![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is niet dat ze geen keuze hebben hee, trouwens, ik ken nog niet teveel, eigenlijk geen enkele, kelner, serveuse, barman, die niet rookt. (puur persoonlijk, ik ken er geen enkele)
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
verbonden aan de aard van de beroepen en is daar de essentie van maar bij mijn weten word een kelner betaald om eten en drank te serveren (dus geen steenkool,asbest of chemische produkten) en als hij/zij dat vak van vader op zoon heeft meegekregen is er weinig andere keuze. De taak ligt dus bij de overheid om ervoor te zorgen dat dit beroep verder kan uitgeoefend worden in een gezond klimaat. Horecamensen zijn harde werkers die flexibele uren aankunnen,moesten zij morgen uw raad opvolgen en allemaal een ander (rookvrij) beroep gaan uitkiezen dan pikken zij de arbeidsplaatsen in van anderen die op hun beurt de vrijgekomen arbeidsplaatsen in die leeggelopen horeca zullen moeten opvullen willen zij hun inkomen verzekerd zien. (En daar zullen,inderdaad,NOG MEER niet-rokers bijzitten. Dus daarmee los je het probleem niet op.) Iedereen vind het vreselijk wat er tijdens de Holocaust is gebeurd (En hadden wij dat maar kunnen voorkomen! enz,enz) maar de massamoord op passieve rokers die zich onder onze ogen afspeelt laat velen onberoerd,TERWIJL DE OVERHEID DIT WEL KAN STOPPEN! Wat zou er gebeuren moest de overheid morgen stellen dat het niet meer verplicht zou zijn om in operatiekamers handschoenen te dragen en mondmaskers? Alle medische personeel zou dodelijke infecties oplopen en komen te sterven. Op dezelfde wijze is het de verdomde plicht van de overheid om het roken op plaatsen waar mensen aan het werk zijn of verblijven die zelf hun gezondheid willen instandhouden,MET ONMIDDELIJKE INGANG te verbieden. Weigert zij niet dan is zij nalatig en mijn inziens medeverantwoordelijk voor de (vroegtijdige) dood van talloze werknemers. Even serieus nu,dit is een etische kwestie,en de onnozelaar die durft te beweren dat mensen als ik anderen hun "pleziertje" niet gunnen en "dat beetje rook" (zo denken honderden klanten per dag in dat ene restaurant waar die ene kelner werkt,ga maar eens na) is een egocentrische "zelfmoordenaar op lange termijn" die vele niet-rokers die bekommerd zijn om hun gezondheid mee de dood wil insleuren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Roken is schadelijk voor de gezondheid. Dat er dan van overheidswege maatregelen tegen genomen wordt is normaal.
De vraag is: welke maatregelen en wat mag het kosten. Welke maatregelen? Mioeten we verslaafden niet eerder helpen en zorgen dat er minder mensen verslaafd worden ? Wat mag het kosten ? Hypocriet genoeg is de staat wat dat betreft doof want ze doet niets aan de effectieve beperking van de verkoop. Waarom ? Omdat de staat ondertussen maar al te graag profiteert van de hoge accijnzen. Verder krijg ik de indruk dat discussieren over roken ook slecht wordt voor de gezondheid van relaties met gesprekspartners. Roken dus nog ongezonder dan we denken ?
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() hmm... ik krijg zin in een sigaretje...
![]()
goddamn my navel itches Laatst gewijzigd door doggy : 28 juli 2004 om 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Burger
|
![]() Werken in de horeca is toch een vrije keuze niet ????????
Heb zélf tiental jaar in de horeca gewerkt en ben eruit gestapt omdat ik het beu was (en ook een beetje op aanraden van mijn dokter) van tijdens mijn vrije maandag met rode geirriteerde ogen rond te lopen door de sigarette-rook van anderen. N�* zeven jaar waren mijn longen weer prima OK en in de winkel waar k'nu werk mag er niet gerookt worden door de klanten uit veiligheidsoverwegingen..... dus......je kiest er eigenlijk zélf voor om in de stank te zitten of niet !8)
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat je als niet-roker last hebt van sigarettenrook in een openbare gelegenheid als een kantine van een kantoor of welke andere werkplek dan ook, vind ik meer dan normaal. Gelijk als rokers die een sigaret willen opsteken aan tafel tijdens een maaltijd: dan vraag je even of iemand er bezwaar tegen heeft. En ik zeg altijd ja ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() ps: je mag van mij trouwens best als niet-vleeseter in een slagerij werken hoor.
![]() Laatst gewijzigd door Astenblieft mensen : 28 juli 2004 om 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() @Wolfgang, ter uwer informatie: ik ben 10 jaar geleden gestopt met roken. Het stoort mij niet als mensen rondom mij roken. Als het teveel wordt ga ik even weg, of vraag hen de volgende sigaret in de tuin te roken. En ze doen dat. Simpel.
