Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2004, 15:24   #21
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

da kan ik nie. Ik kan geen 2 uur blijven stilstaan met mijne rug. 2 uur rondlopen geenprobleem maar stilstaan kan ik niet.

Ik ga dus altijd zitten als ik naar de voetbal ga. 'k zit toch gratis en verniks dus ik moet mij dat nog nie eens aantrekken..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 15:35   #22
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
da kan ik nie. Ik kan geen 2 uur blijven stilstaan met mijne rug. 2 uur rondlopen geenprobleem maar stilstaan kan ik niet.

Ik ga dus altijd zitten als ik naar de voetbal ga. 'k zit toch gratis en verniks dus ik moet mij dat nog nie eens aantrekken..
Nooit naar festivals gaan dan!! ik kan ervan meespreken...
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 15:41   #23
Tegendradigaard

Standaard

Als ik niet zeker ben van een zitplaats ga ik niet, of ik pak mijn eigen plooistoeleke mee...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 28 juli 2004, 15:43   #24
Tegendradigaard

Standaard

'k hoop in ieder geval dat de competitie ietske spannender verloopt dit jaar...
En ik denk dat Brugge versterkt is tov vorig jaar. Misschien iets betere afwerking ook ?

Oud 28 juli 2004, 17:22   #25
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
FCB naar de Champions League!!
Hoe waardeloos is ons voetbal eigenlijk niet (geworden) wanneer we reeds blij zijn dat we ons kunnen plaatsen voor een Europees tornooi?!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 17:27   #26
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Ik wens alvast veel succes aan CLub Brugge vanavond dat ze Plovdiv verpleteren en zeker zijn van Europees Voetbal.
Oud 28 juli 2004, 17:36   #27
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Hoe waardeloos is ons voetbal eigenlijk niet (geworden) wanneer we reeds blij zijn dat we ons kunnen plaatsen voor een Europees tornooi?!
Ik denk daar niet zo over, buiten wat gebrek aan discipline en degelijke jeugdbeleid mogen onze ploegen heus wel gezien worden. RSCA is trouwens vrij populair in het buitenland. En ik denk dat je de Champions League een beetje onderschat t.o.v. andere europese competities is er een enorm verschil aan niveau...de strijd is bikkelhard !(dit komt ook ergens wel door het enorm aan geldsommen die ploegen krijgen voor een overwinning of een verworven plaats in de Champions League)
Oud 28 juli 2004, 17:41   #28
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Ik wens alvast veel succes aan CLub Brugge vanavond dat ze Plovdiv verpleteren en zeker zijn van Europees Voetbal.
Zal er niet aan mankeren! Maar het geluk moet ze een beetje meezitten bij de loting voor de 3e ronde...Real Madrid, Juventus, Deportivo, Machester, PSV en natuurlijk Anderlecht komen er bij dan. Dus het wordt opletten.
Oud 28 juli 2004, 18:12   #29
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
..buiten wat gebrek aan discipline en degelijke jeugdbeleid ..
Het is jammer, en not done om dit te stellen, maar een grote club heeft geen behoefte aan een degelijk jeugdbeleid. Integendeel, een degelijk jeugdbeleid kost alleen maar hopen geld. Ken je veel Europese club's die aan de top staan en die een degelijk jeugdbeleid hebben?

Citaat:
RSCA is trouwens vrij populair in het buitenland.
Dat klopt, maar je denkt toch niet dat die populariteit iets is dat de laatste jaren ontstaan is?! Het zijn de sterspelers en de successen van vroeger die de oorzaak van die populariteit zijn hoor.

Citaat:
En ik denk dat je de Champions League een beetje onderschat t.o.v. andere europese competities is er een enorm verschil aan niveau...
Het gaat hier echter niet over de CL, doch slechts over de voorrondes voor deze competitie! En ik weet niet hoe lang je het voetbal al volgt, maar maakten clubs als Anderlecht en Brugge zich 10, 20 of 30 jaar geleden zorgen wanneer ze een wedstrijd dienden te spelen tegen een ploegje uit Bulgarije of dergelijke?!
Ondanks al dat gezever over het hoge niveau etc. vind ik het voetbal(niveau-overigens maar bijzonder triest de laatste jaren.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Oud 28 juli 2004, 18:24   #30
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het is jammer, en not done om dit te stellen, maar een grote club heeft geen behoefte aan een degelijk jeugdbeleid. Integendeel, een degelijk jeugdbeleid kost alleen maar hopen geld. Ken je veel Europese club's die aan de top staan en die een degelijk jeugdbeleid hebben?
Een degelijk jeugdbeleid is een goudmijn aan nieuwe talenten, als zoals je daar indd zegt grote clubs dit niet nodig hebben dan zijn ze ergens verplicht om talent aan te kopen wat ook hopen geld kost.

Citaat:
Dat klopt, maar je denkt toch niet dat die populariteit iets is dat de laatste jaren ontstaan is?! Het zijn de sterspelers en de successen van vroeger die de oorzaak van die populariteit zijn hoor.
Nee natuurlijk niet, vroeger was KV Mechelen ook een populaire ploeg in het buitenland maar nu nog amper gekend...maar toch is RSCA populair gebleven doorheen al die jaren en populariteit is iets dat je moet onderhouden dus, ze zijn vooral erg geliefd in Engeland en Spanje.

Citaat:
Het gaat hier echter niet over de CL, doch slechts over de voorrondes voor deze competitie! En ik weet niet hoe lang je het voetbal al volgt, maar maakten clubs als Anderlecht en Brugge zich 10, 20 of 30 jaar geleden zorgen wanneer ze een wedstrijd dienden te spelen tegen een ploegje uit Bulgarije of dergelijke?!
Ondanks al dat gezever over het hoge niveau etc. vind ik het voetbal(niveau-overigens maar bijzonder triest de laatste jaren.
Ik volg voetbal amper een goede 9 jaar (ik ben dan ook nog maar 18), en al sinds kind fan van Club Brugge en ik moet indd toegeven dat het niveau - van alle clubs trouwens - wel eens schommelt, maar zoiets kom je overal tegen...je hebt het gloriejaar van Genk gezien, dat was dit jaar ook weer over. Het is em de flitsen en de nieuwe talenten die het em vaak doen...het is ook zo dat clubs uit land als Bulgarije zoals je daar zegt zich ook meer gaan ontwikkelen zijn, dat maakt het allemaal nog moeilijker. Maar voetbal blijft ondanks nog steeds een boeiende sport om te volgen!
Oud 28 juli 2004, 19:46   #31
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een degelijk jeugdbeleid is een goudmijn aan nieuwe talenten, als zoals je daar indd zegt grote clubs dit niet nodig hebben dan zijn ze ergens verplicht om talent aan te kopen wat ook hopen geld kost.
Is dat werkelijk zo? Ik stelde die vraag over hoeveel clubs die aan de Europese top spelen er een degelijke jeugdbeleid hebben heus niet zomaar hoor. Hoeveel spelers denk je niet dat je dient op te leiden om er later heel misschien één of enkele te zien uitgroeien tot een vaste waarde voor je elftal?! Is dat zoveel goedkoper denk je? Meer dan 90% van die zogenaamde talenten uit de 'eigen jeugd' zijn ook helemaal geen exponenten van de 'eigen jeugd', maar spelers die op relatief oudere leeftijd - zo rond de 16 jaar - werden weggehaald bij een andere, kleinere voetbalclub. Bovendien is het zo dat quasi al die talenten die dan toch het eerste elftal bereiken dat helemaal niet te danken hebben aan de oh zo fantastische jeugdwerking van hun club, maar wel aan hun eigen capaciteiten. Het mooiste voorbeeld van dit laatste is Ajax, algemeen beschouwd als het voorbeeld van de perfecte voetbalschool en de degelijke jeugdopleiding, ergens toe leiden doet dat echter allemaal niet en het is dan ook meer een mythe dan een weergave van de realiteit.

Citaat:
Nee natuurlijk niet, vroeger was KV Mechelen ook een populaire ploeg in het buitenland maar nu nog amper gekend...maar toch is RSCA populair gebleven doorheen al die jaren en populariteit is iets dat je moet onderhouden dus, ze zijn vooral erg geliefd in Engeland en Spanje.
KVM? Komaan hé, die hebben nog geen 5 seizoenen iets gebracht op Europees niveau, dat kan je moeilijk vergelijken met een club als Anderlecht die eigenlijk al meespeelt sinds het begin van het Europese clubvoetbal en die bovendien ook verspreid over meer dan 20 jaar succesrijk is geweest op dat vlak. En natuurlijk dient men succes te onderhouden, maar veel clubs hun reputatie is eigenlijk louter op schijn gebasseerd. Barcelona wordt nog steeds populairder en populairder en men blijft over hen spreken als ware het nog steeds het elftal van onder Cruijff en dat terwijl ze al meer dan 5 jaar geen prijs meer gewonnen hebben. In België geldt hetzelfde, doch eigenlijk nog veel frapanter, voor Standard Luik en de voorbeelden zijn legio hoor.

Citaat:
Ik volg voetbal amper een goede 9 jaar (ik ben dan ook nog maar 18, en al sinds kind fan van Club Brugge en ik moet indd toegeven dat het niveau - van alle clubs trouwens - wel eens schommelt, maar zoiets kom je overal tegen...je hebt het gloriejaar van Genk gezien, dat was dit jaar ook weer over. Het is em de flitsen en de nieuwe talenten die het em vaak doen...het is ook zo dat clubs uit land als Bulgarije zoals je daar zegt zich ook meer gaan ontwikkelen zijn, dat maakt het allemaal nog moeilijker. Maar voetbal blijft ondanks nog steeds een boeiende sport om te volgen!
Amper 18 lentes jong en supporter van Club Brugge, gelukkig dat wijsheid met de jaren komt. ;-)
Het ging mij overigens helemaal niet over niveauschommelingen, wel over een algemene daling van het niveau. Nu ja, het feit dat je vandaag de dag werkelijk overspoeld wordt en zelfs de meeste idiote wedstrijden op je TV-scherm gepresenteerd krijgt, heeft daar ook wel iets mee te maken hoor.
Ik ben wel de laatste om te beweren dat het vroeger allemaal beter was en meer van dergelijke onzin, maar ik kan toch niet echt zeggen dat het voetbal mij tegenwoordig nog kan boeien.
Oud 28 juli 2004, 21:28   #32
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Hahaa! [size=3]Club Brugge 2 - 0 Lokomotiv Plovdiv [/size]

Danku Bosko Balaban!

Laatst gewijzigd door Cyperken : 29 juli 2004 om 01:36.
Oud 28 juli 2004, 22:05   #33
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Proficiat hoor.

Nu we het toch over Club Brugge hebben, de spelers die aan de aftrap stonden van die wedstrijd en hun club waar ze voor het eerst het eerste elftal haalde.

Tomislav Butina: Dinamo Zagreb
Philippe Clement: RC Genk
Timmy Simons: SK Lommel
Birger Maertens: Club Brugge
Marek Spilar: Ban�*k Ostrava
Peter Van der Heyden: Eendracht Aalst
Nastja Ceh: Maribor Branik
Gaëtan Englebert: Sint-Truiden
Bosko Balaban: NK Rijeka
Gert Verheyen: Anderlecht
Rune Lange: Tromsø IL

Zoals je zelf kan zien, was er bij Club Brugge deze avond slechts 1 speler die afkomstig is uit de 'eigen' jeugd. En die aanhalingstekens staan daar met recht en rede want Birger Maertens toont mooi aan wat ik in mijn vorige reactie probeerde duidelijk te maken, tot en met zijn 14 jaar speelde hij immers voor FC Varsenare.
Oud 28 juli 2004, 22:08   #34
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Amper 18 lentes jong en supporter van Club Brugge, gelukkig dat wijsheid met de jaren komt.
wijsheid? haha, ik gebruik geen wijsheid om naar het voetbal te gaan, zolang ik de ploeg goed ken en de weg naar het stadium kan onthouden ben ik tevreden.
Ik ben al sinds kind supporter van Club, heb daar vrienden, hou van de sfeer en de ploeg, dag geef je niet zomaar op omdat er plots 'wijsheid' zou opduiken (als dat ooit al het geval zou zijn...)
Oud 28 juli 2004, 22:28   #35
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Dat was dan ook slechts een grapje, vandaar ook de knipoog.
Oud 28 juli 2004, 22:42   #36
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat was dan ook slechts een grapje, vandaar ook de knipoog.
Buiten het constructieve denkwerk Dies, welke ploeg gunt er uw voorkeur?
Oud 28 juli 2004, 23:09   #37
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Onder de plooien onzer vlag
Trekken wij vandaag weer ten strijde
Met op de mond de zoete lach
Die ons het harte doet verblijden
Wij trekken weer ten zegepraal
Dank aan ons spel zo wonderfijn.
Daarom roepen wij allemaal
We willen kampioenen zijn

Refrein:

Rood en Wit: Liefdevolle kleuren
Gij brengt de vijand steeds ten val
Want wat er ook moge gebeuren
Ons mannekens staan altijd pal;
Rood en Wit; Laat het ons herhalen
Gij zult vandaag weer zegepralen
En zingt, ja, zingt nu allen mee
Rood en Wit, R. A. F. C.

Komen ons man'kens op 't terrein
Dan heerst er vreugd; dan heerst er leven,
Er wordt alras, door groot en klein,
Een flink' ovatie dan gegeven.
Jongens, weest er verzekerd van;
Gij zijt en blijft ons aller vriend,
En ook wordt gij van alleman
Als mammesellekens bemind.

En komt al eens een bange dag
Dat ons 't geluk niet is beschoren
Toch laten wij, zoals het plag,
Vol vreugd ons mooie liedren horen.
Een nederlaag doet ons wel pijn
Maar dooft de gestdrift toch niet uit.
Na regen komt de zonneschijn.
Dan zingen wij weer eens zo luid.
Oud 28 juli 2004, 23:52   #38
ingenious

Standaard

Citaat:
Onder de plooien onzer vlag
Trekken wij vandaag weer ten strijde
Met op de mond de zoete lach
Die ons het harte doet verblijden
Wij trekken weer ten zegepraal
Dank aan ons spel zo wonderfijn.
Daarom roepen wij allemaal
We willen kampioenen zijn

Refrein:

Rood en Wit: Liefdevolle kleuren
Gij brengt de vijand steeds ten val
Want wat er ook moge gebeuren
Ons mannekens staan altijd pal;
Rood en Wit; Laat het ons herhalen
Gij zult vandaag weer zegepralen
En zingt, ja, zingt nu allen mee
Rood en Wit, R. A. F. C.

Komen ons man'kens op 't terrein
Dan heerst er vreugd; dan heerst er leven,
Er wordt alras, door groot en klein,
Een flink' ovatie dan gegeven.
Jongens, weest er verzekerd van;
Gij zijt en blijft ons aller vriend,
En ook wordt gij van alleman
Als mammesellekens bemind.

En komt al eens een bange dag
Dat ons 't geluk niet is beschoren
Toch laten wij, zoals het plag,
Vol vreugd ons mooie liedren horen.
Een nederlaag doet ons wel pijn
Maar dooft de gestdrift toch niet uit.
Na regen komt de zonneschijn.
Dan zingen wij weer eens zo luid.
aah, ne vuilen hond! tis ni waar hé!

RATTEN !!!!!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 23:58   #39
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

haha The Greathold, very great zijn...alé we gaan het seizoen afwachten!
Oud 29 juli 2004, 00:01   #40
Heten Tsjeef
Banneling

Heten Tsjeef's schermafbeelding

Standaard

Den aantwâârp gaat zonder problemen terug naar 1e waar het hoort.
Heten Tsjeef is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be