![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ja Net zoals er moslims (arabieren) zijn die de "Westerlingen" minderwaardig vinden ... Extremisten vind je overal hoor ![]()
Laatst gewijzigd door Eternity : 29 juli 2004 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Dus ik als een Turkse moslim ben ik minderwaardig? Onder de ogen van sommige mensen dan? Maar ik mag jullie niet laag inschatten. Ik moet zoveel mogelijk goed omgaan,goed doen,.. Klagen mag ik niet ofwat?
omg Het wordt tijd dat men bij vermelding van moslim ook de nationaliteit bij te vermelden. Of zijn ze allemaal hetzelfde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Extremisten overal? Wat wil je nu zeggen dat ik een extreem ben? Hoe dat? Ik ben een gematigde. Ik wil maar kan niet iedereen begrijpen. Ik probeer zo naief mogelijk te zijn zelfs maar het lukt niet om van die vooroordelingen af te raken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Lees aub wat ik schrijf, en niet wat u verwacht dat ik geschreven heb ... Ik zei: overal kom je extremisten tegen, in België, in Afghanistan, in de Verenigde staten, etc. Oa (onder andere) extremisten die denken dat hun eigen geloof, volk, wapens, etc meerderwaardig is aan de rest (dat de rest dus minderwaardig is) Dit is dus NIET de meerderheid van de meerderheid van de bevolking, maar er zijn dus wel mensen die zo denken, maw, er zijn moslims die denken dat Europeanen minderwaardig zijn, er zijn Europeanen die denken dat moslims minderwaardig zijn, etc ... Hetgeen u het best doet met deze mensen is gewoon negeren ![]() Wat ik NIET gezegd heb, is dat de Islam minderwaardig, (of meerderwaardig) is. Dat is een subjectieve materie ...
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Partijlid
|
![]() Mensen die andere mensen fysiek aanvallen.
Daar is een wet voor: opzettelijke slagen en verwondingen. Er zijn flikken, met wat luck worden die gasten opgepakt en bestraft. maakt niet uit van waar ge komt of waarin ge gelooft. Ge slaagt geen mensen af, simple as that. Ik snap echt niet waarom iemand afslagen door racistische motieven verschilt van iemand afslagen met andere motieven. Ik snap ook niet waarom sommige mensen hier komen aandraven met argumenten als "jamaar omgekeerd gebeurt dat ook". SO WHAT? ge moogt gewoon nooit iemand anders zen schedel openslagen, is dat zo moeilijk te begrijpen? Volgens mij leert iedereen dat wel in de kleuterklas of in de synagoge of in de moskee of in het bos of van whatever godsdienst dat ge zijt. Het is bovendien verboden bij wet, voor de mensen die deze universele wijsheid toch niet meegekregen zouden hebben.
![]() |
#28 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Als je ziet wat autochtonen moeten verdragen aan islamitische straaterreur is dit eigenlijk maar een fait-divers. De rollen zijn eens omgekeerd, en dan?
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik bedoel maar: vanuit ons oogpunt is er wel degelijk reden tot wantrouwen en dus vooroordelen. Het zou al veel helpen moesten jullie de Islam afzweren natuurlijk, want veel van die zgn. 'racisten' zijn enkel islamfoob. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik ken enkele Britten die getrouwd zijn,kinderen hebben,een job hebben (ingenieurs nota bene),hard werken,gras afrijden,dakgoot uitkuisen,voor hun gezin zorgen enz enz.... Maar ze komen er zonder de minste schaamte voor uit dat ze naar een voetbalwedstrijdgaan met de uitdrukkelijke bedoeling om na de wedstrijd eens goe te gaan batteren. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is...... Merk op dat ze ook alleen maar ruzie zoeken met hooligans van een andere club en de rest van de supporters met rust laten.Het gaat zelfs zodanig ver dat ze telefonisch afspraken vastleggen,zo van "om dat uur op die plaats,en dan hebben we 25 minuten voor de flikken komen" Begrijpe wie het begrijpen kan. Anderzijds:als je ze buiten de context van een voetbalmatch tegenkomt,dan doen ze geen vlieg kwaad. Ik denk dat sommige mensen gewoon af en toe een beetje geweld nodig hebben - mischien is het iets genetisch ofzo.
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2 manieren dan: - Gevechtsclub: op een positieve manier: professioneel, onder toezicht, met vakkennis ![]() - hooliganclubke joine: negatief, zonder controle, met het uiteindelijke gevolg dat er een enorme overlast aan de gemeenschap gecreeërd word.
Laatst gewijzigd door Eternity : 30 juli 2004 om 07:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laat die zeikerds maar op hun eilandje zitten...
![]() |
![]() |
#34 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wie het veld betreedt krijgt levenslang stadionverbod. (allé, de "supporters" hé, niet de voetballers... ![]() Eenmaal op straat zijn het geen voetbalfans meer zeker... ![]() Dan stappen ze terug in het "gewone leven" voor een week en zijn het burgers als jij en ik. Vreemde situatie daar hoor. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die door 30 anderen wordt aangevallen nog leeft, maar kom, dat is de discussie niet. Het is hoogst verwerpelijk wat daar gebeurd is. Als de reden racisme is, is het hoogst verwerpelijk. Vragen stellen mag... dus: vanwaar komt dit racisme? Is het aangeboren? Wordt het "gevoed"? (geen verschoning ofzo, maar best is de oorzaak aanpakken. Dus als je weet waar dat vermeend racisme vandaan komt, is er tenminste al een leidraad om naar een oplossing te zoeken...) Nu ff iets anders... Over "verkleinwoorden" enzo... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door whoisy : 30 juli 2004 om 10:28. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door headinajar : 30 juli 2004 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Merder moet ik wel zeggen dat met een groepken tegen 1 persoon uitermate laf is, en dat die 30 man laffe zeikerds zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
try again (trouwens, sinds wanneer is de Marokaanse ploeg vertegenwoordigd op een Europees kampioenschap?)
Laatst gewijzigd door Eternity : 30 juli 2004 om 13:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja,, nu past de schoen eens aan de voet;
oftewel, moet ik nu reageren zoals de linkies gewoonlijk doen als het over allochtoon, of meer specifiek "mogelijk met wat Koran aangestookt" geweld. De ene zegt: Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Erg voor die kerel. Doch dit gebeurt dagelijks in Antwerpen bij Belgische (of Vlaamse, zoals je wilt) jongeren. Zowat elke maat van mij is al eens in elkaar getimmerd door Marrokanen, niet voor zijn geld hoor, maar omdat hij Belg was (of niet-moslim, ik weet niet wat de gedachtengang van deze freaks is).
Daarom pleit ik voor een harde aanpak van (racistisch) geweld of het nu tegen moslims (zoals in dit geval), christenen, atheïsten, hindoes, boedhisten,... is. |
![]() |
![]() |