![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
| Bekijk resultaten enquête: De Coyote. | |||
| Ik ben in bezit van een Coyote. |
|
7 | 17,95% |
| Ik ben niet in bezit van een Coyote. |
|
11 | 28,21% |
| Ik ben voor de Coyote. |
|
13 | 33,33% |
| Ik ben tegen de Coyote. |
|
8 | 20,51% |
| Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Van tijd tot tijd rijdt men op een weg die is ontworpen en vormgegeven waardoor men comfortabel én veilig 90 km/u kan rijden. De maximum toegelaten snelheid bedraagt echter 50 km/h of minder en om deze snelheid af te dwingen worden camera’s geplaatst of wordt er geflitst. Natuurlijk trekt de wegbeheerder uiteindelijk aan het langste eind, maar men kan zich afvragen wie bij een snelheidsovertreding de ‘schuldige’ is: - de weggebruiker die op grond van het wegbeeld dat hem/haar wordt aangeboden een veilige snelheid kiest? - de wegbeheerder die een wegbeeld heeft geconstrueerd dat qua vormgeving volledig afwijkt van de functie die de weg vervult en de bijbehorende toegestane snelheid? Wat denkt u dat de max snelheid hier is? (Geen zijstraten)
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 23 januari 2013 om 19:12. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
Ze zeggen dat het aantal verkeersongevallen toeneemt ...
Van tijd tot tijd rijdt men op een weg die is ontworpen en vormgegeven waardoor men comfortabel én veilig 90 km/u kan rijden. De maximum toegelaten snelheid bedraagt echter 50 km/h of minder en om deze snelheid af te dwingen worden camera’s geplaatst of wordt er geflitst. Natuurlijk trekt de wegbeheerder uiteindelijk aan het langste eind, maar men kan zich afvragen wie bij een snelheidsovertreding de ‘schuldige’ is: - de weggebruiker die op grond van het wegbeeld dat hem/haar wordt aangeboden een veilige snelheid kiest? - de wegbeheerder die een wegbeeld heeft geconstrueerd dat qua vormgeving volledig afwijkt van de functie die de weg vervult en de bijbehorende toegestane snelheid? Eigenlijk wordt de weggebruiker misleid door de wegbeheerder. Vaak is inconsistentie tussen vormgeving en functie van de weg de oorzaak van veel misverstanden bij weggebruikers, hierdoor ook van verlies aan capaciteit en van een toename van de verkeersonveiligheid, ongevallen. Onderzoek heeft uitgewezen dat wanneer de maximum toegelaten snelheid te sterk afwijkt van de snelheid waar de weg toe uitnodigt leidt tot mindere concentratie, gebrek aan oplettendheid, waardoor het aantal ongevallen toeneemt. Een snelheidsbeperking consistent aan de vorm en het wegbeeld noopt elke bestuurder tot concentratie. Een weinig geloofwaardige snelheidsbeperking zorgt er ook voor dat de gemiddelde automobilist de limiet niet aanvaardt en niet naleeft wat heel gevaarlijk kan zijn indien andere weggebruikers als zijnde fietsers en voetgangers er van uit gaan dat deze limiet wel wordt nageleefd. Zones waar het algemeen aanvaard wordt om de snelheid op bepaalde tijdstippen tijdens de dag, de week, het jaar, ... sterk te reduceren omwille van scholen, wandelzones, ... verdrinken vandaag de dag dikwijls in super grote zones 30. Hierdoor verdwijnt de originele funtie waar deze zones werden voor gecreëerd, het aanduiden van een school bijvoorbeeld. Zeker op het regionale wegennet is er sprake van een allegaartje van wegen, met verschillende vormgeving en menging van functies. Elke weg hoort te voldoen aan volgende drie eigenschappen: Homogeen: over de ganse lengte van dezelfde weg eenzelfde snelheidslimiet nastreven Consistent: snelheidslimiet moet overeenstemmen met ontwerpsnelheid, vormgeving én functie van de weg, het zgn. wegbeeld. Geloofwaardig: is het verschil tussen ontwerpsnelheid en snelheidslimiet te groot, zit je ofwel met een bijzonder onveilige situatie (v-limiet >> v-ontwerp), ofwel met een ongeloofwaardige verkeerssituatie (v-limiet << v-ontwerp) waar een meerderheid van automobilisten de limiet niet aanvaardt en niet naleeft. Ze zeggen dat het aantal verkeersongevallen toeneemt ...
|
|
|
#23 | |
|
Minister
|
Citaat:
Dat jij kan horen of je 50 of 51 rijdt, ik doe het je niet na. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Europees Commissaris
|
Dat is ook wel waar. Maar er zijn marges. Je hebt de afwijking van je kilometerteller die meer aangeeft dan je rijdt en je hebt ook nog eens een foutcorrectie die wordt toegepast. Ik denk ook wel dat er sowieso een marge gehanteerd wordt bij het instellen van de flitser.
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
|
Citaat:
2 maal geflitst op dezelfde dag, één maal 68, één maal 72, ... Zwitser zijn domheid ten top ...
|
|
|
|
#27 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Afhalen voor Android via Blackmart en het kost me niets. Best een handig ding, ook wat verkeersinformatie betreft.
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik neem aan dat ge niet doorlopend op dat metertje zit te kijken. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jongens, laten we mekaar geen mietje noemen. Iedereen rijdt wel eens sneller omdat het gewoon KAN, omdat de omstandigheden HET TOELATEN.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Dat hang er van af. Zonder te weten welke verkeersborden er voorafgaand aan deze foto staan kan ik dat dus niet zeggen.
|
|
|
#31 |
|
|
Ik zit niet doorlopend naar dat metertje te kijken. Maar dat hoeft ook niet. Een constante snelheid houden doe ik op het gehoor.
|
|
|
#32 |
|
|
Als je weet dat je daar maar 50 mag rijden, dan is 72 rijden inderdaad dom.
|
|
|
#33 | |
|
|
Citaat:
Overigens, er is niks op tegen om gewoon een beetje onder de maximum snelheid te blijven. In sommige autos heb je overigens de mogelijkheid om een maximum snelheid in te stellen. Daar maak ik ook gebruik van.
|
|
|
|
#34 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik wil je ook wel eens de maximum snelheid zien instellen wanneer je niet op de autosnelweg zit : in België verandert de maximum toegelaten snelheid constant. Als jij dit werkelijk doet, kan je nog onmogelijk aandacht hebben voor het verkeer. |
|
|
|
|
|
|
#35 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Blue Sky : 24 januari 2013 om 09:29. |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb geen Coyote. Meestal hou ik mij behoorlijk aan de toegelaten snelheid of ik kijk goed uit mijn doppen of ik gebruik een gratis applicatie op mijn smartphone.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die snelheidsbeperking is dom ja!
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
|
Ik beweer niet dat ik "hoor" dat ik 50 rijd. Wat ik hoor is of mijn snelheid wel of niet verandert. Ik kijk op de meter, en zie daar bijv 50 staan, en dan let ik op de weg, en op het gehoor blijk ik ongeveer 50 rijden. Mischien dat het de ene keer wel 52 en da andere keer 48 is, maar zoveel scheelt het niet, en met 52 op je snelheidsmeer ga je niet geflitst worden.
(Als je geflitst wordt "aan 58" dan zal er waarschijnlijk wel 65 op je snelheidsmeter gestaan hebben). Citaat:
Maar inderdaad, als de snelheidsbeperkingen continu veranderen dan is het gewoon een kwestie van opletten. Ik heb er geen moeite mee. Het is vooral een kwestie van instelling, van niet altijd en overal zo hard mogelijk te willen rijden. Als je niet zeker bent of je 60 of 70 mag, dan rijd je gewoon 60. Nu, het zou leuker zijn moest men het eenvoudiger maken. Misschien doen zoals in Japan: 100 bij gescheiden rijbanen, 60, elders, 40 in de bebouwde kom.
|
|
|
|
#40 |
|
|
Wie ben jij om dat te weten?
|