![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Genocide:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier om intimidatie en bedrog. Dat is wel 'imposing'. U verdedigt het onverdedigbare. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees meer : Hier ![]() ![]() ![]() Lees ook : Israel to abolish traditional priesthood of Ethiopian Jews
Laatst gewijzigd door zonbron : 10 februari 2013 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand dwong hen om Ethiopië te verlaten?
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de vluchtelingen beweren joods te zijn. Alleen uit hun woorden nietwaar. Of staat het op hun voorhoofd getatoueerd?
Zoals ik dus schreef. Genetisch onderzoek is de enige manier om het te "bewijzen". En daarna . Het inpassen in de gekozen samenleving.
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Daar gaat het dan ook niet om. Het gaat om het feit dat ze op een ongeïnformeerde manier en zonder toestemming anticonceptiemiddelen toegediend kregen. 'Informed consent' vormt zowat de basis van alle handelingen die uitgevoerd worden door zorgverleners. Dit principe wordt hier toch wel zeer zwaar met de voeten getreden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nogmaals, er is hier sprake van mede-joden. Jij beweert dat ze geen echte joden zijn.. Waar staat dat de vrouwen waar het hier om gaat geen 'echte' joden zijn maar het slechts beweren te zijn? Laatst gewijzigd door mvd : 10 februari 2013 om 19:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet enkel opgelegde geboortebeperking, maar tevens moet hun 2500 jaar oude Joodse/Hebreeuwse traditie zich aanpassen, lees 'verdwijnen'. Antisemitisme iemand ? ![]() Streamlining their religious practice can help integrate Ethiopian immigrants into Israeli society. Israel is closing the books on a rare millennia-old Jewish tradition. Nearly three decades after Israel began airlifting Ethiopia’s ancient Jewish community out of the Horn of Africa, Israel’s rabbis are now working to phase out the community’s white-turbaned clergy, the kessoch, whose unusual religious practices are at odds with the rabbinate’s Orthodox Judaism. The effort has added to the sense of discrimination felt by Israel’s 120,000 Ethiopian citizens. These sentiments boiled over this month after a group of landlords in the southern town of Kiryat Malachi refused to accept them as tenants, prompting a large rally planned for Wednesday across from Israel’s parliament. “We are just like all the other Jews. We don’t have any other religion,” said Kess Semai Elias, 42. "We kept this tradition for more than 2,500 years," Kess Semai said. "Our community won't allow in the span of 30 years for this tradition to be erased completely." ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 10 februari 2013 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is dat toch tegenwoordig? Waarom moet ik nog een paspoort hebben in feite? ook discriminatie zeker? och nee wacht, ik ben wit en blond.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens, de prikken werden elke 3 maanden toegediend, dus in principe konden ze onbeperkt doorgaan. Waar slaat deze reactie eigenlijk op? Ik had het over het belang van informed consent en jij begint hier over discriminatie en blond haar... Laatst gewijzigd door captain jack : 10 februari 2013 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het lijkt me toch wel interessant om e.e.a. te onderzoeken.
Ik heb ooit een katholiek doopbewijs gehad maar dat is al jaren zoek. Ik zou dus niet kunnen aantonen katholiek te zijn. Ik weet dat er Joden van Afrikaanse origine zijn. De nalatenschap van de juffrouw van Sheba. Maar Cameroun en West-Afrika? Dat acht ik redelijk onwaarschijnlijk. Tegenspreken kan ik het niet. Dus? ........ Edit: Noord-Afrika, jazeker (vanuit Spanje). Zuid-Afrika-Zimbabwe, ook dat, Duitse en Engelse Joden. Maar West-Afrika? Nee, dat dacht ik niet.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 10 februari 2013 om 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar soit, het ging hier over die vrouwen van Ethiopische origine in Israel, die in de pers joods genoemd worden. Jij lijkt hieronder te stellen dat ze niet joods zijn: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Mengele zou trots zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er zijn Ethiopische Joden - met compleet andere gebruiken maar wel van origine joods, ga inderdaad maar 2500 jaar terug.
Israël heeft destijds een tijdlang de grenzen opengesteld en de shock of culture kwam natuurlijk bikkelhard aan. De import van Joden uit Arabische landen begon met die van de Yemenieten. Extreem orthodox maar wel degelijk van het geloof. De Koptische ker heeft ook nog steeds een (inmiddels) kleine geloofsgemeenschap in Ethioipië waarvan we mogen aannemen dat het nazaten zijn van de Arianen die aan het begin van het ontstaan van de Romeinse kerk behoorlijk uitgeroeid werden. Maar het oude christendom is nog wel degelijk aanwezig in dat deel van Afrika. Van oorsprong kenden de Joden twee groepen: de Sefardi's (Spaans, Portugees, Arabisch) en de Ashkenazi's (Joden uit Duitsland en het oostblok). Hoe de Afrikaanse Joden voor zover niet herkenbaar als Sefardim worden ingeschaald zou ik niet weten. Yemenieten zijn orthodox maar als Jood (als ze Jood zijn) goed herkenbaar. Het is een uiterst moeilijk te hanteren materie, ook voor de Joden zelf. Ze importeren mensen die eigenlijk geen enkele cultuurverwantschap hebben en spelen zich dezelfde conflicten af als met de moslims hier.