Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2013, 21:12   #21
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Ja er zijn zeker parallellen. Dat werd ook ingezien door een hooggeleerd persoon, Prof. dr mr Maurits Berger van de Universiteit van Leiden. Die man weet waar die over praat (zegt men) want hij is arabist. Zo eentje waarvan je je afvraagt: "Als die Islam dan zo mooi en goed is, waarom ben je dan nog geen Mohammedaan geworden maar ongelovige gebleven?"
Van Prof. dr mr Maurits Berger is de uitspraak: "De sharia en het Nederlands recht zijn voor meer dan 95% aan elkaar gelijk."
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 21:22   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Moslims mogen van mij alles afhakken wat zij willen maar dan wel in hun eigen land. Mochten wij ons daar gaan moeien en vervolgens overgaan tot castratie van de barbaren dan zijn we zelf geen haar beter dan hen. Mij zal je niet snel tegenkomen in een moslimland (ben er wel al geweest).

Ik heb meer problemen met de overdreven tolerantie tegenover en de pampering van moslims die zich bij ons komen vestigen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2013, 21:39   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raes Bekijk bericht
Kun je wat meer argumenten steken in de stelling dat 'mensen die andermans handen afhakken misdadigers zijn'? Dat zou zo zijn mocht er geen juridisch systeem achterzitten. Er kan best gediscussieerd worden over de mate dat de sharia een rechtvaardig systeem is, ja.

...
Soms is dat niet nodig, dan weet het gezond verstand ook zonder bijkomende argumenten dat bepaalde zaken verkeerd zijn.

Als je u bezig hoort dan was de moord op de joden/Russen en Polen door de nazi's in orde want er zat een juridisch systeem achter.
Oud 30 januari 2013, 23:19   #24
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Verdorie,die shariawet is in feite een kopie van onze strafwet dus.
Of dezelfde gang van zaken. Doosje sardienen stelen=dief.
Bank leegzuigen= Kapitalist. Zoiets?
Persoonlijk heb ik nooit ons juridisch systeem zeer eerlijk gevonden. De sharia is nét nog een beetje erger. Of liever, de sharia lijkt op wat ons strafrecht was enige eeuwen geleden. Met lijfstraffen , tortuur, verminkingen enz.
Die sharia- aanhangers zijn eenvoudigweg nog wat achter op ons. Een tikkeltje barbaarser.
Zoiets.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 15:39   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Wat moen men volgens U doen met dergelijke gedachten die handen afhakken de juiste straf vinden ?
Hetzelfde als met wie vindt dat vrouwen mogen worden verkracht. Terzijde, er worden meer vrouwen verkracht dan dat er handjes worden afgehakt. Misschien moet bij wie een vrouw verkracht de penis worden afgehakt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 15:47   #26
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat hebben ze geleerd van die Belgische koning in Congo vroeger.
En die heeft het geleerd van ... maar het zwarte Afrika voor een ander gebied genomen, blijkbaar.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 14:35   #27
D.J.G.
Burger

D.J.G.'s schermafbeelding

Standaard

Ik ben al wat bezig geweest omtrent maatloze straffen en ook straffen dat potentiële doelen niet waarmaken,

De extreme maatloze straffen kunnen volgens mij enkel worden bedwongen wanneer op een systematische manier cross cultures and cross borders culturele veranderingen plaats vinden en dat noemt 'Professional goodness at work achieving amazing great changes of convitions and en bijvoorbeeld ook grote successen boeken op vlak van Nationale bewijzen dat mensen veranderd worden door dus dat professionele goedheid dat uitwerkt ,, dan is het niet meer heel ondenkbaar dat normaliteit overneemt van sadisme en maatloos straffen en amateuristisch omgaan met tragedie materialen ,,

Of zoals ik het nog niet heb voorbereid 'when every one and everywhere, the tuffest and the loners, are priviledged by professional goodness at work and are gradually achieved and proof they've changed, and proof of professional goodness, than zou het wel eens persoonluck succes kunnen zijn dat vervreemde feiten van extreme characters de mensen duidelijk maakt wat professionele goedheid en niet naar professionele goedheid bezig zijn is, , gewoon een wonder is over hoe effectief professionele goedheid moet worden, en dus een macht van professionele goedheden, nodige proporties, indien afgelost, ook extreem Shari'a straffen zullen plaats maken voor humane meer efficiënte wijzen om ondeugd tegen te gaan door uitwerkende harmonie van ja, professionele goedheid dat oorzaken en maatschappelijke kwaliteits zaken,,

let wel ik bedoel dat professionele goedheid iets van goede wil is en detail en getuigd van maatschappelijke perfectie per probleem en opportuniteit, en dat het eerder iets is wat enkel succesvol kan beginnen te worden in deze tijden door voorbeelden van succesvolle zeer gerespecteerde projecten, professionele goedheid is a profession, a craft, een nivo van zingeving, enz, en dus wilde ik maar zeggen dat het de goeden hun deskundig oplossen is dat moet evolueren om op dit moment shari'a enz realistisch oplosbaar mag genoemd worden

cntrl-a cntrl-c cntrl-v

Laatst gewijzigd door D.J.G. : 22 februari 2013 om 14:40.
D.J.G. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 14:50   #28
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat hebben ze geleerd van die Belgische koning in Congo vroeger.
Het is net omgekeerd. Handjes hakken is een normale praktijk in de islam. Slavernij ook.
http://www.youtube.com/watch?v=8zM_MzkLKPY
http://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y
http://www.youtube.com/watch?v=C9sYgqRtZGg

Laatst gewijzigd door smiley : 22 februari 2013 om 14:53.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 18:18   #29
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Moslims vinden het afhakken van een hand een rechtvaardige straf op vraag van God .
Islamitische samenlevingen hebben nu eenmaal extreem gruwelijke straffen nodig om hun bevolking een beetje in het gareel te doen lopen.
Dat heb je met mensen die niet in staat zijn om een hogere moraal te verinwendigen die zorgt dat ze uit zichzelf geneigd zijn 'het goede' te doen.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2013, 23:41   #30
goebezig
Burger

Standaard

Citaat:
Hebben we in de huidige samenleving een probleem ?

Ik denk het wel .

Moslims vinden het afhakken van een hand een rechtvaardige straf op vraag van God .

Zou het niet beter zijn om promoters van dergelijke handelingen te kastreren zodat met dergelijk gespuis al niet meer word verder gekweekt ?

Wat moen men volgens U doen met dergelijke gedachten die handen afhakken de juiste straf vinden ?
Een opvoeding in termen van filosofie lijkt mij de beste oplossing. Je kunt niet iemand opvoeden aan de hand van één of ander goddelijk recht, en dan verwachten dat die mensen ook het moraal recht die wij afleiden uit de filosofie zal begrijpen en zelfs als maatstaf aannemen.

Kastreren vind ik nogal overdreven, even overdreven als handen afhakken. Een moreel gemeengoed vinden over alle culturen is alles behalve simpel. Ik ga mij dan ook geen zorgen maken over extreme ideeën van extreme groepen. De vermenging van culturen zorgt er volgens mij eerder voor dat de norm naar meer acceptabele standaard gaat, dan naar een minder acceptabele standaard, en dat kunnen we alleen maar toejuichen.

Hebben we een probleem? Ik denk het niet, volgens mij worden hier in België nog steeds geen handen afgehakt.
goebezig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be