![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Ik ben arbeider en wil gerust omscholen naar een knelpunt beroep. Ben al twee maal de vdab binnengestapt. Maar daar helpen ze blijkbaar alleen werklozen verder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, wie werkt wordt hier gestraft.
Probeer maar eens een job aan te nemen om niet te moeten gaan doppen. Nadien krijg je van de VDAB geen hulp meer. Trouwens is het zo dat de VDAB verdient aan een werkloze, dus die gaan proberen om er zoveel mogelijk te hebben. Dat heb ik een paar jaar geleden ook uit goede bron vernomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de vlamingen, en de westeuropeanen in het algemeen, zijn inderdaad doorgaans redelijk lui, zoals blijkt uit de werkloosheidscijfers. die werkloosheidscijfers dat is immers niets anders dan een graadmeter voor de luiheid van een volk. het wordt hoog tijd dat we nog meer negers, pakistanen, turken, marokanen en andere sterke volkeren die bekend staan om hun ondernemingszin en harde werklust naar hier halen. misschien kunnen zijn ons leren hoe een volk welvarend kan worden door harde arbeid en creativiteit. ![]() Laatst gewijzigd door Mitgard : 26 juli 2004 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien vind ik dat onze overheid importrechten zou moeten eisen op alle allochtone werknemers die hier binnenkomen en reeds zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Binnenkort naar het schijnt vliegtuigtechniekers teveel in Brussel. Ze gaan de boel daar nu ook sluiten naar ik heb gehoord. Kunnen ze dus met de greencardlotery mee doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Het probleem is niet een tekort aan werkkrachten, wel dat er binnenkort minder wernemers op de markt zijn, waardoor de lonen zllen stijgen (vraag-aanbod).
Door immigratie proberen de werkgevers de markt kunstmatig te vergroten wardoor de lonen gelijk kunnen blijven ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn al samenlevingsproblemen genoeg, onze economie gaat sowieso al kreunen onder de vergrijzing en dan worden de poorten nog eens wagenwijd opengezet voor eender wie. Als er in bepaalde beroepen een enorm tekort zou zijn kan de overheid eventueel tijdelijk verblijfsvergunningen uitrijken voor mensen die dat beroep kunnen uitoefenen. Na een periode van minimum 5 jaar 'opgebracht' te hebben kan een immigrant dan - indien hij/zij - ook ingeburgerd is de belgische/vlaamse nationaliteit krijgen. Als de werkgevers zo graag nog meer migranten willen zouden ze dan beter eens niet eerst de huidige pool van werklozen migranten aanspreken? Die is namelijk enorm... (net zoals de algemene pool) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De werkloosheidssituatie ligt hier toch wat anders dan in de VS me dunkt. En btw als je genoeg betaalt zal je vast wel je mechaniekers bij een ander kunnen wegkopen. Nog nooit aan gedacht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Dat er mensen zijn die liever niet werken, kan ik me voorstellen, maar dat is niet een probleem dat ik moet oplossen. Je kan dat bvb oplossen door hun uitkeringen af te schaffen, alsook het minimumloon.
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Een mechanieker die niet trouw is aan zijn baas en voor $1000 per jaar naar een ander trekt, die valt niet onder de 'goede mechaniekers.'. Occasioneel zal ik iemand weghalen bij iemand anders, maar dan is dat mee gebaseerd op een vriendschap en persoonlijke ervaringen met de competentie van de persoon.
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar deze keer dan wel gastarbeiders uit de Europese landen zoals Italië en Griekenland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De migratiestop heeft ons gewoon de das omgedaan daar iemand ooit eens de factuur moet betalen...als we het niet alleen kunnen moeten we gastarbeiders met open armen ontvangen...Velen hebben dit niet graag maar het is de waarheid... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We moeten eerst meer mensen aan het werk krijgen, bedrijven in België laten investeren in plaats van ze te laten sluiten, we moeten nieuwe bedrijven aantrekken, de economie moet groeien en het geld moet terug rollen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijven wel komen de laaggeschoolde migranten onder het stelstel van al of niet gedwongen huwelijken, asielzoekers..., die hier dan in de werkloosheid terechtkomen. Willen we werkelijk dat de migranten bijbrengen tot de Belgische economie, dan zal er zeer selectief moeten tewerk gegaan worden. En het eindresultaat zal zijn minder migranten, doch betere. Doch denk dat dit politiek (nog) niet haalbaar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() Kan iemand mij vertellen, in welke sectoren arbeidstekorten zijn? die indien nodig moeten weggewerkt worden met een "nieuwe imigratiestroom", is er op dit moment niet een groot werkloosheidpercentage bij de huidige migranten.... Waarom er nieuwe aantrekke? om nog meer werkloosheid te veroorzaken, het gat is de sociale zekerheid is op dit moment al vrij diep...
|
![]() |
![]() |