![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Uit Van Dale, Den Dikke : Citaat:
![]()
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 13 februari 2013 om 11:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben werkelijk benieuwd of dit ook zonder enige vorm van subsidie interessant is. Voor zonnepanelen was dat in elk geval NIET zo. Laatst gewijzigd door Stingray : 13 februari 2013 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Omdat ze in Denemarken slechte windmolens gebruikt hebben zou het systeem slecht zijn?
Komaan. Omdat de NMBS en de NL spoorwegen een slechte Fyra hebben gekocht hebben, zijn alle HS treinen slecht? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() En dan
Citaat:
Als er energie teveel is, dan moet je de productie van fossiele brandstoffen terugschroeven. Zo moeilijk is dat toch niet? Mar is het niet zo dat het heerschap die handel drijven in fossiele brandstoffen en kernenergie dan teveel geld verliezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie heeft er nu een bron nodig. Zo lang je maar vind dat windenergie iets voor langharige geitenwollensokkenknuffelaars is ben je een echte man. Lange termijndenken is iets voor zwakkelingen. Ik en na mij kan iedereen dood. Laat me een dikke auto kopen en rond neuken. IK Ik Ik Nu Nu Nu.
Moesten we echter allemaal zo denken, we zouden nog met knuppels rond lopen, indien überhaupt. Ik denk dat we serieus iets moeten doen aan het crechesysteem (jawel). We zijn kleine onverantwoordelijke empathieloze materialistische monsterstjes aan het creëren. Weinigen komen daar ongehavend uit. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 februari 2013 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is vermoeiend discussieren over alternatieve energie als we steeds alles op een hoopje beginnen gooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Bah: Die heren zijn zulke overwegingen al lang voorbij.
Nu al steenrijk (tot T.M. de tiende generatie), en zich dan nog moe gaan werken om hun 'Geldberg' nog aan volume te doen aanwinnen. Welke rijke 'Gek' zou daar nog aan denken, in plaats van gezellig van hun vermogen te gaan profiteren:zolang dat z'er nog de mogelijkheid toe hebben of krijgen,hé! ![]() ![]()
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reken je dan de arbeid om hem te produceren, en dat daarvan 70% terugvloeit naar de staat, dan moet hij nog een jaartje werken om de werkmensen te betalen. En dan in onze belgische conrtext met alle lasten daarbovenop, komt hij natuurlijk uit op een 5-10jaar om de elektriciteit in waarde te produceren die aan een prijs waaraan een afgeschreven kerncentrale kan produceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk zouden we grote ogen open trekken als we alles over de nu nog draaiende kerncentrales te weten zouden komen. Of dacht je nu werkelijk dat ze in Duitsland alle kerncentrales zouden sluiten, als niet iedere centrale wel het een of ander mankement vertoond? Het is zoals de stress test van banken, ze staan allemaal op omvallen, maar toch zijn ze gezond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De toestand is zo ontmoedigend als de 'Sahara-Woestijn' zelve! ![]() 'K rij ook heel graag rond met een 'DIKKE' auto maar: de verleiding is dan weer zo groot, hé! ![]() Dat ik er ook soms aan denk: iets te moeten doen aan . . . . . . !? ![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() idd, de kosten van kernenergie worden zeer zwaar onderschat. Vooral het opslaan van afgewerkte uranium.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alé. Nog veel rijplezier ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kernenergie is zo gesubsidieerd als wat als je het van nabij bekijkt. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 februari 2013 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er staat niet in dat het windmolenpark gebruikt wordt als schietveld voor straaljagers. Wat wel juist is: de "landrotten" onderschatten ALTIJD de zee. Vraag het gewoon maar eens aan een Oostendse visser. Als hij een beetje spraakzaam is, zal hij het u allemaal uitleggen. Eén probleempje: Westvlamingen en vissers des te meer zijn geen grote babbelaars. Het zijn mensen die wérken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kennis van ons heeft zonnepanelen op z'n dak en dan nog niet in de optimale richting. Hij betaalde voor 2012 : 6,8 € aan de elektriciteits"producent" ! Bovendien: 2012 had nu ook niet zo'n schitterende zomer hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er 1 ding is dat Saoudi Arabië (en andere landen) goed doet dan is het dat wel. Massaal zonnepanelen zetten. Geprojecteerd zijn meer als 100 GW de komende jaren alleen al las ik. Halo!! Tegen dat de wereld 'vol' staat zal men in België misschien het geitenwollensokkendiscours mbt hernieuwbare energie verlaten hebben. Een beetje te conservatief volkje soms. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 februari 2013 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |