Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2004, 22:00   #21
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
Met berichten als: de Islam gaat Europa veroveren (ook al is het op een vreedzame manier) bevordert u niet echt de wil van de mensen om allochtonen met open armen te ontvangen
Islam gaat Europa veroveren? Islam gaat zijn eigen beschermen. Wat er over islam wordt geschreven kan je niet lezen zeker. Allochtonen met open armen ontvangen? Leven wij in Canada ofzo? Schoppen uit je deur zou ik zeggen. Mogsten allochtonen alles juist en goed doen eh, nog zou dat niet genoeg zijn geloof me. Nooit goed, die mensen hebben nog problemen om een spanjaard en italiaan(di rupo) te apprecieren laat staan een Turk of een Marokkaan. Enigste oplossing is je tanden laten zien (maar nog niet bijten). Islam gaat niet Europa veroveren, dat verstaat jij onder mijn teksten. Wees niet kortzichtig en profiteer nu want later ga je niet die migrantjes kunnen lachen. Grootste deel van jonge mensen zijn van allochtoonse afkomst dus over 20jaar mensen nog discrimineren wegens afkomst zou nog ergere gevolgen hebben.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 22:18   #22
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Islam gaat Europa veroveren? Islam gaat zijn eigen beschermen. Wat er over islam wordt geschreven kan je niet lezen zeker. Allochtonen met open armen ontvangen? Leven wij in Canada ofzo? Schoppen uit je deur zou ik zeggen. Mogsten allochtonen alles juist en goed doen eh, nog zou dat niet genoeg zijn geloof me. Nooit goed, die mensen hebben nog problemen om een spanjaard en italiaan(di rupo) te apprecieren laat staan een Turk of een Marokkaan. Enigste oplossing is je tanden laten zien (maar nog niet bijten). Islam gaat niet Europa veroveren, dat verstaat jij onder mijn teksten. Wees niet kortzichtig en profiteer nu want later ga je niet die migrantjes kunnen lachen. Grootste deel van jonge mensen zijn van allochtoonse afkomst dus over 20jaar mensen nog discrimineren wegens afkomst zou nog ergere gevolgen hebben.
*sigh*
U veralgemeent al evenveel, en bent al even extreem als een vlaams blokker

Gefrustreerd?

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 22:27   #23
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Neen, morgen ga ik al op vakantie maar die mensen moeten beseffen dat enigste oplossing vrede is zonder negatieve discriminatie een Belg is niet meer waard als een Marokkaan. Ow u noemt een Vl-blok kiezer extreem hmm
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 22:29   #24
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, morgen ga ik al op vakantie maar die mensen moeten beseffen dat enigste oplossing vrede is zonder negatieve discriminatie een Belg is niet meer waard als een Marokkaan. Ow u noemt een Vl-blok kiezer extreem hmm
Heb ik ooit beweerd dat een belg meer waard is dan een marokaan? Heb ik gezegd dat de Islam minderwaardig is dan Katholiek (voor mij allebei even slecht ) ?

Ik heb gewoon de realiteit weergegeven: de meerderheid van de mensen ziet een Vlaamse samenleving waar de Islam de dominerende godsdienst is, niet zitten ...

btw: prettige vakantie

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 29 juli 2004 om 22:30.
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 01:07   #25
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Tenzij er iets radicaals gebeurd, is er tegen 2100 geen sprake meer van een beschaving wegens geen grondstoffen meer. En als dat niet ons einde heeft betekent, dan zal het wel een oorlog zijn geweest, Aids en vrienden, ijstijd (waarvan verwacht wordt elk moment aan te komen), vervuiling, ....

Tegen dan zijn het eerder planet-of-the-apes toestanden... enneuh, ik ben blij dan allang in mijn graf te liggen... en Allah mag de stof-planeet tegen dan wel hebben. Maar zolang hier nog gras groeit ....
Daar is iets van. En het is vooral te wijten aan die bevolkingsgroepen die zich ongebreideld voortplanten.
Oud 30 juli 2004, 01:13   #26
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Tenzij er iets radicaals gebeurd, is er tegen 2100 geen sprake meer van een beschaving wegens geen grondstoffen meer. En als dat niet ons einde heeft betekent, dan zal het wel een oorlog zijn geweest, Aids en vrienden, ijstijd (waarvan verwacht wordt elk moment aan te komen), vervuiling, ....

Tegen dan zijn het eerder planet-of-the-apes toestanden... enneuh, ik ben blij dan allang in mijn graf te liggen... en Allah mag de stof-planeet tegen dan wel hebben. Maar zolang hier nog gras groeit ....
Dus als ik het goed begrijp zetten we best geen kinderen meer op de wereld want god weet wat ze allemaal mogen meemaken...ik vind trouwens die ijstijd wel een leuk idee want als het loopt zoals in de film moeten we ons gewoon opsluiten in de bib en met alle boeken een lekker vuurtje maken tot alles voorbij is.

Laatst gewijzigd door Cyperken : 30 juli 2004 om 01:15.
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2004, 12:10   #27
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Alé vooruit dan.

Waarom? Volgens grondwet ben ik een Belg. Autochtoon,allochtoon, migrant,vreemdeling, inwijkeling, vergeet dat allemaal. Volgens grondwet ben ik een Belg niet minder dan jij en anderen.

Wat komt allochtonen dan wel ten goede? Zijn buurman jagen?
Een goede integratiecursus, bij voorkeur eentje met een belangrijk luik
de-islamisering. Het Westen biedt u een ticketje naar de beschaving! Profiteer ervan ! Niet alle moslims hebben dat geluk. Ik denk aan de Iranezen die door hun 'islamitische revolutie' terug naar het stenen tijdperk werden gecatapulteerd ..
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 08:48   #28
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
In 2100 is er allang geen sprake meer van de islam. Alleen nog een paar onontdekte stammen en enkele psychiatrische patiënten zullen dan nog een godsdienst aanhangen.
Als dat zo was zou het allang moeten gebeurd zijn.
Het is onbegrijpelijk dat anno 2004 mensen-en nog niet zo weinig ook-hun gedachten laten bepalen door de hallucinaties van een kamelenkoopman uit de 7de eeuw.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 08:51   #29
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Een goede integratiecursus, bij voorkeur eentje met een belangrijk luik
De goed-geïntegreerden zijn juist de gevaarlijkste.
Daarom zou ik voorstellen die cursussen alleen op te leggen aan de VROUWEN van de Islamieten, dit zal hun gezinsstructuren zo kapotmaken dat ze snel hun biezen terug zullen pakken.
Oud 31 juli 2004, 09:00   #30
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Who cares.
Als we maar gezond zijn.
Nu zijn meer dan 90% van de Belgen katholiek,
Omdat ze gedoopt zijn, hun eerste en plechtige communie doen en in een katholieke kerk trouwen en begraven worden?

Katholiek zijn betekent ook (kijk maar in de catechismus )
- de zondagsplicht naleven
- vasten in de periode voor pasen
- biechten
- bidden
- en geloven natuurlijk
Oud 31 juli 2004, 10:29   #31
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Het is onbegrijpelijk dat anno 2004 mensen-en nog niet zo weinig ook-hun gedachten laten bepalen door de hallucinaties van een kamelenkoopman uit de 7de eeuw.
Of een megalomane timmermanszoon die beter wat vaker van bil was gegaan uit het jaar nul.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 14:18   #32
jandeman
Vreemdeling

Standaard

Zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen, de ontkerkelijking of moet ik zeggen "ontmoskee-ing" is al in volle gang, het merendeel van de islamieten zegt zich nog wel moslim te voelen maar gaat niet meer naar de moskee, dit komt toch aardig overeen met een gemiddelde belg die z'n kerk ook alleen maar ziet bij z'n doop, communie, huwelijk en begrafenis. De integratie is een pijnlijk langdurig proces maar het begint wel al vruchten af te werpen.
jandeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 15:41   #33
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Kijk, ik ben voor een inburgeringscursus en vind het ook aangewezen dat migranten onze taal leren, dit eventjes voor de goede orde en om voorspelbare linkiewinkie knuffelpolitiek - commentaren te voorkomen

Ik heb het er echter moeilijk mee als je opmerkingen maakt zoals die van u hierboven, dat is beledigend voor iedere gelovige van de Islam en is totaal niet constructief.
Zeker als je bedenkt dat het overgrote gedeelte van de resterende, gelovige bevolking hún gedachten laat bepalen door een boek van 2000 jaar oud en verder nog enkele verhaaltjes over een timmermanszoon waarvan we niet eens weten wie de juiste vader is en verder nooit zelfs een job heeft gehad, laat staan als kamelenkoopman

Dat is echt beledigend en onnodig (vind ik)
no hard feelings I hope
Oud 31 juli 2004, 16:49   #34
jandeman
Vreemdeling

Standaard

oriana, ik ben het er mee eens dat het niet constructief is om met modder naar elkaar te gooien, toch vind ik het citaat dat jij aanhaalt als beledigend niet van die orde. Mohammed was een koopman, en als niet gelovige kun je zijn visioenen niet anders afdoen dan als hallicunaties.
Vanuit een non religieus oogpunt is het 100 procent waar. Naar mijn mening zijn religieuze boeken niet onaantastbaar, omdat die boeken niet alleen maar pais en vree, maar ook oorlog en onderdrukking prediken en dan bedeol ik niet alleen specifiek de koran, ook de bijbel.
Oud 31 juli 2004, 17:01   #35
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Kijk, ik ben voor een inburgeringscursus en vind het ook aangewezen dat migranten onze taal leren,

beledigend voor iedere gelovige van de Islam

een timmermanszoon waarvan we niet eens weten wie de juiste vader is en verder nooit zelfs een job heeft gehad,
1. En ik ben voor een totale immigratiestop.

2. Soms kwetst de waarheid. In feite was Mohammed meer een kamelendief en een pedofiel.

3. Het Katholicisme hier is verwaterd tot een onschadelijke folklore, dat itt de Islam. Zie je een Katholiek hier of waar dan ook zichzelf ergens gaan opblazen ter meerdere eer van God? Moslims doen dat elke dag.
Oud 31 juli 2004, 18:52   #36
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Ik denk dat het wel nog een poos zal duren alvorens de moslims dat juk vd Islam van zich afsmijten, maar dat dit ooit zal gebeuren, is wel vrij zeker. Het lijkt me logisch dat hun reign of terror minder lang zal duren dan die vh Christendom. Enfin ja, ik hoop dat toch, want anders mogen we nog enkele honderden jaren op onze nagels bijten... De impact van moderne technologie, zoals bv gsm en internet, op een samenleving is nog niet volledig in te schatten nu, maar het ziet er wel naar uit dat die wel eens vrij groot zou kunnen zijn. Ik las bv al dat chatrooms en gsm veelvuldig gebruikt worden door de Saudische jongeren, kwestie van die strikte scheiding tussen mannen en vrouwen enigszins te omzeilen. Dat is op zich misschien niet echt wereldschokkend, maar het is wel een voorbeeld van hoe de macht van traditionalisten langzaam ondermijnt wordt.

Een totale immigratiestop is volgens mij niet mogelijk en zelfs niet wenselijk. De deur dicht doen voor de Islam lijkt me ook niet echt realistisch, dus we zullen moeten gaan voor de Europese Islam.

Citaat:
Het Katholicisme hier is verwaterd tot een onschadelijke folklore, dat itt de Islam. Zie je een Katholiek hier of waar dan ook zichzelf ergens gaan opblazen ter meerdere eer van God? Moslims doen dat elke dag.
Nou, dat laagje oppervlakkige verdraagzaamheid van het Christendom is ook maar iets recents hoor. Het Christendom van voor de ontkerstening was qua tolerantie al geen haar beter dan haar Islamitische zusjes

Laatst gewijzigd door Phrea|K : 31 juli 2004 om 18:52.
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 22:30   #37
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In feite was Mohammed meer een kamelendief en een pedofiel.
Maar hij had dan toch tenminste kloten aan zijn lijf, wat meer is dan je kan zeggen van dat pathetisch masochistisch zeemvel met die sandalen[size=1] [/size]

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 22:36   #38
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jandeman
oriana, ik ben het er mee eens dat het niet constructief is om met modder naar elkaar te gooien, toch vind ik het citaat dat jij aanhaalt als beledigend niet van die orde. Mohammed was een koopman, en als niet gelovige kun je zijn visioenen niet anders afdoen dan als hallicunaties.
Vanuit een non religieus oogpunt is het 100 procent waar. Naar mijn mening zijn religieuze boeken niet onaantastbaar, omdat die boeken niet alleen maar pais en vree, maar ook oorlog en onderdrukking prediken en dan bedeol ik niet alleen specifiek de koran, ook de bijbel.
Wel Janneman, zo'n uitspraak als de jouwe, daar heb ik dan weer geen probleem mee want jij bekijkt dit uit non-religieus opzicht en hebt het over zowel de bijbel als de koran.
Steeds weer enkel en alleen de koran viseren en beledigen is uiterst selectief en daarom af te keuren als kwetsend omdat dat ook te bedoeling is.
Zo'n motivatie lees ik absoluut niet in jouw woorden
Oud 1 augustus 2004, 01:57   #39
jandeman
Vreemdeling

Standaard

Oriana, ik denk dat we wel on the same level zitten. Kritiek op de koran of breder genomen de islam moet kunnnen, zij het op een niet denigrerende manier. Het is alleen wel vaak lopen op eirschalen. Ik denk dat dit verschillende oorzaken heeft. De westerse mens is gewend kritiek te leveren op zijn eigen religie en zal dit dus ook doen op andere geloven. Terwijl in de moslim wereld dit nog niet het geval is. Daarom zullen veel moslims kritiek op hun koran als een aanval beschouwen. Dit idee moet ook veranderen. Want er staan abjecte dingen in beide geloofsboeken en dan heb ik het niet alleen over de positie van de vrouw of die van homoseksuelen. Er wordt ook in beiden opdracht gegeven tot massaslachting. Het verschil tussen de twee geloven is dat het christendom reeds lang gescheiden is van de staat en dat het westen de verlichting heeft gehad. Jammergenoeg is dit nog niet het geval met de islam. Uiteraard is het merendeel der moslims vredelievend, maar het angstaanwekkende is dat ook al zijn er uiteraard christenen die terroristische aanslagen plegen zij dit niet doen uit naam van het christendom, dit in tegenstelling tot moslimfundemtalisten.
De arabische wereld wordt vandaag de dag met name geregeerd door dictarors, hierdoor is er geen mening van meningsuiting en een van de weinige mogelijkheden om samen te komen en opstandigheid te tonen is die van de islam.
Al met al is het een zeer complexe zaak. Enerzijds heb ik begrip voor de angst die men heeft voor de islam en haar zeer conservatieve uitwasemen en anderzijds ben ik tegen irrationele xenofobie en andere ongebreidelde emoties. Het is moeilijk om de zaak in een paar zinnen samen te vatten.
Oud 1 augustus 2004, 14:33   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Steeds weer enkel en alleen de koran viseren en beledigen is uiterst selectief en daarom af te keuren als kwetsend omdat dat ook te bedoeling is.

Dit is je reinste onzin Oriana. Met het christendom en zijn extreme uitwassen hebben we grotendeels verleden eeuw afgerekend, om ettelijke eeuwen voordien met de verlichting nog maar te zwijgen.

Waar was toen de commentaar dat buiten de bijbel eveneens de koran moest worden bekeken en bekritiseerd?
Heb je in de zestiger jaren de opmerking gehoord van : "je uit wel kritiek op de kerk, maar heb je de islam al eens bekeken?"

Het is broodnoodzakelijk (zoals Paul Cliteur reeds schreef) dat kritiek op islam duidelijk hoorbaar en aanvaardbaar moet worden. Indien niet dan lopen we het gevaar dat ook de christelijke kerk aan invloed gaat winnen, en net die strijd meende ik reeds geleverd te hebben.

Door bepaalde koranverzen aan te halen en erover na te denken kan men best een kritische noot laten horen.
Diezelfde oefening is met de bijbel reeds gebeurd! Het heeft totaal geen zin om in kritiek op islam de vroegere strijd tegen de macht van de kerken terug te heropenen.

Zowel in koran als bijbel wordt er gestenigd dat het een lieve lust is. In welke christelijke landen wordt die straf uitgevoerd?

En kom niet af dat anno 2004 evenmin in islamitische landen wordt gestenigd en gespiest! het internet staat bol van zulke gruwelijke videos.

Als je oudste zoon twee jaar geleden een reprimande kreeg voor ongewenst gedrag en de jongste zoon herhaalt vandaag hetzelfde gedrag, vind je het dan normaal dat de opmerking is: "jamaar onze Bart heeft dat twee jaar geleden ook gedaan, dus mag ik het nu ook doen".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be