Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2004, 22:40   #21
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Euhm dit is niet mijn mening, maar u kunt ervanuit gaat dat er heel wat mensen zijn die denken:

"ah, maar die Joden lopen zelf niet in groep rond om misdaden te plegen of autochtonen in elkaar te slagen."

Welke mensen liepen in een groep na die accident tegen die jongetje in een groep? Wie heeft een groep auotochtonen geslagen waar? Heb jij mij zien een autochtoon neerslaan? Dus alles moeten we wederzijds bekijken ofwat? Of had die jongen eerder een Brit neergeknald? Of is een moslim minderwaardig als een jood of een christen? Ik denk dat laatste het is.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 22:42   #22
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Of is een moslim minderwaardig als een jood of een christen? Ik denk dat laatste het is.
In de ogen van sommige mensen?
ja

Net zoals er moslims (arabieren) zijn die de "Westerlingen" minderwaardig vinden ...

Extremisten vind je overal hoor

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 29 juli 2004 om 22:43.
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 22:46   #23
JusticeLover
Banneling

Standaard

Dus ik als een Turkse moslim ben ik minderwaardig? Onder de ogen van sommige mensen dan? Maar ik mag jullie niet laag inschatten. Ik moet zoveel mogelijk goed omgaan,goed doen,.. Klagen mag ik niet ofwat?

omg

Het wordt tijd dat men bij vermelding van moslim ook de nationaliteit bij te vermelden. Of zijn ze allemaal hetzelfde.
Oud 29 juli 2004, 22:47   #24
JusticeLover
Banneling

Standaard

Extremisten overal? Wat wil je nu zeggen dat ik een extreem ben? Hoe dat? Ik ben een gematigde. Ik wil maar kan niet iedereen begrijpen. Ik probeer zo naief mogelijk te zijn zelfs maar het lukt niet om van die vooroordelingen af te raken.
Oud 29 juli 2004, 22:56   #25
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Extremisten overal? Wat wil je nu zeggen dat ik een extreem ben? Hoe dat? Ik ben een gematigde. Ik wil maar kan niet iedereen begrijpen. Ik probeer zo naief mogelijk te zijn zelfs maar het lukt niet om van die vooroordelingen af te raken.
*sigh*

Lees aub wat ik schrijf, en niet wat u verwacht dat ik geschreven heb ...

Ik zei: overal kom je extremisten tegen, in België, in Afghanistan, in de Verenigde staten, etc.
Oa (onder andere) extremisten die denken dat hun eigen geloof, volk, wapens, etc meerderwaardig is aan de rest (dat de rest dus minderwaardig is)
Dit is dus NIET de meerderheid van de meerderheid van de bevolking, maar er zijn dus wel mensen die zo denken, maw, er zijn moslims die denken dat Europeanen minderwaardig zijn, er zijn Europeanen die denken dat moslims minderwaardig zijn, etc ...
Hetgeen u het best doet met deze mensen is gewoon negeren

Wat ik NIET gezegd heb, is dat de Islam minderwaardig, (of meerderwaardig) is. Dat is een subjectieve materie ...

Frank Dane
Oud 29 juli 2004, 22:57   #26
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus ik als een Turkse moslim ben ik minderwaardig? Onder de ogen van sommige mensen dan? Maar ik mag jullie niet laag inschatten. Ik moet zoveel mogelijk goed omgaan,goed doen,.. Klagen mag ik niet ofwat?

omg

Het wordt tijd dat men bij vermelding van moslim ook de nationaliteit bij te vermelden. Of zijn ze allemaal hetzelfde.
Het probleem is veralgemening (iets waaraan ook u zich op dit forum al bezondigd hebt )

Frank Dane
Oud 29 juli 2004, 23:19   #27
senator
Partijlid

senator's schermafbeelding

Standaard

Mensen die andere mensen fysiek aanvallen.
Daar is een wet voor: opzettelijke slagen en verwondingen.
Er zijn flikken, met wat luck worden die gasten opgepakt en bestraft.

maakt niet uit van waar ge komt of waarin ge gelooft. Ge slaagt geen mensen af, simple as that. Ik snap echt niet waarom iemand afslagen door racistische motieven verschilt van iemand afslagen met andere motieven.

Ik snap ook niet waarom sommige mensen hier komen aandraven met argumenten als "jamaar omgekeerd gebeurt dat ook".
SO WHAT? ge moogt gewoon nooit iemand anders zen schedel openslagen, is dat zo moeilijk te begrijpen? Volgens mij leert iedereen dat wel in de kleuterklas of in de synagoge of in de moskee of in het bos of van whatever godsdienst dat ge zijt. Het is bovendien verboden bij wet, voor de mensen die deze universele wijsheid toch niet meegekregen zouden hebben.

senator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 00:06   #28
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zou dat nu komen???
Citaat:
Beste verdediging is aanval
Citaat:
U vriend moet het zelfde doen vrees ik. Oplossing tegen geweld is geweld gebruiken in dit geval. Val die N-Afrikanen aan
Dit zijn dan uitspraken van een gematigde moslim.
Oud 30 juli 2004, 00:12   #29
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Als je ziet wat autochtonen moeten verdragen aan islamitische straaterreur is dit eigenlijk maar een fait-divers. De rollen zijn eens omgekeerd, en dan?
Oud 30 juli 2004, 01:34   #30
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Tja, hoe kunnen wij weten wie er gematigd is en wie niet? De zelfkritiek onder moslims blijft eerder beperkt: extremisten zijn wanneer het jullie uitkomt zelf geen moslims, omdat de Qu'ran tegen geweld zou zijn. Op wat moeten we jullie nu afrekenen: op de manier waarop de moslims hun geloof in praktijk brengen en de staat waarin de moslimwereld momenteel verkeerd? (geen goed rapport hier) Of op de Qu'ran (die al bij al toch ook vol met geweld en haat is)? Of een beetje op beiden, naargelang het jullie beter uitkomt? Het is al vele malen (tevergeefs) gezegd: het zou al veel helpen moesten moslims al de helft van de energie die ze steken in kritiek op het Westen/de Joden/de anderen gebruiken om eens een blik in eigen boezem te werpen. Hoe moeten wij anders weten wie er gematigd is? En hoe komt het dat de fundamentalisten de Waarheid vd Qu'ran schijnbaar zo totaal anders interpreteren dan de gematigden? De Taliban en Al Quada hebben dezelfde handleiding, schijnbaar lopen de meningen nogal uiteen over hoe men de maatschappij moet aanpakken.

Ik bedoel maar: vanuit ons oogpunt is er wel degelijk reden tot wantrouwen en dus vooroordelen. Het zou al veel helpen moesten jullie de Islam afzweren natuurlijk, want veel van die zgn. 'racisten' zijn enkel islamfoob.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 05:59   #31
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yups, de voetbalfans zijn daar ook altijd heel braaf (om maar een voorbeeld te geven)
Tja,daar zeg je zoiets:
Ik ken enkele Britten die getrouwd zijn,kinderen hebben,een job hebben (ingenieurs nota bene),hard werken,gras afrijden,dakgoot uitkuisen,voor hun gezin zorgen enz enz....
Maar ze komen er zonder de minste schaamte voor uit dat ze naar een voetbalwedstrijdgaan met de uitdrukkelijke bedoeling om na de wedstrijd eens goe te gaan batteren.
Alsof het de normaalste zaak van de wereld is......
Merk op dat ze ook alleen maar ruzie zoeken met hooligans van een andere club en de rest van de supporters met rust laten.Het gaat zelfs zodanig ver dat ze telefonisch afspraken vastleggen,zo van "om dat uur op die plaats,en dan hebben we 25 minuten voor de flikken komen"

Begrijpe wie het begrijpen kan.

