Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 29 juli 2004, 11:39   #21
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
Amaaai, dat heeft lang geduurd eer we dat verwijt kregen

Zeges, gewoon uit interesse, hoeveel handtekeningen hebben jullie al op die petetie? Toch meer dan 20 hoop ik?
Ongeveer 4000 op 21 juli alleen, en dat is nu de 48ste keer dat ik die vraag beantwoord
Patriot! is offline  
Oud 29 juli 2004, 11:44   #22
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongeveer 4000 op 21 juli alleen, en dat is nu de 48ste keer dat ik die vraag beantwoord
Vinden uw familieleden dat niet stillekesaan vervelend dat ze elke keer als gij het in uw ster krijgt, vijf van die petitiebladen moeten invullen de man?
Sale-Flamin is offline  
Oud 29 juli 2004, 12:07   #23
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sale-Flamin
Vinden uw familieleden dat niet stillekesaan vervelend dat ze elke keer als gij het in uw ster krijgt, vijf van die petitiebladen moeten invullen de man?
Het dat u het cijfer in het belachelijke probeert te trekken, betekent toch dat u er enig ontzag voor hebt.
Patriot! is offline  
Oud 29 juli 2004, 12:27   #24
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het dat u het cijfer in het belachelijke probeert te trekken, betekent toch dat u er enig ontzag voor hebt.
Helaas pindakaas, dat cijfer heeft voor mij geen enige waarde. Elke scheet die jullie laten noemen jullie een succesverhaal, uw zoveelste fictieve petities en acties zijn alleen een succes in uw dromen.

En dan volgt nu de vertaling hoe een doorsnee BUB'er de bovenstaande alinea begrijpt:

Prachtig, ongelofelijk, doe zo voort, leve belgië en leve de BUB die nu al een miljard actieve leden heeft.
Sale-Flamin is offline  
Oud 31 juli 2004, 16:48   #25
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

1 miljard nog net niet, maar het komt hoe langer hoe meer in de buurt
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 2 augustus 2004, 14:57   #26
Melchior
Vreemdeling

Melchior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
1 miljard nog net niet, maar het komt hoe langer hoe meer in de buurt
Ah, TELT de BUB tegenwoordig al de redeneerfouten van zijn leden?
Oud 3 augustus 2004, 19:38   #27
Janssen
Vreemdeling

Janssen's schermafbeelding

Standaard

Redeneerfouten? Neenee, genetische fouten, een soort bepaaldheid dat maakt dat men nestbevuilers wordt en onvatbaar voor argumenten en volksgevoel.

Maar we zullen over de redeneerfouten bij de niveanen maar zwijgen he, beste Letermelikkers? Dat ging BHV splitsen voor de verkiezingen, dat ging nooit met sossen samen... Ook N-VA schuift meer en meer op richting BLUB en wordt een deel van het establishment dat men eerst nog wenste te vernietigen...

Janssen is offline  
Oud 3 augustus 2004, 22:51   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sale-Flamin
Helaas pindakaas, dat cijfer heeft voor mij geen enige waarde. Elke scheet die jullie laten noemen jullie een succesverhaal, uw zoveelste fictieve petities en acties zijn alleen een succes in uw dromen.
Merkwaardig is trouwens ook dat we nooit te horen krijgen wat ze eigenlijk met die petities doen. Worden ze ergens afgegeven? Of moeten de Bubbelpaladijnen daarmee de haarden in het paleis van Hans I de Grote ontsteken? In ieder geval horen we er niets van, een beetje zoals over die roemrijke congressen en startbijeenkomsten van Jonge Belgen waar geen mens nog wat over verneemt...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 4 augustus 2004, 17:15   #29
Melchior
Vreemdeling

Melchior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janssen
Redeneerfouten? Neenee, genetische fouten, een soort bepaaldheid dat maakt dat men nestbevuilers wordt en onvatbaar voor argumenten en volksgevoel.

Maar we zullen over de redeneerfouten bij de niveanen maar zwijgen he, beste Letermelikkers? Dat ging BHV splitsen voor de verkiezingen, dat ging nooit met sossen samen... Ook N-VA schuift meer en meer op richting BLUB en wordt een deel van het establishment dat men eerst nog wenste te vernietigen...
Hoe kon N-VA op zijn eentje VOOR de verkiezingen BHV splitsen??? DAT moogt ge mij eens uitleggen...