Mensen doen zoveel ongezonde dingen. Zelfs naar het voetbal gaan! Als je alles wat enigszins gevaar inhoudt verbiedt dan bevind je je binnen de kortste keren in het Genève van Calvijn, waar op een zeker ogenblik meer mensen in de gevangenis zaten dan er vrij rond liepen. Respecteer de vrijheid van de ander en eis niet meer ruimte op dan die je écht nodig hebt. Maar respect is problematisch bij sommigen en hun eisen zijn meestal omgekeerd evenredig met hun mogelijkheden. Het zij zo. Ooit zullen ze vervloeken wat ze nu aanbidden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iemand die silo's reinigt wordt ook aangenomen om te poetsen, het is echter in een chemische omgeving... bijkomend risico ~ net zoals dan voor niet-rokende kelners. Verder is het allemaal een kwestie van respect. Ik heb genoeg vrienden en familieleden die niet roken, geen haar op mijn hoofd dat er aan gaat denken van in hun huis te roken ~ zelfs in een gezelschap bij MIJ thuis van enkel niet-rokers, zal ik eventjes buiten gaan om te roken, de honden uitlaten is bv een goeie gelegenheid. Op 't werk mag niet gerookt worden, dan doe je dat gewoon niet, nee ook niet op de toiletten, ik was de eerste om zo iemand een uitbrander te geven als ik hem/haar betrapte. Ik hou niet zo van die regeltjes, VERBIEDEN helpt geen barst ~ je kweekt er alleen principiële, rabiate rokers mee.
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
van je collega's te leven. Maar blijkbaar heb jij wel TIEN JAAR (!) moeten wachten eer je een nieuwe,"betere" job vond. Geduld is een schone zaak zegt men... Had de overheid de wet reeds veranderd in het eerste jaar van je vorige job door te bepalen dat roken op het werk niet meer mag dan had jij geen 9 jaar moeten afzien en regelmatig op doktersvisite gaan. NU heb je makkelijk praten,vanuit jouw "betere" positie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ja, laat de mensen zelf de keuze ~ laat ons anders alohol afschaffen ook, er gebeuren heel veel accidenten onder invloed, mensen drinken zich dood en sleuren hun gezinsleden vaak mee in 't ongeluk. En laat ons vooral de overlast van dronken mensen niet vergeten ![]() En voor je overhaaste conclusies trekt dat ik nog niks heb meegemaakt : Mijn beide ouders zijn al overleden, veel te vroeg gestorven, en beide van kanker. Mijn vader had zelfs longkanker, ik weet wat het is, en nee, de man heeft eigenlijk nooit gerookt buiten een occasionele sigaar. Jij bent anti ~ ok jouw recht, maar dring alsjeblief niets op en beschuldig mij niet als moordenaar. Indien alle rokers even respectvol zouden omgaan met niet-rokers als jij doet met hen, dan pas zou je reden tot klagen hebben.
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Roken is ongezond, zowel voor jezelf als voor anderen.
Rokers zijn verslaafden, en als ze niet 'gedwongen' worden, houden ze nul de botten rekening met anderen. Het is dus de taak van de overheid om roken te ontmoedigen. (takske heffen, melding op pakje, beperking verkoop, beperking reklame, beperking gebruik ... Ik wacht nog op het rookverbod in de auto, te beginnen met de chauffeur, naar analogie met het verbod om te gsm'men ...) En ontmoedigen doet pijn. En beetje voor beetje wordt her en der, van langsom meer, pijn gedaan. Dit pijn doen resulteert voor sommigen in bedenkingen van demokratie, vrijheid, regelneverij .... Allemaal dikke zever. Mocht het geen pijn doen, dan was het geen maatregel. ps: op mijn werk wordt nog veel gerookt, en ik houd er best mijn bakkes, want ik wil overleven tot aan mijn pensioen. Nochtans stoort het mij erg. ps2: sommigen geven meer om het interieur van hun nieuwe auto, dan om het interieur (van de longen) van hun kinderen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Allen zijn ze pure egoïsten... ![]() Citaat:
Als hier bevestigend op wordt geantwoord, dan is het heel aannemelijk dat je ook overtuigd bent dat die pakjes voor de schouw op 6 december zijn gebracht door een man met een lange witte baard, die zich door het luchtruim voortbeweegt met een slee... Citaat:
Dus als er 2 personen in een auto zitten, en beide zijn rokers dan zou jij de passagier eveneens verbieden om te roken!?!?!? Volg jij een cursus Dictatuur in 5 stappen ofzo? Wat is het volgende dat moet verboden worden in de auto? Praten misschien, want dat leidt de chauffeur zijn aandacht alleen maar af van het verkeer, nietwaar.... Oeps, jij bent geen roker, bent tevens niet stom (in de betekenis van dat je wel degelijk met spraakvermogen begaafd bent) , dus waarom zou jij een beperking aan jouw been krijgen, nietwaar??? Maar kom, afleidend uit jouw post zal je een voorstander zijn van dit wetsvoorstel. ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Roken is dodelijk zeg je, maar toch houd je "je bakkes omdat je wil overleven"??? Citaat:
![]() Wat moeten we hieruit begrijpen? Dat niet-rokers, of anti-rokers, die dus niet wensen dat er wordt gerookt in hun auto wegens het interieur waarop ze verliefd zijn, de longen van hun kinderen verwoesten? ![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zo de indruk dat je me zeer goed begrepen hebt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je bent zowel tegen rokers als tegen niet-rokers? Veel schieten er dan niet veel meer over hé... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() och die vergrijzing is ook een probleem aan het worden, dus moeten we misschien eens overwegen van alle rokers een medaille te gaan geven en de niet rokers te straffen wegens wangedrag of nalatigheid of zoiets anders weet ik veel wat.
(bende onnozelaars) |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Taxen ontmoedigd de rokers niet, maar moedigd wel de smokkelaars aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar je respect, stel je voor moet IK rekening houden met een ander? Zot zeker? ![]()
![]() |