Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2013, 18:47   #21
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Daar reken ik niet op. Trouwens, ik hecht maar weinig waarde aan nieuwe Edelen. Een kersverse Baron mag dan wel Baron (geworden) zijn, zijn voorouders zijn nog altijd simpele lieden. En dat kan men nooit veranderen.
het feit dat u mensen als 'simpel' beschouwt, toont nog maar eens aan hoe wereldvreemd u bent. Uw uitspraken doen mij denken aan de vrouw van decroo die niet kon geloven dat 'slagerszonen' hoge functies toebedeeld kregen.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 18:47   #22
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Als je geen ernstige taal kan gebruiken om over mensen te spreken past je ook niet op dit forum .

tegen mij mag je zo te keer gaan , ik kan mij verdedigen . maar achter de rug schelden en blameren is heel laag bij de grond .
Publieke figuren die publiekelijk worden geridiculiseerd is van alle tijden. Pogingen om dat als een of andee laag-bij-de-grondse praktijk voor te stellen dienen slechts om de tegenstander in de discussie zwart te maken. Verticale klassering dus.

Citaat:
IK HERHAAL .
Flink van je.

Citaat:
moch ik hier dergelijke taal gebruiken ten aanzien van een moslim , dan was ik al lang gebant .

Om aan te tonen hoe objectief de moderatie hier is .
Om aan te tonen in welke mate jij het verschil kent tussen wettelijk verboden racisme en kritiek op publieke figuren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 19:00   #23
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Berzerk Bekijk bericht

Kan je ons dan eens verlichten hoe men baron werd in 'goede oude tijden'?
Rechtstreekse afstamming van edele eencelligen he.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 28 januari 2013, 19:02   #24
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Volgens de laatste wetenschappelijke inzichten kunnen jij en ik zelfs van de homo neandertalis afstammen.

Vandaag in de Standaard : Prinses Astrid zou het zelfs op prijs stellen indien haar dotatie
van zo'n 300.000,- euro's wordt afgeschaft..

Ideetje : maak van de functie van staatshoofd een functie die kosteloos wordt uitgevoerd, miusschien zijn we dan binnen de kortste tijd een republiek ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 19:08   #25
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uit de juiste foef vallen doet er veel aan
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 19:11   #26
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Druppels, hete plaat.
Vele kleintjes maken een grote. Het is trouwens de intentie dat telt.

Maar uw reactie hier maakt het duidelijk, en dit is een reactie' zoals ze allemaal zijn: wat de Koninklijke Lieden ook doen: het is nooit goed.
Oud 28 januari 2013, 19:12   #27
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

De bende zakkenwassers zouden beter een voorbeeld nemen aan onze noorderburen. Enkel de koningin en de kroonprins krijgen een dotatie.

En bea smijt haar hoed in de ring, trouwens

http://www.standaard.be/artikel/deta...30128_00448576
Oud 28 januari 2013, 19:14   #28
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar reken ik niet op. Trouwens, ik hecht maar weinig waarde aan nieuwe Edelen. Een kersverse Baron mag dan wel Baron (geworden) zijn, zijn voorouders zijn nog altijd simpele lieden. En dat kan men nooit veranderen.
Jeezes, wat een hoogdravig gezwam, enkel de oude inteelt adel is voor jou van belang hé. De tijd van koningen is voorbij, je mag samen met ze in het graf kruipen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 19:14   #29
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vele kleintjes maken een grote. Het is trouwens de intentie dat telt.
En die intentie is duidelijk: graaien en enkel kruimeltjes afstaan wanneer de public relations het vereisen.

Citaat:
Maar uw reactie hier maakt het duidelijk, en dit is een reactie' zoals ze allemaal zijn: wat de Koninklijke Lieden ook doen: het is nooit goed.
Het is dan ook maar zelden goed.
Oud 28 januari 2013, 19:23   #30
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:

Een nieuwe edelman in vroegere tijden heeft zich destijds onderscheiden van de gewone mens door tal van zaken: ambt, functie, diploma, bezit, levenswijze,.....

Maar die persoon was in de meeste gevallen al van goeden huize: de betere burgers sedert vele generatie's. In sommige gevallen kon het wel eens gebeuren dat de zoon van een proletariër het tot edelman schopte, maar hij moest dan al erg bijzondere verdiensten hebben.

Wat onderscheidt de oude adel met de nieuwe adel, en in het verlengde de gehele gemeenschap met gewone mensen? De standing van de voorouders (direct en verder), en de eigenschappen daar nog aan verbonden.

Tot hier de zeer korte en beknopte uitleg.
Oud 28 januari 2013, 19:25   #31
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een nieuwe edelman in vroegere tijden heeft zich destijds onderscheiden van de gewone mens door tal van zaken: ambt, functie, diploma, bezit, levenswijze,.....

Maar die persoon was in de meeste gevallen al van goeden huize: de betere burgers sedert vele generatie's. In sommige gevallen kon het wel eens gebeuren dat de zoon van een proletariër het tot edelman schopte, maar hij moest dan al erg bijzondere verdiensten hebben.

Wat onderscheidt de oude adel met de nieuwe adel, en in het verlengde de gehele gemeenschap met gewone mensen? De standing van de voorouders (direct en verder), en de eigenschappen daar nog aan verbonden.

Tot hier de zeer korte en beknopte uitleg.
Het enige wat hem onderscheidde was dat hij uit de juiste preut kwam. al de rest is puur gezwam dat jij uitvindt.
Oud 28 januari 2013, 19:26   #32
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
En die intentie is duidelijk: graaien en enkel kruimeltjes afstaan wanneer de public relations het vereisen.

Het is dan ook maar zelden goed.
Beste Distel, zo zie je maar dat Zij nooit wel kunnen doen.

Het is eigen aan mensen wrsch? Maar het is kleinzerig.
Oud 28 januari 2013, 19:28   #33
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Hetze? Hebt ge de indruk dat die inteeltcommune wordt geviseerd?

Ik weet niet of ik nu medelijden moet hebben met u ...

Laatst gewijzigd door Vigilante VL : 28 januari 2013 om 19:29.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 19:35   #34
Black Seven
Burger

Standaard

Koningshuis = totaal nutteloze instelling met ne nest parasieten die de maatschappij een massa geld kost, of waarom moet en achterlijke snul als Laurent zoveel krijgen om de ganse dag op zijn tamme kloten te zitten en enkel buiten te komen met 1 van zijn dure sportwagens? Koningshuis = pure geldverslindende kanker van de ergste soort.
Black Seven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 19:36   #35
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar reken ik niet op. Trouwens, ik hecht maar weinig waarde aan nieuwe Edelen. Een kersverse Baron mag dan wel Baron (geworden) zijn, zijn voorouders zijn nog altijd simpele lieden. En dat kan men nooit veranderen.;-)
Tuurlijk mijn beste,zélfs dat geldt voor de koninklijke menagerie in laken....

Hoevéél kroontjes ze ook op hun hoofd plaatsen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 19:36   #36
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Het enige wat hem onderscheidde was dat hij uit de juiste preut kwam. al de rest is puur gezwam dat jij uitvindt.
Neen ik vind niets uit, er was altijd een begin aan de welstand en prestige van een familie. Generatie na generatie ging men een stapje omhoog, of soms meerdere stapjes omhoog. De latere generatie's kwamen doen in de 'juiste wieg' terecht, doch zij hadden een even grote verantwoordelijkheid als hun vader en verdere voorvaders: zij moesten de welstand en het prestige in stand houden. En dit is al even moeilijk als het verwerven, zeker indien er al erg veel is. Hoe meer men heeft, hoe meer men kan verliezen.

Vele familie's vielen weg en hebben in de loop van de jaren hun welstand en prestige verloren, of zijn gewoon uitgestorven, anderen hebben ze weten te behouden.
Oud 28 januari 2013, 19:43   #37
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Dus nu kan je je niet meer onderscheiden van den gewonen mensch "door tal van zaken: ambt, functie, diploma, bezit, levenswijze,....."
Ende, hoe is deze edelman aan dat bezit gekomen? Je moet toch uiteindelijk uitkomen bij een struikrover die later of zijn zoon, struikroverhoofdman is geworden en zo verder?
Zie post 42.
Het hoeft daarom niet op zo'n negatieve manier gebeuren.
In de meeste gevallen verwerfden ze hun welstand door hun ambt, functie. Daarvoor moesten ze een diploma hebben, en dus moesten ze uit een begoede familie komen. Je ziet het: men bestijgt gestaag de maatschappelijke ladder. Iedere generatie wilde omhoog klimmen. De ene geraakten traag vooruit, om dan weer naar beneden te gaan. Anderen bereikten snel de top, en behielden die. Het mag dan ook duidelijk zijn dat die plaatsen bepaalde erg goede kwaliteiten had.
Oud 28 januari 2013, 19:43   #38
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
door tirranieke onderdrukking, door mensen uit te buiten, door machtsposities, door inteelt en gearrangeerde huwelijken, ...

Maar de eerste was Hagar de Viking met zijn dikke knots en 5 vriendjes, hoe je heet ook draait of keert.
Berzerk, je doet grappig.
Oud 28 januari 2013, 19:44   #39
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Het kost niet veel moeite om een familiefortuin te behouden. Gezien rentenieren meestal genoeg geld oplevert om van te leven.

Zolang je geen spilzucht vertoont of het volledig belegt in aandelen(zie fortis) kan je je hele leven op een hangmat doorbrengen.

Citaat:
Juist, beste MaGNiFiCaT, dat heb je goed verwoord. Volgens mij heerst hier veel afgunst.
Men zou ook bijvoorbeeld het geld van de dotaties kunnen gebruiken om weeshuizen te restaureren.

Laatst gewijzigd door stevensterk : 28 januari 2013 om 19:46.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 19:44   #40
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen ik vind niets uit, er was altijd een begin aan de welstand en prestige van een familie. Generatie na generatie ging men een stapje omhoog, of soms meerdere stapjes omhoog. De latere generatie's kwamen doen in de 'juiste wieg' terecht, doch zij hadden een even grote verantwoordelijkheid als hun vader en verdere voorvaders: zij moesten de welstand en het prestige in stand houden. En dit is al even moeilijk als het verwerven, zeker indien er al erg veel is. Hoe meer men heeft, hoe meer men kan verliezen.

Vele familie's vielen weg en hebben in de loop van de jaren hun welstand en prestige verloren, of zijn gewoon uitgestorven, anderen hebben ze weten te behouden.
Juist,maar het gaat ons om daarvoor....

U bent toch diegene die stelt dat men zijn afkomst nooit kan veranderen...

Dus die lullen zijn niet meer dan wij.....

Het enige verschil is dat hun voorouders zich ongetwijfeld een héél stuk crimineelder hebben gedragen en een stuk meer van anderen hebben weggeroofd dan de voorouders van "het gepeupelte" hier....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be