Over nooit met sossen samengaan: was er keuze? realistisch gezien dan? Ikzelf was meer gevonden voor een coalitie met VB, maar N-VA is nu éénmaal nog steeds een kleinere partij en die delen nog steeds niet de lakens uit naar mijn mening... In ieder geval geloof ik wel dat N-VA door deze regeringsdeelname en door het kartel met CD&V meer kan drukken op het beleid en op de bewustwording van de modale Vlaming dan VB de voorbije 10 jaar al kunnen heeft vanuit de oppositie... Zonder N-VA en onze eis voor de splitsing van BHV was er nu zelfs geen sprake meer van! Denkt U echt dat de "traditionele" partijen daar zelf wakker van liggen? Stapsgewijs zal N-VA werken aan de Vlaamse onafhankelijkheid. Dit in tegenstelling tot VB, die er enkel om roepen...

PS: "Letermelikkers"??? Echt geen zinnigere argumenten dan het gebruikelijke scheldproza?? Arm Vlaanderen...

Laatst gewijzigd door Melchior : 4 augustus 2004 om 17:17.
Melchior is offline  
Oud 11 augustus 2004, 16:24   #30
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Het is al langer bekend dat de BUB in het verleden leeft.
Tiens, het extreem-nationalisme heeft zichzelf anders in het verleden ook al heel goed bewezen! De jaren '30 vergeten misschien? Welke partijen gaan er hier terug in de tijd?? Nogenoeg ALLE oorlogen van de laatste 200 jaar waren een gevolg van, jawel, u raadt het: nationalisme!!!
tigerpants is offline  
Oud 11 augustus 2004, 16:27   #31
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Tiens, het extreem-nationalisme heeft zichzelf anders in het verleden ook al heel goed bewezen! De jaren '30 vergeten misschien? Welke partijen gaan er hier terug in de tijd?? Nogenoeg ALLE oorlogen van de laatste 200 jaar waren een gevolg van, jawel, u raadt het: nationalisme!!!
En de BUB is, jawel, u raadt het: nationalistisch!
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 11 augustus 2004, 16:43   #32
tigerpants
Burgemeester

Standaard

[size=1]
Citaat:
En de BUB is, jawel, u raadt het: nationalistisch!
[/size]
[size=1][/size]
[size=1]Fout![/size]
[size=1][/size]
[size=1]Ik citeer even uit een tekst van B.U.B.:[/size]
[size=1][/size]
[size=1]"Vlaams-nationalisme moet niet- of zou niet moeten- bestreden worden met nationalisme, ook niet met Belgisch-nationalisme. En al zeker niet met een ander nationalisme zoals dat van bepaalde Waalse politici waarin het bestaan van het meertalige België uitsluitend ten dienste wordt gesteld van de zaak van "la francophonie". Het antwoord op nationalisme en taalimperialisme langs beide zijden van de taalgrens is universalisme. Alleen op basis daarvan kan het nationalistische discours waarin steeds dezelfde begrippen, redeneringen en termen voorkomen, bestudeerd en ontmaskerd worden"[/size]
[size=1][/size]
[size=1]Nationalisme is het streven naar zelfbeschikkingsrecht... Momenteel is men in België goed bezig met dat nationalisme, door voortdurend bevoegdheden te splitsen...[/size]
[size=1]B.U.B. is daar tegen, en wenst daarom die splitsingen ongedaan te maken! Met andere woorden zijn wij dus idd voor de Belgische Unie, maar zonder daarom aan nationalisme te doen... Wij zijn immers voor één België in Europa![/size]
[size=1][/size]
[size=1]Geen sprake dus van nationalisme!
[/size]
tigerpants is offline  
Oud 11 augustus 2004, 16:47   #33
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uit de vele "België één en ondeelbaar", "België blijft eeuwig bestaan", en aanverwante teksten, is intussen al lang gebleken dat de BUB een staatsnationalistische partij is, waar het belang van de Belgische staat primeert op het belang van de burger. De BUB is nationalistisch, of u het nu leuk vindt of niet.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 11 augustus 2004, 16:59   #34
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Uit de vele "België één en ondeelbaar", "België blijft eeuwig bestaan", en aanverwante teksten, is intussen al lang gebleken dat de BUB een staatsnationalistische partij is, waar het belang van de Belgische staat primeert op het belang van de burger. De BUB is nationalistisch, of u het nu leuk vindt of niet.
Tja, geef mij eens één programmapunt of standpunt van onze partij waaruit dat blijkt... Ik nodig u uit... Misschien dat u zich de moeite beste bespaart, want u zal er geen vinden!

