Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de gepeste zich aanpassen ??
Ja 2 11,11%
Nee 15 83,33%
Beloon de pesters 1 5,56%
I don't give a shit !! 1 5,56%
Pesters zijn goede mensen !! 1 5,56%
Ik sla een pester totally verrot !! 4 22,22%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2013, 11:50   #21
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Rugklachten kunnen er indd zijn. Maar ze is dertien, en na haar achttiende slankt elk meisje vanzelf af.
Euh, slanker en grotere borsten staat enkel gelijk aan nog meer fysieke klachten?
Oud 27 januari 2013, 18:06   #22
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spijtig van die emotionele onzekerheid en de spot. In een oud-Europese (pre-indo-europese) samenleving zou ze in hoog aanzien staan. ('The living godesses' van Gimbutas). En zelfs in Zuid- en Noord-Amerika zou ze respect genieten. (La potière jalouse van Claude Lévi-Strauss). Vergeef het me, maar ik heb die boeken net uit, en 'borsten' zijn blijkbaar altijd zowel in mythen als in religie zeer belangrijk geweest. De tijd toen Nestlé en Nutricia nog niet bestonden, weet je wel.

Het meisje heeft pech dat ze in een starre warrior patriarchale situatie is geboren. In die context zijn borsten een erotisch element, niet een element van ondersteuning van het leven.

Rugklachten kunnen er indd zijn. Maar ze is dertien, en na haar achttiende slankt elk meisje vanzelf af.
Dat van dat afslanken klopt aan geen kanten. Mijn dochter moest wachten tot ze volledig volgroeid was voor ze haar borstverkleining kreeg, voor de veiligheid wachtten we tot haar 21 j. Daar ging geen millimeter of geen milligram af en het kind werd hoe langer hoe ellendiger door al dat overtollig gewicht en door de vervelende rugklachten. En het vervelende gezoek naar een mooie modieuze bh (het was in de jaren '80 toen die monstrueuze misvormende borstvergrotingen en dus de enorme maten BH nog geen mode waren).
Vrouwen die een borstvergroting laten doen zullen waarschijnlijk geen of minder rugklachten hebben omdat het om een ander soort gewicht gaat, bij natuurlijke grote borsten is het probleem heel reëel.
Oud 27 januari 2013, 22:05   #23
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Blaming-the-victim
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 14:29   #24
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat van dat afslanken klopt aan geen kanten. Mijn dochter moest wachten tot ze volledig volgroeid was voor ze haar borstverkleining kreeg, voor de veiligheid wachtten we tot haar 21 j. Daar ging geen millimeter of geen milligram af en het kind werd hoe langer hoe ellendiger door al dat overtollig gewicht en door de vervelende rugklachten. En het vervelende gezoek naar een mooie modieuze bh (het was in de jaren '80 toen die monstrueuze misvormende borstvergrotingen en dus de enorme maten BH nog geen mode waren).
Vrouwen die een borstvergroting laten doen zullen waarschijnlijk geen of minder rugklachten hebben omdat het om een ander soort gewicht gaat, bij natuurlijke grote borsten is het probleem heel reëel.
Ik wil maar zeggen dat het meestal zo is. Vandaar ook dat artsen hebben gevraagd om te wachten tot de volgroeiing was afgerond. Op mijn zestiende had ik zo'n dikke buik dat enkelingen dachten dat ik zwanger was, maar dat was gewoon de ontwikkeling van mijn voortplantingsorganen. En wees maar zeker dat dat ook niet aangenaam was.

Mij moet je er niet van overtuigen dat lijvige borsten voor een persoon heel hinderlijk en pijnlijk kunnen zijn. In die situatie is het aangewezen om over te gaan naar borstverkleining.

Maar we weten niet hoe het zit met dat meisje van 13 in de VS. En het feit dat een school zoiets zou hebben (pas op, nadien is het woord 'miscommunication' gevallen) aanbevolen OMDAT ze werd gepest, lijkt op een geen al te gezonde situatie. Als het allemaal waarheidsgetrouw werd weergegeven.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 20:11   #25
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil maar zeggen dat het meestal zo is. Vandaar ook dat artsen hebben gevraagd om te wachten tot de volgroeiing was afgerond. Op mijn zestiende had ik zo'n dikke buik dat enkelingen dachten dat ik zwanger was, maar dat was gewoon de ontwikkeling van mijn voortplantingsorganen. En wees maar zeker dat dat ook niet aangenaam was.

Mij moet je er niet van overtuigen dat lijvige borsten voor een persoon heel hinderlijk en pijnlijk kunnen zijn. In die situatie is het aangewezen om over te gaan naar borstverkleining.

Maar we weten niet hoe het zit met dat meisje van 13 in de VS. En het feit dat een school zoiets zou hebben (pas op, nadien is het woord 'miscommunication' gevallen) aanbevolen OMDAT ze werd gepest, lijkt op een geen al te gezonde situatie. Als het allemaal waarheidsgetrouw werd weergegeven.
We weten niet hoe het zit omdat HLN, en zeker de online versie, een baggerkrant is zonder enige duiding.
Oud 29 januari 2013, 09:38   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
School raadt meisje (13) borstverkleining aan om pesten te stoppen
Ik kan mij niet van de indruk ontmaken dat er daar in die school een bende zwaar seksueel gefrustreerde/gestoorde zielen zitten.

Dat meisje kan daar toch niet aan doen dat Mama Nature haar zo gemaakt heeft.

Men zou zich in die school beter concentreren op de leerstof dan op de borsten van dat meisje. (maar ja tegenwoordig ... )

Iemand gaan pesten daarvoor is wel heel laag bij de grond.

Citaat:
Dat kan uiteraard ook dat het meisje er zich zelf niet goed bij voelt en dan zou een medische ingreep wel op zijn plaats zijn.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 januari 2013 om 09:40.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 10:48   #27
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik kan mij niet van de indruk ontmaken dat er daar in die school een bende zwaar seksueel gefrustreerde/gestoorde zielen zitten.
Dat is niet zozeer een indruk maar eerder de vaststelling van een onmiskenbaar feit.

De faculteiten worden al jaren gedomineerd door rode boevenbendes. Eenmaal in functie ondermijnen ze elke vorm van normaal maatschappelijk gedrag en normbesef.
Oud 29 januari 2013, 10:52   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Dat is niet zozeer een indruk maar eerder de vaststelling van een onmiskenbaar feit.

De faculteiten worden al jaren gedomineerd door rode boevenbendes. Eenmaal in functie ondermijnen ze elke vorm van normaal maatschappelijk gedrag en normbesef.
maar zin we wel consequent genoeg ?

tegelijk wordt het jarenlang aan de weg timmeren van Xeno, in de tettendraad, compleet miskend, terwijl iedereen objectief kan vaststellen dat hij ijvert voor het aanvaarden van meisjes en vrouwen die zich in dezelfde positie bevinden als het 'slachtoffer' waarover deze draad begon.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 11:46   #29
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar zin we wel consequent genoeg ?

tegelijk wordt het jarenlang aan de weg timmeren van Xeno, in de tettendraad, compleet miskend, terwijl iedereen objectief kan vaststellen dat hij ijvert voor het aanvaarden van meisjes en vrouwen die zich in dezelfde positie bevinden als het 'slachtoffer' waarover deze draad begon.
De draad waar je het over hebt kan ik niet zo meteen terugvinden en ik heb eerlijk gezegd geen zin om een borstendraad van begin tot einde helemaal uit te spitten.

Konsekwent zou zijn om radicaal oppositie te voeren, met alles wat daar bij hoort. Helaas valt dit tegenwoordig nog moeilijk te organiseren. De rode propaganda in de media en het onderwijs is immers bijzonder effectief gebleken. Het ontbreken van een geloofwaardige oppositie en de onverschilligheid van een groot deel van de bevolking zorgt er voor dat de vijand altijd wint. Vooral dat laatste maakt de vertegenwoordigers van de normaliteit zelfs medeplichting aan alle plagen die dit land de voorbije decennia over zich heen heeft gekregen.

Ik pleit voor grootschalige burgerlijke ongehoorzaamheid maar ook dat blijkt jammer genoeg een wensdroom. Het enige wat nog rest is het verspreiden van tegendraadse boeken en tijdschriften in voor het publiek toegankelijke plaatsen.

Laatst gewijzigd door Gamla : 29 januari 2013 om 12:14.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 12:12   #30
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
We weten niet hoe het zit omdat HLN, en zeker de online versie, een baggerkrant is zonder enige duiding.
Ik zit nog met een oude notie dat het Laatste Nieuws een tijdje thuis de krant was in mijn verre jeugd. Het strookt indd niet. 'Baggerkrant' lijkt me hier op z'n plaats.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be