![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er iets is dat de Israelische aanval doet, dan is het wel Assad versterken in plaats van verzwakken.
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Israel beschermt enkel zichzelf en handelde volledig doelgericht en proportioneel, zonder excessief geweld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een land dat dit transport toelaat verspeelt ook de soevereiniteit van zijn luchtruim. Nood breekt wet. Dit lijkt mij een eenvoudig geval van zelfverdediging. Welke 1000 burgers spreken we over? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oorlog als oplossing voor de crisis en tegen de ontwikkeling van andere landen die de westerse hegemonie kunnen aantasten. We dienen de elementen in het westen te identificeren die die immorele strategie aan het uitvoeren zijn. In het belang van de wereldvrede. Dienend de rechtvaardigheid. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 januari 2013 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat als andere landen ook zichzelf beginnen 'beschermen' door preventieve aanvallen uit te voeren op bv. de nucleaire installaties van Israël of het IDF een terreurorganisatie beginnen noemen? Kijk Helias...je kan geen voorrechten verdedigen van bepaalde naties...dat is een weg die naar oorlog leidt. Een oefening op weg naar vrede is de poging zich in te leven in de situatie van de ander. Moeilijker wordt dat als je jezelf superieur acht...maar toch een poging waard hoop ik. Door haat te kweken langs alle kanten bescherm je jezelf niet. Israël voert een psychologisch domme lange termijn politiek mijns inziens. Een politiek die enkel kan begrepen worden door een niet realistische visie van haar rol in de wereld. Hoogmoed komt voor de val meestal. Dit is een neerwaarste spiraal. Ik hoop dat Israël er uit geraakt...wat ik zie ze velen met zich meetrekken. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 januari 2013 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zijn mijn definities niet. Het recht op zelfverdediging is een vrij algemeen aanvaard rechtsbeginsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De enige manier waarop Israel de haat kan stoppen is zichzelf te vernietigen of zich te laten vernietigen. Dat kunnen we niet van hen vragen. Hoewel ik het gevoel hebbben dat sommigen mensen hier het daar niet eens mee zijn. Persoonlijk denk ik dat er nog een andere methode is: zorgen dat het westen zich opnieuw laat respecteren. We waren VEEL agressiever en dominanter in het verleden, toen we het Ottomaanse rijk ontmantelden en een deel van de Islamitische wereld bezet hielden in de 19e en het grootste deel van de 20e eeuw. Ik herinner mij vrij weinig terrorisme en haat uit die periode. Eerder respect en zelfs pogingen om ons na te bootsen. Turkije deed dat en is nog steeds - ondanks vele tekortkomingen - één van de weinige Islamitische landen met een seculiere, bijna democratische en bijna moderne staat. Turkije deed dat vooral nadat Europa en Rusland) het eeuwen slaag hadden gegeven en het grootste deel van zijn grondgebied afgenomen. Het zegt wel iets, hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ieder zijn mening.
Laat het geweten zijn dat Israël Syrië aanviel en niet andersom. Het wordt tijd dat we stoppen alle militaire aanvallen van Israël als louter 'verdediging' te zien. Verdedigen is iets anders. Hier zit meer achter. Een onevenwichtige mensvisie in de eerste plaats mijns inziens. Niemand is uitverkoren om de wereld te leiden. We zijn allen gewoon mensen onder elkaar. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 januari 2013 om 22:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Waarom zou Israel "vrachtwagenchauffeurs" gaan bombarderen? Zouden ze gedacht hebben dat er aardappelen of stoffen fauteuils in de laadruimte zaten?
Laatst gewijzigd door Helias : 31 januari 2013 om 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Kan best. Dat wordt dan een wijze les: "Zeg neen als iemand je vraagt om raketten te vervoeren in opdracht van een terreurorganisatie." Is er in Syrië zoiets als het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid die dat zou kunnen promoten met affiches of zo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
aljazeera - Syria warns Israel of 'surprise' retaliation 31 januari 2013 - Diplomat's threat comes as Syrian ally Iran says air raid near Damascus will have significant implications for Israel. Syria has threatened to retaliate for an Israeli air attack while its ally Iran says there will be repercussions for Israel over the attack. Ali Abdul-Karim Ali, Syrian ambassador to Lebanon, said in Damascus on Thursday that Syria "has the option and the capacity to surprise in retaliation". Ali said he could not predict when Syria would retaliate. It was up to the relevant authorities to prepare the retaliation and choose the time and place, he told Al Ahad, a website of Hezbollah, the Lebanese group is closely allied with Syrian President Bashar al-Assad and Iran. Laatst gewijzigd door zonbron : 31 januari 2013 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat maakt schieten op mensen die op jou willen schieten nog steeds geen moord. Zitten jij, je morele verontwaardiging en je bizarre sympathie voor terroristen en hun konvooien een beetje gemakkelijk samen in een zetel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja terroristen mag men bekampen over de grenzen heen!
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() BTW, de aanval was niet gericht tegen de valse 'vrijheidsstrijders' maar wel tegen het souvereine Syrie. Ik herinner me zo nog een ander konvooi dat gebombardeerd werd door NAVO-vliegtuigen, de gevolgen kennen we allemaal. Libie... Laatst gewijzigd door zonbron : 31 januari 2013 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |