultje
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ja, maar verder over die luxe, helemaal niets?
komaan man vergelijk het eens met mensen die op straat wonen maar daar heb je waarschijnlijk geen ervaring mee
Oud 10 januari 2013, 19:44   #35
Paultje
Lokaal Raadslid

Standaard

[quote=Zipper;6492668]nooit gehoord van leestekens (punten, komma's,hoofdletters bij een nieuwe zin ) want uw tekstje is zo goed als onleesbaar

Ik zal het wat kleuriger maken voor jou
Oud 10 januari 2013, 19:47   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
komaan man vergelijk het eens met mensen die op straat wonen maar daar heb je waarschijnlijk geen ervaring mee
In tegendeel, ik woonde op straat als ik 15 jaar oud was.
Oud 10 januari 2013, 19:53   #37
Paultje
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
In tegendeel, ik woonde op straat als ik 15 jaar oud was.
laat ons hopen dat je er iets uit geleerd hebt dan oh en voor ik het vergeet gelukkig nieuwjaar
Oud 10 januari 2013, 20:02   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
laat ons hopen dat je er iets uit geleerd hebt dan oh en voor ik het vergeet gelukkig nieuwjaar
Ja, o.a. dat eten en medicijnen geen luxe zijn.
Oud 10 januari 2013, 20:18   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals, de procureur en de KI, die toegang hebben tot het strafdossier tegen onze kampbewakers/cipiers zijn een andere mening toegedaan. Ze zijn van mening dat er genoeg bewijzen van misdaden zijn om die mensen te laten veroordelen door onafhankelijke rechtbanken.
En ik die dacht dat men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is.
Hun advocaat zal wel een procedurefoutje vinden zeker.
Of zou hun loontje te laag zijn om zich een procedure pleiter te veroorloven..
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 20:25   #40
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En ik die dacht dat men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is.
Hun advocaat zal wel een procedurefoutje vinden zeker.
Of zou hun loontje te laag zijn om zich een procedure pleiter te veroorloven..
Dat klopt inderdaad, men is onschuldig tot de rechter ten gemoede overtuigd anders beslist.

Bij de verwijzing van het strafdossier naar de rechtbank kijkt men naar de aanwijzingen en bewijzen van misdaden die door het openbaar ministerie tijdens het onderzoek verzameld en in het dossier gestoken zijn.

Als daar geen overtuigende aanwijzingen en bewijzen inzitten dan wordt de verdachte niet in beschuldiging gesteld en het dossier geseponeerd.
In het geval van onze cipiers met de losse pollekes is de KI de overtuiging toegedaan dat er genoeg in het dossier zit om de verdachte in beschuldiging te stellen wat dan ook prompt gebeurt is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be