Mag ik u er trouwens op wijzen dat vaderlandsliefde niet noodzakelijk gelijk is aan Belgisch nationalisme...

Even een overzicht van de door u aangehaalde "slogans":
"België één en ondeelbaar": lijkt me duidelijk anti-nationalistisch! Hiermee stpreekt de schrijver zich uit tegen het separatisme!
"België blijft eeuwig bestaan": Wat is daar het probleem mee? Is dat nationalistisch? Vlaanderen zal ook altijd blijven bestaan, zij het niet als staat maar als taalgemeenschap... En in een Europa der Staten (één België in Europa, remember?) blijft België een staat...
tigerpants is offline  
Oud 11 augustus 2004, 17:17   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, geef mij eens één programmapunt of standpunt van onze partij waaruit dat blijkt... Ik nodig u uit... Misschien dat u zich de moeite beste bespaart, want u zal er geen vinden!
Ik zal hem nog maar eens bovenhalen:
[size=2][/size]
[size=2]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB partijprogramma
Vandaar dient de partijfinanciering gradueel te worden teruggeschroefd. Allereerst dient België geen subsidies meer te geven aan partijen die het einde van België wensen. Geen enkel bedrijf sponsort mensen die haar in het failliet willen zien gaan. Voor het overige dienen de buitensporige bedragen die partijen vandaag nu krijgen voor verkiezingscampagnes te worden verminderd. Liefst eigenlijk afgeschaft, maar men kan denken aan een budget/stem.
[/size]

[size=2][/size]
[size=2]Blijkbaar wordt het behoud van de Belgische staat belangrijker geacht dan "iedereen gelijk voor de wet" en dan de democratie (Vlaams-Nationalistische partijen dient het immers moelijker gemaakt te worden dan andere partijen).
[/size]

Citaat:
Mag ik u er trouwens op wijzen dat vaderlandsliefde niet noodzakelijk gelijk is aan Belgisch nationalisme...
Heb ik ook niet gezegd

Citaat:
"België één en ondeelbaar": lijkt me duidelijk anti-nationalistisch! Hiermee stpreekt de schrijver zich uit tegen het separatisme!
En sinds wanneer staat anti-separatisme gelijk aan niet-nationalistisch? Bovenstaande uitspraak wijst net op het zich vastklampen aan de Belgische staat. Staatsnationalisme dus.

Citaat:
"België blijft eeuwig bestaan": Wat is daar het probleem mee? Is dat nationalistisch? Vlaanderen zal ook altijd blijven bestaan, zij het niet als staat maar als taalgemeenschap... En in een Europa der Staten (één België in Europa, remember?) blijft België een staat...
Niets is eeuwig. Veel nationalistischer dan "mijn land blijft eeuwig bestaan" kan je moeilijk worden, denk ik...
Distel is offline  
Oud 11 augustus 2004, 17:39   #36
tigerpants
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik zal hem nog maar eens bovenhalen:
[size=2][/size]
[size=2][/size][/color]
[size=2][/size]
[size=2]Blijkbaar wordt het behoud van de Belgische staat belangrijker geacht dan "iedereen gelijk voor de wet" en dan de democratie (Vlaams-Nationalistische partijen dient het immers moelijker gemaakt te worden dan andere partijen).[/size][size=2]
[/size]
Nationalisme is en blijft een gevaarlijk instrument! Zoals ik daarnet als zei: Nagenoeg ALLE oorlogen van de afgelopen 200 jaar waren een gevolg van nationalisme!
In Duitsland zijn extreem-nationalistische partijen buiten de wet gesteld, en in Frankrijk bestaat er iets gelijkaardigs als het cordon sanitair...
Het hoeft niet herhaald te worden dat het nationalisme zich in het verleden al genoeg heeft bewezen!

Bovendien lijkt het mij idd logisch dat een staat geen geld geeft aan partijen die de staat willen kapot maken... Is dat zo onlogisch dan?

Citaat:
En sinds wanneer staat anti-separatisme gelijk aan niet-nationalistisch? Bovenstaande uitspraak wijst net op het zich vastklampen aan de Belgische staat. Staatsnationalisme dus.
Kijk eens naar het logo van B.U.B.! Daar staat de naam van onze partij in de tricolor weergegeven, en die tricolor bevindt zich in de Europese sterrencirkel... Nóg symbolischer kan het niet! Wij zijn voor één België in Europa!
tigerpants is offline  
Oud 11 augustus 2004, 17:56   #37
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nationalisme is en blijft een gevaarlijk instrument! Zoals ik daarnet als zei: Nagenoeg ALLE oorlogen van de afgelopen 200 jaar waren een gevolg van nationalisme!
In Duitsland zijn extreem-nationalistische partijen buiten de wet gesteld, en in Frankrijk bestaat er iets gelijkaardigs als het cordon sanitair...
Het hoeft niet herhaald te worden dat het nationalisme zich in het verleden al genoeg heeft bewezen!
En nogmaals: de BUB is zelf nationalistisch.

Citaat:
Bovendien lijkt het mij idd logisch dat een staat geen geld geeft aan partijen die de staat willen kapot maken... Is dat zo onlogisch dan?
Het lijkt mij logisch dat alle partijen op dezelfde manier behandeld worden. Maar blijkbaar laat de BUB voor de niet-Flamingantische partijen een achterpoortje om toch nog subsidies te krijgen. 2 maten en 2 gewichten dus, en het hoort niet bepaald thuis in een democratie...

Citaat:
Kijk eens naar het logo van B.U.B.! Daar staat de naam van onze partij in de tricolor weergegeven, en die tricolor bevindt zich in de Europese sterrencirkel... Nóg symbolischer kan het niet! Wij zijn voor één België in Europa!
Dit is geen antwoord op de vraag. Sinds wanneer staat anti-separatisme gelijk aan niet-nationalistisch? En daar kunnen we nu nog een vraag bijdoen: Waarom zouden pro-Europa standpunten nationalisme uitsluiten? Er zijn genoeg Vlaams-Nationalisten die voor één Vlaanderen in Europa zijn (bemerk de gelijkenis met uw laatste zin in bovenstaande bijdrage)...
Distel is offline  
Oud 14 augustus 2004, 06:29   #38
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melchior
Hoe kon N-VA op zijn eentje VOOR de verkiezingen BHV splitsen??? DAT moogt ge mij eens uitleggen...

Over nooit met sossen samengaan: was er keuze? realistisch gezien dan? Ikzelf was meer gevonden voor een coalitie met VB, maar N-VA is nu éénmaal nog steeds een kleinere partij en die delen nog steeds niet de lakens uit naar mijn mening... In ieder geval geloof ik wel dat N-VA door deze regeringsdeelname en door het kartel met CD&V meer kan drukken op het beleid en op de bewustwording van de modale Vlaming dan VB de voorbije 10 jaar al kunnen heeft vanuit de oppositie... Zonder N-VA en onze eis voor de splitsing van BHV was er nu zelfs geen sprake meer van! Denkt U echt dat de "traditionele" partijen daar zelf wakker van liggen? Stapsgewijs zal N-VA werken aan de Vlaamse onafhankelijkheid. Dit in tegenstelling tot VB, die er enkel om roepen...

PS: "Letermelikkers"??? Echt geen zinnigere argumenten dan het gebruikelijke scheldproza?? Arm Vlaanderen...
Hoeveel keer nog wordt die uitspraak van Bourgeois uit de context gerukt? Hij deed die vanuit strategisch oogpunt, toen de N-VA er nog van overtuigd was om alleen naar de verkiezingen van 13 juni te gaan.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  
Oud 14 augustus 2004, 23:46   #39
Göring
Vreemdeling

Göring's schermafbeelding

Standaard

Communisme = Dictatuur
Göring is offline  
Oud 14 augustus 2004, 23:49   #40
Göring
Vreemdeling

Göring's schermafbeelding

Standaard

zoiets geeft alleen problemen.kijk naar Rusland en tsjetsjenië...die zijn ervan in oorlog
Göring is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be