Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2013, 10:58   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Aangezien paarden niet massaal gekweekt worden om te slachten,worden er ook geen producten gebruikt om ze snel vet te krijgen.Daardoor is het paardenvlees waarschijnlijk van betere kwaliteit dan andere soorten.Dus is men nu aan het klagen over te goed vlees.Voor mij mag er regelmatig een stukje paard op mn bord.En goedkoop???Heb je al een filét pure van paard gekocht??
Waarschijnlijk is paardenvlees idd. een pak gezonder.
Ik hoorde gisteren dat in Roemenie geen karren getrokken door paarden meer op straat mochten, dus worden de paarden geslacht (vandaar de goedkope prijs waarschijnlijk).

De reden waarom men in engeland geen paardenvlees eet ligt heel ver weg in het verleden: de keltische koningen paarden ritueel (zoals in copuleren, hoe ritueel het was weet ik niet) op een bepaald feest met een witte merrie die nadien werd geslacht en verdeeld onder de stam.
De kerk wou dit gebruik volledig uitbannen en bijgevolg werd het eten van paardenvlees verboden. Of het nu nog verboden is weet ik niet, maar het geeft wel een collectief geheugen van " bakkes - paardenvlees"
Maar laten we positief blijven mensen, stel je voor dat er VARKENSVLEES in verwerkt zat!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 19:46   #22
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarschijnlijk is paardenvlees idd. een pak gezonder.
Ik hoorde gisteren dat in Roemenie geen karren getrokken door paarden meer op straat mochten, dus worden de paarden geslacht (vandaar de goedkope prijs waarschijnlijk).

De reden waarom men in engeland geen paardenvlees eet ligt heel ver weg in het verleden: de keltische koningen paarden ritueel (zoals in copuleren, hoe ritueel het was weet ik niet) op een bepaald feest met een witte merrie die nadien werd geslacht en verdeeld onder de stam.
De kerk wou dit gebruik volledig uitbannen en bijgevolg werd het eten van paardenvlees verboden. Of het nu nog verboden is weet ik niet, maar het geeft wel een collectief geheugen van " bakkes - paardenvlees"
Maar laten we positief blijven mensen, stel je voor dat er VARKENSVLEES in verwerkt zat!
Het is zo goed als onmogelijk om in Europa te leven ZONDER varkensproducten te gebruiken.Zelfs al weiger je het vlees te eten.Het zit verwerkt in brood,snoep,medicatie,gelatine enz.......
Dus de echte moslim ,zal Europa moeten verlaten.Als hij geloof boven eigenbelang stelt.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 19:51   #23
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
In paardenvlees zitten geen hormonen, paarden worden zelden gefokt enkel voor vleesproductie, het is dus bijna altijd beter en gezonder dan rundsvlees.
En hoe weet u het of deze bepaalde paarden wel of niet gezond waren? Hoe weet u of ze niet slecht behandeld en gevoed werden waardoor ze teveel of te weinig van bepaalde vitaminen of mineralen in hun lijf hebben? Hoe weet u of ze geen drager zijn van bacterieën, virussen en weet ik veel?
Komaan zeg, als de verantwoordelijken niet eens gecontroleerd hebben welk soort vlees het was, denkt u dan echt dat ze gecontroleerd hebben of het gezond vlees was? U gelooft toch zeker niet dat die paarden uit de luxestal van Arjen Teeuwissen komen?
Oud 13 februari 2013, 09:53   #24
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En hoe weet u het of deze bepaalde paarden wel of niet gezond waren? Hoe weet u of ze niet slecht behandeld en gevoed werden waardoor ze teveel of te weinig van bepaalde vitaminen of mineralen in hun lijf hebben? Hoe weet u of ze geen drager zijn van bacterieën, virussen en weet ik veel?
Komaan zeg, als de verantwoordelijken niet eens gecontroleerd hebben welk soort vlees het was, denkt u dan echt dat ze gecontroleerd hebben of het gezond vlees was? U gelooft toch zeker niet dat die paarden uit de luxestal van Arjen Teeuwissen komen?
Hoe weet je dat bij runds- en varkensvlees?
Idem dus.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2013, 23:32   #25
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Het is zo goed als onmogelijk om in Europa te leven ZONDER varkensproducten te gebruiken.Zelfs al weiger je het vlees te eten.Het zit verwerkt in brood,snoep,medicatie,gelatine enz.......
Dus de echte moslim ,zal Europa moeten verlaten.Als hij geloof boven eigenbelang stelt.
In brood?

Werkelijk?

Maar idd, het lijkt me ook ...
Oud 14 februari 2013, 23:40   #26
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Nu, alle gekheid op een stokje. Niemand had ooit verwacht dat je voor 0.98ct, de prijs die ik voor een colruyt everyday lasagne betaal (waar ik in mijn geval twee dagen van eet, maar ik doe er ook twee afbakbroodjes die zullen bestaan uit vervallen bloem en slootwater ofzo als je naar de prijs kijkt van <6 ct per broodje) kwaliteitsvlees of zelfs nog maar iets wat aan de beschrijving vlees voldoet zou kunnen eten.
Me dunkt overigens dat men nog blij zou kunnen zijn, als het inderdaad paardenvlees betreft. Dit lijkt me inderdaad op bovengenoemde redenen gezonder te zijn, bovendien is dit minder "penetrant" van smaak en nogal taai. Ik heb zelf absoluut niet graag rundergehakt dus.

Zelf dacht ik eerder dat het van slachtafval zou komen, maar dit is denk ik ook het geval? (Uitgebeende karkassen)

Als kind at ik zelf hopen paardenvlees, met veel plezier. Wat gerookt paardenvlees bij de boterham was doodnormaal. Ik at het heel graag.
Vanaf m'n 11e �* 12e wilde ik echter vegetarisch eten (wat niet mocht van thuis, tot de dioxinecrisis begon...) en niet heel veel nadien ben ik begonnen met paardrijden dus ... ik moet er geen tekening bij maken dat ik zeker niet voor paardenvlees meer zou kiezen, al weet ik dat het zeker "gerookt" (enige manier waarop ik het ooit gegeten heb, althans bewust ) qua smaak destijds zeker kon appreciëren.
Heden zou ik er niet aan denken dat te proberen, geen idee ook of dit überhaupt nog verkrijgbaar is in de supermarkt. Nooit meer op gelet, en nooit meer gezien.
Oud 15 februari 2013, 13:20   #27
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Al dat vlees wat niet is wat het is, is de schuld van de shockdoctrine van de neoliberalen van de Chicagoschool. Ga maar na vanwaar het steeds komt. Uit de landen waar die praktijk werd toegepast, waar de overheid op korte tijd werd terug gedrongen en grote delen van de economie in handen van de maffia kwamen.
Maar de bio-labels van particuliere bedrijven zijn nog steeds veel betrouwbaarder dan het door de EU-regelgeving ingevoerde bio-label, dat eigenlijk onvoldoende garanties biedt.

Zoals gewoonlijk doet de overheid wat ze doet, slecht. De vrije markt zou ons veel goedkoper veel betrouwbaarder garanties bieden.

Dus waar hebben we de overheid nog voor nodig?
Oud 15 februari 2013, 16:59   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Terwijl men aanvankelijk nog afkeurend richting Roemenie keek (het lijkt wel racisme) weten we ondertussen dat het gefoefel ook in Groot-Brittanie gebeurde (een Engelse slachterij en een Welche versnijder worden momenteel binnenstebuiten gekeerd),en een sliert van handelaars en verwerkers in Frankrijk,Duitsland,Nederland....Belgie......

Laten we ons geen illusie maken,....geslachte dieren worden perfect juist geregistreerd in een slachterij,en daarna,in het ingewikkelde tussencircuit,zijn er gevallen van supersnelle werking van de evolutietheorie zodra de dierlijke onderdelen beginnen te reizen.

Tegen dat het gaat om kubieke meters gemalen en gemengd vlees zit er al een ongelofelijke biodiversiteit aan boerderijbeesten in.....De lasagnemakers zullen het nooit merken...men moet al DNA-technieken gebruiken om het vast te stellen...

Een nieuwe uitdaging voor onze biotechnologische bedrijven : het ontwerp van een robuuste,snelle,supersimpele en draagbare "soortvleesdetector"....

Laatst gewijzigd door kelt : 15 februari 2013 om 17:01.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2013, 17:41   #29
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Terwijl men aanvankelijk nog afkeurend richting Roemenie keek (het lijkt wel racisme) weten we ondertussen dat het gefoefel ook in Groot-Brittanie gebeurde (een Engelse slachterij en een Welche versnijder worden momenteel binnenstebuiten gekeerd),en een sliert van handelaars en verwerkers in Frankrijk,Duitsland,Nederland....Belgie......

Laten we ons geen illusie maken,....geslachte dieren worden perfect juist geregistreerd in een slachterij,en daarna,in het ingewikkelde tussencircuit,zijn er gevallen van supersnelle werking van de evolutietheorie zodra de dierlijke onderdelen beginnen te reizen.

Tegen dat het gaat om kubieke meters gemalen en gemengd vlees zit er al een ongelofelijke biodiversiteit aan boerderijbeesten in.....De lasagnemakers zullen het nooit merken...men moet al DNA-technieken gebruiken om het vast te stellen...

Een nieuwe uitdaging voor onze biotechnologische bedrijven : het ontwerp van een robuuste,snelle,supersimpele en draagbare "soortvleesdetector"....
De strenge wetgeving en zware VERPLICHTE zelfcontrole van onze voedselproducenten,zet de deur wijd open voor de oneerlijke concurrentie.Mocht het in dit geval gaan over eerlijke handel,dan heb ik wel vragen over de verwerking.Hoe is een dier geslacht geworden in Roemenie,zonder in te vriezen beland in Spanje,daar tot gehakt verwerkt,en meer dan 1000km verder in een lasagna beland.Die dan wordt ingevrozen en nog maanden in het schap mag liggen.Iedereen weet dat je een ontvrozen product onmiddellijk moet verbruiken.Ikzelf heb ooit 80 eclairs moeten wegsmijten omdat de verse banketbakkersroom 8 graden had.Het was 4 uur geleden gekookt.Maar een product dat al 5 dagen onderweg is word wel toegelaten.Is volksgezondheid eropuit om alle kleine producenten te vernietigen?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be