![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U veralgemeent al evenveel, en bent al even extreem als een vlaams blokker Gefrustreerd?
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Neen, morgen ga ik al op vakantie maar die mensen moeten beseffen dat enigste oplossing vrede is zonder negatieve discriminatie een Belg is niet meer waard als een Marokkaan. Ow u noemt een Vl-blok kiezer extreem hmm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb gewoon de realiteit weergegeven: de meerderheid van de mensen ziet een Vlaamse samenleving waar de Islam de dominerende godsdienst is, niet zitten ... btw: prettige vakantie ![]()
Laatst gewijzigd door Eternity : 29 juli 2004 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Cyperken : 30 juli 2004 om 01:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de-islamisering. Het Westen biedt u een ticketje naar de beschaving! Profiteer ervan ! Niet alle moslims hebben dat geluk. Ik denk aan de Iranezen die door hun 'islamitische revolutie' terug naar het stenen tijdperk werden gecatapulteerd .. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is onbegrijpelijk dat anno 2004 mensen-en nog niet zo weinig ook-hun gedachten laten bepalen door de hallucinaties van een kamelenkoopman uit de 7de eeuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daarom zou ik voorstellen die cursussen alleen op te leggen aan de VROUWEN van de Islamieten, dit zal hun gezinsstructuren zo kapotmaken dat ze snel hun biezen terug zullen pakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Katholiek zijn betekent ook (kijk maar in de catechismus ![]() - de zondagsplicht naleven - vasten in de periode voor pasen - biechten - bidden - en geloven natuurlijk ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() Zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen, de ontkerkelijking of moet ik zeggen "ontmoskee-ing" is al in volle gang, het merendeel van de islamieten zegt zich nog wel moslim te voelen maar gaat niet meer naar de moskee, dit komt toch aardig overeen met een gemiddelde belg die z'n kerk ook alleen maar ziet bij z'n doop, communie, huwelijk en begrafenis. De integratie is een pijnlijk langdurig proces maar het begint wel al vruchten af te werpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb het er echter moeilijk mee als je opmerkingen maakt zoals die van u hierboven, dat is beledigend voor iedere gelovige van de Islam en is totaal niet constructief. Zeker als je bedenkt dat het overgrote gedeelte van de resterende, gelovige bevolking hún gedachten laat bepalen door een boek van 2000 jaar oud en verder nog enkele verhaaltjes over een timmermanszoon waarvan we niet eens weten wie de juiste vader is en verder nooit zelfs een job heeft gehad, laat staan als kamelenkoopman ![]() Dat is echt beledigend en onnodig (vind ik) no hard feelings I hope ![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() oriana, ik ben het er mee eens dat het niet constructief is om met modder naar elkaar te gooien, toch vind ik het citaat dat jij aanhaalt als beledigend niet van die orde. Mohammed was een koopman, en als niet gelovige kun je zijn visioenen niet anders afdoen dan als hallicunaties.
Vanuit een non religieus oogpunt is het 100 procent waar. Naar mijn mening zijn religieuze boeken niet onaantastbaar, omdat die boeken niet alleen maar pais en vree, maar ook oorlog en onderdrukking prediken en dan bedeol ik niet alleen specifiek de koran, ook de bijbel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2. Soms kwetst de waarheid. In feite was Mohammed meer een kamelendief en een pedofiel. 3. Het Katholicisme hier is verwaterd tot een onschadelijke folklore, dat itt de Islam. Zie je een Katholiek hier of waar dan ook zichzelf ergens gaan opblazen ter meerdere eer van God? Moslims doen dat elke dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Ik denk dat het wel nog een poos zal duren alvorens de moslims dat juk vd Islam van zich afsmijten, maar dat dit ooit zal gebeuren, is wel vrij zeker. Het lijkt me logisch dat hun reign of terror minder lang zal duren dan die vh Christendom. Enfin ja, ik hoop dat toch, want anders mogen we nog enkele honderden jaren op onze nagels bijten...
![]() Een totale immigratiestop is volgens mij niet mogelijk en zelfs niet wenselijk. De deur dicht doen voor de Islam lijkt me ook niet echt realistisch, dus we zullen moeten gaan voor de Europese Islam. Citaat:
![]()
will be made not by individual human wisdom but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek) Laatst gewijzigd door Phrea|K : 31 juli 2004 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Steeds weer enkel en alleen de koran viseren en beledigen is uiterst selectief en daarom af te keuren als kwetsend omdat dat ook te bedoeling is. Zo'n motivatie lees ik absoluut niet in jouw woorden ![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() Oriana, ik denk dat we wel on the same level zitten. Kritiek op de koran of breder genomen de islam moet kunnnen, zij het op een niet denigrerende manier. Het is alleen wel vaak lopen op eirschalen. Ik denk dat dit verschillende oorzaken heeft. De westerse mens is gewend kritiek te leveren op zijn eigen religie en zal dit dus ook doen op andere geloven. Terwijl in de moslim wereld dit nog niet het geval is. Daarom zullen veel moslims kritiek op hun koran als een aanval beschouwen. Dit idee moet ook veranderen. Want er staan abjecte dingen in beide geloofsboeken en dan heb ik het niet alleen over de positie van de vrouw of die van homoseksuelen. Er wordt ook in beiden opdracht gegeven tot massaslachting. Het verschil tussen de twee geloven is dat het christendom reeds lang gescheiden is van de staat en dat het westen de verlichting heeft gehad. Jammergenoeg is dit nog niet het geval met de islam. Uiteraard is het merendeel der moslims vredelievend, maar het angstaanwekkende is dat ook al zijn er uiteraard christenen die terroristische aanslagen plegen zij dit niet doen uit naam van het christendom, dit in tegenstelling tot moslimfundemtalisten.
De arabische wereld wordt vandaag de dag met name geregeerd door dictarors, hierdoor is er geen mening van meningsuiting en een van de weinige mogelijkheden om samen te komen en opstandigheid te tonen is die van de islam. Al met al is het een zeer complexe zaak. Enerzijds heb ik begrip voor de angst die men heeft voor de islam en haar zeer conservatieve uitwasemen en anderzijds ben ik tegen irrationele xenofobie en andere ongebreidelde emoties. Het is moeilijk om de zaak in een paar zinnen samen te vatten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar was toen de commentaar dat buiten de bijbel eveneens de koran moest worden bekeken en bekritiseerd? Heb je in de zestiger jaren de opmerking gehoord van : "je uit wel kritiek op de kerk, maar heb je de islam al eens bekeken?" Het is broodnoodzakelijk (zoals Paul Cliteur reeds schreef) dat kritiek op islam duidelijk hoorbaar en aanvaardbaar moet worden. Indien niet dan lopen we het gevaar dat ook de christelijke kerk aan invloed gaat winnen, en net die strijd meende ik reeds geleverd te hebben. Door bepaalde koranverzen aan te halen en erover na te denken kan men best een kritische noot laten horen. Diezelfde oefening is met de bijbel reeds gebeurd! Het heeft totaal geen zin om in kritiek op islam de vroegere strijd tegen de macht van de kerken terug te heropenen. Zowel in koran als bijbel wordt er gestenigd dat het een lieve lust is. In welke christelijke landen wordt die straf uitgevoerd? En kom niet af dat anno 2004 evenmin in islamitische landen wordt gestenigd en gespiest! het internet staat bol van zulke gruwelijke videos. Als je oudste zoon twee jaar geleden een reprimande kreeg voor ongewenst gedrag en de jongste zoon herhaalt vandaag hetzelfde gedrag, vind je het dan normaal dat de opmerking is: "jamaar onze Bart heeft dat twee jaar geleden ook gedaan, dus mag ik het nu ook doen".
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |