![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van BUB liggen we helemaal niet wakker. Dat is nu echt het laatste van onze zorgen. Wel blijft het leuk met jullie te discussiëren: hieruit blijkt immers dat de belgicisten als kinderen zijn die nog in sprookjes geloven en niets afweten van de geschiedenis van hun eigen land. Echt doordenken is er bij BUB echt niet bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
tenzij je de CURIOZAbeurs in de Brabanthalle bedoelt: tentoonstelling van al wat met uitsterven bedreigd wordt.
![]() |
![]() |
#23 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
Hebde er misschien -voorspelbaar- een snorreke bij getekend of zo? ![]()
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
Mo ventje toch, de BUB is NIET gekend, tenzij door enkele politiek geïnteresseerden. En weet je wat de dikke pech is? Hoe meer een mens van politiek afweet, hoe flaminganter dat hij wordt 8) Gene zwans... Allez, om nog maar eens in de verf te zetten hoe weinig de man in de straat van politiek afweet (laat staan van het bestaan van de BUB): de N-VA heeft ook relatief weinig naambekendheid bij de grote populasse, dat ondanks:
Wat zouden ze dan de BUB kennen? U leeft allen in een droom! Eentje die zal eindigen op 18 mei en de BUB zal als een zeepbel uit elkaar spatten: te vol van hete lucht... ![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelooft u maar wat u wil geloven, maar ik zeg één ding: de BUB stopt niet na 18 mei, de BUB stopt niet voor België Unitair is!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft iemand een lijst met verkiesbare BUB-kandidaten gezien? Herinner ik me goed dat de BUB'ers in februari met de lijst zouden uitpakken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Gezever en gezaag al hier en daar, maar waar blijven die groot schalige acties? die extra nieuwsuitzendingen? ... Of toch die ene niet-forumganger die weet wat BUB is???
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Hoewel wij zeker zijn dat BUB het beter zal doen, gaat dat toch niet van vandaag op morgen. En gisteren zijn minstens duizend mensen ingelicht over het bestaan van BUB ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
De secessionisten zijn nog maar amper 12 jaar dus bezig, en als je ziet hoe meer en meer partijen en personen binnen partijen zich een Vlaams imago willen aanmeten, dan besef je dat dit een toekomstig succesverhaal is en dat de BUB gedoemd is om te mislukken. ALS je enige kennis hebt van de geschiedenis is dat evident.
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is dan misschien nog niet onafhankelijk, we zijn toch al geëvolueerd. We zijn het unitaire België kwijt! De taalkwestie, die zal je ook wel niet onbekend zijn. Maar Vlaanderen heeft nog altijd niet wat het verdient, de onafhankelijkheid. Maar die komt er. Een terugkeer naar een unitair België is uitgesloten. We zetten geen stappen terug in de tijd. Nutteloos en dom. Respecteer de Vlaamse identiteit!!!
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 1860 klonk de kreet "Met België als het kan, zonder België als het moet" al. De Vlaamse Beweging wordt echter radicaal anti-Belgisch na de ervaringen aan het oorlogsfront. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Maar we hebben gelukkig al onze fouten ingezien en zijn nu secessionisten geworden.
Als je ziet wat er op die 12 jaar gebeurd is:
Dan is dat zot he...
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
In 1991 is de Vlaamse onafhankelijkheid door de VVB voorgesteld, dus we mogen verwachten dat België vóór 2020 uit elkaar gevallen is? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |