Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 januari 2013, 19:11   #21
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
De OESO is niets anders dan een ultraliberale ideologische stoorzender.

En die moet het zwijgen worden opgelegd.
En volksverraders!
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 19:16   #22
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Dat ze eens beginnen met bedrijven minder dwaze eisen te laten stellen. En het kaf van het koren bij werkzoekenden scheiden.
Welke dwaze eisen?

Het kaf van het koren bij werkzoekenden scheiden? Dus door de werklozen aan te pakken in plaats van de werkloosheid, gaan de problemen opgelost raken?
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 19:16   #23
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Tot zo ver de goed-nieuwsshow van de regering, de keiharde feiten tonen aan dat de volgende generaties bloed zweet en tranen zullen moeten laten tot in het graf.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 19:17   #24
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
En volksverraders!
Als jij die term per sé in de mond wil nemen...
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 20:08   #25
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Als jij die term per sé in de mond wil nemen...
Ik maak het je makkelijk, toch?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 23:16   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Nee ,we zullen gewoon een erfenis aan verkrotte panden achterlaten, waar onze nazaten zullen teren op de vergane glorie en de indruk zullen geven als pronkpouwen dat ze het ozogoed hebben... net zoals wij nu ook denken dat we het ohzoslechtnogniethebben.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 23:46   #27
ZION
Banneling

Standaard

Hypo,ik denk dat die generatie tot hiertoe nog niks van bloed,zweet en tranen gelaten hebben.
Hun ouders daarentegen........
Ik heb reeds in '59,op mijn 14e,bloed,zweet,en tranen beginnen laten.
C'est la vie,kommer en kwel,en af en toe komt de Kerstman.
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 00:11   #28
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Hypo,ik denk dat die generatie tot hiertoe nog niks van bloed,zweet en tranen gelaten hebben.

2
Oud 25 januari 2013, 00:59   #29
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Misschien nog een beetje meer automatiseren, en nog een paar bedrijven sluiten om in lage loonlanden terug op te starten. Er zijn immers nog veel te weinig werklozen. Dan kunnen die paar sukkels die wel nog werk hebben, zwoegen tot hun 80ste.
Daarna mogen ze doodvallen, liefst zo snel mogelijk.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 01:02   #30
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Ik heb reeds in '59,op mijn 14e,bloed,zweet,en tranen beginnen laten.
C'est la vie,kommer en kwel,en af en toe komt de Kerstman.
Mijn vader ook, 14 was ie, toen ie aan de weefgetouwen stond.
Geen geld thuis om verder te studeren.
Hij is wel op zijn 52ste op pensioen gegaan, bij Belgacom, een jaar of 15 geleden.
Bloed, zweet en tranen heeft ie nooit gelaten, maar het is dan ook nooit een klager geweest. Waarom zou ie ook?
Moeder aan de haard, een eigen huis, volledig zelf afbetaald, een mooie som spaargeld en alles wat ie wou, in een tijd dat dat nog kon.
Hij maakt zich wel grote zorgen om zijn kinderen, en vooral zijn kleinkinderen, want een realist, dat is ie dan weer wel.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 25 januari 2013 om 01:04.
Oud 25 januari 2013, 09:47   #31
Don Quichote
Banneling

Standaard

Geen zorgen maken.

Degenen die tot hun 73ste gaan werken zijn toch buitenlanders.

Dertig jaar geleden....
We mochten blij zijn met de nieuwe Belgen, want zij zouden voor ons pensioen werken en voor ons zorgen in het ouderlingen tehuis.

Dat is blijkbaar een beetje mislukt, ik merk niets van die voorspelling.

Geen nood echter...

Artikel uit "De Tijd"
De Nederlanders zijn kandidaat voor jobs als burgerlijk ingeni*eur, projectleider, bouwkundig ingeni*eur, technisch tekenaar, en architect, aldus de VCB. In Vlaanderen stude*ren te weinig burgerlijk en industrieel ingenieurs en professionele bache*lors af om aan de stijgende vraag te voldoen.

Nederlandse werkkrachten zijn meer dan welkom, zeker omdat ze al de taal spreken en geen al te grote culturele verschillen moeten overbrug*gen.

Viva La Belgique.

Het land van melk en honing.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 09:49   #32
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
"Werken tot ge doodvalt" zodat de ingeweken zandmannetjes die sneller op pensioen gaan door leeftijdsvervalsing kunnen rentenieren van hun kindergelden
Voor hun vrouwen is dat gemakkelijk , na 9 kinderen en 32 jaar oud zien ze er al 65 uit .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 09:54   #33
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En ik die dacht dat de allochtonen en het zilverfonds ervoor gingen zorgen dat de pensioenen betaalbaar bleven.
De meeste droooooomen zijn ............... bedrog .
Oud 25 januari 2013, 10:00   #34
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Mijn vader ook, 14 was ie, toen ie aan de weefgetouwen stond.
Geen geld thuis om verder te studeren.
Hij is wel op zijn 52ste op pensioen gegaan, bij Belgacom, een jaar of 15 geleden.
Bloed, zweet en tranen heeft ie nooit gelaten, maar het is dan ook nooit een klager geweest. Waarom zou ie ook?
Moeder aan de haard, een eigen huis, volledig zelf afbetaald, een mooie som spaargeld en alles wat ie wou, in een tijd dat dat nog kon.
Hij maakt zich wel grote zorgen om zijn kinderen, en vooral zijn kleinkinderen, want een realist, dat is ie dan weer wel.
Met alle respect voor uw pa , en aan dat weefgetouw zal het niet altijd een pretje geweest zijn , en als hij op 14 begonnen is en 52 op pensioen ok .

Maar dat bloed zweet en tranen bij belgacom ??????????????

Dat bloed , weet ik niet waar het vandaan kwam , ten zij van den alcohol, dat zweet van in de zon te staan en die tranen van het huilen van t'lachen denk ik .
Oud 26 januari 2013, 12:47   #35
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Met alle respect voor uw pa , en aan dat weefgetouw zal het niet altijd een pretje geweest zijn , en als hij op 14 begonnen is en 52 op pensioen ok .

Maar dat bloed zweet en tranen bij belgacom ??????????????

Dat bloed , weet ik niet waar het vandaan kwam , ten zij van den alcohol, dat zweet van in de zon te staan en die tranen van het huilen van t'lachen denk ik .
Je leest niet goed. Er staat: Bloed, zweet en tranen heeft ie nooit gelaten".

Wat precies aan die zin is er zo moeilijk te vatten dat je er nog in slaagt ze verkeerd te interpreteren?

Wat betreft je stereotyperingen over werken bij Belgacom, ze zijn al zo vlak als de zeespiegel.

Mijn vader heeft overigens nooit in de zon gestaan, maar waarom vertel ik dat aan een persoon die denkt dat een kabellegger hetzelfde is als een storingstechnieker?

Oud 26 januari 2013, 13:08   #36
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Er is imo maar 1 eerlijke oplossing en dat is gewoon pensioen compleet afschaffen. (Maar natuurlijk ook de bijdragen ervoor)

Laat mensen zelf sparen voor hun oude dag. Ja er zullen er zijn die onvoldoende sparen en in de problemen komen / zullen moeten blijven werken.

Maar het lijkt me oneindig beter dan de huidige gang van zaken. Ik denk dat veruit de meeste mensen veel beter in staat zijn hun budget te beheren dan de overheid het kan.

En het zou nogal kostenbesparend zijn ook want je kan heel de administratie er rond schrappen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be