Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2004, 16:40   #21
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
mijn vrouw en ik zijn samen 60 jaar oud dit wil zeggen dat we al 90.000€ in de bodemloze waalse put hebben gestort.Ik had toch liever gehad dat mijn huis was af betaald,eindelijk eens een cabrio kon permiteren en binnen 5 jaar mijn eigen vakantiehuisje in Andalusie.
Belgie bedankt belgie bedankt
belgie belgie belgie bedankt
90000€ X 2

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 17:27   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als je dat allemaal zo vindt, goudbandje, dan moet je nu andere mensen overtuigen en een partij/beweging oprichten die je idee draagt. Zoals de Vlaamse beweging nu al wel gedragen wordt, zelfs in die mate dat er al belangrijke successen geboekt zijn, en zeer binnenkort nog te verwachten zijn.

Ik vrees dat je haring niet zal braden.

Eigenlijk is je spelletje nogal belachelijk en kinderachtig.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 10:21   #23
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Hey, schoofzak! (no offence ... )

Dat je mijn 'spelletje' kinderachtig vindt, daar kan ik mee leven hoor, maar ik zeg je even dat ik het echt jammer vind dat men steeds terugvalt op dezelfde drogredenen:

"Harde cijfers". Onzin, cijfers zijn er om te interpreteren, zo simpel is dat. Hoeveel geld hebben we allemaal al niet in het arme Zaïre gestopt? En daar wordt doorgaans niet zo moeilijk over gedaan. (ze spreken daar nochtans ook Frans. )

"Het maatschappelijke draagvlak". Alsof een bepaalde opvatting meer 'waard' is als ze door heel wat (nog steeds geen meerderheid, gelukkig!) mensen wordt gedragen? Dat een beweging met mijn mening niet zou marcheren is waar. De reden is eenvoudig: mensen zoals ik voelen niet zoveel voor "anti-bewegingen", om diverse redenen, trouwens. De klassieke vergelijking: hadden de Nazi's gelijk omdat ze met velen waren?

"De historische verwijzing" We horen 'historisch' niet bij Wallonië". Opnieuw interpretatie: sinds wanneer is er een ideaal dat zegt dat historische verhoudingen moeten worden gekoesterd? Geschiedenis, dat is wat zich afspeelt, meer niet. Een opvatting is op zich niet meer waardevol omdat ze verwijst naar hoe iets 'was'. Wij maken de geschiedenis, de geschiedenis moet ons niet maken. (Tenzij we een beetje onzeker zijn en teruggrijpen naar de zekerheden van weleer).

Nogmaals, jammer dat men steeds afwijkt van de discussie. Wanneer de zaak te complex wordt dan gaat men steevast voor "De cijfers bewijzen het" (w�*t?), "De mensen willen het" (so what?) "Historisch klopt ons land niet" (Hoezo?).

In de kern komt het er nochtans gewoon op neer dat men een 'verwende, emotionele onvrede' wil rationaliseren. Men vertrekt van het idee 'De walen pakken ons geld' en dan maar argumentjes sprokkelen. Waarom geen beweging tegen al die dikke mensen die het ziekenfonds (en onrechtstreeks dus de belastingsbetaler) jaarlijks miljoenen kosten?

De probleemstelling is op zich gewoon gekleurd door kortzichtige rebellie tegen de andere kant van de Maas. Maar waarom eigenlijk?

Okee, laat de drogargumenten maar komen ...
Oud 5 augustus 2004, 10:27   #24
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband
Hey, schoofzak! (no offence ... )

Dat je mijn 'spelletje' kinderachtig vindt, daar kan ik mee leven hoor, maar ik zeg je even dat ik het echt jammer vind dat men steeds terugvalt op dezelfde drogredenen:

"Harde cijfers". Onzin, cijfers zijn er om te interpreteren, zo simpel is dat. Hoeveel geld hebben we allemaal al niet in het arme Zaïre gestopt? En daar wordt doorgaans niet zo moeilijk over gedaan. (ze spreken daar nochtans ook Frans. )
Geld aan Zaïre of aan Wallonië, ´t is juist het zelfde. Het is geld voor buitenlanders en, ja hoor, ze spreken allebij frans.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2004, 10:32   #25
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Maar toch, om eerlijk te zijn....ik vind dat het beter is geld te geven aan Zaïre dan aan Wallonnië.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be