Anderzijds:als je ze buiten de context van een voetbalmatch tegenkomt,dan doen ze geen vlieg kwaad.

Ik denk dat sommige mensen gewoon af en toe een beetje geweld nodig hebben - mischien is het iets genetisch ofzo.
Oud 30 juli 2004, 07:32   #32
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Ik denk dat sommige mensen gewoon af en toe een beetje geweld nodig hebben - mischien is het iets genetisch ofzo.
(Af en toe vechten kan gezond zijn om u agressie & frustratie op een gezonde manier te laten varen.

2 manieren dan:

- Gevechtsclub: op een positieve manier: professioneel, onder toezicht, met vakkennis
- hooliganclubke joine: negatief, zonder controle, met het uiteindelijke gevolg dat er een enorme overlast aan de gemeenschap gecreeërd word.

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 30 juli 2004 om 07:34.
Oud 30 juli 2004, 09:49   #33
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ken enkele Britten die getrouwd zijn,kinderen hebben,een job hebben (ingenieurs nota bene),hard werken,gras afrijden,dakgoot uitkuisen,voor hun gezin zorgen enz enz....
Maar ze komen er zonder de minste schaamte voor uit dat ze naar een voetbalwedstrijdgaan met de uitdrukkelijke bedoeling om na de wedstrijd eens goe te gaan batteren.
Alsof het de normaalste zaak van de wereld is......

Anderzijds:als je ze buiten de context van een voetbalmatch tegenkomt,dan doen ze geen vlieg kwaad.
de sfeer in een beetje engelse stad net voor en na "closing time" zou ik nochthans verre van gemoedelijk noemen.

Laat die zeikerds maar op hun eilandje zitten...
Oud 30 juli 2004, 10:26   #34
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Yups, de voetbalfans zijn daar ook altijd heel braaf (om maar een voorbeeld te geven)
In het stadion toch... veel afrasteringen vind je daar niet hé...
Wie het veld betreedt krijgt levenslang stadionverbod. (allé, de "supporters" hé, niet de voetballers... )

Eenmaal op straat zijn het geen voetbalfans meer zeker...
Dan stappen ze terug in het "gewone leven" voor een week en zijn het burgers als jij en ik.
Vreemde situatie daar hoor.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die door 30 anderen wordt aangevallen nog leeft, maar kom, dat is de discussie niet.
Het is hoogst verwerpelijk wat daar gebeurd is.
Als de reden racisme is, is het hoogst verwerpelijk.

Vragen stellen mag... dus: vanwaar komt dit racisme? Is het aangeboren? Wordt het "gevoed"?
(geen verschoning ofzo, maar best is de oorzaak aanpakken. Dus als je weet waar dat vermeend racisme vandaan komt, is er tenminste al een leidraad om naar een oplossing te zoeken...)

Nu ff iets anders...
Over "verkleinwoorden" enzo...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Turco
28-07-2004, 17:20
Shahid Khans, een achttienjarige student,...
Citaat:
29-07-2004, 15:11
Ik zou jullie reactie willen horen als een jongetje van 17 wordt aangevallen
Citaat:
28-07-2004, 21:49
Maar met 30 een schoolkindje slaan vond ik triestig.
Citaat:
28-07-2004, 22:05
Ik spreek over een onschuldige jongetje die wordt gerammeld door 30 stinkdieren ohja Britten.
geen commentaar...

Laatst gewijzigd door whoisy : 30 juli 2004 om 10:28.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 11:19   #35
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar WAAROM hebben ze hem aangevallen?
Ik ga vaak naar Engeland,en telkens ben ik daar omringd door duizenden Britten.
Behalve hun irritante gewoonte om aan de foute kant van de weg te rijden zijn het erg fatsoenlijke mensen.
Die hoeligans die tijdens Euro 2000 heel Brussel onveilig maakten, welke nationaliteit hadden die nu juist weer?

Laatst gewijzigd door headinajar : 30 juli 2004 om 11:19.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 12:18   #36
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die hoeligans die tijdens Euro 2000 heel Brussel onveilig maakten, welke nationaliteit hadden die nu juist weer?
vooral van marokaanse en turkse origine
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 12:26   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Shahid Khans, een achttienjarige student, zag zijn leven aan zich voorbij flitsen toen een dertig man sterke groep Britten hem bewusteloos sloeg en mishandelde. De jongen, werkzaam bij het restaurant Wrose Balti, was bezig het met wegbrengen van een bestelling toen hij werd aangevallen en twee maal op zijn hoofd werd geslagen met een honkbalknuppel.

Zahid Kans, Shahids zestienjarige broer, vertelde dat een van de personen hem herhaaldelijk op het hoofd knuppelde terwijl anderen hem tegen het hoofd schopten. Toen de staf van de eetgelegenheid in de gaten kreeg wat er aan de hand was en hun collega te hulp schoten, rende de menigte gauw weg.

Shahid werd onmiddellijk naar het Bradford Royal Infirmary ziekenhuis gebracht waar hij door middel van een operatie een metalen plaat in zijn verbrijzelde kaak kreeg. Khans’ neus is naast de zichtbare verwondingen ook intern zwaar beschadigd door gehavende zenuwen. Ook was het geheugen van de achttienjarige kortstondig aangetast. Shakil, zijn 41-jarige vader, is ondanks de zware mishandelingen blij dat zijn zoon het er levend van af heeft gebracht. “Ik dank God dat zijn hersenen niet zijn aangetast en hij nog steeds leeft. Volgens de zusters en doktoren mag hij blij zijn nog in leven te zijn."

http://frontpage.fok.nl/nieuws/42274

Ik zou graag meningen horen van mensen die na aanval tegen joodse studenten en die zogezegde aanval tegen een joodse vrouw. Arme jongetje werd door een groep van liefst 30 aangevallen. Tjonge toch als er een jood wordt geplaagd horen we bekan een miljard mensen schreeuwen.

Als het regent in Parijs (Londen) dan druppelt het in Brussel.
Stel u eigen eens de vraag waarom ze die aangevallen hebben, en wie er in eeerste instantie altijd begint met joden en katholieken aan te vallen.

Merder moet ik wel zeggen dat met een groepken tegen 1 persoon uitermate laf is, en dat die 30 man laffe zeikerds zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 13:04   #38
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
Citaat:
vooral van marokaanse en turkse origine
*peut* wrong

try again (trouwens, sinds wanneer is de Marokaanse ploeg vertegenwoordigd op een Europees kampioenschap?)

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 30 juli 2004 om 13:05.
Oud 30 juli 2004, 13:33   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tja,, nu past de schoen eens aan de voet;
oftewel, moet ik nu reageren zoals de linkies gewoonlijk doen als het over allochtoon, of meer specifiek "mogelijk met wat Koran aangestookt" geweld.

De ene zegt:
Citaat:
Jamaar,ze zijn achtergesteld,kansarm, racistisch behandeld, etc
de andere komt gevat uit de hoek:
Citaat:
wat heeft dit op een politiek forum te zoeken?
Oud 30 juli 2004, 13:37   #40
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Erg voor die kerel. Doch dit gebeurt dagelijks in Antwerpen bij Belgische (of Vlaamse, zoals je wilt) jongeren. Zowat elke maat van mij is al eens in elkaar getimmerd door Marrokanen, niet voor zijn geld hoor, maar omdat hij Belg was (of niet-moslim, ik weet niet wat de gedachtengang van deze freaks is).
Daarom pleit ik voor een harde aanpak van (racistisch) geweld of het nu tegen moslims (zoals in dit geval), christenen, atheïsten, hindoes, boedhisten,... is.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be