![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() Vlamingen zijn egoïster en minder gastvrij.
Heb ik geen cijfers voor nodig om dit vast te stellen.
The world is like a book. Those who don't travel read only one page. Laatst gewijzigd door Modjo : 30 januari 2013 om 14:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik vind dat het koningshuis zeker en vast wel mag blijven bestaan maar dat het systeem der dotaties herbekeken moet worden. Het Nederlandse systeem vind ik bv veel beter.
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Waarom vindt u dat "het koningshuis zeker en vast wel mag blijven bestaan". Welke bestaansreden heeft dit instituut nog volgens u binnen een decocratische samenleving?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Onze eerste minister is ook voor het afschaffen van enkele dotaties en wijst de koningsleden ook op hun verantwoordelijkheden.
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waarom het dan juist bestaat is louter protocol. Wat ik alleszins niet wens is een president en daarom mag het koningshuis voor mij blijven bestaan ![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik ken persoonlijk niemand die nog fan van de coburgs is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() Al gekeken naar Amerika?
Wie nu tegen de dotaties is zou zich eens moeten afvragen wat al die campagnekosten van Obama, Romney e.d. hebben meegebracht. Ik denk dat je zou verschieten.
![]() |
#33 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() democratie mag iets kosten hé. een president is niet altijd goedkoper dan een koningshuis maar dat is een vals argument. het gaat erover dat een president wel verkozen wordt en een koning niet.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() Mijn tatoeage is dan ook gedateerd.
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Die kosten worden gedragen door de bedrijven en drukkingsgroepen. Niet door belastinggeld.
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() Dus hier zou Elio "President" zijn. één persoon is volgens mij zowiezo niet goed als machtshebber. Stel dat het de foute persoon is zoals Bush, zie wat er dan gebeurt.
The world is like a book. Those who don't travel read only one page. Laatst gewijzigd door Modjo : 30 januari 2013 om 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De gewone mens draagt de kosten zowiezo, indirect of direct.
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De VS geeft dan ook een heel andere invulling aan het presidentschap. Als België of Vlaanderen een republiek wordt, zal de functie van president toch een stuk bescheidener zijn, vergelijkbaar met die van de bondspresident in Duitsland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() Waarom eigenlijk de koning vervangen door een president?
De monarchie afschaffen, de premier bevorderen tot president en zijn takenpakket en kabinet wat uitbreiden zou al beter zijn. Perfect werkbaar, ik zie niet in waarom we én een regeringsleider én een staatshoofd nodig hebben. De Koninklijke Schenking wordt vervolgens ontmanteld, het huidige vorstenpaar mag één van de kastelen - behalve de Brusselse - uitkiezen om op hun oude dag te resideren én waarvoor ik nog zo coulant ben dat de staat een deel van de kosten voor het onderhoud en de beveiliging ervan op haar neemt, de rest van de familie mag gaan werken. Wat overblijft van de Koninklijke Schenking wordt verkocht, behalve het paleis van Brussel dat de residentie van de nieuwe president zal worden. Structureel een miljoenenbesparing en éénmalig een opbrengst die in de honderden miljoenen loopt. |
![]() |
![]() |