![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Blok had het ordewoord om GEEN getrouwheid aan de Koning te zweren. Maar aan de keunink (bier), Men mag deze rompslomp slechts één maal doen. Bij de tweede maal moet de formule wel degelijk de standaard zijn met getrouwheid aan de koning en gehoorzaamheid aan de wetten van het BELGISCHE volk! Anders kan Uw opvolger zich instaleren! Wanneer Boerswa heeft gezegt het Vlaams Volk, en men kan dit bewijzen, dan krijgt hij nog één herkansing. Maar hij zal zich dan niet mogen misspreken. Of hij is minister af! |
|
![]() |
![]() |
#22 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Het Arbitragehof zegde dat het niet om een eed gaat die de persoonlijke overtuiging van de betrokkene weerspiegelt maar enkel om een plechtige verklaring van onderwerping aan de rechtsregels van de Belgische rechtsorde. De woorden "getrouwheid aan de Koning" zijn een erkenning van de monarchie, die het gevolg is van de grondwet. Ze hebben geen andere betekenis dan een belofte van trouw aan ons grondwettelijk systeem waarvoor de meerderheid van de bevolking heeft gekozen. http://www.ptb.be/scripts/print.phtml?object_id=20784
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 25 juli 2004 om 19:32. |
||
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Yann, Ik, ben eveneens een Vlaams-nationalist. Maar de waarheid heeft zijn rechten!
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Krijg ik van Giserke en/of Zorroaster nu nog een antwoord?
#29 |
Banneling
|
![]() dan moet 9/11 van de Vlaamse ministers ontslagen worden. Want ik heb er maar 1 horen zeggen, 'aan de koning en het Belgische volk'. Al de rest zei gewoon, aan het Belgische volk. Uitgenomen 1 (Vlaamse Volk8) ).
Blijkbaar is die regel toch niet zo wettelijk geregeld. Laatst gewijzigd door giserke : 26 juli 2004 om 17:24. |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is dus wel letterlijk geregeld, maw: ook de Vlaamse ministers moeten trouw aan de Koning zweren. Bourgeois kan maw geen minister zijn.
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
trouwens ik heb het net nagekeken in het huishoudelijk reglement van het Vlaams parlement. Het is er nergens in terug te vinden. Er staat enkel dat de ministerpresident ook bij de koning de eed moet afleggen. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat zei ik toch al. De Minister President moet bij de Koning zijn eed afleggen, de rest in het parlement. ![]()
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 26 juli 2004 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We zullen eens naar de Frut van GVA moeten schrijven vrees ik, want blijkbaar weet niemand het juiste antwoord.
![]()
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |