![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt erop dat U al een tijdje niet in de echte bergen bent geweest.
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat klein stroompje zal ook niet veel elektriciteit opbrengen.
![]() |
#24 |
|
![]() Dat klein stroompje zal ook niet veel elektriciteit opbrengen.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de zuidzijde van de Alpen, we hebben hier een nieuwe Vajont in spee.
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Misschien ook daar eens naar informeren in de buurt waar ge denkt ze op te stellen. Misschien geen technisch maar wel een praktisch aspect.
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() http://www.smartgeotherm.be/thermisc...iceerde-hotel/
de opslag van energie in materialen die van aggregatietoestand veranderen is nog steeds in opmars. Ook wel interessant om te volgen. Het beantwoordt ook aan een van mijn stokpaardjes, het lijkt mij een robuust systeem (met de paraffine dan toch, zouten lijken mij te agressief).
Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 21 februari 2013 om 16:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dit rendement is namelijk afhankelijk van het temperatuursverschil tussen de warmtebron (buiten) en de gebruikte verwarmingstemperatuur (binnen). Hoe kleiner het verschil in temperatuur tussen binnen en buiten, hoe hoger het rendement zal zijn. Ideaal dus voor systemen met vloerverwarming + grondwarmtewisselaar. De andere systemen zoals o.a. lucht/lucht geven een veel slechter rendement vooral als het erg koud is buiten en zijn volgens mij te mijden als verwarming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar zelfs niet rendabele ??? methodes waarvan jij gewag schijnt te maken interesseren me wel. Dus als je ze wil delen is deze info welkom. Als je echter kans ziet om ze te verkopen heb ik daar uiteraard alle begrip voor. Ook bedankt voor je verwijzing naar de houtgestookte stirling trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk, op weekschaal voor uw chalet. Verbruikers.
Verlichting. Met LED lampen is 50 watt per uur( da's tussen de 10 en 20 LED lampen die in een gewone fitting kunnen) al aardig, met een gemiddelde van 10 uur per dag volop. Da's dus 10*50*7= 3.5Kw op te slaan hiervoor. We kunnen het gemakkelijk halveren, maar da's een persoonlijke denkoefening. Dit getal kunnen we ook extrapoleren naar de multimedia die U wil gebruiken. Een 4G steunzender en een ferme laptop hebben tesamen 250W nodig. Dat gooit er nog eens 17.5Kw bij. 21Kw op te slaan. Met 24 of 48V loodbatterijen is dat respectievelijk 875/ 437.5 Ah. Ik kom uit op een €1600 aan accu dan. Dat zijn 8 230Ah accu's. Om hier geniet van te hebben, met 6u zon per dag, moet U dus 1200W op kunnen wekken met de panelen. Andere energieopslag is met zwaartekracht. Een mechanisch systeem. Een electromotor/generator trekt een gewicht omhoog als er electriciteit voorhanden is, als de electriciteit wegvalt, dan gaat het gewicht de generator aandrijven. Ik denk dat een kleine houtgestookte stirling een stuk goedkoper uit gaat komen.